Deloitte: Σε τροχιά ανάπτυξης ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα

20
Sep

Deloitte: Σε τροχιά ανάπτυξης ο κατασκευαστικός κλάδος στην Ελλάδα

Οι 100 μεγαλύτερες εισηγμένες κατασκευαστικές εταιρείες στον κόσμο κατέγραψαν έσοδα που προσέγγισαν το 1,1 τρισ. ευρώ εντός του 2017, αύξηση 6 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τη νέα ετήσια έκθεση της DeloitteGlobal Powers of Construction (GPoC)“. Η έκθεση της Deloitte, αναλύει τον παγκόσμιο κατασκευαστικό κλάδο και εξετάζει τις στρατηγικές και τις επιδόσεις των κορυφαίων κατασκευαστικών εταιρειών παγκοσμίως το 2017.

Πιο συγκεκριμένα, οι κινεζικές εταιρείες κυριαρχούν στην κατάταξη των κορυφαίων 100 εταιρειών, όσον αφορά τα έσοδα, ενώ και άλλες ασιατικές επιχειρήσεις, κυρίως από την Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, μαζί με εταιρείες από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία και την Ισπανία, έχουν σημαντική παρουσία στην κατάταξη του κλάδου.

Η κυριαρχία των κινεζικών εταιρειών οφείλεται κυρίως στο μέγεθος της κατασκευαστικής αγοράς της Κίνας, καθώς τα ποσοστά των διεθνών πωλήσεων των ασιατικών επιχειρήσεων παρουσιάζονται αρκετά χαμηλότερα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες εταιρείες του κλάδου. Οι ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες εμφανίζονται ως οι ισχυρότερες στις διεθνείς αγορές, καθώς η λίστα των κορυφαίων 10 εταιρειών στις διεθνείς πωλήσεις του κατασκευαστικού κλάδου περιέχει 6 επιχειρήσεις από την Ευρώπη.

Στις κορυφαίες 100 εταιρείες του κλάδου συμπεριλαμβάνονται και τρεις ελληνικές, καθώς στην 81η θέση βρίσκεται η Ελλάκτωρ, στην 91η η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και στην 98η η JP-AVAX. Η ανάπτυξη του κατασκευαστικού κλάδου επηρέασε θετικά και τη χώρα μας, η οποία σημείωσε άνοδο 2% στις ετήσιες πωλήσεις, ενώ η κεφαλαιοποίηση της αγοράς αναπτύχθηκε σε ποσοστό 78%, καθώς από τα 442 εκατομμύρια ευρώ το 2016, αυξήθηκε στα 785 εκατομμύρια ευρώ το 2017.

Ο ανταγωνισμός στον κλάδο διατήρησε τα περιθώρια σε χαμηλά επίπεδα τα τελευταία χρόνια, αλλά οι δείκτες καθαρού δανεισμού συνέχισαν να μειώνονται το 2017. Παράλληλα οι μέσες αποδόσεις των μερισμάτων και η απόδοση των ιδίων κεφαλαίων παρουσίασαν αύξηση. Σε γενικές γραμμές, η οικονομική κατάσταση των εταιρειών αυτών βελτιώνεται διαρκώς.

Πρόσθετα βασικά ευρήματα της έκθεσης, που περιλαμβάνουν τους βασικούς οικονομικούς δείκτες των 30 κορυφαίων κατασκευαστικών εταιρειών, καταδεικνύουν την ανάγκη των επιχειρήσεων να διαφοροποιηθούν σε μια έντονα ανταγωνιστική αγορά:

Advertisement

•    Κορυφαίες εταιρείες: Οι 28 από τις 30 κορυφαίες εταιρείες αύξησαν τα συνολικά τους έσοδα το 2017, ενώ 21 εταιρείες κατέγραψαν αύξηση της κεφαλαιοποίησης της αγοράς τους. Με βάση τη γεωγραφική τους τοποθεσία, οι μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες βρίσκονται στην Κίνα, σε ποσοστό 40% των συνολικών εσόδων του κλάδου, ενώ ακολουθούν η Ευρώπη με 27%, η Ιαπωνία με 14%, οι ΗΠΑ με 8% και η Νότιος Κορέα με 6%.

•    Ανάπτυξη της κεφαλαιοποίηση της αγοράς: Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς των κορυφαίων 30 εταιρειών στο τέλος του 2017 ανήλθε στα 381 δισεκατομμύρια ευρώ, ποσοστό 3% υψηλότερο από το 2016 και 50% υψηλότερο από όταν άρχισε η οικονομική κρίση το 2007. Παρά το γεγονός ότι η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς αυξήθηκε το 2017, οι επιδόσεις δεν είναι ίδιες σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές. Οι κινεζικές εταιρείες εμφάνισαν μείωση της τάξεως του 26% στην αγοραία αξία τους, ενώ η κεφαλαιοποίηση της αγοράς των αμερικάνικων και ευρωπαϊκών εταιρειών αυξήθηκε κατά 25% και 24% αντίστοιχα.

•    Διαφοροποίηση χαρτοφυλακίου: Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κατασκευαστικό κλάδο, επιχειρούν τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου των υπηρεσιών που παρέχουν με στόχο την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης και την αύξηση των τυπικά στενών περιθωρίων των κατασκευαστικών έργων. Το 2017, οι 30 κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες παρουσίασαν 23% αύξηση εσόδων, που προήλθαν από έξω-κατασκευαστικές δραστηριότητες. Η ανάπτυξη ακινήτων, καθώς και οι βιομηχανικές υπηρεσίες και εκχωρήσεις, ήταν οι πιο κοινές στρατηγικές διαφοροποίησης των κατασκευαστικών εταιρειών.

•    Διεθνοποίηση: Οι κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες και των πέντε ηπείρων αναζητούν διαρκώς ευκαιρίες ανάπτυξης στο εξωτερικό. Το 2017, οι 30 κορυφαίες επιχειρήσεις του κλάδου παρουσίασαν αύξηση των εσόδων τους, σε ποσοστό 23%, σε αγορές εκτός της τοπικής αγοράς που δραστηριοποιούνται. Ωστόσο, οι στρατηγικές διεθνούς ανάπτυξης παρουσιάζουν επιπλέον κινδύνους, οι οποίοι υπό προϋποθέσεις μπορούν να επιδράσουν αρνητικά στα περιθώρια ανάπτυξης των κατασκευαστικών εταιρειών, καθώς και στις ταμειακές ροές που προκύπτουν από τις λειτουργικές δραστηριότητες. Με βάση την ανάλυση του εύρους διεθνοποίησης και των περιθωρίων των κατασκευαστικών εταιρειών που επιτεύχθηκαν από τις 30 μεγαλύτερες εταιρείες, υπάρχει αντίστροφη συσχέτιση μεταξύ των δύο αριθμών: οι περισσότερες από τις εταιρείες των οποίων σημαντικό μέρος των πωλήσεων προέρχεται από κατασκευαστικές δραστηριότητες που πραγματοποιούνται στο εξωτερικό, εμφάνισαν λιγότερα κέρδη το 2017 από ότι οι εταιρείες που επικεντρώνονταν κυρίως στις εγχώριες αγορές τους.

Πηγή: capital.gr

Comments ( 0 )

    Leave A Comment

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    Comodo SSL

    Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

    Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

    Close