Δάνεια 900 εκ. ευρώ με υψηλότατο ποσοστό κινδύνου χορήγησαν οι τράπεζες σε ΜΜΕ

28
Jun

Δάνεια 900 εκ. ευρώ με υψηλότατο ποσοστό κινδύνου χορήγησαν οι τράπεζες σε ΜΜΕ

Δάνεια 900 εκ. ευρώ με υψηλότατο ποσοστό κινδύνου χορήγησαν οι τράπεζες σε ΜΜΕ.
MEDIA
Δάνεια 900 εκ. ευρώ με υψηλότατο ποσοστό κινδύνου χορήγησαν οι τράπεζες σε ΜΜΕ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ 28 ΙΟΥΝ. 2016 20:16
Article Image
Τα στοιχεία αποκάλυψαν στην Εξεταστική Επιτροπή βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ βάσει πορίσματος της Τράπεζας της Ελλάδος. Μεγάλη διαφημιστική δαπάνη σε site ανύπαρκτης επισκεψιμότητας. Αναχρηματοδότηση παλαιών οφειλών με νέα δάνεια

Adtech Ad
Εντυπωσιακά στοιχεία που καταδεικνύουν ότι οι ελληνικές τράπεζες δάνεισαν 900 εκ. ευρώ σε ΜΜΕ με ακάλυπτο κίνδυνο που κυμαινόταν από 50% έως 90% και διέθεταν διαφημιστική δαπάνη σε site ανύπαρκτης επισκεψιμότητας αποκάλυψαν στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι εξέτασαν απόρρητα στοιχεία Τράπεζας της Ελλάδος.

Την ίδια ώρα πάντως ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Λ. Φραγκιαδάκης επιβεβαίωσε ότι τα δάνεια σε ΜΜΕ ανέρχονται σε 430 εκ. ευρώ και υπεραμύνθηκε των πιστοδοτήσεων της τράπεζας λέγοντας ότι δεν επιθυμεί να «τραβήξει το σωληνάκι» στις επιχειρήσεις.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Σπύρος Λάππας απεκάλυψε ότι από το σχετικό πόρισμα της ΤτΕ προκύπτει πως τα πιστωτικά ιδρύματα δάνειζαν αφειδώς ακόμη και μέσα στην κρίση στα ΜΜΕ χωρίς τις αναγκαίες εξασφαλίσεις και δανειοδοτήσεις. «Οι ακάλυπτοι κίνδυνοι είναι από 50% έως 90%» είπε αναφερόμενος στα δάνεια προς τα ΜΜΕ και ανέφερε αναλυτικά ότι οι ακάλυπτοι κίνδυνοι ανέρχονται σε 88% για τον Πήγασο, σε 82% για το STAR και σε 70%, για τον ΔΟΛ και το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ. Ο κ. Λάππας κατήγγειλε μάλιστα ότι οι τράπεζες χορηγούσαν νέα δάνεια στη ΜΜΕ για πληρωμή ληξιπρόθεσμων τόκων παραβιάζοντας τη σχετική απαγόρευση του νόμου. Επίσης απεκάλυψε ότι οι τράπεζες συνέχισαν να χρηματοδοτούν τα ΜΜΕ μέσα στην κρίση παρά το γεγονός ότι οι ίδιες είχαν υποβαθμίσει την πιστοληπτική ικανότητα των συγκεκριμένων επιχειρήσεων.

Από την πλευρά της η βουλευτής Αννέτα Καββαδία απεκάλυψε ότι οι τράπεζες έδιναν δάνεια δίχως εταιρικές εγγυήσεις. Υπογράμμισε ότι το 2015 η Εθνική Τράπεζα διέθεσε το ένα τρίτο της διαφημιστικής δαπάνης της σε πολύ μικρά sites τα οποία «έχουν ανύπαρκτη επισκεψιμότητα και λειτουργούν με πολύ μικρές ομάδες δημοσιογράφων». Η κυρία Καββαδία ανέφερε επίσης ότι η Εθνική Εταιρεία χορηγεί εδώ και έξι χρονια διαρκείς παρατάσεις εξόφλησης σε δάνειο του ομίλου ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. που έχει λήξει από τις 31-10-2010. Επίσης σημείωσε ότι ο κύκλος εργασιών του ομίλου έπεσε από 91 εκατομμύρια ευρώ το 2009 στα 66 εκατομμύρια ευρώ το 2014 αλλά ο συνολικός δανεισμός εκτοξεύθηκε από 35 εκατομμύρια ευρώ το 2009 στα 106 εκατομμύρια ευρώ το 2015.

Παράλληλα, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ιωάννης Θεοφύλακτος απεκάλυψε ότι την άνοιξη του 2016 δόθηκε στην εταιρεία ΠΗΓΑΣΟΣ κοινοπρακτικό ομολογιακό δάνειο 80 εκατομμυρίων ευρώ στο οποίο η Εθνική Τράπεζα συμμετείχε με περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να αναχρηματοδοτηθούν παλαιότερες οφειλές.

Στοιχεία για τον δανεισμό της εταιρείας Τηλέτυπος (MEGA) απεκάλυψε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χριστόφορος Παπαδόπουλος. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι τον Σεπτέμβριο του 2014 δόθηκε στην εταιρεία ποσό 96.756.000 ευρώ εκ των οποίων τα 81.249.000 ευρώ αφορούσαν αναχρηματοδότηση προηγούμενων οφειλών και παράλληλα δόθηκε και «ζεστό χρήμα 15.500.000 ευρώ». Σημείωσε, μάλιστα ότι η Εθνικη έδωσε το μεγαλύτερο μερίδιο, κοντά στο 45%, 6.449.000 ευρώ.

Στις ερωτήσεις των βουλευτών απάντησε ο διευθύνων σύμβουλος της Εθνικής Τράπεζας Λεωνίδας Φραγκιαδάκης ο οποίος ανέφερε ότι τα δάνεια της Εθνικής σε ΜΜΕ ανέρχονται επί του παρόντος σε 430 εκατομμύρια. «Η αξία των εξασφαλίσεων είναι το 35% αυτού, των θετικών εξασφαλίσεων 150 εκατομμύρια και οι προβλέψεις, που επί του παρόντος έχουμε εγγράψει, είναι 227 εκατομμύρια» είπε. Σημείωσε ότι η Εθνική συνέχισε να χρηματοδοτεί τις εταιρείες κινούμενη στο πλαίσιο της πιστοδοτικής πολιτικής της και λαμβάνοντας εξασφαλίσεις στο πλαίσιο του εφικτού. «Η τράπεζα έχει την επιλογή όταν υπάρχει οικονομική αδυναμία σε έναν δανειολήπτη ή να του τραβήξει το σωληνάκι ή να διαρθρώσει το δάνειο με σκοπό να παρατείνει τη διάρκεια του δανείου, βοηθώντας την εταιρεία να είναι βιώσιμη. Αυτό είναι το σκεπτικό των αναδιαρθρώσεων και αναχρηματοδοτήσεων που κάνουμε» είπε. Σημείωσε επίσης τα τελευταία δύο ή τρία χρόνια η διαφημιστική δαπάνη της Εθνικής Τράπεζας στα ΜΜΕ κυμαίνεται μεταξύ 7 και 12 εκατομμύρια ευρώ κατ’ έτος.

Πηγή : link[/expander_maker]

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Comodo SSL

    Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

    Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

    Close