fbpx

September 2018

30
Sep

Σουηδικό πρακτορείο ειδήσεων: «Τραμπ ή Τσίπρας, υποψήφιοι για το Νόμπελ Ειρήνης;»

29
Sep

Ελληνική Ενωση Τραπεζών: Απαντήσεις σε ερωτήσεις μετά και τη νέα χαλάρωση των capital controls

Απαντήσεις σε συχνά ερωτήματα μετά και την σημερινή δημοσίευση της απόφασης του υπουργού Οικονομικών (ΦΕΚ (Β’4315/ 28.9.2018) της υπουργικής απόφασης «Ρυθμίσεις θεμάτων περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων») για τη νέα «χαλάρωση» των capital controls δίνει η Ελληνική Ένωση Τραπεζών.

Ακολουθούν οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις:

1. Τι ισχύει με τις αναλήψεις μετρητών;

Από την 1η Οκτωβρίου 2018 επιτρέπονται χωρίς περιορισμό ποσού, οι κάθε μορφής αναλήψεις μετρητών από κατάστημα ή από ATM από τις τράπεζες στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των αναλήψεων με χρήση πιστωτικών και προπληρωμένων καρτών που έχουν εκδοθεί από πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα.

2. Επιτρέπεται η ανάληψη μετρητών σε ξένο νόμισμα από τραπεζικό κατάστημα;

ΝΑΙ, χωρίς περιορισμό ποσού από την 1η Οκτωβρίου 2018.

3. Μπορώ να χρησιμοποιήσω τη χρεωστική, πιστωτική και προπληρωμένη μου κάρτα για αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό;

ΝΑΙ, από την 1η Οκτωβρίου 2018 επιτρέπονται οι κάθε μορφής αναλήψεις μετρητών στο εξωτερικό, με χρεωστικές, πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες που έχουν εκδοθεί από τράπεζες που λειτουργούν στην Ελλάδα, έως του ποσού των ευρώ πέντε χιλιάδων (5.000) ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό μήνα, ανά καταθέτη (Customer ID), ανά τράπεζα.

4. Επιτρέπεται η κατάθεση επιταγής;

ΝΑΙ, επιτρέπεται η κατάθεση τραπεζικών και ιδιωτικών σε πίστωση τραπεζικού λογαριασμού. Από την 1η Οκτωβρίου 2018 επιτρέπεται η εξόφληση επιταγών με μετρητά.

5. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στην Ελλάδα;

ΝΑΙ. Οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες μπορούν να χρησιμοποιούνται κανονικά για αγορές αγαθών και υπηρεσιών εντός Ελλάδος, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, εφόσον οι επιχειρήσεις από τις οποίες γίνεται η αγορά των αγαθών ή υπηρεσιών εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.

Αντίθετα, εάν οι επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα έχουν εγκαταστήσει τερματικό αποδοχής καρτών πληρωμών (POS) από τράπεζα του εξωτερικού, και η εκκαθάριση των συναλλαγών καρτών γίνεται σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού, οι πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες που έχουν εκδοθεί από τράπεζες και ιδρύματα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργούν στην Ελλάδα, απαγορεύεται να χρησιμοποιούνται, εκτός εάν δοθεί ειδική προς το σκοπό αυτό άδεια από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.

6. Μπορώ να χρησιμοποιήσω την πιστωτική, χρεωστική ή/και προπληρωμένη μου κάρτα για να κάνω αγορές στο εξωτερικό ή από το internet;

ΝΑΙ, εφόσον βρίσκεστε στο εξωτερικό μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας για αγορές αγαθών και υπηρεσιών:

* μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, και

* εντός του ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ή ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος ξεχωριστά, από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.

Για αγορές από το internet μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας, μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, χωρίς περιορισμούς εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.

Εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού, μπορείτε να χρησιμοποιείτε τις κάρτες σας:

* μέχρι το όριο που προβλέπει η σύμβασή σας με την τράπεζα, και

* εντός του ορίου ποσού το οποίο εγκρίνεται για κάθε τράπεζα ξεχωριστά από την Επιτροπή Εγκρίσεως Τραπεζικών Συναλλαγών.

Ωστόσο, δεν επιτρέπονται οι ακόλουθες οκτώ (8) γενικές κατηγορίες συναλλαγών μέσω internet, εφόσον τα ηλεκτρονικά καταστήματα εκκαθαρίζουν τις συναλλαγές καρτών σε λογαριασμό που τηρούν σε τράπεζα του εξωτερικού:

α) Μεταφορές χρημάτων στο εξωτερικό.

β) Αγορά έργων τέχνης και δημοπρασίες.

γ) Συναλλαγές με εταιρείες στοιχηματισμού και τυχερά παιχνίδια.

δ) Αγορές σε κοσμηματοπωλεία.

ε) Γενικοί κωδικοί στους οποίους εντοπίζεται πλειοψηφία συναλλαγών που αφορούν σε πορνογραφικό υλικό.

ζ) Προσωπικές υπηρεσίες (συνοδοί και ραντεβού).

η) Πληρωμές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις.

θ) Αγορές υπηρεσιών εστίασης.

7. Μπορώ να ανοίξω νέο λογαριασμό ή να προσθέσω συνδικαιούχο σε υφιστάμενο καταθετικό λογαριασμό μου;

ΝΑΙ, επιτρέπεται το άνοιγμα λογαριασμού και η προσθήκη συνδικαιούχου σε υφιστάμενο λογαριασμό σε πιστωτικό ίδρυμα, ανεξαρτήτως της δημιουργίας νέου κωδικού πελάτη (Customer ID).

8. Μπορώ να εξοφλήσω πρόωρα το δάνειό μου;

ΝΑΙ, η πρόωρη, μερική ή ολική, εξόφληση δανείου σε πιστωτικό ίδρυμα επιτρέπεται.

9. Μπορώ να ζητήσω την πρόωρη λήξη της προθεσμιακής μου κατάθεσης;

ΝΑΙ, η πρόωρη, μερική ή πλήρης, λήξη των προθεσμιακών καταθέσεων επιτρέπεται.

10. Είμαι επιχείρηση που επιθυμεί να αρχίσει να δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Μπορώ να το κάνω;

ΝΑΙ, εφόσον καταρτίσετε σύμβαση με τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος που λειτουργεί στην Ελλάδα. Σε αυτήν την περίπτωση, επιτρέπεται το άνοιγμα νέου λογαριασμού για την εκκαθάριση συναλλαγών καρτών με βάση τη νέα αυτή σύμβαση.

Αντίθετα, δεν επιτρέπεται η κατάρτιση συμβάσεων αποδοχής συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, εφόσον η εκκαθάρισή τους πραγματοποιείται με πίστωση λογαριασμού σας, ο οποίος τηρείται σε τράπεζα, ίδρυμα πληρωμών ή/και ίδρυμα ηλεκτρονικού χρήματος εκτός Ελλάδος.

11. Είμαι επιχείρηση που δέχεται συναλλαγές με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες. Πότε θα πιστώνεται ο λογαριασμός μου;

Η εκκαθάριση των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών, ελληνικών και ξένων, θα γίνεται με πίστωση του λογαριασμού της επιχείρησής σας, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη σχετική σύμβαση.

12. Μπορώ ως επιχείρηση που έχει τοποθετήσει POS να αρνηθώ συναλλαγές με κάρτες;

ΟΧΙ, διότι στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει, προβλέπεται ότι όποιος αρνείται την πληρωμή με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, τιμωρείται με βαρύτατα πρόστιμα ή/και φυλάκιση, κατά τις διατάξεις:

* των άρθρων 288 παρ. 1 και 452 του Ποινικού Κώδικα,

* του άρθρου 13α του ν. 2251/1994 (Α΄ 191),

* του άρθρου 18 α ν. 146/1914 (Α΄ 21), και

* του άρθρου 19 ν. 4177/2013 (Α΄ 173), όπως ισχύουν.

13. Οι πιστωτικές, χρεωστικές ή/και προπληρωμένες κάρτες αλλοδαπών τραπεζών χρησιμοποιούνται κανονικά;

Πιστωτικές, χρεωστικές ή/και προπληρωμένες κάρτες αλλοδαπών τραπεζών εφόσον έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό, χρησιμοποιούνται, τόσο για αγορές αγαθών και υπηρεσιών, όσο και για αναλήψεις μετρητών χωρίς περιορισμούς, εντός των ορίων της σύμβασής σας με την εκδότρια τράπεζα.

14. Μπορούν να γίνονται μεταφορές κεφαλαίων από το εξωτερικό;

ΝΑΙ. Η μεταφορά κεφαλαίων από λογαριασμούς που τηρούνται σε αλλοδαπή τράπεζα, σε λογαριασμό που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα, επιτρέπονται.

15. Επιτρέπεται η μεταφορά μετρητών εκτός Ελλάδος;

Επιτρέπεται η μεταφορά χαρτονομισμάτων σε ευρώ ή και σε ξένο νόμισμα έως του ποσού των δέκα χιλιάδων ευρώ (10.000) ή του ισόποσου σε ξένο νόμισμα ανά φυσικό πρόσωπο και ανά ταξίδι στο εξωτερικό. Από τον περιορισμό των 10.000 ευρώ εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού. Επίσης, εξαιρούνται από τον περιορισμό και εξουσιοδοτημένα πρόσωπα των ναυτιλιακών εταιρειών για τις ανάγκες του πλοίου («cash-to master») έως του ποσού των πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ ημερησίως ως ανώτατο όριο, με την προσκόμιση δικαιολογητικών στην αρμόδια τελωνειακή αρχή. Τα δικαιολογητικά αυτά έχουν οριστεί με απόφαση της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.

16. Οι μεταφορές κεφαλαίων στο εξωτερικό επιτρέπονται;

ΟΧΙ, εκτός αν εντάσσονται στις εξαιρέσεις που επεξεργάζονται σε καθημερινή βάση

α) οι Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην Απόφαση αριθμ. 26/15.11.2017 (ΦΕΚ Β΄ 4050) και

β) η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, όπως ισχύει.

Επίσης επιτρέπονται, χωρίς να απαιτείται έγκριση από τις Ειδικές Υποεπιτροπές των τραπεζών ή την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών:

* η αποδοχή και εκτέλεση εντολών μεταφοράς κεφαλαίων προς το εξωτερικό από τράπεζες, έως του ποσού των ευρώ τεσσάρων χιλιάδων (4.000) ανά κωδικό πελάτη (Customer ID) και ανά ημερολογιακό δίμηνο από 1η Ιουλίου 2018 και εφεξής, μέχρι μηνιαίου ορίου σε ευρώ για το σύνολο των τραπεζών που λειτουργούν στην Ελλάδα και αποδέχονται καταθέσεις, το οποίο ορίζει και κατανέμει ανά τράπεζα η Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών,

* συναλλαγές νομικών προσώπων ή επιτηδευματιών προς το εξωτερικό στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων, που δεν υπερβαίνουν τις εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ η καθεμία, ανά ημέρα, ανά πελάτη, κατόπιν προσκόμισης των σχετικών τιμολογίων και λοιπών παραστατικών και δικαιολογητικών, τα οποία θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση με την οποία τα ανωτέρω πρόσωπα δηλώνουν ότι τα ως άνω προσκομισθέντα έγγραφα είναι γνήσια και δεν έχουν προσκομισθεί σε άλλη τράπεζα. Οι εν λόγω συναλλαγές θα διεκπεραιώνονται απευθείας από το δίκτυο των καταστημάτων των τραπεζών, με πίστωση του λογαριασμού του αντισυμβαλλομένου και θα υπολογίζονται εντός του εβδομαδιαίου ορίου που ορίζεται από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών για κάθε τράπεζα,

* συναλλαγές φυσικών προσώπων που επιβάλλονται από σοβαρούς λόγους υγείας ή εξαιρετικούς κοινωνικούς λόγους και αφορούν εκτέλεση πληρωμών προς το εξωτερικό, ή ανάληψη μετρητών, με την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα, από τα οποία αποδεικνύεται η συνδρομή των σχετικών προϋποθέσεων και με μηνιαίο όριο δύο χιλιάδων (2.000) ευρώ ανά φυσικό πρόσωπο (με μία ή περισσότερες συναλλαγές) στο σύνολο των τραπεζών που λειτουργούν στην Ελλάδα. Τα προαναφερόμενα αιτήματα θα συνοδεύονται υποχρεωτικά από υπεύθυνη δήλωση, με την οποία τα προαναφερόμενα φυσικά πρόσωπα δηλώνουν ότι τα ως άνω προσκομισθέντα έγγραφα είναι γνήσια και δεν έχουν προσκομισθεί σε άλλη τράπεζα.

Οι ως άνω επιτρεπόμενες συναλλαγές θα διεκπεραιώνονται απευθείας από το δίκτυο των καταστημάτων των τραπεζών.

17. Τι γίνεται με τις συναλλαγές πληρωμών για εμπορικούς σκοπούς στο εξωτερικό (πληρωμή εισαγωγών);

Για την ισχύουσα, από 27 Νοεμβρίου 2017, διαδικασία υποβολής και έγκρισης αιτημάτων μεταφοράς κεφαλαίων στο εξωτερικό από νομικά πρόσωπα και επιτηδευματίες στο πλαίσιο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων βλέπε αναλυτικά την Απόφαση υπ’ αριθμ. 26/15.11.2017 (ΦΕΚ Β΄ 4050) της Επιτροπής Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.

18. Πώς γίνεται η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων;

Η πληρωμή νοσηλίων και ιατρικών εξόδων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

* προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή, και

* μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού κάλυψης νοσηλίων και ιατρικών εξόδων με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του νοσηλευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.
Επίσης, επιτρέπεται η ανάληψη από τραπεζικό λογαριασμό και η μεταφορά στο εξωτερικό, μετρητών μέγιστου εφάπαξ ποσού δυο χιλιάδων (2.000) ευρώ, ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα για ένα συνοδό προσώπου που μεταβαίνει στο εξωτερικό για νοσηλεία, υπό την προϋπόθεση της έγγραφης τεκμηρίωσης του σκοπού της μετάβασης.

19. Πώς γίνεται η πληρωμή διδάκτρων σε εκπαιδευτικό ίδρυμα του εξωτερικού;

Η πληρωμή διδάκτρων γίνεται χωρίς τον περιορισμό έγκρισης από την Επιτροπή Έγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

* προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών στην τράπεζα μέσω της οποίας διενεργείται η συναλλαγή, και

* μεταφορά του σχετικού χρηματικού ποσού με πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό του εκπαιδευτικού ιδρύματος και όχι σε λογαριασμό του ίδιου του δικαιούχου.

Επίσης, επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό τρίμηνο, συνολικά, για έξοδα διαμονής και διαβίωσης φοιτητών που σπουδάζουν στο εξωτερικό ή συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών. Η πληρωμή συντελείται υποχρεωτικά σε λογαριασμό που τηρείται στο εξωτερικό, με δικαιούχο τον φοιτητή.

Ωστόσο, στις περιπτώσεις που τα ανωτέρω ποσά πιστώνονται απευθείας σε λογαριασμούς φοιτητικής εστίας ή εκμισθωτή κατοικίας φοιτητή, με την προσκόμιση μισθωτήριου συμβολαίου ή άλλων σχετικών δικαιολογητικών, τότε επιτρέπεται η μεταφορά μέγιστου ποσού οκτώ χιλιάδων ευρώ (8.000) ή του ισόποσου αυτού σε ξένο νόμισμα, ανά ημερολογιακό τρίμηνο.

20. Ποσά που πιστώνονται στον τραπεζικό μου λογαριασμό από το εξωτερικό μπορούν να μεταφερθούν εκ νέου στο εξωτερικό;

ΝΑΙ, στο σύνολό τους. Επίσης, επιτρέπεται η ανάληψή τους σε μετρητά. Η σχετική τεκμηρίωση της συναλλαγής εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό και της εκ νέου εκροής αυτών στο εξωτερικό, είναι ευθύνη της τράπεζας και πρέπει να είναι πλήρης.

Επιτρέπεται επίσης, η μεταφορά κεφαλαίων εκτός Ελλάδος από ίδρυμα, για αγορά χρηματοπιστωτικών μέσων, κατά την έννοια του άρθρου 5 του ν. 3606/2007, όπως ισχύει, του εξωτερικού, εφόσον:

* ο τραπεζικός λογαριασμός του δικαιούχου, από τον οποίο πραγματοποιείται η μεταφορά, ή

* ο λογαριασμός πελατείας που τηρεί ο παρέχων τις επενδυτικές υπηρεσίες σε ίδρυμα από τον οποίο πραγματοποιείται η μεταφορά για λογαριασμό του δικαιούχου,
έχει πιστωθεί μετά την έναρξη της τραπεζικής αργίας της 28ης Ιουνίου 2015, με κεφάλαια που προέρχονται από έμβασμα εξωτερικού, περιλαμβανομένων των περιπτώσεων μεταφοράς πιστώσεως λόγω πωλήσεως, εξαγοράς ή εξόφλησης χρηματοπιστωτικών μέσων του εξωτερικού ή εισπράξεως χρηματικών διανομών που σχετίζονται με τα ως άνω χρηματοπιστωτικά μέσα. Στις παραπάνω περιπτώσεις που επιτρέπεται η μεταφορά κεφαλαίων εκτός Ελλάδος, επιτρέπεται η μεταφορά των σχετικών κεφαλαίων και για την απόκτηση μεριδίων ΟΣΕΚΑ του ν. 4099/2012.

21. Επιτρέπεται η καταβολή χρηματικής απαίτησης κατασχεθείσας εις χείρας τράπεζας σε μετρητά;

ΟΧΙ, σε περίπτωση κατάσχεσης χρηματικής απαίτησης εις χείρας τράπεζας, της Τράπεζας της Ελλάδος ή του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων ως τρίτου, το ποσό, είτε καταβάλλεται με έκδοση επιταγής, είτε πιστώνεται υποχρεωτικά σε τραπεζικό λογαριασμό του κατασχόντος, που τηρείται στην ίδια ή σε άλλη τράπεζα.

22. Επιτρέπεται η πληρωμή βάσει εγγυητικών επιστολών;

ΝΑΙ.

23. Επιτρέπεται η χορήγηση νέων χρηματοδοτήσεων;

ΝΑΙ, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τίθενται από την κείμενη νομοθεσία και την επιχειρηματική πολιτική της τράπεζας.

24. Επιτρέπεται η αποπληρωμή/εξόφληση ανοιχτών δανείων και ορίων;

ΝΑΙ, επιτρέπεται σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της σχετικής σύμβασής σας με την τράπεζά σας.

25. Πληρωμές μισθοδοσίας στο εξωτερικό για εργαζόμενους επιτρέπονται;

ΟΧΙ, εφόσον ο λογαριασμός που χρεώνεται για την πληρωμή μισθοδοσίας τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα και οι λογαριασμοί που πιστώνονται τηρούνται σε τράπεζες του εξωτερικού. Από τον περιορισμό εξαιρούνται οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου. Επίσης, οι εργαζόμενοι σε διπλωματικές αποστολές, μόνιμες αντιπροσωπείες ή άλλες υπηρεσίες του Ελληνικού Δημοσίου στο εξωτερικό, οι οποίοι τηρούν λογαριασμούς μισθοδοσίας σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί στην Ελλάδα, επιτρέπεται να μεταφέρουν το ισόποσο της μισθοδοσίας τους σε λογαριασμό τους στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας εγγράφως την ιδιότητά τους.

26. Πληρωμές συντάξεων στο εξωτερικό για συνταξιούχους επιτρέπονται;

ΝΑΙ, επιτρέπονται οι πληρωμές συντάξεων και προνοιακών επιδομάτων πάσης φύσεως στο εξωτερικό, από φορείς κοινωνικής ασφάλισης που διέπονται από το ελληνικό δίκαιο, με πίστωση λογαριασμού που τηρείται σε τράπεζα που εδρεύει και λειτουργεί εκτός Ελλάδος, στις εξής περιπτώσεις: (α) αν πριν από την έναρξη της τραπεζικής αργίας, η οποία κηρύχθηκε με την από 28 Ιουνίου 2015 ΠΝΠ (Α’ 65), ο δικαιούχος της σύνταξης ή του προνοιακού επιδόματος λάμβανε με τον ανωτέρω τρόπο τη σύνταξή του ή το προνοιακό επίδομα, ή αν είχε αποδεδειγμένα υποβάλει έως τότε τη σχετική αίτηση για τη χορήγησή τους, καθώς και (β) αν του απονέμεται για πρώτη φορά σύνταξη μετά τις 22/07/2016 εφόσον στην τελευταία περίπτωση ο δικαιούχος αποδεικνύει ότι είναι κάτοικος εξωτερικού τουλάχιστον κατά την τελευταία διετία.

27. Ανάληψη μετρητών από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών επιτρέπονται;

Επιτρέπεται η χωρίς περιορισμό ποσού ανάληψη μετρητών, καθώς και η αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό, έως του ποσού των 5.000 ευρώ μηνιαίως από έναν ανά δικαιούχο, τραπεζικό λογαριασμό, από τα μέλη των διπλωματικών αποστολών και των έμμισθων προξενικών αρχών, καθώς και από τους υπαλλήλους των αναφερόμενων στην παρ. 16 του άρθρου πρώτου της από 18/7/2015 ΠΝΠ διεθνών και ευρωπαϊκών οργανισμών, οι οποίοι εξομοιώνονται με τα μέλη των διπλωματικών αποστολών, κατόπιν επίδειξης της ειδικής ταυτότητας που τους εκδίδει το υπουργείο Εξωτερικών.

28. Μπορώ να ενεργοποιήσω αδρανή λογαριασμό;

Ναι, αφού από 14 Νοεμβρίου 2017 έπαψε να ισχύει η αναστολή της προθεσμίας των άρθρων 7 και 8 του ν. 4151/2013 (Α΄ 103).

29. Μπορώ να μεταφέρω στο εξωτερικό κέρδη και μερίσματα από επενδύσεις μου στην Ελλάδα;

ΝΑΙ, εφόσον τα κεφάλαια για την επένδυση στην Ελλάδα έχουν μεταφερθεί από την αλλοδαπή, με έμβασμα σε λογαριασμό του επενδυτή/δικαιούχου που τηρείται σε τράπεζα που λειτουργεί στην Ελλάδα.

Η σχετική τεκμηρίωση της συναλλαγής εισροής κεφαλαίων από την αλλοδαπή και εκροής των κερδών και μερισμάτων προς την αλλοδαπή, ανήκει στην ευθύνη του πιστωτικού ιδρύματος και πρέπει να είναι πλήρης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

29
Sep

ITALY INSIGHT: Bad News on Budget Overshoot May Get Worse

The budget deficit unveiled by Italy’s populist government is far from disastrous for the country’s public finances. But it sets the coalition on a collision course with Brussels. That has unnerved investors and they could continue to put upward pressure on sovereign yields when additional details are released later today.

  • Italy set next year’s budget deficit at 2.4% of GDP. That would be unchanged from the shortfall registered for 2017, though it exceeds most of the figures leaked to the media.
  • Additional deficit projections for 2020 and 2021 should be released later today along with the GDP forecasts that underpin the estimates. All of those will be important to watch.

The figure announced last night in itself won’t wreak havoc on the country’s huge stock of debt. With a shortfall of 2.4% of GDP, the debt-to-GDP ratio should still fall slightly in 2018 to about 130.4% from 131.2%, according to our calculations.

Budget Deficit Fails to Narrow

The real problem for the Italian government is Brussels. An EU official told Bloomberg News that the headline deficit should have been around 1.6% to ensure a marginal improvement in the structural balance — that’s the cyclically adjusted balance excluding one-time items, such as bank bailouts. The IMF previously estimated the structural deficit would be about 1.3% for 2018.

It was only in negative territory because of the huge burden created by debt servicing costs. The primary balance, which excludes interest payments on government debt, should stand at about 1.9% at the end of this year. With the economy growing and inflation perking up, that’s still high enough to chip away at Italy’s huge stock of debt. However, the European Commission would like Italy to pay off the debt at a faster pace next year.

The next step for Italy will be to present the budget to the EC by Oct. 15. EU officials already have grounds to start an excessive deficit procedure. Under EC rules, if the debt-to-GDP ratio surpasses 60%, the overshoot must be reduced by 5% annually. (For example, if the ratio stands at 80%, it must fall by 1 percentage point each year.)

But launching an EDP is far from automatic. The EC examines each country’s fiscal situation and reports to the European Council on whether an EDP should be opened. The Council makes the final decision. Leniency can be shown for a whole slew of reasons.

As the EU official alluded to, the EC is unlikely to be overly lenient in the absence of any improvement in the structural balance. As part of the “preventive arm” of the EC’s fiscal rules, the structural budget deficit may not surpass a medium-term objective of no more than 0.5% of GDP if the debt-to-GDP ratio is above 60%. A compromise between Brussels and Rome will have to be found.

In the meantime, financial markets may do some of the EC’s work for it by applying pressure on Italian government bonds. The 10-year sovereign yield has risen 30 basis points today to 3.18%. Because the average maturity of Italy’s debt is seven years, the seven-year yield provides the best read on the damage that will eventually be done to the country’s finances. It now stands at 2.77%. A sustained rise of that figure above 3% would make the stock of debt too expensive to finance.

Seven-Year Yield Jumps

The coalition government has yet to release all the details of its budget projections – more bad news may lie ahead. It’s not just next year’s deficit that matters. The figures for 2020 and 2021 will also be in sharp focus. If the deficit exceeds 3% in either of these years, which may well be the case if the government’s spending plans are phased in over time, Italy’s sovereign yields would probably rise significantly — it would also cause major ructions with the EC.

Looking at the GDP projections used to calculate the deficits will be important as well. We forecast GDP growth of 1.1% in 2019 and 2020, slowing to 1% in 2021. The IMF expects 1.1%, 0.9% and 0.8%, respectively. The EC forecasts 1.1% in 2019. Any projections from the Italian government significantly above those rates would cast doubt on the credibility of the budget forecasts.

28
Sep

Greek Banks Will Test Mettle of ECB, Markets Before 2018 Is Out

(Bloomberg Intelligence) — The Single Supervisory Mechanism is between a rock and a hard place as it starts discussions with Greece’s banks over new medium-term plans, NPE and CET1 targets. The country’s four main banks, whose rehab is far from over, have total nonperforming exposure of $100 billion vs. a total market cap of about $7 billion and coverage levels similar to Italy’s weakest lenders. (09/28/18)

1. ECB Has Little Choice But to Kick Can Again on Greek BanksReturn to Top

CET1 Ratios, Pro Forma for IFRS9 Estimates (%)

While it’s clear to all onlookers that Piraeus Bank, and peers, remain undercapitalized vs. their bad-debt mountains, we believe that the ECB will struggle to pull the trigger forcing capital raises. A Bloomberg News report suggests that adverse market conditions may force the ECB to give Piraeus more time to raise about 500 million euros of Tier 2 bonds. Given, we believe, virtually zero chance of a material equity capital increase, we would expect any Tier 2 raise to come at a mid-teens yield, if at all.

Bank of Cyprus raised 220 million euros of contingent convertible debt with a fixed coupon of 12.5% in August. One of the issues facing Greek banks issuing AT1 debt will be the creation of viable distributable reserves from which the coupon can be paid. (09/28/18)

2. EFG Bond Shows How Tough Issuance Will BeReturn to Top

EFG’s Sub Tier 2 January Note Details

EFG Eurobank — arguably one of the stronger Greek banks with a profitable and material non-domestic business — shows how expensive it could be for a weaker domestically focused peer to issue capital. Its Tier 2 subordinated note, 950 million euros of which was placed with a 6.41% coupon in January, is yielding just shy of 11%, with the bond trading at 76 cents in the euro. Eurobank’s fully-loaded CET1 ratio is almost 1.5 percentage points higher than that of Piraeus and, we believe, any issuance from Piraeus would need to be priced in the mid-teens range. (09/28/18)

3. Piraeus, Alpha Have Most to Do on CleanupReturn to Top

NPE Reduction vs. Targets

Piraeus bank remains the poster child for bad debt cleanup, with 28.5 billion euros of nonperforming exposures at 1H dwarfing less than 5 billion euros of fully-phased in CET1 capital (6.6 billion euros transitional). The approach taken to CET1 calculation, whether transitional — which the regulator will consider — or fully-loaded, which is a default for many investors, makes a significant difference. IFRS 9 and deferred tax assets — and the treatment thereof — are also significant deltas for each of the banks.

For Eurobank, the impact of transition to IFRS9 represents 250 bps of CET1 at 1H, effectively the difference between an 11.9% fully loaded ratio and 14.4% transitional. For Piraeus, the impact was increased 25% to 2 billion euros at 1H, highlighting the enormous sensitivity to accounting approach. Last reviewed by Jonathan Tyce on 09/28/18, original publish: (09/10/18)

4. Greek Banks Have to Deal With More Than One Elephant in the RoomReturn to Top

Market Cap, CET1 Capital vs. Problem Assets

The elephants in the room that are deterring confidence in Greek banks remain centered on vast non-performing exposures (NPEs), the purchase of foreclosed property at auctions, and growing periphery fears. The four largest Greek banks had aggregate group NPEs of nearly 94 billion euros as of 2Q, more than 90% of which are domestic Greek exposures. We expect that new NPE targets (to be agreed with the ECB and announced for 2020/21) will imply a halving or more of these NPEs, with a little more than half predicated on sales and securitizations.

One key unknown remains the depth and appetite for securitized-mortgage (secured and unsecured) and SME NPL portfolios, as well as further sales. New targets will likely imply collective capacity for about 25 billion euros of transactions through 2021, a key risk. Last reviewed by Jonathan Tyce on 09/28/18, original publish: (09/10/18)

5. Aggressive SSM Means 2021 Targets Will Be ToughReturn to Top

Domestic NPL Formation (Euros Million)

The rate of increase in restructurings and foreclosures, combined with a fall in non-performing exposure inflows, are together critical drivers of how quickly Greek banks’ bad-debt problems are addressed. Should third-party appetite for portfolio sales and securitizations dry up, the SSM will expect banks to absorb higher losses and writedowns, testing the resilience of already-limited cash coverage and fully loaded common equity tier-1 bases.

National Bank of Greece said on its 2Q call that it understood that the target set by the SSM for 2021 would be “aggressive” and as such, inorganic measures would be critical. The ability of banks to absorb further provisions to write off unprovisioned portions of NPEs also explains the need for a greater cost focus, to bolster their pre-provision operating-profit cushions. (09/10/18)

6. Greek Banks’ Coverage Levels Similar to ItalianReturn to Top

Greek Banks’ Coverage Level (%)

Cash coverage levels for the Greek banks ranged from 49% (Piraeus) to 60% (NBG) at 1H, with both Alpha and Eurobank within the low end of this range. This is in-line with Italy’s more beleaguered banks Banco BPM (51%), Carige (50%), Monte Paschi (56%) and CredEm (50%). Curing of these NPEs will continue to be driven by corporate and SME segments, we believe, while the impact of the growing number of auctions on consumer behavior could accelerate organic outflows of NPEs.

Business loans represent two-thirds of Piraeus’ NPEs, with mortgages a little more than 20%. For Eurobank, mortgages (one-third) exceed corporate (30%) NPEs. Mortgages are larger (almost 50%) than SME and corporate combined for National Bank of Greece. (09/10/18)

7. Rise of Property Auctions Raises Its Own QuestionsReturn to Top

Greek House Prices Have Stabilized (% Chg, YoY)

The number of foreclosed property auctions has accelerated since moving online, with an 8,000-10,000 target for 2018 looking increasingly likely as the number of suspended auctions falls. From late 2008, Greek residential house prices fell an average of more than 40%, and now appear to have bottomed. In a practice not dissimilar to that followed by Spain’s banking system, and owing to the lack of buyers, Greek banks have been buying back 80% or more of these properties at auction.

Eurobank disclosed that it had bought 88% of 913 properties auctioned between January-July, and Alpha Bank some 80%. The practice will remain subject to skepticism, questioning whether it’s merely a means to reclassify a nonperforming exposure as a long-term asset. Minimum prices are set with reference to the property index and court discretion. (09/10/18)

28
Sep

Italy’s Budget May Be Worrying, But Pessimism Is Overblown

By Anchalee Worrachate

(Bloomberg) — The Italian-German yield spread shot up by nearly 40 bps to 275 bps, the biggest one-day move since May when the populist government was formed. While investors are probably right to be nervous, the pessimism might arguably be overblown. This is something to be expected given the elections pledges. A few months ago, some were even talking about deficits as big as 6%-7% and risk of a euro exit. Neither of those have materialized.

But in the near-term, it will be hard to stand in the way of this outgoing high-speed train. Most investors are understandably worried. The compromise demolished Finance Minister Tria’s credibility, according to Christoph Rieger at Commerzbank (he closed long BTP from Aug. 30 last night).
“Having a lame duck finance minister in this situation will require a higher premium,” he said.
The current BTP-bund spread is just 15 bps away from a five-year high reached last month. Fidelity International said it sees the proposed budget as tantamount to throwing down a gauntlet to the EU and that’s not going to bode well for sentiment. Now, the spotlight has shifted to how the EU will respond.

27
Sep

Greek bank deposits rise in August for seventh month in a row

Greek bank deposits rose in August for a seventh consecutive month, increasing by 1.33 billion euros ($1.56 billion) central bank data showed on Thursday.

Businesses and household deposits rose to 131.57 billion euros from 130.24 billion in June, the Bank of Greece said.

Greek banks have seen deposit inflows over the space of more than two years after the country clinched a third bailout to stay in the euro zone in July 2015.

Athens exited its latest bailout last month and will rely on bond markets to refinance its debt.

While the country’s banks still rely on central bank borrowing to plug their funding gaps, they have significantly reduced their exposure.

“In August, deposits by the private sector increased by 1.297 billion, compared with an increase of 841 million in the previous month and the annual growth rate stood at 7.3 percent from 7.4 percent in the previous month,” the Bank of Greece said. [Reuters]

Source: kathimerini.gr

26
Sep

Αύξηση 14% στον πλούτο των Ελλήνων βλέπει η Allianz

Τα χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία των ελληνικών νοικοκυριών αυξήθηκαν με ένα υγιές 5,8% το 2017, μετά από δύο χρόνια αρνητικής ανάπτυξης, σύμφωνα με την 9η έκδοση της «Παγκόσμιας Έκθεσης Πλούτου» της Allianz.

Οπως αναφέρει ο όμιλος, ο κύριος μοχλός ανάπτυξης ήταν τα χρεόγραφα που αυξήθηκαν περισσότερο από 30%, αντικατοπτρίζοντας τις ανερχόμενες κεφαλαιαγορές.

Ταυτόχρονα, τα ελληνικά νοικοκυριά συνέχισαν να μειώνουν το χρέος τους, οι υποχρεώσεις μειώθηκαν για έβδομη συνεχόμενη χρονιά (2017: -3,8%). Ως αποτέλεσμα, ο δείκτης χρέους των νοικοκυριών υποχώρησε στο 62,1%, απόλυτα ευθυγραμμισμένος με τον μέσο όρο της ευρωζώνης.

Επίσης, τα καθαρά χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία σημείωσαν πολύ ισχυρή άνοδο 14% το 2017, μακράν το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης στην Ευρώπη. Τα χρόνια των μεταρρυθμίσεων φαίνεται ότι αρχίζουν να αποδίδουν καρπούς, σημειώνει.

Ωστόσο, προσθέτει η Allianz, εξετάζοντας έναν πιο μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, τα σημάδια της κρίσης είναι προφανή: τα τελευταία δέκα χρόνια, τα καθαρά χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία των ελληνικών νοικοκυριών μειώθηκαν κατά 29%. Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έπρεπε να αντιμετωπίσει τόσο μεγάλη καταστροφή πλούτου.

Με κατά κεφαλήν καθαρό χρηματοοικονομικό πλούτο 14.000 Ευρώ, η Ελλάδα κατέχει την 28η θέση στον κατάλογο των πλουσιότερων χωρών (χρηματοοικονομικός πλούτος ανά κάτοικο). Στην αλλαγή της χιλιετίας, η Ελλάδα ήταν 21η στον κόσμο. Στην κορυφή της λίστας, η Ελβετία επανάκτησε την κορυφή που είχε χάσει την προηγούμενη χρονιά από τις ΗΠΑ. Γενικά, οι ευρωπαϊκές χώρες το 2017 τα πήγαν πολύ καλύτερα από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό, ωστόσο, πρωτίστως και κυρίως δείχνει ένα ισχυρότερο Ευρώ. Η παγκόσμια αλλαγή της επενδυτικής συμπεριφοράς δεν παρατηρείται στην Ελλάδα, για έναν απλό λόγο: Από την εποχή της κρίσης, τα ελληνικά νοικοκυριά δεν αποταμιεύουν: τα χρήματα αποσύρονται από τις τραπεζικές καταθέσεις και τα χρεόγραφα πωλούνται. Μόνο πέρυσι, ένα μικρό ποσό επενδύθηκε μέσω ασφαλειών και συντάξεων.

Πηγή: Euro2day.gr

26
Sep

Με στελέχη κορυφαίων τραπεζικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ συναντάται ο Αλ. Τσίπρας

Διαδοχικές συναντήσεις εργασίας με στελέχη της Bank of America Merrill Lynch και στελέχη της Morgan Stanley, έχει ο Αλέξης Τσίπρας, στη Νέα Υόρκη.

Όπως έχουν προαναγγείλει πηγές της κυβέρνησης, στη σειρά επαφών που θα έχει ο πρωθυπουργός με στελέχη κορυφαίων τραπεζικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ, «θα παρουσιαστούν τα δεδομένα και η ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική της ελληνικής οικονομίας, καθώς και οι δυνατότητες που υπάρχουν πλέον για σταθερή και απρόσκοπτη πρόσβαση της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές χρήματος».

Τα ζητήματα της οικονομίας αποτελούν κεντρικό σκέλος της επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού στη Νέα Υόρκη, με τις ίδιες πηγές να σημειώνουν ότι ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί και στον τομέα των επενδύσεων.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

25
Sep

«Βελτίωση του κλίματος μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας – Θετική ατζέντα ξανά στο τραπέζι»

Bελτίωση του κλίματος σε σχέση με την προηγούμενη συνάντησή τους τον Ιούλιο στο περιθώριο του ΝΑΤΟ, διαπιστώθηκε σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, στη σημερινή διμερή συνάντηση διάρκειας μιας ώρας του Έλληνα πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο περιθώριο της 73ης Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες οι δυο πλευρές συμφώνησαν να ξαναβάλουν στο τραπέζι μια θετική ατζέντα για τις σχέσεις τους και ο κ. Ερντογάν προσκάλεσε τον κ. Τσίπρα στην Κωνσταντινούπολη για επίσημη συνάντηση εργασίας.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός τόνισε ότι κρίσιμης σημασίας για την προώθηση των σχέσεων των δυο χωρών είναι να υπάρξει σεβασμός του διεθνούς δικαίου και μείωση της έντασης στο Αιγαίο. Συμφωνήθηκε να εντατικοποιηθούν οι επαφές προς αυτήν την κατεύθυνση και η εφαρμογή των σχετικών μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης.

Σύμφωνα με την ίδια ενημέρωση, συμφωνήθηκε ακόμη ότι πρέπει να υπάρξει ενίσχυση της συνεργασίας των αρχών των δύο χωρών για την εφαρμογή της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας, με σκοπό την περαιτέρω μείωση των προσφυγικών-μεταναστευτικών ροών.

Συμφωνήθηκε επίσης η ενίσχυση της συνεργασίας στον τομέα της Ασφάλειας (αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, εξάρθρωση δικτύων διακινητών).

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο κ. Ερντογάν αναφέρθηκε και στο θέμα των 8 Τούρκων αξιωματικών, επαναλαμβάνοντας τις πάγιες θέσεις της τουρκικής πλευράς επί του θέματος.

Με τη σημερινή συνάντηση επανήλθε στο τραπέζι η θετική ατζέντα στον οικονομικό τομέα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές. Συζητήθηκε μεταξύ άλλων το ζήτημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σμύρνης-Θεσσαλονίκης, ζήτημα το οποίο «έχει μπει μπροστά», με στόχο να ενεργοποιηθεί η σύνδεση πριν από το καλοκαίρι. Επιπλέον, συζητήθηκε και η συνεργασία στον Τουρισμό και η επίλυση σχετικών θεμάτων.

Ως προς το Κυπριακό, ο Αλέξης Τσίπρας υπογράμμισε την προσήλωση της Ελλάδας σε δίκαιη και βιώσιμη λύση στη βάση των αποφάσεων του ΟΗΕ και την υποστήριξη της στην επανεκκίνηση των δικοινοτικών συνομιλιών. Τόνισε ότι διαβουλεύσεις για την ασφάλεια πρέπει να επανεκκινήσουν στη βάση του πλαισίου Γκουτέρες, όπως είχε διαμορφωθεί όταν τερματίστηκαν οι συνομιλίες στο Κραν Μοντανά. Τόσο από τον Έλληνα πρωθυπουργό όσο και από τον Τούρκο Πρόεδρο τονίσθηκε η σημασία της επικείμενης συνάντησης που έχουν σήμερα στη Νέα Υόρκη οι ΥΠΕΞ Ελλάδας-Βρετανίας-Τουρκίας, για θέματα Ασφάλειας.

Ο πρωθυπουργός έθεσε και τα θέματα της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχόλης της Χάλκης και των εκλογών για τα Βακούφια της ελληνικής μειονότητας στην Κων/πολη. Από την πλευρά του, ο Τούρκος Πρόεδρος επανέλαβε τις πάγιες θέσεις του για τα ζητήματα της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη.

Στη διμερή συνάντηση Τσίπρα-Ερντογάν, συμμετείχαν επίσης εκ μέρους της ελληνικής πλευράς ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Κοτζιάς, ο υπουργός ΨΗΠΤΕ, Νίκος Παππάς, ο διπλωματικός σύμβουλος του πρωθυπουργού, Βαγγέλης Καλπαδάκης, ο γγ του ΥΠΕΞ Δημήτρης Παρασκευόπουλος, η μόνιμη αντιπρόσωπος στον ΟΗΕ, Μαρία Θεοφίλη και ο Θεόδωρος Πασσάς (διπλωματικό γραφείο του ΥΠΕΞ). Από την τουρκική πλευρά συμμετείχαν ο ΥΠΕΞ Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας Ιμπραχίμ Καλίν, ο υπουργός Οικονομίας Μπεράτ Αλμπαϊράκ, ο διευθυντής της ΜΙΤ Χακάν Φιντάν, ο υπουργός ‘Αμυνας Χουλουζί Ακάρ και ο υπουργός αρμόδιος για θέματα ΕΕ, Ομέρ Τσελίκ.

Prime Minister GR

@PrimeministerGR

Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, κ. Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στο περιθώριο της 73ης Γενικής Συνέλευσης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

24
Sep

Ντράγκι: Η ΕΚΤ δεν έχει κανένα λόγο στο θέμα των συντάξεων στην Ελλάδα

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), Μάριο Ντράγκι, ξεκαθάρισε σήμερα μιλώντας στην επιτροπή Oικονομικών και Nομισματικών Yποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, ότι η ΕΚΤ δεν έχει πλέον κανένα λόγο όσον αφορά το ζήτημα των συντάξεων στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς από τον ανεξάρτητο ευρωβουλευτή, Νότη Μαριά, εάν η ΕΚΤ επιμένει στη μείωση των συντάξεων στην Ελλάδα, ο πρόεδρος της ΕΚΤ απάντησε τα εξής: «Η ΕΚΤ, σε πρόσφατη εξέτασή της για τη συμμετοχή της στα προγράμματα διάσωσης, κατέληξε στο ότι χρειάζεται ένα διαφορετικό πλαίσιο λειτουργίας. Αυτό σημαίνει ότι θα ασχοληθεί ουσιαστικά με τη μακροοικονομική και χρηματοπιστωτική πτυχή της οικονομίας. Οπότε η ΕΚΤ δεν θα πει τίποτε άλλο πλέον, ούτε για τις συντάξεις, ούτε για τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, ιδιωτικοποιήσεις , ούτε για τίποτα από τα ζητήματα για τα οποία τα τελευταία χρόνια η ΕΚΤ είχε κάποιο λόγο, ως μικρός εταίρος».

Λαμβάνοντας το λόγο, ο πρόεδρος της επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι, υπενθύμισε ότι τα μέτρα που αφορούσαν περικοπές στις συντάξεις, της τάξεως του 1% του ΑΕΠ και τα φορολογικά μέτρα 1% του ΑΕΠ, τα είχε ζητήσει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και κανένα άλλο θεσμικό όργανο της ΕΕ. «Η ΕΕ δεν χαίρεται ιδιαιτέρως γι’ αυτό», ανέφερε ο Ρ. Γκουαλτιέρι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Comodo SSL