11/05/2016

11
May

“Ο Ρέγκλινγκ προτείνει εξόφληση μέρους του ελληνικού χρέους προς το ΔΝΤ από τον ESM”

“Ο Ρέγκλινγκ προτείνει εξόφληση μέρους του ελληνικού χρέους προς το ΔΝΤ από τον ESM”.Η γερμανική εφημερίδα Die Welt αποκαλύπτει δισέλιδο έγγραφο του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) Κλάους Ρέγκλινγκ στο οποίο προτείνει, ενόψει του Eurogroup της 24ης Μαΐου, την εξόφληση μέρους του ελληνικού χρέους προς το ΔΝΤ από τον ESM.

Το έγγραφο αυτό σκιαγραφεί τις ήδη συζητούμενες επιλογές, όπως είναι η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής και η κάλυψη μιας πιθανής ανόδου των επιτοκίων, όμως «ο Ρέγκλινγκ συμπεριέλαβε ένα σημείο, το οποίο κατά την εφημερίδα θα μπορούσε να κρύβει μια πολιτική βόμβα: τη δυνατότητα να εξοφλήσουν οι ευρωεταίροι ένα μέρος τουλάχιστον των ελληνικών οφειλών προς το ΔΝΤ».

Η πρόταση αυτή αναφέρεται στο τέλος του δισέλιδου εγγράφου ως ένα πιθανό συμπληρωματικό μέτρο: «Η εξαγορά (Buy-out) του ελληνικού χρέους προς το ΔΝΤ έχει οικονομικό όφελος για την Ελλάδα, διότι η υποστήριξη του EMS γίνεται με ευνοϊκότερους όρους και έχει μεγαλύτερη χρονική διάρκεια». Η Ελλάδα πληρώνει τόκους για παλαιά δάνεια του ΔΝΤ με επιτόκιο 3,5%. Αντίθετα, ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM) δανείζει με χαμηλότερο επιτόκιο, το οποίο είναι αυτή τη στιγμή κάτω του 1%. Επομένως η Ελλάδα θα μπορούσε να εξοικονομήσει πολλά χρήματα, όπως επισημαίνει η εφημερίδα.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Βέβαια, το θέμα «είναι ευαίσθητο, διότι θα σήμαινε πως θα άλλαζε ο διεθνής καταμερισμός βαρών του ελληνικού προγράμματος», αφού «οι Ευρωπαίοι -και η Γερμανία- θα εγγυηθούν μελλοντικά για περισσότερα ελληνικά χρέη», ενώ «αντίθετα το ΔΝΤ θα φέρει μελλοντικά λιγότερα βάρη», αλλά την «πρόταση μπορεί να τη δει κανείς ως εργαλείο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσουν οι πολιτικοί» γράφει η Welt.

Υπό την προϋπόθεση της πολιτικής στήριξης της πρότασης, ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας (ESM) θα μπορούσε στο τέλος του τρέχοντος προγράμματος βοήθειας να αξιοποιήσει τους «ανεκμετάλλευτους πόρους», ώστε «να εξυπηρετήσει εγκαίρως τα δάνεια του ΔΝΤ και να τα εξοφλήσει» αναφέρει στο έγγραφό του ο Ρέγκλινγκ.

Και τέτοιοι πόροι πράγματι υπάρχουν, συνεχίζει η γερμανική εφημερίδα, αφού «οι Ευρωπαίοι είχαν κρατήσει το καλοκαίρι από το πακέτο σωτηρίας ύψους 86 δισ. ευρώ 25 δισ. για την επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Για την σωτηρία των τραπεζών, όμως, δεν χρησιμοποίηθηκαν όλα τα χρήματα. Θεωρητικά υπάρχουν 15 δισ. για να εξοφληθούν τα εκκρεμή (ελληνικά) δάνεια προς το ΔΝΤ».

Σύμφωνα με την Welt, o ESM υπολογίζει ότι η ελληνική κυβέρνηση θα οφείλει το 2018 στο ΔΝΤ μόνο 17,6 δισ. ευρώ πλέον, εφόσον το ΔΝΤ συμμετάσχει με 6 δισ. ευρώ στο τρέχον πρόγραμμα σωτηρίας. Εάν οι Ευρωεταίροι υποστηρίξουν όλα τα μέτρα που αναφέρονται στο έγγραφο, η Αθήνα θα μπορούσε να μειώσει δραστικά το δημόσιο χρέος της, εκτιμά ο ESΜ και το ελληνικό χρέος θα μειωνόταν από 183% στο 74% του ΑΕΠ.

Την πρόταση χαρακτηρίζει καλή και το Ινστιτούτο Γερμανικής Οικονομίας της Κολωνίας, το οποίο συνηγορεί υπέρ της παραμονής του ΔΝΤ στο πρόγραμμα σωτηρίας: «Για να κάνει αυτήν την απόφαση πιο εύκολη στο ΔΝΤ, μπορεί ο ESM να αναλάβει τις τωρινές οφειλές της Ελλάδας προς το ΔΝΤ» όπως είπε στην εφημερίδα ο εμπειρογνώμονάς του Γιούργκεν Μάτες. «Με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να ενισχυθεί η προθυμία των μετόχων του ΔΝΤ να συμφωνήσουν στη συμμετοχή τους στο τρίτο πακέτο» συμπληρώνει.

 

Πηγή:link[/expander_maker]

11
May

Το Bερολίνο άνοιξε το δρόμο στη συζήτηση για το χρέος

Το Bερολίνο άνοιξε το δρόμο στη συζήτηση για το χρέος.H Γερμανία χαλάρωσε τις αντιρρήσεις της στις συζητήσεις για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους τη Δευτέρα, την ώρα που οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης προσπαθούσαν να περιορίσουν τις σημαντικές διαφορές τους με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για την ελληνική διάσωση των 86 δισ. ευρώ.

Με την Ελλάδα να είναι αντιμέτωπη με πληρωμές χρέους ύψους 3,5 δισ. ευρώ τον Ιούλιο τις οποίες δεν θα είναι σε θέση να καταβάλει χωρίς στήριξη, οι υπουργοί της ευρωζώνης ανακοίνωσαν πως είναι έτοιμοι για μια πολιτική ώθηση που θα άρει το αδιέξοδο ανάμεσα στους πιστωτές για τα μέτρα λιτότητας και το ελληνικό χρέος.

Ο Πιερ Κάρλο Παντοάν, ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών, χαιρέτισε την συνάντηση ως «ένα σημαντικό βήμα» προς την υπέρβαση του αδιεξόδου και το ξεπάγωμα των δόσεων, αλλά αξιωματούχοι του ΔΝΤ συνέχισαν να εκφράζουν σκεπτικισμό, ειδικά για το πώς η Ελλάδα θα εφαρμόσει τα 3 δισ. ευρώ σε «προληπτικά» μέτρα αν χάσει τους δημοσιονομικούς στόχους.

Το περιθώριο σύγκλισης για την επίτευξη συμφωνίας δημιουργήθηκε τη Δευτέρα από την προθυμία του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, να εξερευνήσει τρόπους για την χαλάρωση των αποπληρωμών χρέους για την Ελλάδα. Μέχρι τότε είχε αντιταχθεί σθεναρά στην ιδέα ότι είναι αναγκαία μια τέτοια συζήτηση, θέτοντας σε αμφισβήτηση την συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα.

 

 

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Οι υπουργοί ανέφεραν πως θα προσπαθήσουν να καταλήξουν σε συμφωνία στις 24 Μαίου. Το πακέτο θα απαιτεί από την Ελλάδα να ετοιμάσει «προληπτικά» δημοσιονομικά μέτρα τα οποία θα ενεργοποιηθούν αν τα δημόσια οικονομικά δεν εμφανίσουν σημαντική βελτίωση, καθώς και παράλληλες δεσμεύσεις από τα κράτη της ευρωζώνης να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους για ελάφρυνση του χρέους, σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν σε διάφορες επιλογές, όπως το μορατόριουμ στις πληρωμές τόκων ή οι επιμηκύνσεις των ωριμάνσεων, αλλά απέφυγαν την σκληρή πολιτική μάχη για αυτό που πραγματικά είναι αναγκαίο.

«Σήμερα απλά ξεκίνησε η συζήτηση, με την διερεύνηση επιλογών και την παροχή πολιτικής καθοδήγησης στα τεχνικά κλιμάκια» δήλωσε ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, ο Ολλανδός υπουργός Οικονομικών και επικεφαλής του Eurogroup.

O Mισέλ Σαπέν, ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, ανέφερε ότι η συνάντηση σηματοδοτεί την έναρξη μιας «πραγματικής συζήτησης για το χρέος …για πρώτη φορά ασχοληθήκαμε με το ζήτημα».

Η Αθήνα και οι πιστωτές της ευρωζώνης βρίσκονται υπό πίεση να αντιμετωπίσουν τον σκεπτικισμό του ΔΝΤ για το αν η Ελλάδα μπορεί να επιτύχει τους προβλεπόμενους στόχους για το χρέος και το έλλειμμα, ειδικά την απαίτηση για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ ως το 2018.

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, υπουργός Οικονομικών της Ελλάδας, τόνισε ότι ο σχεδιαζόμενος «προληπτικός μηχανισμός» θα προβλέπει την εφαρμογή οριζόντιων περικοπών αν η χώρα δεν πιάσει τους δημοσιονομικούς στόχους. Ωστόσο θα υπάρχει προστασία κάποιων «πολύ ευαίσθητων τομέων» από περικοπές, ενώ η Ελλάδα θα έχει περιθώριο ως και τέσσερις μήνες για την αξιολόγηση του αντίκτυπου της επιπρόσθετης λιτότητας και να βρει εναλλακτικές που θα έχουν το «ίδιο αποτέλεσμα».

Aυτό μπορεί να μην είναι αρκετό για να ικανοποιήσει το ΔΝΤ, η γενική διευθύντρια του οποίου, Κριστίν Λαγκάρντ, επανέλαβε σε επιστολή της προς τους υπουργούς της ευρωζώνης ότι οι δημοσιονομική στόχοι Ελλάδας δεν είναι ρεαλιστικοί και ότι οποιαδήποτε προσπάθεια για την επίτευξη τους πρέπει να βασίζεται σε βαθιές οικονομικές μεταρρυθμίσεις και όχι σε αυθαίρετες και δυνητικά επιζήμιες περικοπές.

Ο κ. Τσακαλώτος είπε στους Financial Times ότι το ΔΝΤ παραμένει «προβληματισμένο» για την προσέγγιση της Ελλάδας, αλλά ο οργανισμός δεσμεύεται επίσης «να την βελτιώσει». Πρόσθεσε πως με βάση τις δημοσιονομικές προβλέψεις που επιβεβαιώνει και η Ε.Ε. «ο μηχανισμός αυτός μπορεί να μην είναι τελικά αναγκαίος» για να πιάσει η Ελλάδα τους στόχους.

Ο κ. Ντάισελμπλουμ ανέφερε ότι οι υπουργοί οικονομικών της ευρωζώνης ενίσχυσαν τις ελληνικές προτάσεις για τον προληπτικό μηχανισμό, ενώ αποδέχτηκαν ότι η παρουσίαση συγκεκριμένων μέτρων κατά την νομοθέτηση «δεν μπορεί να λειτουργήσει πολιτικά ή νομικά για τους Έλληνες».

Ορισμένοι πιστωτές μπορεί να απαιτήσουν ωστόσο πιο λεπτομερείς δεσμεύσεις από την Αθήνα για το τι ακριβώς θα πυροδοτείτε με τον μηχανισμό.

Όσον αφορά την ελάφρυνση χρέους, οι υπουργοί εξέτασαν ορισμένες βασικές επιλογές που παρουσίασε το ΔΝΤ και ο ESM, το ταμείο διάσωσης της ευρωζώνης.

Οι κυβερνήσεις έχουν επανειλημμένα και σθεναρά απορρίψει οποιαδήποτε επίσημη διαγραφή του ελληνικού χρέους, αφήνοντας τους να εξετάσουν άλλες επιλογές, όπως η επιμήκυνση των περιόδων χάριτος και των χρονοδιαγραμμάτων αποπληρωμής.

Έγγραφο του ESM, που έχουν δει οι FT, καταγράφει μια σειρά επιλογών, συμπεριλαμβανομένων μιας 5ετους επιμήκυνσης των ωριμάνσεων, της σταθεροποίησης των ετήσιων αποπληρωμών των δανείων στο 1% του ΑΕΠ ως το 2050 και επιβολής πλαφόν στα επιτόκια στο 2%. Μια ακόμα ριζική κίνηση που αναφέρεται είναι η επαναγορά των δανείων του ΔΝΤ με πιο φθηνά και μεγαλύτερης διάρκειας δάνεια από τον ESM.

O κ. Τσακαλώτος υποστήριξε πως η συζήτηση αν και παραμένει αρκετά γενική σε αυτό το στάδιο αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τα μπρος. «Είναι μεγάλη ανακούφιση ότι είχαμε αυτή τη συζήτηση για το χρέος» σημείωσε. «Εργαζόμαστε πάνω σε κάτι που θα επιτρέψει στην Ελλάδα να γυρίσει επιτέλους σελίδα».

Οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης είχαν βρεθεί σε δύσκολη θέση από την σύγκρουση με το ΔΝΤ, εξαιτίας του ότι το γερμανικό, φινλανδικό και ολλανδικό κοινοβούλιο επιμένουν στην συμμετοχή του ΔΝΤ ως όρο για την στήριξη της ελληνικής διάσωσης.

Η συμμετοχή του ΔΝΤ αντιμετωπίζεται από τις χώρες αυτές ως απαραίτητος όρος για την διασφάλιση της οικονομικής αυστηρότητας του προγράμματος. Ο Αλεξάντερ Στουμπ, ο Φινλανδός υπουργός Οικονομικών, επανέλαβε στην κεκλεισμένων των θυρών συνάντηση της Δευτέρας ότι «για να είμαστε ειλικρινείς, για μια χώρα όπως η Φινλανδία θα ήταν πολύ δύσκολο να προχωρήσει χωρίς την συμμετοχή του ΔΝΤ». Αναγνώρισε πως «όλοι μας έχουμε δουλειά να κάνουμε» για να διασφαλιστεί ότι θα προχωρήσει η συμφωνία.

Αξιωματούχοι της Ε.Ε. έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν θέλουν δύσκολες διαπραγματεύσεις πριν από το δημοψήφισμα για το Brexit στο Ηνωμένο Βασίλειο στις 23 Ιουνίου, κάτι που σημαίνει πως αν δεν υπάρξει συμφωνία αυτό τον μήνα οι συζητήσεις δεν θα συνεχιστούν παρά μόνο λίγο πριν από μια πιθανή ελληνική χρεοκοπία.

 

Πηγή:link[/expander_maker]

11
May

Μένουμε… Παναμά

Μένουμε… Παναμά.Εκατοντάδες πρόσωπα του δημόσιου βίου και του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας συνδέονται είτε άμεσα είτε με έμμεσες διαδρομές με τα εντυπωσιακά σε όγκο δεδομένων στοιχεία των Panama Papers, το δεύτερο μέρος των οποίων αποκαλύφθηκε από την προχθεσινή δημοσίευση της Διεθνούς Σύμπραξης Ερευνητών Δημοσιογράφων, ICIJ.

Η μισή αλήθεια είναι ότι η εμπλοκή ενός φυσικού ή νομικού προσώπου με μια υπεράκτια εταιρεία δεν συνιστά από μόνη της αξιόποινη πράξη, ενώ πάντα ενυπάρχει ο κίνδυνος… παρεξηγήσεων λόγω συνωνυμίας.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Καθώς όμως είναι αποδεδειγμένα ο αποτελεσματικότερος τρόπος φοροδιαφυγής και ξεπλύματος μαύρου χρήματος, τα 400 ελληνικά ονόματα φυσικών ή νομικών προσώπων και οι συνολικά 223 offshore που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας ήδη έχουν μπει στο στόχαστρο της ελληνικής Δικαιοσύνης.

Δεδομένη θα πρέπει να είναι η ανησυχία όλων όσοι είδαν το όνομά τους στη συγκεκριμένη, εκτενέστερη της προηγούμενης, λίστα καθώς ήδη από χθες το πρωί οι οικονομικοί εισαγγελείς Παναγιώτης Αθανασίου και Γαληνός Μπρης συντάσσουν με ταχείς ρυθμούς νέα αιτήματα δικαστικής συνδρομής προς τις Aρχές του Παναμά.

Και αν η αρχική αναφορά έκανε λόγο για τουλάχιστον 200 αιτήματα, βάσει των πρώτων διαρροών, θεωρείται δεδομένο πως οι εισαγγελείς θα ψάξουν εξονυχιστικά το σύνολο των ονομάτων.

Ηδη οι οικονομικοί εισαγγελείς έχουν προχωρήσει σε εξονυχιστικούς ελέγχους σε συγκεκριμένα πρόσωπα που διέθεταν υπεράκτιες εταιρείες ή ιδρύματα μέσω της δικηγορικής εταιρείας Mossack Fonseca, τα αρχεία της οποίας δημοσιοποιήθηκαν προκαλώντας παγκόσμιο σάλο και συσχετίζουν τα δεδομένα με αυτά των άλλων λιστών (και ειδικά αυτά της λίστας Λαγκάρντ), με προτεραιότητα σε πρόσωπα που με διάφορους τρόπους έχουν διαχειριστεί και δημόσιο χρήμα.

Η διαφορά με τη λίστα Λαγκάρντ έγκειται πως στα Panama Papers υπάρχει διαρροή εταιρικών δεδομένων και όχι τραπεζικών στοιχείων, γι’ αυτό καθοριστικής σημασίας θεωρείται ο βαθμός ανταπόκρισης των Αρχών του Παναμά στην αποστολή τραπεζικών δεδομένων, τα οποία στη συνέχεια θα συσχετιστούν με τις φορολογικές δηλώσεις και τους εταιρικούς ισολογισμούς.

Ωστόσο, αν και οι Ελληνες οικονομικοί εισαγγελείς εργάζονται πυρετωδώς για την άμεση αποστολή των αιτημάτων δικαστικής συνδρομής προς τις Αρχές του Παναμά, ορισμένες προβλέψεις για την ανταπόκριση των Αρχών του Παναμά στα αιτήματα ήταν το τελευταίο διάστημα δυσοίωνες.

Κι αυτό, διότι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες διαρροές εμπιστευτικών εγγράφων σχετιζομένων με offshore εταιρείες, που ακουμπούν πρόσωπα σε πολλές χώρες του κόσμου και κατά συνέπεια οι Αρχές του Παναμά δέχονται βομβαρδισμό αντίστοιχων αιτημάτων και από άλλες χώρες και οι απαντήσεις ενδεχομένως θα χρειαστούν μεγάλο χρονικό διάστημα.

Από την άλλη πλευρά, παρ’ ότι στο παρελθόν ο Παναμάς δεν ανταποκρινόταν θετικά σε αντίστοιχα αιτήματα ενώ δεν υπάρχει και συγκεκριμένη διακρατική συμφωνία, η πολιτική πίεση που ασκείται σε διεθνές επίπεδο στη συγκεκριμένη χώρα τους τελευταίους μήνες είναι αφόρητη και το κλίμα ήδη έχει αρχίζει να μεταστρέφεται.

Οι «κόκκινες» γραμμές του Παναμά έχουν υποχωρήσει τόσο λόγω ΟΟΣΑ όσο και λόγω πίεσης των ΗΠΑ.

Πηγή : link[/expander_maker]

11
May

Μπαν Κι Μουν: Oι πρόσφυγες όχι μόνο δεν αποτελούν απειλή, αλλά συμβάλλουν στην ανάπτυξη των χωρών που τους φιλοξενούν

Μπαν Κι Μουν: Oι πρόσφυγες όχι μόνο δεν αποτελούν απειλή, αλλά συμβάλλουν στην ανάπτυξη των χωρών που τους φιλοξενούν.Για μία από τις κορυφαίες προκλήσεις των καιρών μας, την  μεγάλη μετακίνηση προσφύγων και μεταναστών γράφει ο γγ των Ηνωμένων Εθνών Μπαν Κι Μουν και το άρθρο του δημοσιεύεται στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Όπως γράφει χαρακτηριστικά:
Φέτος τον Σεπτέμβριο, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών θα συγκεντρώσει τους ηγέτες του κόσμου προκειμένου  να αντιμετωπίσουν μία από τις κορυφαίες προκλήσεις των καιρών μας:  Την  μεγάλη μετακίνηση προσφύγων και μεταναστών.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”] Πόλεμος, παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, υπο-ανάπτυξη και φυσικές καταστροφές, οδηγούν τον μεγαλύτερο – από τότε που έχουμε αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία – αριθμό ανθρώπων  να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Περισσότεροι από 60 εκατομμύρια άνθρωποι, οι μισοί από τους οποίους παιδιά, έχουν εγκαταλείψει τις εστίες τους εξαιτίας της βίας και των διώξεων, και είναι σήμερα πρόσφυγες ή εσωτερικά εκτοπισμένοι. Επιπλέον 225 εκατομμύρια είναι μετανάστες που έχουν αφήσει τις χώρες τους σε αναζήτηση καλύτερων ευκαιριών ή απλώς για να επιβιώσουν.

Ωστόσο, αυτή δεν είναι μία κρίση αριθμών. Είναι μία κρίση αλληλεγγύης. Σχεδόν το 90% των προσφύγων στον κόσμο φιλοξενούνται σε αναπτυσσόμενες χώρες. Οκτώ χώρες φιλοξενούν περισσότερους από τους μισούς πρόσφυγες στον κόσμο. Μόλις 10 χώρες προσφέρουν το 75%  του προϋπολογισμού των Ηνωμένων Εθνών για την ανακούφιση και τον τερματισμό των δεινών τους.

Με τον δίκαιο επιμερισμό της ευθύνης,  δεν θα υπήρχε κρίση για τις φιλοξενούσες χώρες. Έχουμε τα μέσα για να βοηθήσουμε και ξέρουμε τι χρειάζεται να κάνουμε για να χειριστούμε τις μεγάλες μετακινήσεις προσφύγων και μεταναστών. Ωστόσο, πάρα πολύ συχνά, αφήνουμε τον φόβο και την άγνοια να μπαίνουν στη μέση.  Οι ανθρώπινες ανάγκες καταλήγουν να επισκιάζονται,  και η φωνή της ξενοφοβίας να είναι πιο δυνατή από τη φωνή της λογικής.

Οι χώρες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της κρίσης, αγωνίζονται καθημερινά να ανταποκριθούν στις προκλήσεις. Στις 19 Σεπτεμβρίου η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ Θα πραγματοποιήσει μία υψηλού επιπέδου συνάντηση για την ενίσχυση των μακροπρόθεσμων προσπαθειών μας. Με στόχο να βοηθήσω τη διεθνή κοινότητα να αδράξει αυτή την ευκαιρία, δημοσίευσα πρόσφατα μία έκθεσή μου  με τίτλο ” Με Ασφάλεια και Αξιοπρέπεια”, η οποία περιέχει συστάσεις για το πως ο κόσμος μπορεί να αναλάβει πιο αποτελεσματική, συλλογική δράση.

Μπορούμε να ξεκινήσουμε αναγνωρίζοντας την κοινή μας ανθρωπότητα. Εκατομμύρια άνθρωποι που βρίσκονται σε κίνηση, εκτίθενται  σε τεράστιους κινδύνους. Χιλιάδες έχουν πεθάνει στη Μεσόγειο, στη θάλασσα Ανταμάν, στο Σαχέλ και στην Κεντρική Αμερική. Οι πρόσφυγες και μετανάστες δεν είναι οι « άλλοι», είναι τόσο διαφορετικοί όσο  η ίδια η ανθρώπινη οικογένεια. Οι μετακινήσεις των ανθρώπων είναι ένα εντελώς παγκόσμιο φαινόμενο που απαιτεί τον παγκόσμιο επιμερισμό της ευθύνης.

Δεύτερον,  οι πρόσφυγες και μετανάστες όχι μόνο δεν αποτελούν απειλή, αλλά συμβάλλουν στην ανάπτυξη των χωρών που τους φιλοξενούν, όπως και των χωρών προέλευσης. Όσο καλύτερα ενσωματώνονται οι νέες αφίξεις, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η συνεισφορά τους στην κοινωνία. Χρειαζόμαστε περισσότερα μέτρα για να προωθήσουμε την κοινωνική και οικονομική ενσωμάτωση των προσφύγων και μεταναστών.

Τρίτον, οι  πολιτικοί και τοπικοί ηγέτες έχουν την υποχρέωση να καταδικάσουν τις διακρίσεις και τη μη ανεκτικότητα και να αντιπαρατεθούν με αυτούς που επιδιώκουν να κερδίσουν ψήφους με τον εκφοβισμό και τον διχασμό. Είναι η ώρα να χτίσουμε γέφυρες, όχι τοίχους ανάμεσα στους ανθρώπους.

Τέταρτον, πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή στην αντιμετώπιση των αιτιών του αναγκαστικού ξεριζωμού. Τα Ηνωμένα Έθνη, συνεχίζουν να ενισχύουν το έργο τους για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων, την ειρηνική επίλυση των διαφορών, και την αντιμετώπιση της  παραβίασης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων πριν  την κλιμάκωση της. Το νέο μας ισχυρό εργαλείο, είναι η Ατζέντα 2030 για τη βιώσιμη ανάπτυξη, ένα σχέδιο που συμφωνήθηκε πέρυσι από όλα τα 193 μέλη των Ηνωμένων Εθνών, και εστιάζει κατά πολύ στη δικαιοσύνη, στους θεσμούς και τις ειρηνικές κοινωνίες.

Πέμπτον, πρέπει να ενισχύσουμε τα διεθνή συστήματα που διαχειρίζονται μεγάλες μετακινήσεις ατόμων,  ώστε να εφαρμόζουν  τους κανόνες των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και να παρέχουν την απαραίτητη προστασία. Τα κράτη πρέπει να σέβονται τις διεθνείς νομικές τους υποχρεώσεις, συμπεριλαμβανομένης της Σύμβασης για τους Πρόσφυγες του 1951. Οι χώρες στις οποίες πρωτοφτάνουν οι προσφυγές δεν πρέπει να αφήνονται επωμίζονται μόνες τους τις αιτήσεις. Η πρόσφατη έκθεσή μου προτείνει ” Μία παγκόσμια συμφωνία για την ευθύνη καταμερισμού των προσφύγων.”

Υπάρχει μία επείγουσα ανάγκη να κάνουμε περισσότερα για να καταπολεμήσουμε τους λαθρέμπορους και τους διακινητές, να σώσουμε και να προστατέψουμε τους ανθρώπους που βρίσκονται καθ?οδόν, και να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια και την αξιοπρέπεια τους στα σύνορα. Η ύπαρξη περισσότερων κανονικών και νόμιμων δρόμων θα είναι κρίσιμης σημασίας, ώστε οι απελπισμένοι άνθρωποι να μην αναγκάζονται να καταφεύγουν σε εγκληματικά δίκτυα όταν αναζητούν την ασφάλεια.

Ο αριθμός των μεταναστών αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται ως αποτέλεσμα της έλλειψης εργατικού δυναμικού, της εύκολης μετακίνησης και επικοινωνίας, της αυξανόμενης ανισότητας και της κλιματικής αλλαγής. Η πρόσφατη έκθεση μου προτείνει σημαντικά μέτρα για τη βελτίωση της παγκόσμιας διακυβέρνησης σε αυτόν τον τομέα, συμπεριλαμβανομένης “μίας παγκόσμιας συμφωνίας για ασφαλή, ομαλή και κανονική μετανάστευση.» 

Η προσφυγική και μεταναστευτική κρίση δεν είναι διόλου ανυπέρβλητες, ωστόσο, δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από κράτη που δρουν μόνα τους. Σήμερα, εκατομμύρια πρόσφυγες και μετανάστες στερούνται των  βασικών τους δικαιωμάτων, ενώ ο κόσμος μας στερεί από τον εαυτό του τα πλήρη οφέλη που έχουν να προσφέρουν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες.

Η παγκόσμια ανθρωπιστική σύνοδος που συγκαλώ στην Κωνσταντινούπολη από τις 23 έως 24 Μαΐου, θα επιδιώξει νέες δεσμεύσεις από τα κράτη και άλλους προκειμένου να προσφέρει προστασία στους ανθρώπους και να οικοδομήσει ανεκτικότητα.  Περιμένω από τη συνάντηση της Γενικής Συνέλευσης στις 19 Σεπτεμβρίου, να δείξει το δρόμο προς την επίλυση των  πιο άμεσων προσφυγικών και μεταναστευτικών προκλήσεων και να δεσμεύσει τους ηγέτες του κόσμου σε μία μεγαλύτερη παγκόσμια συνεργασία σε αυτά τα θέματα.

Οι άνθρωποι μετακινούνται  από το ένα μέρος στο άλλο κατά τη διάρκεια χιλιετηρίδων, από επιλογή ή υπό απειλή βίας και θα συνεχίσουν να κάνουν το ίδιο και στο άμεσο μέλλον. Μόνο εάν επιτελέσουμε το καθήκον μας να προστατέψουν αυτούς που τρέπονται σε φυγή λόγω της βίας και των διωγμών. Μόνο αν αποδεχτούμε  τις ευκαιρίες που οι πρόσφυγες και μετανάστες προσφέρουν στις νέες κοινωνίες τους, θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα μέλλον με περισσότερη  ευημερία και δικαιοσύνη για όλους.

Πηγή : link[/expander_maker]

11
May

Βραζιλία: Με αβέβαιο το μέλλον, η Πρόεδρος Ρουσέφ άδειασε το γραφείο της στο προεδρικό μέγαρο

Βραζιλία: Με αβέβαιο το μέλλον, η Πρόεδρος Ρουσέφ άδειασε το γραφείο της στο προεδρικό μέγαρο.Η Πρόεδρος της Βραζιλίας Ντίλμα Ρουσέφ έχει αφαιρέσει προσωπικές φωτογραφίες και αδειάσει τα ράφια στο γραφείο της στον τρίτο όροφο του προεδρικού μεγάρου Πλανάλτο, ένδειξη ότι μπορεί να έχει παραδοθεί στην πιθανότητα να χάσει τη δουλειά της, μετά από ψηφοφορία που θα διεξαχθεί στη Γερουσία σήμερα. Σε μια συνάντηση που μπορεί να αποβεί η τελευταία της ως Πρόεδρος η Ρουσέφ δέχθηκε τον γενικό γραμματέα της Οργάνωσης των Αμερικανικών Κρατών χθες, καθώς η ασφάλειά της προσπαθούσε να εμποδίσει τους φωτογράφους από το να απαθανατίσουν τα σημάδια μιας επικείμενης αναχώρησης.

Παρότι δικηγόροι της ζήτησαν από το Ανώτατο Δικαστήριο, την παραμονή της ψηφοφορίας στη Γερουσία, να ακυρώσει τη διαδικασία παραπομπής της σε δίκη. Ένας σύμβουλός της είπε σε προσωπική συνομιλία ότι η αριστερή ηγέτης αναμένει να λάβει αύριο (Πέμπτη) την επίσημη ανακοίνωση ότι οι κατηγορίες εναντίον της για παραποίηση στοιχείων του προϋπολογισμού ανακαλούνται.

Πηγή : link

11
May

DW: Η Γερμανία βάζει τέλος στην εποχή του αφοπλισμού

DW: Η Γερμανία βάζει τέλος στην εποχή του αφοπλισμού.Για  πολλά χρόνια μετά τον τερματισμό του Ψυχρού Πολέμου, η Γερμανία μείωνε τις στρατιωτικές της δαπάνες. Όμως η ουκρανική κρίση και ο πόλεμος κατά των τζιχαντιστών δημιούργησε νέα δεδομένα.
H πρώτη κίνηση της υπουργού Άμυνας, Ούρζουλα φον ντερ Λάιεν, ήταν να επαναφέρει στο στρατό τα τεθωρακισμένα που είχαν βγει εκτός λειτουργίας, η δεύτερη να πείσει τον υπουργό Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, για την αναγκαιότητα επενδύσεων στον αμυντικό τομέα για τον εκσυγχρονισμό των ενόπλων δυνάμεων και τώρα η υπουργός προχωρά σε προσλήψεις χιλιάδων στρατιωτών. Με την παρουσίαση σήμερα, της νέας στρατηγικής του υπουργείου σε σχέση με το προσωπικό, κλείνει μια 25χρονη περίοδος κατά την οποία μειώνονταν οι στρατιωτικές δαπάνες της χώρας.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Υπαρκτή η απειλή πολέμου
Από τον τερματισμό του Ψυχρού Πολέμου, οι αγορές πολεμικού υλικού μειώθηκαν κατακόρυφα. Από την ημέρα της Γερμανικής Επανένωσης όταν υπήρχαν 585.000 στρατιώτες σήμερα δεν έχει απομείνει ούτε το 1/3. Ποτέ άλλοτε στο παρελθόν δεν φορούσαν τόσο λίγοι τη στολή των τριών κλάδων των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων. Επί χρόνια, κανείς δεν ήθελε να επενδύονται για εξοπλιστικά προγράμματα και αυξήσεις του στρατιωτικού προσωπικού. Οι φορολογούμενοι προτιμούσαν να διατίθενται τα χρήματα σε σχολεία, παιδικούς σταθμούς ή αυξήσεις συντάξεων.
Οι πολιτικοί από την άλλη πλευρά, δεν μπορούσαν να κερδίσουν προεκλογικούς αγώνες με σύνθημα την αύξηση των στρατιωτικών δαπανών. Ο τροχός της ιστορίας όμως, γύρισε και η κατάσταση είναι διαφορετική: οι απειλές που συνδέονται με την ουκρανική κρίση και τους τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους έχουν πολλαπλασιαστεί. Η απειλή του πολέμου επέστρεψε και ο κίνδυνος τρομοκρατικών επιθέσεων στην Ευρώπη είναι υπαρκτός.
Σε μια πρόσφατη έρευνα του Κέντρου Στρατιωτικής Ιστορίας και Κοινωνικών Επιστημών, το 45% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ της αύξησης του στρατού. Ο αριθμός τριπλασιάστηκε από το 2009. Ποσοστό 51% υπερασπίστηκε την αύξηση του αμυντικού προϋπολογισμού, το 2013 ήταν μόνο 19%.

Αύξηση αμυντικών δαπανών
Έπειτα από όλα αυτά η Γερμανίδα υπουργός Άμυνας δεν πρέπει να φοβάται για τη δημοτικότητά της. Από καιρό οι στρατιώτες περιμένουν να αλλάξει πολιτική το υπουργείο της. Ακόμη και ο επικεφαλής του Συνδέσμου Ενόπλων Δυνάμεων Αντρέ Βίστνερ χαρακτηρίζει την αύξηση του αριθμού των ενόπλων δυνάμεων ως σημαντικό και θαρραλέο βήμα. Τα εξοπλιστικά σχέδια της Γερμανίας αρέσουν και στο ΝΑΤΟ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Ομπάμα, σε πρόσφατη επίσκεψη στη Γερμανία, κάλεσε τους Ευρωπαίους να ενεργοποιηθούν περισσότερο για την αντιμετώπιση των παγκοσμίων ενόπλων συρράξεων.
Με την αύξηση των στρατιωτών και του αμυντικού προϋπολογισμού από 34,3 σε 39,2, δισ. ευρώ μέχρι το 2020, η γερμανική αντιπροσωπεία σώζει τα προσχήματα στη σύνοδο κορυφής του Βορειοατλαντικού Συμφώνου το καλοκαίρι στη Βαρσοβία, ακόμη κι αν συνεχίζει να βρίσκεται πίσω από το στόχο του ΝΑΤΟ για εξοπλισμούς ίσους με το 2% του ΑΕΠ, δηλαδή 80 δισ. ευρώ.
Στο μεταξύ, η Ούρζουλα φον ντε Λάιεν έχει ανατρέψει όλες τις μεταρρυθμίσεις των προκατόχων της βασισμένες στην επιταγή για λιτότητα. Τώρα άλλαξε η κατεύθυνση προς την ακριβώς αντίθετη πλευρά. Μια ωστόσο, μεταρρύθμιση θα μείνει ίδια κι απαράλλακτη, η κατάργηση της στρατιωτικής θητείας.

Πηγή : link[/expander_maker]

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close