July 2016

27
Jul

Αύξηση καταθέσεων κατά 1,04 δισ. ευρώ τον Ιούνιο

Αύξηση καταθέσεων κατά 1,04 δισ. ευρώ τον Ιούνιο.Αυξήθηκαν οι καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων στις ελληνικές τράπεζες αυξήθηκαν για δεύτερο συνεχή μήνα τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος.

Συγκεκριμένα, οι καταθέσεις αυξήθηκαν κατά 1,04 δισ. ευρώ ή 0,85% σε μηνιαία βάση στα 122,74 δισ. ευρώ, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2003. Είχαν αυξηθεί στα 121,7 δισ. ευρώ τον Μάιο.

Οι εκροές καταθέσεων από τον Δεκέμβριο μέχρι τον Ιούλιο πέρυσι, είχαν διαμορφωθεί στα 42 δισ. ευρώ μέχρις ότου η επιβολή των κεφαλαιακών ελέγχων στις 28 Ιουνίου να περιορίσει τη φυγή κεφαλαίων.

Αυτό όμως αύξησε την εξάρτηση των τραπεζών από τον έκτακτο μηχανισμό ρευστότητας της κεντρικής τράπεζας.

Την περασμένη εβδομάδα η κυβέρνηση χαλάρωσε και άλλο τους κεφαλαιακούς ελέγχους, μετά την πρόοδο στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και την βελτίωση της εμπιστοσύνης στο τραπεζικό σύστημα.

Βάσει των νέων ρυθμίσεων, το νέο χρήμα που επιστρέφεται στις τράπεζες δεν θα υπόκειται σε περιορισμούς.

 

Πηγή:link

27
Jul

Ρέντσι: Ετοιμάζεται να άρει τη μονιμότητα στο δημόσιο

Ρέντσι: Ετοιμάζεται να άρει τη μονιμότητα στο δημόσιο.Το ενδεχόμενο να καταργήσει το καθεστώς της μονιμότητας  στο δημόσιο εξετάζει σοβαρά ο ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι. Σύμφωνα με απόρρητο έγγραφο που αποκάλυψε η εφημερίδα Κοριέρε Ντέλα Σέρα κάθε χρόνο θα πρέπει να ανακοινώνεται στα διάφορα υπουργεία ποιοι εργαζόμενοι κρίνονται υπεράριθμοι βάσει της οικονομικής κατάστασης και των διοικητικών απαιτήσεων. Θα μετατίθενται σε άλλη υπηρεσία ή θα μπαίνουν σε διαθεσιμότητα με το 80% του μισθού- για δυο χρόνια;

Αν μέσα στο διάστημα αυτό δεν βρεθεί μια άλλη θέση (ακόμη και με μείωση δικαιοδοσιών και μισθού) θα πρέπει να αποφασίζεται υποχρεωτικά η απόλυσή τους. Yποθετικά, η δυνατότητα απόλυσης δημοσίων υπαλλήλων προβλέπεται ήδη από τους ισχύοντες κανονισμούς, οι οποίοι, όμως μέχρι τώρα δεν έχουν εφαρμοσθεί.

Ουσιαστικά υπάρχει η πρόθεση να εξομοιωθούν τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις των δημοσίων υπαλλήλων με εκείνες των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα. Σύμφωνα με την Κοριέρε Ντέλα Σέρα o Ματέο Ρέντσι προτίθεται να περάσει τον νέο νόμο από το Κοινοβούλιο χωρίς να προηγηθεί διάλογος με τα συνδικάτα. Η τελική ψήφιση προβλέπεται για τον Σεπτέμβριο ή το πολύ για τις αρχές του 2017.

Το σχέδιο της κυβέρνησης καταργεί, πρώτα απ’ όλα, την αυτόματη αύξηση του μισθού. Κάθε χρόνο τα τρία εκατομμύρια Ιταλών δημοσίων υπαλλήλων θα αξιολογούνται από τους ανώτερούς τους και μόνον για το 20% των εργαζομένων θα εγκρίνεται μια μικρή αύξηση αποδοχών.

 

Πηγή:link

27
Jul

Μετεξεταστέα τα stress tests

Μετεξεταστέα τα stress tests.Η έκπληξη στα stress tests των ευρωπαϊκών τραπεζών, που ανακοινώνονται το βράδυ της Παρασκευής, θα είναι η απουσία εκπλήξεων…

Όλες οι τράπεζες θα περάσουν τα stress tests, αφού δεν καλούνται να ανταποκριθούν σε κάποιο κεφαλαιακό περιορισμό, σε μία, ωστόσο, περίοδο που το βασικό διαρθρωτικό τους πρόβλημα είναι η έλλειψη ανάπτυξης και η απουσία εσόδων.

Πρόκειται απλώς για μία δοκιμασία που θα λειτουργήσει ως οδηγός, δίδοντας στις εποπτικές αρχές μία εικόνα για τη σημερινή κατάσταση και τις κεφαλαιακές ανάγκες των τραπεζών. Και φυσικά θα καθορίσει εάν το ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα μπορεί να αντέξει μία νέα κρίση.

Πού βρίσκεται όμως η αλήθεια; Μήπως υπερβαίνει τις διαχειριστικές ικανότητες ή τις αντοχές των ίδιων των τραπεζών; Όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα, τα stress tests δεν πρόκειται να αποκαλύψουν τα πραγματικά τρωτά των τραπεζών, ενώ οι ρυθμιστικές αρχές έχουν ελάχιστους λόγους για να είναι αυστηρές: οι κανονισμοί της τραπεζικής ενοποίησης περιορίζουν σημαντικά την ικανότητά τους να ανακεφαλαιοποιήσουν τους προβληματικούς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, συνεπώς με το να «καταδικάσουν» έναν αρκετά μεγάλο αριθμό τραπεζών το μόνο που θα κατάφερναν ήταν να σπείρουν πανικό.

Αναμφισβήτητα, οι ιταλικές τράπεζες θα βρεθούν στο στόχαστρο, καθώς οι ευρωπαϊκές αρχές αναζητούν εναγωνίως λύση για να απαλλάξουν την Banca Monte dei Paschi di Sienna από σωρεία επισφαλών δανείων, δίχως να τίθεται θέμα, εάν θα περάσουν τα stress tests.

Για να έρθει ο επόμενος γύρος των stress tests, με ή χωρίς κεφαλαιακούς περιορισμούς, με μετεξεταστέους και επιτυχόντες, με σενάρια ακραία και ήπια, για να διαπιστωθεί εκ νέου το πρόβλημα κεφαλαιακής επάρκειας των τραπεζών και να αναζητηθούν τρόποι αντιμετώπισής του.

Εάν οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές δεν είχαν αγνοήσει τα τελευταία χρόνια την αδυναμία των τραπεζών, θα είχαν επιτύχει πολλά. Από το 2007, οι 40 εισηγμένες στον τραπεζικό δείκτη Euro Stoxx τράπεζες της Ευρωζώνης έχουν χορηγήσει στους μετόχους περί τα 400 δισ. ευρώ υπό τη μορφή μερισμάτων και επαναγοράς μετοχών, χρήματα που θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί για την ενδυνάμωση της κεφαλαιακής τους βάσης.

Οι ρυθμιστικές αρχές όμως κινούνται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση: αμέσως μετά το Brexit, η Τράπεζα της Αγγλίας γνωστοποίησε την πρόθεσή της να χαλαρώσει τις κεφαλαιακές απαιτήσεις.

Το να αποφεύγεις να δεις την αλήθεια κατάματα έχει συνέπειες. Και εάν οι ηγέτες της Ευρώπης επιθυμούν ένα πραγματικά ισχυρό χρηματοοικονομικό σύστημα και φυσικά μία δυνατή οικονομία, θα πρέπει να το λάβουν αυτό υπόψη τους.

 

Πηγή:link

27
Jul

«Μαχαίρι» στις δαπάνες των υπουργείων

«Μαχαίρι» στις δαπάνες των υπουργείων.Αναλήψεις χωρίς όριο μπορούν να κάνουν όλοι οι πολίτες αρκεί να καταθέσουν νέο χρήμα στο λογαριασμό τους.Από «κόσκινο» ετοιμάζεται να περάσει όλες τις δαπάνες των υπουργείων και των εποπτευόμενων φορέων το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, με στόχο την περικοπή δαπανών ώστε να εξευρεθούν οι πόροι για την υλοποίηση του παράλληλου προγράμματος.

Σε λίγες μέρες αναμένεται να εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση από το υπουργειο Οικονομικών για την σύσταση ομάδας εργασίας για την κατάρτιση του spending review, μιας ειδικής έκθεσης με όλα τα πεδία εκείνα που μπορούν να γίνουν περικοπές και εξοικονομήσεις έως 10%. Την έκθεση θα πρέπει να καταρτίσουν όλα τα υπουργεία.

Η κατάρτιση της έκθεσης θα γίνει σε δύο στάδια. Πρώτο θα καταρτίσει έκθεση το υπουργείο Οικονομικών, αλλά και τα Οικονομίας και Πολιτισμού, ενώ στη συνέχεια, από το πρώτο εξάμηνο του 2017, το σχέδιο θα επεκταθεί σε όλα τα υπόλοιπα υπουργεία και τους δημόσιους φορείς, ώστε η όποια εξοικονόμηση να μετρήσει στον προϋπολογισμό του 2018.

Σημειώνεται ότι το μέτρο γίνεται εν γνώση των τεχνικών κλιμακίων των δανειστών, τα οποία μάλιστα βοηθούν στον σχεδιασμό του ώστε να εφαρμοστεί με το ελάχιστο δυνατό κόστος και χωρίς να υπάρξουν «απώλειες» εργαζομένων και στην ποιότητα των υπηρεσιών.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γ. Χουλιαράκη η επισκόπηση των κρατικών δαπανών στόχο έχει να γίνει πραγματικότητα η σύζευξη δημοσιονομικής πειθαρχίας και κοινωνικής δικαιοσύνης.

Πηγή:enoikonomia

27
Jul

Ποιοι κλάδοι «πνίγηκαν» από τα κόκκινα δάνεια

Ποιοι κλάδοι «πνίγηκαν» από τα κόκκινα δάνεια.Δυσοίωνα μηνύματα για την κάλυψη των δανειακών τους υποχρεώσεων αποστέλλουν οι μικρομεσαίες και οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, αλλά και μια σειρά κλάδων.

Ενα από τα «παράδοξα» είναι ότι υπάρχουν υπερχρεωμένοι τομείς με μικρό (αναλογικά) μερίδιο στην παραγωγή του ΑΕΠ της χώρας. Αυτό επισημαίνει η Τράπεζα της Ελλάδας, σημειώνοντας ότι ο λόγος των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών ανοιγμάτων (non-performing exposures – NPEs), ως προς τα συνολικά ανοίγματα παρουσίασε αύξηση το 2015.

Εντούτοις, η μικρή συμβολή των «πρωταθλητών σε χρέη κλάδων» στη δομή της οικονομίας, δεν αμβλύνει το πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων, αφού σε υψηλά επίπεδα βρίσκεται ο δείκτης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, στους αποκαλούμενους κύριους κλάδους της οικονομίας που έχουν λάβει και το μεγαλύτερο μέρος των δανείων.

Οι κλάδοι αυτοί, είναι το εμπόριο, στο οποίο ο σχετικός δείκτης βρίσκεται 48,5%, οι κατασκευές με 52,5%, τα εμπορικά ακίνητα με 54,6% και η μεταποίηση με 51,7%.

 

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Πρόκειται προφανώς για κλάδους με πολύ υψηλό επίπεδο μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων και εν γένει ανοιγμάτων (δανειοδοτήσεων) ωστόσο το μόνο παρήγορο σε αυτή την περίπτωση, είναι ότι τα δάνεια αυτά παρουσιάζουν ανάλογα υψηλή συγκέντρωση, γεγονός που σύμφωνα με την ΤτΕ ΕΛΛ 0,00%, καθιστά το πρόβλημα περισσότερο διαχειρίσιμο.

Διευκρινίζεται ότι στα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα συμπεριλαμβάνονται τα ανοίγματα σε καθυστέρηση άνω των 90 ημερών, τα ανοίγματα αβέβαιης είσπραξης χωρίς καθυστέρηση ή σε καθυστέρηση μεγαλύτερη ή ίση των 90 ημερών, καθώς και όλες οι καταγγελμένες απαιτήσεις ανεξάρτητα από το αν έχουν υπαχθεί σε πτωχευτική διαδικασία ή όχι.

Κι άλλοι «πρωταθλητές»

Στην κορυφή των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, βρίσκεται ο κλάδος της εστίασης, με ποσοστό 76%. Ωστόσο, το ευτύχημα σε αυτή την κατηγορία είναι ο μικρός αριθμός και συνεπώς το χαμηλό συνολικό ύψος των δανείων. Την εστίαση, ακολουθεί ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας όπου ο σχετικός δείκτης βρίσκεται στο 73% έπεται ο κλάδος της βιομηχανίας χάρτου, με 72% και ο κλάδος λοιπών μεταποιητικών δραστηριοτήτων με ποσοστό 60%. Στο 59% βρίσκεται ο δείκτης του κλάδου αγροτικών δραστηριοτήτωνκαι αλιείας. Ομοίως οι τέσσερις προαναφερθέντες κλάδοι, έχουν χαμηλή συμμετοχή στο σύνολο των ανοιγμάτων.

Ψηλά ο τουρισμός

Υψηλό ωστόσο, είναι το ύψος των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων για τον τον κλάδο των καταλυμάτων(τουρισμός) όπου ο σχετικός δείκτης αγγίζει το 49%. Φαινομενικά πρόκειται για παράδοξο, καθώς ο τουρισμός καταγράφει κάθε χρόνο ρεκόρ αφίξεων και άρα εσόδων, παρ’ όλα αυτά, τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματά του, βρίσκονται ψηλά, όπως ψηλά είναι και το σύνολο των δανείων που έχει λάβει ο κλάδος (όγδοος συνολικά ως προς τις δανειοδοτήσεις).

Τηλεπικοινωνίες και ΜΜΕ

Σε μια περίοδο όπου στη δημόσια συζήτηση κυριαρχεί το θέμα των δανειοδοτήσεων στα ΜΜΕ, σύμφωνα με την ΤτΕ ΕΛΛ 0,00%, στον ευρύτερο κλάδο των Τηλεπικοινωνιών, της Πληροφορικής και της Ενημέρωσης, ο δείκτης μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, διαμορφώνεται στο 59%, ενώ σε υψηλά μεσαία επίπεδα βρίσκεται και ο δείκτης στη ναυτιλία με ποσοστό 33%

Οι συνεπείς

Μακράν την καλύτερη επίδοση, έχει ο κλάδος της ενέργειας και των πετρελαιοειδών, όπου ο δείκτης των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων μόλις αγγίζει το 4%, σε ένα κλάδο, όπου το σύνολο των δανείων δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί αμελητέο. Στο ίδιο επίπεδο, δηλαδή 4% βρίσκεται ο δείκτης της δημόσιας διοίκησης με το σύνολο των ανοιγμάτων, να είναι πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο της ενεργειακού τομέα.

Το σύνολο των ανοιγμάτων

Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδας, το σύνολο των ανοιγμάτων το 2015 ανήλθε στα 244,3 δισ. ευρώ, καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 1,7% σε σχέση με το 2014. Εξ΄ αυτών, τα 148 δισ. ήταν το επιχειρηματικά και τα 96,3 δισ. δάνεια προς νοικοκυριά (στεγαστικά και καταναλωτικά). Στο συνολικό ποσό των 244,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα ανήλθαν το 2015 στο 44%, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 9% σε σχέση με το 2014.

Τα επιχειρηματικά

Εκ των 148 δισ. ευρώ επιχειρηματικών δανείων, το 43,8% κατατάχθηκε στην κατηγορία των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, παρουσιάζοντας άνοδο 7,8% έναντι του 2014. Επί των επιχειρηματικών δανείων, τις καλύτερες επιδόσεις ως προς την εξυπηρέτηση, καταγράφουν οι μεγάλες επιχειρήσεις, (σύνολο ανοιγμάτων 54,2 δις.) στις οποίες το σύνολο των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων διαμορφώνεται στο 28%, μειωμένο κατά 5,9% σε σχέση με το 2014.

Αντίθετη, ωστόσο είναι η εικόνα για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπου το σύνολο των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων, ανέρχεται στο 60%, καταγράφοντας αύξηση 6,2%. Οι συνολικές χορηγήσεις προς αυτή την κατηγορία επιχειρήσεων ανέρχονται στα 39,7 δισ. ευρώ.

Ακόμη χειρότερη είναι η εικόνα των δανείων για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις, τα οποία, επί συνόλου 24,5 δισ. ευρώ, το 66% κατατάσσεται στα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα, εμφανίζοντας αύξηση 15,5%.

Τέλος στις λοιπές επιχειρηματικές δραστηριότητες και επί συνόλου δανείων 29,6 δισ. ευρώ, τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα, καταλαμβάνουν το 1/3 (32%) καταγράφοντας άνοδο της τάξεως του 28%

Τα δάνεια των νοικοκυριών

Όπως προαναφέρθηκε, το σύνολο των ανοιγμάτων στα νοικοκυριά ανήλθε στα 96,3 δισ. ευρώ, με το 45% των δανείων να κατατάσσονται στην κατηγορία των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων. Συγκεκριμένα, στα στεγαστικά, επί συνόλου 68,5 δισ. ανοιγμάτων, το 41% “ανήκει” στα μη εξυπηρετούμενα, παρουσιάζοντας αύξηση 12,8% σε σύγκριση με το 2014. Στα καταναλωτικά, επί συνόλου 27,8 δισ. ευρώ, τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα διαμορφώνονται στο 55%, παρουσιάζοντας αύξηση 7%.

Όπως εκτιμά η ΤτΕ ΕΛΛ 0,00%, η δυνατότητα των τραπεζών να παρέχουν πιστοδοτήσεις μπορεί να αναλυθεί και στο γενικότερο πλαίσιο της προσφοράς και της ζήτησης τραπεζικών πιστώσεων. Σε ό,τι αφορά την προσφορά πιστώσεων προς τις επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση στην πραγματική οικονομία, απαραίτητη προϋπόθεση παραμένει η αποκατάσταση των συνθηκών ρευστότητας. Η παρούσα συγκυρία όμως χαρακτηρίζεται από σημαντική μείωση της καταθετικής βάσης των τραπεζών καθώς και σημαντική εξάρτηση από το μηχανισμό έκτακτης ρευστότητας του Ευρωσυστήματος.

Ως προς τη ζήτηση τραπεζικών πιστώσεων από τις επιχειρήσεις, αυτή επηρεάζεται από τη συνεχιζόμενη ύφεση της οικονομίας, την αβεβαιότητα για τις προοπτικές της οικονομικής δραστηριότητας καθώς και από την υψηλή μόχλευση των εταιρειών.

Βεβαίως η ολοκλήρωση της αξιολόγησης του προγράμματος της ελληνικής οικονομίας αναμένεται να επιδράσει θετικά στη σταδιακή ανάκαμψη της οικονομίας από το β΄ εξάμηνο του 2016.

 

Πηγή:link[/expander_maker]

27
Jul

Άλλα τα δημόσια, άλλα τα ιδιωτικά: Οι όροι του Τζακ Λιού για την ελάφρυνση του χρέους

Άλλα τα δημόσια, άλλα τα ιδιωτικά: Οι όροι του Τζακ Λιού για την ελάφρυνση του χρέους.Τη διάθεση των Ηνωμένων Πολιτειών, να πιέσουν πραγματικά την Καγκελάριο της Γερμανίας Ανγκελα Μέρκελ ώστε να συναινέσει σε μια ελάφρυνση του ελληνικού χρέους που θα θεωρηθεί «ρεαλιστική και επαρκής» για την Ελλάδα, αλλά και τους επενδυτές, έκανε γνωστή στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών, Τζακ Λιού, κατά τις επαφές του στην Αθήνα, την περασμένη Πέμπτη. Όμως, ο Αμερικανός υπουργός, που θεωρείται πραγματιστής και επίμονος, φέρεται να είπε στους Ελληνες συνομιλητές του, ότι ο Πρόεδρος Μπάρακ Ομπάμα δεν θα μπορέσει να «επιβάλει» τη θέση του για την ελάφρυνση του χρέους στους Γερμανούς, εάν δεν ολοκληρωθούν οι μεταρρυθμίσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες ήταν η μόνη «αρνητική στιγμή» σε μία καθ’ όλα επιτυχημένη επίσκεψη, στην διάρκεια της οποίας στηρίχθηκε η προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να προσπαθήσει να διασώσει την ελληνική οικονομία. Ο κ. Λιού ήταν απόλυτος στη θέση που ανέπτυξε και εξήγησε ότι εάν προηγηθούν οι μεταρρυθμίσεις θα είναι εξαιρετικά πιο εύκολο να επιτευχθεί ο πολυπόθητος, για την κυβέρνηση, στόχος της ελάφρυνσης. Οι Αμερικανοί πιστεύουν ότι χωρίς γενναία ελάφρυνση το χρέος δεν θα είναι βιώσιμο, ενώ υποστηρίζουν με πάθος την ανάπτυξη εις βάρος της απαράδεκτης λιτότητας που επιβλήθηκε στον ελληνικό λαό.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Σύμφωνα με πληροφορίες, τονίστηκε στην ελληνική πλευρά ότι επειδή ο Πρόεδρος Ομπάμα αποχωρεί από την αμερικανική προεδρία τον Ιανουάριο του 2017, η λύση για το ελληνικό χρέος πρέπει να αποκρυσταλλωθεί από τους δανειστές-θεσμούς και τις χώρες μέλη της Ευρωζώνης μέχρι τον Δεκέμβριο. Διαφορετικά η υπόθεση της ελάφρυνσης θα «χαθεί» μετά την αποχώρηση του Μπάρακ Ομπάμα, αφού ο νέος πρόεδρος -όποιος και αν είναι- θα έχει άλλες και πιο σημαντικές προτεραιότητες. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η ελληνική και η αμερικανική πλευρά συμφώνησαν ότι ορόσημο για την ελάφρυνση του χρέους πρέπει να είναι η Ετήσια Σύνοδος του ΔΝΤ που θα διεξαχθεί από τις 7 μέχρι τις 9 Οκτωβρίου στην Ουάσιγκτον. 

Ο κ. Λιού φέρεται να συμφώνησε με τους συνομιλητές του ότι πρέπει να κατατεθούν προτάσεις από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM) για την ελάφρυνση του χρέους και να ξεκινήσει αμέσως η συζήτηση. Στη βάση αυτού του σχεδιασμού ο Τζακ Λιου φέρεται να ξεκαθάρισε προς τον Ελληνα πρωθυπουργό και τον ομόλογό του Ευκλείδη Τσακαλώτο ότι η Ελλάδα πρέπει να επιδείξει «σιδηρά πειθαρχία» στην υλοποίηση του Ελληνικού Προγράμματος και να κλείσει εγκαίρως όλα τα προαπαιτούμενα που εκκρεμούν, καθώς και τη δεύτερη αξιολόγηση. 

Ο Αμερικανός υπουργός Οικονομικών ήταν απόλυτος στο εξής: Εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν εφαρμόσει όσα έχει συμφωνήσει στο Eurogroup, ούτε ο Πρόεδρος Ομπάμα, ούτε ο ίδιος θα μπορέσουν όταν φτάσει η στιγμή να ζητήσουν από την κ. Μέρκελ και από τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να συναινέσουν για ένα σχέδιο μείωσης του χρέους εντός του 2016. Οι Αμερικανοί πιστεύουν ότι η κ. Μέρκελ και ο κ. Σόιμπλε είναι σύμφωνοι στην γραμμή που ακολουθείται για το χρέος, και η οποία είναι έντονα αρνητική μέχρι της στιγμής. 

Σημειώνεται ότι κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου με τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών, ο κ. Λιου δήλωσε ότι οι μεταρρυθμίσεις που πρέπει να γίνουν στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων και στα εργασιακά έχουν πολύ μεγάλη σημασία, έτσι ώστε οι Ευρωπαίοι ηγέτες να αρχίσουν να συζητούν μαζί με το ΔΝΤ τις λεπτομέρειες για την ελάφρυνση του χρέους.

Στον Αμερικανό υπουργό πρέπει να αναγνωριστεί η συνέπεια σε ότι αφορά το χρέος. Ανήκει σε αυτούς που εδώ και πολλά χρόνια έχουν προβάλει την ιδιαίτερη γεωπολιτική θέση της Ελλάδος και τάσσονται υπέρ της επικράτησης της σταθερότητας στη χώρα με εμπέδωση συνθηκών κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας. 

Σύμφωνα με αξιωματούχο, που γνωρίζει τον τρόπο σκέψης των στελεχών του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, το τελευταίο που θα ήθελε να δει η κυβέρνηση του Μπάρακ Ομπάμα «είναι ένα πισωγύρισμα στην ελληνική υπόθεση ειδικά σε μια περίοδο που η έξοδος της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ενωση κλονίζει τα θεμέλια του ευρωπαϊκού οικοδομήματος και σε μια περίοδο που αναφύονται επικίνδυνα άλλες απειλές όπως αυτές της τρομοκρατίας, και μάλιστα ασύμμετρων απειλών όπως αυτές ενσαρκώθηκαν στα κτυπήματα των Παρισίων και της Νίκαιας». 

Επίσης, στα παραπάνω προστέθηκε και ένας ακόμα «πονοκέφαλος» για τον Λευκό Οίκο. Πρόκειται για την πολιτική αναταραχή στην Τουρκία, η οποία έχει προεκτάσεις που θέτουν ζήτημα εσωτερικής ασφάλειας στη ίδια τη χώρα και επηρεάζουν τις σχέσεις στο ΝΑΤΟ. Επίσης, και η προσφυγική κρίση είναι παράγοντας αποσταθεροποίησης, καθώς στην Τουρκία βρίσκονται σήμερα 2,3 εκατομμύρια Σύριοι πρόσφυγες, ενώ μαίνεται και ο αιματηρός πόλεμος με τους Κούρδους, ο οποίος αποσταθεροποιεί και την οικονομία της. 

Την Παρασκευή προστέθηκε ένα ακόμα εμπόδιο στις αμερικανικές προσπάθειες για επίλυση της ελληνικής κρίσης. Έχει σχέση με τη δικαστική περιπέτεια της γενικής διευθύντριας του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ, η οποία βρίσκεται ενώπιον ενός πραγματικού κινδύνου που θα στερήσει την Ελλάδα από τον μεγαλύτερο σύμμαχό της στη μάχη για το χρέος. Είναι ξεκάθαρο πως εάν καταδικαστεί από τη Γαλλική Δικαιοσύνη θα πρέπει να αποχωρήσει από το τιμόνι του Ταμείου, μόλις λίγους μήνες μετά την ανανέωση της θητείας της για άλλα πέντε χρόνια. Πηγές στην Ουάσιγκτον δήλωσαν ότι «δεδομένου ότι η κ. Λαγκάρντ έχει κρατήσει το τελευταίο έτος ξεκάθαρη στάση στο θέμα της ανάγκης αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, ενδεχόμενη αποχώρηση της θα μπορούσε να καθυστερήσει τις αποφάσεις για την ελάφρυνσή του». Είναι βέβαιο, σύμφωνα με τις πηγές, ότι αυτό θα εξυπηρετούσε τις επιδιώξεις του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, ο οποίος θέλει οι αποφάσεις για το ελληνικό χρέος να μετατεθούν για το τέλος του 2017 και να ακολουθήσουν των εθνικών εκλογών στην Γερμανία. Αυτή η επιμονή του Γερμανού υπουργού Οικονομικών είναι εξαιρετικά προβληματική για την ελληνική υπόθεση, και ειδικά για την παρούσα ελληνική κυβέρνηση, η οποία έχει εναποθέσει όλες τις ελπίδες της για το χρέος στον πρόεδρο Μπάρακ Ομπάμα, ο οποίος, όμως, σε έξι ακριβώς μήνες αποχαιρετά την αμερικανική προεδρία.
Πηγή :link[/expander_maker]

27
Jul

Deutsche Bank’s second-quarter net income plunges nearly 100% year-on-year

Deutsche Bank’s second-quarter net income plunges nearly 100% year-on-year.Deutsche Bank, the German bank which is an important part of the global financial system, announced revenue and income falls Wednesday which could add further concerns for investors made jittery by a combination of Brexit and previous issues at the bank.

Its second-quarter net income was down 98 percent from the same period in the previous year, to 20 million euro ($22 million), while revenues were down 20 percent to 7.4 billion euro.

Deutsche’s CET1 ratio – a key measure of financial strength – improved slightly to 10.8 percent.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]The bank, one of Germany’s largest lenders, has lost around 40 percent of its market value this year as concerns mount about its capital position and $14 billion in fines over past misconduct.

John Cryan, the bank’s co-chief executive who was appointed in July last year, has embarked on a drastic plan to meet its capital targets, including scrapping dividend payments to shareholders, thousands of job cuts and asset sales. Raising new capital is likely to be difficult because of the bank’s holdings of debt for some of the worse off euro zone countries.

Source : cnbc[/expander_maker]

27
Jul

IMF confirms $7bn bailout talks with Egypt

IMF confirms $7bn bailout talks with Egypt.Egypt’s cabinet earlier on Tuesday said in a statement that it was close to reaching a three-year bailout agreement with the IMF to plug funding gaps, after three months of discrete talks. Here is a statement from Egypt’s government cabinet, via Reuters, reports Robin Wigglesworth in New York.

“The prime minister stressed the need to cooperate with the IMF through the support program to enhance international confidence in the economy and attract foreign investment, and therefore achieve monetary and financial stability… targeting $7 billion annually to fund the program over three years.”

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]In a statement to journalists, the IMF confirmed that talks were talking place. Masood Ahmed, director of the Middle East and Central Asia department at the IMF said:

The Egyptian authorities have asked the IMF to provide financial support for their economic program. We welcome this request, and look forward to discussing policies which can help Egypt meet its economic challenges. Our goals are to help Egypt return to economic stability and to support strong, sustainable and job-rich growth.

An IMF delegation led by Chris Jarvis is on the way to Cairo now, and will start a two-week visit on July 30. The IMF said that it would “communicate on the outcome when it concludes”.

Various Egyptian governments have held talks with the IMF about an aid package since the 2011 protests ousted former president Hosni Mubarak.

There have been various attempts at staving off potentially painful reforms that would be demanded — especially since president Abdel Fattah al-Sisi ousted the post-revolutionary Islamist government in 2013 — but many economists have long speculated that an international aid programme was nearly inevitable.

The Egyptian pound has lost almost half its value against the dollar since 2011 (and the unofficial black market value is even lower), and the economy and the government’s finances have been deteriorating. Charlie Roberson, chief economist at Renaissance Capital, said earlier on Tuesday – before the news broke – that Egypt was “currently heading in the wrong direction”.

Source : link[/expander_maker]

26
Jul

Η ελεύθερη παροχή υπηρεσιών των ασφαλιστικών στην ΕΕ

Η ελεύθερη παροχή υπηρεσιών των ασφαλιστικών στην ΕΕ.Το καθεστώς της ελεύθερης άσκησης των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων από ασφαλιστική επιχείρηση σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση βασίζεται στα άρθρα 49 επ. της Συνθήκης της Ε.Ε., τα οποία καθιερώνουν την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών, που αποτελεί μία εκ των τεσσάρων θεμελιωδών αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (1).

Η αρχή αυτή θεμελιώνει για τους ενδιαφερόμενους δικαιώματα, τα οποία οι εθνικές αρχές υποχρεούνται να σέβονται και να διαφυλάσσουν, μη εφαρμόζοντας κάθε αντίθετη διάταξη του εσωτερικού δικαίου, είτε πρόκειται για νομοθετικές είτε για διοικητικές διατάξεις, συμπεριλαμβανομένων των μεμονωμένων και συγκεκριμένων διοικητικών πράξεων.

Με τις τρίτες Οδηγίες 92/49/ΕΟΚ και 92/96/ΕΟΚ (2) ολοκληρώθηκε η εγκαθίδρυση της εσωτερικής αγοράς στον ασφαλιστικό τομέα και θεσπίζεται ενιαίο καθεστώς χορήγησης άδειας και χρηματοοικονομικού ελέγχου της ασφαλιστικής επιχείρησης από το κράτος μέλος στο οποίο διαθέτει την εταιρική της έδρα (κράτος μέλος προέλευσης). Σύμφωνα με το καθεστώς που θεσπίζεται από τις Οδηγίες αυτές, η χρηματοοικονομική εποπτεία των ασκούμενων από την ασφαλιστική επιχείρηση δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένων των δραστηριοτήτων που ασκούνται υπό καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, ανήκει πάντοτε στην αποκλειστική αρμοδιότητα του κράτους μέλους προέλευσης της ασφαλιστικής επιχείρησης (3).

Με την Οδηγία 2009/138 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25.11.2009 σχετικά με την ανάληψη και την άσκηση δραστηριοτήτων ασφάλισης και αντασφάλισης (Φερεγγυότητα ΙΙ), εγένοντο αλλαγές στην πρώτη, δεύτερη και τρίτες Οδηγίες, και καθορίστηκε ένα ενιαίο νομικό πλαίσιο για την άσκηση ασφαλιστικών δραστηριοτήτων από τις ασφαλιστικές και τις αντασφαλιστικές επιχειρήσεις σε ολόκληρη την εσωτερική αγορά, το οποίο θα διευκολύνει την κάλυψη κινδύνων και υποχρεώσεων που ευρίσκονται στην Κοινότητα από ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές επιχειρήσεις που έχουν την έδρα τους στην Κοινότητα.

 

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Η καθιέρωση του νομικού αυτού πλαισίου εγένετο για να διευκολυνθεί η ανάληψη και η άσκηση ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών δραστηριοτήτων και προς τον σκοπό αυτό κρίθηκε αναγκαίο να καταργηθούν οι σημαντικότερες διαφορές μεταξύ των δικαίων των κρατών μελών όσον αφορά στους κανόνες στους οποίους υπόκεινται οι ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές επιχειρήσεις. Συγκεκριμένα, οι διατάξεις των άρθρων 147 έως 152 της Οδηγίας αναφέρονται στην ελεύθερη παροχή υπηρεσιών από ασφαλιστικές επιχειρήσεις.

Η παραπάνω Οδηγία μεταφέρθηκε στο ελληνικό δίκαιο με τον ν. 4364/2016 (ΦΕΚ Α’ 13/5.2.2016) με ισχύ από 1.1.2016 και οι κανόνες για ελεύθερη παροχή υπηρεσιών προβλέπονται στα άρθρα 117 (αντιστοιχία άρθρου 147 της Οδηγίας 2009/138/ΕΚ), 118 (αντιστοιχία άρθρου 148 της Οδηγίας 2009/138/ΕΚ), 119 (αντιστοιχία άρθρου 149 της Οδηγίας 2009/138/ΕΚ), 120 (αντιστοιχία άρθρων 150, 151 και 152 της Οδηγίας 2009/138/ΕΚ).

Η ενσωμάτωση με τον ν. 4364/2016 της Οδηγίας 2009/138/ΕΚ, καθώς και άλλων Οδηγιών, που αναφέρονται στον τίτλο του, σκοπό έχει την υιοθέτηση νέας προσέγγισης και μεθόδων άσκησης της εποπτείας των πρωτασφαλιστικών και αντασφαλιστικών επιχειρήσεων από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές και αποτελεί -με ορισμένες προσαρμογές- και ενσωμάτωση του νέου αντιστοίχου πλαισίου «Φερεγγυότητα ΙΙ». Για την ασφάλεια δικαίου, αλλά και για λόγους σαφήνειας προς διευκόλυνση του έργου τόσο των εποπτευομένων όσο και των εποπτικών αρχών, προκρίθηκε η λύση της ενσωμάτωσης σε ένα νέο νομοθετικό κείμενο των βασικών διατάξεων των ανωτέρω Οδηγιών σε αντικατάσταση του βασικού ιδιωτικοασφαλιστικού νομοθετήματος, ήτοι του ν. δ. 400/1970 και των εξαιρετικά αναλυτικών και εξειδικευμένων και τεχνικών διατάξεων των Οδηγιών σε αποφάσεις των αρμοδίων εποπτικών αρχών που θα εκδοθούν κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου αυτού (4).

Στο κεφάλαιο Β του Πρώτου μέρους του ανωτέρω νόμου (άρθρ. 10 – 18), γίνεται αναφορά στις δραστηριότητες ασφάλισης και αντασφάλισης που ρυθμίζονται από τον νόμο. Μεταξύ άλλων, στο εν λόγω κεφάλαιο και συγκεκριμένα στην παράγραφο 1 του άρθρου 10 προβλέπεται ότι απαγορεύεται η άσκηση ασφάλισης χωρίς προηγούμενη άδεια, η οποία είναι ενιαία και ισχύει για το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στο κεφάλαιο Γ (άρθρ. 19 – 28) εκτίθενται αναλυτικά οι γενικοί κανόνες εποπτείας σύμφωνα με τις προβλέψεις της Οδηγίας 2009/138/ΕΚ, κατά τους οποίους κανόνες, η Εποπτική Αρχή που έχει εκδόσει την άδεια λειτουργίας ασκεί χρηματοοικονομική εποπτεία στις επιχειρήσεις που καταλαμβάνονται από το πεδίο εφαρμογής.

Στο Κεφάλαιο Δ (άρθρ. 29 – 47) προβλέπονται οι προϋποθέσεις διακυβέρνησης ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών επιχειρήσεων. Τα άρθρα 38 – 42 του Κεφαλαίου Δ συνθέτουν τον τρίτο πυλώνα του νέου νομοθετικού πλαισίου φερεγγυότητας των ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών επιχειρήσεων. Το πλέγμα των συγκεκριμένων διατάξεων αποβλέπει στην επίτευξη διαφάνειας και αξιοπιστίας στον τομέα της ιδιωτικής ασφάλισης μέσω της δημοσιοποίησης εκτεταμένων στοιχείων της φερεγγυότητας και της χρηματοοικονομικής τους κατάστασης με αποδέκτη όχι μόνο τον επόπτη, αλλά και το ευρύτερο κοινό (πχ. καταναλωτές, διαμεσολαβητές, μετόχους, μελλοντικούς επενδυτές), επιτρέποντας επιπλέον συγκρίσεις μεταξύ δραστηριοποιουμένων εταιρειών.

Στο κεφάλαιο ΣΤ (άρθρ. 50 – 106) προβλέπονται κανόνες για την αποτίμηση των στοιχείων του ενεργητικού και παθητικού, τις τεχνικές προβλέψεις, τα ίδια κεφάλαια, την κεφαλαιακή απαίτηση φερεγγυότητας, την ελάχιστη κεφαλαιακή απαίτηση και τους επενδυτικούς κανόνες.

Στο κεφάλαιο Ζ (άρθρ. 107 – 114) προβλέπονται κανόνες που αφορούν στην περίπτωση οικονομικής δυσχέρειας ή ασυνήθιστης κατάστασης ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών επιχειρήσεων.

Στο κεφάλαιο Α του Δευτέρου μέρους (άρθρ. 145 – 154) προβλέπονται οι όροι των συμβολαίων πρωτασφάλισης.

Στο κεφάλαιο Α του Τρίτου μέρους περιέχονται διατάξεις σχετικά με την εποπτεία ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών επιχειρήσεων που ανήκουν σε Όμιλο (άρθρ. 170 – 219).

Στο κεφάλαιο Α του Τέταρτου μέρους προβλέπονται διατάξεις για την εξυγίανση και εκκαθάριση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.

Στο κεφάλαιο Β του Τέταρτου μέρους (άρθρ. 222 – 234) προβλέπονται τα μέτρα εξυγίανσης, τα οποία λαμβάνονται από την Εποπτική Αρχή με σκοπό είτε την αντιμετώπιση προβλημάτων προληπτικής εποπτείας είτε την εξυγίανση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Ειδικότερα, στο άρθρο 223 αναφέρονται οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη από την Εποπτική Αρχή για την υιοθέτηση μέτρων εξυγίανσης και την επιλογή των καταλληλοτέρων από αυτά.

Στα άρθρα 224 και 225 προβλέπονται οι περιπτώσεις κατά τις οποίες η Εποπτική Αρχή δύναται να διορίσει διαχειριστή σε ασφαλιστική επιχείρηση με απώτερο σκοπό την εξυγίανση της επιχείρησης, καθώς και τα καθήκοντα και αρμοδιότητες του διαχειριστή. Στο άρθρο 227 προβλέπεται η αύξηση κεφαλαίου, είτε με εντολή της Εποπτικής Αρχής προς τη διοίκηση είτε με απόφαση διαχειριστή που τοποθετείται στην επιχείρηση κατόπιν εντολής της Εποπτικής Αρχής, ως μέτρο εξυγίανσης μιας ασφαλιστικής επιχείρησης με προφανή σκοπό τη βελτίωση των δικαιωμάτων των πιστωτών και αντισυμβαλλομένων της επιχείρησης. Το μέτρο αυτό διαφοροποιείται από την αύξηση των τεχνικών προβλέψεων ως μέτρο προληπτικής εποπτείας που διατάσσεται από την Εποπτική Αρχή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 του νόμου. Στο άρθρο 228 προβλέπεται η υποχρεωτική μεταβίβαση χαρτοφυλακίου ως σοβαρό μέτρο εξυγίανσης που λαμβάνεται κατόπιν απόφασης της Εποπτικής Αρχής σε περίπτωση που η επιχείρηση οδηγείται σε αφερεγγυότητα.

Από τα παραπάνω εκτιθέμενα είναι προφανές ότι με κανόνες που είναι πλέον ενιαίοι σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει αλλάξει σημαντικά το πλαίσιο της εποπτείας από εποπτικές αρχές του κράτους καταγωγής της χρηματοοικονομικής θέσης και των δραστηριοτήτων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, έτσι ώστε η ανάκληση της άδειας λειτουργίας μιας ασφαλιστικής επιχείρησης να αποτελεί το έσχατο, αλλά και απομακρυνόμενο πιθανό μέτρο.

Τούτο δε διότι, τόσο η εξειδικευμένη και εντατική εποπτεία της χρηματοοικονομικής κατάστασης μιας ασφαλιστικής επιχείρησης από την Εποπτική Αρχή του κράτους καταγωγής, όσο και τα μέτρα εξυγίανσης που θεσπίστηκαν, αποτρέπουν το ενδεχόμενο μία ασφαλιστική επιχείρηση να οδηγηθεί σε ανάκληση της άδειας λειτουργίας της. Για να οδηγηθεί μία ασφαλιστική επιχείρηση σε ανάκληση της άδειας λειτουργίας της θα πρέπει να έχουν εξαντληθεί και να έχουν καταστεί ατελέσφορα τα μέτρα εξυγίανσης, λαμβανομένου υπόψη ότι μεταξύ των μέτρων αυτών περιλαμβάνεται και η κατ’ εντολήν της Εποπτικής Αρχής μεταφορά του χαρτοφυλακίου σε άλλη ασφαλιστική επιχείρηση.

Η άσκηση ασφαλιστικών δραστηριοτήτων από μια ασφαλιστική επιχείρηση με έδρα καταγωγής σε χώρα της ευρωπαϊκής ένωσης, σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση είτε σε ορισμένα κράτη μέλη αυτής, δεν διαφοροποιεί τον κανόνα της εποπτείας από την Εποπτική Αρχή του κράτους καταγωγής, τόσο από πλευράς άσκησης των δραστηριοτήτων της όσο και από πλευράς της χρηματοοικονομικής της κατάστασης. Η άσκηση των δραστηριοτήτων υπό το καθεστώς της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, όπως προαναφέρθηκε, και σε εφαρμογή των ανωτέρω Οδηγιών, δεν μπορεί να περιορισθεί σε κανένα κράτος μέλος υποδοχής, λαμβανομένου υπόψη ότι η ληφθείσα άδεια άσκησης ασφαλιστικής επιχείρησης, όπως προαναφέρθηκε, ισχύει από της εκδόσεώς της σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Εφόσον η ασφαλιστική επιχείρηση επιθυμεί να ασκήσει δραστηριότητες σε άλλο κράτος μέλος, είναι ελεύθερη, αφού προηγουμένως τηρήσει τις υποχρεώσεις ενημέρωσης της Εποπτικής Αρχής της, η οποία εν συνεχεία ενημερώνει με τα προβλεπόμενα στοιχεία την Εποπτική Αρχή της χώρας υποδοχής. Ειδικά δε για την άσκηση της ασφαλιστικής δραστηριότητας στον κλάδο 10 «ασφάλιση αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα», η ασφαλιστική επιχείρηση υποχρεούται αφενός να ορίσει ειδικό αντιπρόσωπο (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) στο κράτος υποδοχής, για να αντιπροσωπεύσει αυτήν έναντι των προσώπων που υπέστησαν ζημίες και θα μπορούσαν να προβάλουν αξίωση αποζημίωσης, συμπεριλαμβανομένης και της ικανοποίησης των αξιώσεων αυτών, καθώς και για την εκπροσώπηση αυτής ενώπιον των δικαστηρίων και των αρχών, αφετέρου να εγγραφεί στο γραφείο Διεθνούς ασφάλισης και στο ταμείο εγγυήσεων του κράτους μέλους υποδοχής (άρθρ. 147, 148, 150, 151, 152 Οδηγίας 2009/138/ΕΚ) (5) .

Για την Ελλάδα, σύμφωνα με το άρθρο 120 ν. 4364/2016, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών οφείλουν να εγγραφούν στο Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης και στο Επικουρικό Κεφάλαιο, και να καταβάλλουν τις προβλεπόμενες από τον κ.ν. 489/1976 για την επίτευξη του σκοπού του (άρθρο 20) εισφορές, οι οποίες καταβάλλονται αποκλειστικά και μόνο για τους κινδύνους του κλάδου 10 και υπολογίζονται υποχρεωτικά επί της ίδιας βάσης με τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις που καλύπτουν τους ίδιους κινδύνους και έχουν λάβει άδεια από την Τράπεζα της Ελλάδος και δραστηριοποιούνται με εγκατάσταση στην Ελλάδα.

Μετά την τήρηση των ανωτέρω διαδικασιών και από την ημερομηνία κατά την οποία ενημερώνεται από την Εποπτική Αρχή καταγωγής της σχετικά με την κοινοποίηση των πληροφοριών που απαιτούνται από το άρθρο 147 της Οδηγίας και 117 ν. 4364/2016, και χωρίς καμία άλλη περαιτέρω διαδικασία, διατύπωση ή έγκριση, η εν λόγω ασφαλιστική επιχείρηση μπορεί να ασκεί ελευθέρως και ακωλύτως την ασφαλιστική της δραστηριότητα στο κράτος μέλος υποδοχής. Σημειώνεται ότι με το άρθρο 18 του ν. 4364/2016 (άρθρ. 21 Οδηγίας 2009/138/ΕΚ) ο καθορισμός του ύψους των ασφαλίστρων από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, συνεπώς και τις επιχειρήσεις με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών, είναι απελευθερωμένος και δεν υπόκειται σε κανένα περιορισμό και έγκριση, και διαμορφώνεται σύμφωνα με τις τεχνοοικονομικές ανάγκες της κάθε επιχείρησης.

Συμπεράσματα

Εν κατακλείδι, και με βάση τα όσα εκτέθησαν, καθίσταται σαφές ότι η άσκηση ασφαλιστικής δραστηριότητας με το καθεστώς της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών σε χώρα υποδοχής, δεν διαφοροποιείται σε σχέση με την άσκηση ασφαλιστικών δραστηριοτήτων από ασφαλιστικές επιχειρήσεις με άδεια και καταγωγή από τη χώρα που αυτή δραστηριοποιείται.

Δεν επιτρέπεται από το ενωσιακό δίκαιο, το οποίο ήδη ενσωματώθηκε πλήρως στην Ελλάδα με τον ν. 4364/2016, να τίθεται κανένας αντίθετος περιορισμός, ενώ εξάλλου δεν είναι δυνατή, κατά ρητή επιταγή των άνω Οδηγιών, η οποιαδήποτε νομοθετική ή διοικητική παρέμβαση ή διοικητικό μέτρο, ακόμη και μεμονωμένη και συγκεκριμένη διοικητική πράξη, που να περιορίζει την ελεύθερη παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών στο κράτος μέλος υποδοχής.

Η συμμετοχή στο ταμείο εγγυήσεων του κράτους μέλους υποδοχής, και για την Ελλάδα στο Επικουρικό Κεφάλαιο του κ.ν. 489/1976, αποτελεί υποχρέωση για την έναρξη της άσκησης της δραστηριότητας της ασφαλιστικής επιχείρησης.

Η οικονομική θέση του ταμείου εγγυήσεων κάθε κράτους μέλους, και για την Ελλάδα του Επικουρικού Κεφαλαίου, είναι αδιάφορη ως προς τη δυνατότητα και νομιμότητα άσκησης της ασφαλιστικής της δραστηριότητας, ούτε μπορεί με βάση τις ρητές διατάξεις των Οδηγιών και του νόμου, να αποτελέσει εφαλτήριο για την επιβολή νομοθετικού ή διοικητικού μέτρου για τον περιορισμό αυτής της δραστηριότητας, λαμβανομένης άλλωστε υπόψη και της αρχής της ίσης μεταχείρισης των ασφαλιστικών εταιρειών στον ευρωπαϊκό χώρο και τη συνεπεία αυτής μη δυνατότητα διαφορετικής μεταχείρισης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων με κριτήριο τη χώρα που έλκουν την καταγωγή τους και ενώ όλες οι δραστηριοποιούμενες σε κάθε κράτος μέλος ασφαλιστικές επιχειρήσεις συμμετέχουν με τις ίδιες εισφορές στο ταμείο εγγυήσεων και για την Ελλάδα στο Επικουρικό Κεφάλαιο.

 

[1] Ελεύθερη διακίνηση προσώπων, ελεύθερη διακίνηση αγαθών, ελεύθερη διακίνηση υπηρεσιών και ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων.

[2] Είχαν προηγηθεί η πρώτη Οδηγία 73/239/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 24.7.1973, και η δεύτερη Οδηγία 88/357/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 22.6.1988 για τον συντονισμό των νομοθετικών, κανονιστικών και διοικητικών διατάξεων σχετικά με την πρωτασφάλιση, εκτός της ασφάλειας ζωής, και η θέσπιση των διατάξεων που σκοπό έχουν να διευκολύνουν την πραγματική άσκηση της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών.

[3] Βλ. ερμηνευτική ανακοίνωση της Επιτροπής «Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών και γενικό συμφέρον στον ασφαλιστικό τομέα [2000/C43/03], Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων 16.2.2000 C 43/5 επ.)

[4] Αιτιολογική έκθεση επί του σχεδίου του νόμου 4364/2016.

[5] Η υποχρεωτική σύσταση των οργανισμών εγγύησης των αποζημιώσεων αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα – κλάδος 10, θεσπίσθηκε από το άρθρο 1 § 4 της Οδηγίας 84/5/ΕΟΚ. Η μεταφορά της στο ελληνικό δίκαιο εγένετο με το π.δ. 237/1986 (κωδικοποίηση 489/1976), και με το άρθρο 16 συνεστήθη το Επικουρικό Κεφάλαιο Ασφάλισης από ατυχήματα αυτοκινήτων, με τα επόμενα δε άρθρα καθορίσθηκαν οι όροι λειτουργίας του και οι προϋποθέσεις αποζημιώσεων.

 

* Ο Νίκος Τσουτσάνης είναι Δικηγόρος, Εταίρος και Διαχειριστής της Δικηγορικής Εταιρείας «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΤΣΑΝΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ».

 

Πηγή:link[/expander_maker]

26
Jul

Σε ισχύ τα συμβόλαια της Grand μέχρι τη λήξη τους, μετά το «κανόνι» της μητρικής με έδρα το Γιβραλτάρ

Σε ισχύ τα συμβόλαια της Grand μέχρι τη λήξη τους, μετά το «κανόνι» της μητρικής με έδρα το Γιβραλτάρ.Για την καταβολή αποζημιώσεων η εταιρεία θα προχωρήσει σε νέα ενημέρωση αμέσως μετά τον διορισμό προσωρινού εκκαθαριστή

Σε ισχύ μέχρι τη λήξη τους είναι τα συμβόλαια της εταιρείας Grand Μεσίτες Ασφαλειών, η οποία λειτουργούσε ως υποκατάστημα τη εταιρείας Enterprise Insurance Company PLC με έδρα το Γιβραλτάρ.
Η ανακοίνωση της εταιρείας προς τους ασφαλισμένους αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι τα ασφαλιστήρια συμβόλαια δεν έχουν λήξει ούτε έχουν ακυρωθεί, αλλά συνεχίζουν να ισχύουν μέχρι την ημερομηνία λήξης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που εκδόθηκαν μετά τις 22 Ιουλίου δεν έχουν καμία ισχύ και οι ασφαλισμένοι πρέπει να αποκτήσουν νέο ασφαλιστήριο συμβόλαιο για το αυτοκίνητο.
Ωστόσο, για την καταβολή αποζημιώσεων η εταιρεία θα προχωρήσει σε νέα ενημέρωση αμέσως μετά τον διορισμό προσωρινού εκκαθαριστή.
Να σημειωθεί ότι το διοικητικό συμβούλιο της Enterprise Insurance Company PLC (EIC) έλαβε ειδοποίηση από την Εποπτική Αρχή του Γιβραλτάρ (Gibraltar Financial Services Commission – GFSC) με την εντολή να σταματήσει άμεσα την σύναψη νέων συμβολαίων ασφάλισης στα πλαίσια του Τμήματος 105 του Νόμου περί Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (Ασφαλιστικών Εταιριών) του 1987.
Οι ενέργειες της Εποπτικής Αρχής του Γιβραλτάρ προστάτευσε τους ασφαλισμένους της εταιρείας σε όλη την Ευρώπη, όπως και στην Ελλάδα, που ο συνολικός τους αριθμός έφθανε σε 142.000.
Πηγή:link
Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close