fbpx

17/06/2018

17
Jun

Εξαρθρώθηκε κύκλωμα με «μαϊμού» διπλώματα οδήγησης

Από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας ολοκληρώθηκε μεγάλη αστυνομική επιχείρηση για την αποδόμηση οργανωμένου εγκληματικού δικτύου, που δραστηριοποιούνταν στη έκδοση αδειών οδήγησης, χωρίς να τηρείται η προβλεπόμενη διαδικασία, καθώς και στη μετατροπή πλαστών αδειών οδήγησης χωρών της Ε.Ε. σε γνήσιες ελληνικές.

Προηγήθηκε πολύμηνη έρευνα, η οποία κατέληξε στις συλλήψεις 15 ατόμων, που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 14 Ιουνίου σε πόλεις της Στερεάς Ελλάδας, της Πελοποννήσου και στην Αττική.

Στους συλληφθέντες περιλαμβάνονται :

-ο «αρχηγός» της οργάνωσης, ημεδαπός ιδιοκτήτης σχολής οδηγών σε πόλη της Στέρεας Ελλάδας,
-έξι ακόμα ιδιοκτήτες σχολών οδηγών,
τέσσερις υπάλληλοι οικείων Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών, σε πόλεις της Στερεάς Ελλάδας και της Πελοποννήσου.

Όπως προέκυψε η δράση του εγκληματικού δικτύου προσδιορίζεται χρονικά από τις αρχές του έτους 2015, ενώ από την μέχρι στιγμής έρευνα εντοπίζεται σε διάφορες πόλεις της Περιφέρειας, σε Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Πελοπόννησο.

Το εγκληματικά δίκτυο, το οποίο είχαν συγκροτήσει δυο από τους συλληφθέντες και συγκεκριμένα ιδιοκτήτης σχολής οδηγών και ιδιοκτήτης εταιρείας ταχυμεταφορών, ειδικευόταν συστηματικά :

-στην έκδοση αδειών οδήγησης χωρίς παράσταση του υποψήφιου οδηγού στις προβλεπόμενες εξετάσεις,
-στη χρήση τεχνικών μέσων (κάμερα, μικρόφωνο κ.α.) κατά τη θεωρητική εξέταση των υποψηφίων οδηγών και -στη παροχή συνδρομής υπαλλήλων κατά τη θεωρητική ή πρακτική εξέταση και
-στη μετατροπή πλαστών αδειών οδήγησης, προερχόμενων από χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε νόμιμες ελληνικές.

Αναφορικά με τους επιμέρους ρόλους των συλληφθέντων ο «αρχηγός» είχε τον κεντρικό συντονισμό και την καθοδήγηση τόσο της βασικής δομής του δικτύου, που λειτουργούσε με έδρα πόλη της Στέρεας Ελλάδας, όσο και των τριών ομοειδών ομάδων, που δραστηριοποιούνταν σε πόλεις της Θεσσαλίας και της Πελοποννήσου.

Όσον αφορά στη λειτουργία της βασικής δομής του εγκληματικού δικτύου στη Στερεά Ελλάδα, ο «αρχηγός», σε συνεργασία με υπαλλήλους οικείων Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών μεριμνούσε ώστε να εφοδιαστούν ημεδαποί και αλλοδαποί με άδειες οδήγησης, χωρίς τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.

Για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα αυτό, τρεις συλληφθέντες υπάλληλοι των οικείων Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών της Στερεάς Ελλάδας βεβαίωναν αναληθώς, έναντι αμοιβής, ότι οι υποψήφιοι οδηγοί πέτυχαν κατά την εξέτασή.

Σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις, οι υποψήφιοι είτε δεν προσέρχονταν στις εξετάσεις, είτε τους βοηθούσαν κατά την εξέταση υποδεικνύοντας τις σωστές απαντήσεις, είτε τους επέτρεπαν τη χρήση τεχνικών μέσων (κάμερες και ασύρματα ακουστικά).

Τον παραπάνω εξοπλισμό είχε προμηθευτεί ο «αρχηγός» από συλληφθέν μέλος της οργάνωσης, ιδιωτικό υπάλληλο. Πρόκειται για συσκευές κινητού με προεγκατεστημένη ειδική εφαρμογή, ασύρματες συσκευές «Bluetooth» και μικροακουστικά «ψείρες» τηλεφώνου.

Επιπλέον, ο «αρχηγός» προμηθευόταν, μέσω μέλους της εγκληματικής οργάνωσης, πλαστές άδειες οδήγησης, τις οποίες στη συνέχεια τις παρέδιδε σε υπάλληλο της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών σε πόλη της Στερεάς Ελλάδας, η οποία γνωρίζοντας ότι είναι πλαστές, τις μετέτρεπε έναντι αμοιβής σε γνήσιες ελληνικές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την έρευνα των αστυνομικών της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων σε γραφείο Προϊσταμένης Τμήματος Μεταφορών σε πόλη της Στερεάς Ελλάδας προσήλθαν 2 αλλοδαποί, τους οποίους προσπάθησε να ειδοποιήσει με νοήματα. Όπως διαπιστώθηκε, ο ένας από τους αλλοδαπούς είχε δώσει στην υπάλληλο το χρηματικό ποσό των 600 ευρώ, για να καταχωρήσει σε ηλεκτρονικό υπολογιστή τις ορθές απαντήσεις θεωρητικής εξέτασης, ενώ και ο δεύτερος αλλοδαπός μετέβη εκεί για να ακολουθήσει την ίδια διαδικασία.

Το ρόλο του «ταμία» της οργάνωσης είχε αναλάβει συγγενικό πρόσωπο του «αρχηγού», με τον οποίο επικοινωνούσαν άτομα από την Ελλάδα και το εξωτερικό που επιθυμούσαν να λάβουν άδεια οδήγησης χωρίς τις προβλεπόμενες εξετάσεις και του απέστελλαν τα χρηματικά ποσά.

Όπως εξακριβώθηκε, από τις αρχές του 2015 έως 20-5-2018 ο «ταμίας» της οργάνωσης, μόνο από πληρωμές μέσω ταχυδρομείου παρέλαβε από υποψηφίους οδηγούς το χρηματικό ποσό των 230.000 ευρώ τουλάχιστον, ενώ εξετάζονται και λοιποί τρόποι αποστολής χρημάτων, καθώς εκτιμάται βάσιμα ότι οι περισσότερες περιπτώσεις διεκπεραιώνονταν μέσω ταχυμεταφορών (courier).

Για την επίτευξη των σκοπών της οργάνωσης λειτουργούσαν, σε πόλεις της Θεσσαλίας και της Πελοποννήσου, τρεις ομοειδείς εγκληματικές ομάδες, που απαρτίζονταν από ιδιοκτήτες σχολών οδηγών και υπάλληλους οικείων Υπηρεσιών Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι όποιοι ακλουθούσαν την ίδια μεθοδολογία δράσης, υπό τον κεντρικό συντονισμό και την καθοδήγηση του «αρχηγού».

Πιο αναλυτικά ο «αρχηγός» προωθούσε υποψήφιους οδηγούς στους συγκεκριμένους ιδιόκτητες σχολών οδηγών, οι όποιοι αναλάμβαναν να διεκπεραιώσουν την «επιτυχή» εξέταση των υποψήφιων.

Για την εμπλοκή τους στις υποομάδες αυτές συνελήφθησαν 2 ιδιοκτήτες σχολών οδηγών στην Θεσσαλία και 3 ιδιοκτήτες σχολών στην Πελοπόννησο, όπου επιπλέον συνελήφθη υπάλληλος οικείας Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών καθώς και αλλοδαπός, ο οποίος κατήρτιζε πλαστές άδειες παραμονής και βεβαιώσεις αριθμού φορολογικού μητρώου (Α.Φ.Μ.), τις οποίες παρέδιδε στους παραπάνω συλληφθέντες ιδιοκτήτες σχολών οδηγών της Πελοποννήσου.

Όπως προέκυψε από την αστυνομική έρευνα τα μέλη του εγκληματικού δικτύου, τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι και σήμερα εμπλέκονται στη χορήγηση αδειών οδήγησης σε περισσότερα από 157 άτομα, έναντι αμοιβής από 1.500 έως 2.500 ευρώ, έκαστη, αναλόγως την κατηγορία του διπλώματος.

Από τις έρευνες σε οικίες και οχήματα των συλληφθέντων, καθώς και στην κατοχή τους, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 141.996 ευρώ, 16.241 δολάρια Η.Π.Α., 1.400 Yuan Κίνας, 50 Πέσος Μεξικού,, 27 Λίρες Αγγλίας, συσκευές κινητής τηλεφωνίας, ακουστικά τύπου «ψείρας» και πλήθος ιδιόχειρων σημειώσεων.

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για τα – κατά περίπτωση – αδικήματα της σύστασης και συμμετοχής σε εγκληματική οργάνωση, της πλαστογραφίας, της πλαστογραφίας πιστοποιητικών, της υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης, των ψευδών ιατρικών πιστοποιήσεων, της ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας και της ψεύδους βεβαίωσης και νόθευσης, κατά συναυτουργία και συρροή.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα Πρωτοδικών.

Η έρευνα, με τη συνδρομή του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.), θα επεκταθεί και σε προηγούμενα έτη, προκειμένου να προσδιοριστεί όλο το εύρος της παράνομης δραστηριότητας του συγκεκριμένου εγκληματικού δικτύου.

 

Πηγή: euro2day

17
Jun

Με Αμερικανούς επενδυτές και funds συζητά για επενδύσεις στην Ελλάδα ο Χαρίτσης

Θα κάνει επίσημη επίσκεψη στη Νέα Υόρκη και θα συναντηθεί με τον Αμερικανό υπουργό Εμπορίου

Τον πρωταγωνιστικό ρόλο της χώρας μας στην ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των βαλκανικών χωρών και τις πρωτοβουλίες για τη διασύνδεση των μεταφορικών, ενεργειακών και ψηφιακών δικτύων στα Βαλκάνια αναμένεται να επισημάνει στις επαφές που θα έχει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, κατά την επίσημη επίσκεψή του στις ΗΠΑ.

Ο αναπληρωτής υπουργός θα εκπροσωπήσει την ελληνική κυβέρνηση στο Greek Investment Roadshow 2018, το οποίο θα διεξαχθεί σε Νέα Υόρκη, Ουάσινγκτον και Σικάγο στο διάστημα 18-23 Ιουνίου.

Ο κ. Χαρίτσης θα συναντηθεί με τον Αμερικανό υπουργό Εμπορίου, Γουίλμπερ Ρος, στην Ουάσινγκτον, με τον οποίο θα συζητήσουν για την ενίσχυση των διμερών οικονομικών σχέσεων, καθώς και τη συμμετοχή των ΗΠΑ στην 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όπου θα είναι και η τιμώμενη χώρα. Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας στη σειρά επαφών του θα αναφερθεί στο πλαίσιο για την περαιτέρω προσέλκυση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα ο κ. Χαρίτσης θα έχει σειρά επαφών με διεθνείς επενδυτές και funds στη Νέα Υόρκη, την Ουάσινγκτον και το Σικάγο, και θα παρουσιάσει τις επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα υπογραμμίζοντας τις μεταρρυθμίσεις που αναλαμβάνει και υλοποιεί η ελληνική κυβέρνηση για τη βελτίωση του οικονομικού περιβάλλοντος και την προσέλκυση παραγωγικών επενδύσεων. Παράλληλα, θα παρουσιάσει τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχει δημιουργήσει η κυβέρνηση για να στηρίξει τις νέες επενδύσεις.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας θα δώσει ιδιαίτερη έμφαση, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο, στην Αναπτυξιακή Στρατηγική που ήδη υλοποιεί η κυβέρνηση για να δημιουργήσει προϋποθέσεις βιώσιμης και δίκαιης ανάπτυξης στην Ελλάδα.

Ο κ. Χαρίτσης και ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα, Τζέφρεϊ Πάϊατ, θα είναι κεντρικοί ομιλητές στο 7ο Ελληνικό Επενδυτικό Φόρουμ του Χρηματιστηρίου Αθηνών, που θα διεξαχθεί την ερχόμενη Τρίτη στη Νέα Υόρκη, στο πλαίσιο του Greek Investment Roadshow που διοργανώνει ο Οργανισμός Enterprise Greece.

Στο επενδυτικό Roadshow στις ΗΠΑ θα συμμετάσχει και ο γενικός γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων, Λόης Λαμπριανίδης, ο οποίος – μεταξύ άλλων – θα παρουσιάσει το θεσμικό πλαίσιο για την προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων στη χώρα μας. Αναμένεται να προβάλει, πέρα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για επενδύσεις στους κλάδους του τουρισμού, της αγροδιατροφής και της ενέργειας, τις δυνατότητες αξιοποίησης του επιστημονικού δυναμικού που διαθέτει η χώρα και την προτεραιότητα που δίνεται στην παραγωγή υπηρεσιών και προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Πηγή: news.gr

17
Jun

Τα βασικά μέτρα για την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους

Με τις συνομιλίες για το ελληνικό πρόγραμμα διάσωσης να φτάνουν στο τελικό στάδιο, οι δανειστές συζητούν ποια μέτρα ελάφρυνσης μπορούν να δώσουν στη χώρα, σημειώνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg.

Οι διαπραγματεύσεις για τον τύπο, το μέγεθος και τους όρους μίας δυνητικής ελάφρυνσης του χρέους προκαλούν προβληματισμούς, αν και όλες οι πλευρές θέλουν να έχουν μία τελική συμφωνία μέχρι τις 21 Ιουνίου, στη συνάντηση των υπουργών Οικονομικών στο Λουξεμβούργο.

Στο τραπέζι και η ικανότητα της Ελλάδας ως προς τις υποχρεώσεις της τις επόμενες δεκαετίες καθώς και το κατά πόσο οι αγορές θα θεωρήσουν το χρέος της βιώσιμο για να επενδύσουν στη χώρα, την ώρα που το πρόγραμμα διάσωσης τελειώνει στις 20 Αυγούστου.

Επέκταση ωριμάνσεων

Την ώρα που το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προτρέπει σε μάξιμουμ 15 χρόνια επέκταση, η Γερμανία πιέζει για τρία χρόνια, με το επιχείρημα ότι σήμερα η Ελλάδα δεν χρειάζεται περισσότερα για να γίνει το χρέος βιώσιμο. Τελικά, οι αξιωματούχοι αναμένουν ότι το νούμερο θα είναι κοντά σε υψηλό μονοψήφιο αριθμό.

Τα κέρδη των Κεντρικών Τραπεζών

Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης έχουν στην κατοχή τους 12,8 δισ. ευρώ σε ελληνικά ομόλογα, τα κέρδη από τα οποία αναδιανέμονται στις κυβερνήσεις της ευρωζώνης. Αυτά τα κέρδη, που θα είναι περίπου 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2022, έχουν υποσχεθεί στην Ελλάδα, έτσι ώστε να βοηθηθεί όσον αφορά το βάρος του χρέους. Αυτό το ποσό θα χωριστεί πιθανότατα σε ετήσιες εκταμιεύσεις και θα χρησιμοποιηθεί ως «καρότο» για να διασφαλιστεί ότι η χώρα θα παραμείνει στις μεταρρυθμιστικές δεσμεύσεις και το δημοσιονομικό μονοπάτι.

Επαναγορά χρέους

Μέχρι το τέλος του προγράμματος διάσωσης, η Ελλάδα θα έχει περίπου 27,4 δισ. ευρώ σε δάνεια που δεν έχει χρησιμοποιήσει από το πιο τελευταίο πρόγραμμα ύψους 86 δισ. ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι η χώρα θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτό το φθηνό χρήμα (σ.σ. πολύ χαμηλό επιτόκιο) για να αποπληρώσει κάποια από τα ακριβότερα δάνεια που λήγουν συντομότερα, όπως τα 10,4 δισ. ευρώ από το ΔΝΤ, τα 12,8 δισ. ευρώ από την ΕΚΤ και τα 52,9 δισ. ευρώ από τα διμερή δάνεια του πρώτου προγράμματος βοήθειας.

Οποιαδήποτε επαναγορά χρέους θα βοηθήσει στην εξυπηρέτηση του χρέους της, ιδιαίτερα τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια και θα μειώσει τις χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας σε επίπεδο που δεν θα χρειαζόταν να αναζητήσει κεφάλαια από αγορές ομολόγων.

Ωστόσο η Γερμανία είναι αντίθετη με το μέτρο, όπως αναφέρουν αξιωματούχοι της ΕΕ, υποστηρίζοντας ότι το ΔΝΤ πρέπει να συνεχίσει να έχει εμπλοκή στην Ελλάδα ακόμη και μετά τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος. Το Ταμείο είναι πιο πιθανό να έχει κάποια ανάμειξη, αν η Ελλάδα ακόμη του χρωστά χρήματα.

Μία επαναγορά των δανείων της ΕΚΤ είναι πιο σύνθετη λόγω των επιπτώσεων για τα κέρδη του NFA και SMP και των κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης. Για να γίνει, τα ομόλογα θα πρέπει να αποκτηθούν σε τιμές αγοράς και οι κεντρικές τράπεζες της ευρωζώνης δεν μπορούν να έχουν επιβάρυνση από την πώληση. Η συζήτηση τώρα αφορά αν και πως τα κέρδη που είχαν οι κεντρικές τράπεζες από την πώληση θα μπορούσαν να επιστραφούν στην Αθήνα στη θέση των κερδών του ANFA και SMP που δεν θα δημιουργούνται πια, αν γίνει η επαναγορά.

Μαξιλάρι ρευστότητας

Όπως και σε άλλες χώρες, για τη διευκόλυνση της εισόδου της Ελλάδας στις χρηματοοικονομικές αγορές, οι δανειστές θα δώσουν στη χώρα μία τελική δόση μεταξύ 11 και 12 δισ. ευρώ, για το «μαξιλάρι ρευστότητας» που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα περίπου 20 δισ. ευρώ. Αυτό το buffer, αν χρειαστεί, μπορεί να βοηθήσει την Ελλάδα στις χρηματοοικονομικές της ανάγκες μέχρι το 2021, σημειώνουν Έλληνες αξιωματούχοι.

Μηχανισμός Προσαρμογής Ανάπτυξης

Με στόχο να γεφυρωθούν οι διαφορετικές υποθέσεις για το πώς θα πάει η ελληνική οικονομία τα επόμενα χρόνια – και πόση ελάφρυνση χρέους χρειάζεται μεσοπρόθεσμα – θα υπάρξει μηχανισμός διασύνδεσης της αποπληρωμής του χρέους με την οικονομική επίδοση. Αυτό σημαίνει ότι αν η οικονομία πηγαίνει καλά, η Ελλάδα θα αποπληρώνει περισσότερο χρέος, αν πηγαίνει χειρότερα θα πάρει περισσότερη ελάφρυνση χρέους με προσαρμογή του μήκους της συμφωνημένης επέκτασης.

 

Step-Up Margin

Αυτό το μέτρο αφορά άρση ποινής επί δανείων 11,3 δισ. ευρώ που από τη διαδικασία επαναγοράς τίτλων το 2012. Η ακύρωση του πέναλτι θα εξοικονομούσε περίπου 220 εκατ. ευρώ ετησίως.

Μακροπρόθεσμη δέσμευση

Αν όλα αυτά τα μέτρα δεν αποδειχθούν αρκετά για να γίνει βιώσιμο το χρέος της Ελλάδας μακροπρόθεσμα – είτε επειδή οι προσδοκίες για την ανάπτυξη ήταν πολύ αισιόδοξες ή επειδή προκύψουν απρόβλεπτα προβλήματα, η ευρωζώνη αναμένεται να προβεί σε δέσμευση για περαιτέρω εκτίμηση της ανάγκης για επιπλέον ελάφρυνση του χρέους στο μέλλον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι χρηματοοικονομικές ανάγκες της χώρας είναι βιώσιμες.

Γενικά, η διατύπωση αυτής της δέσμευσης μπορεί να είναι σημαντική για το πώς οι αγορές και το ΔΝΤ αντιλαμβάνονται την ετοιμότητα της ευρωζώνης να μειώσουν περαιτέρω το χρέος της Ελλάδας εάν χρειαστεί.

Πηγή: Bloomberg

17
Jun

Greek Debt Talks: the Main Relief Measures Being Considered

Greek Debt Talks: the Main Relief Measures Being Considered

  • Greece likely to get extension on loans from second bailout
  • Profits central banks made on Greek bonds may be returned

Greek bailout talks are reaching the final stretchand creditors are debating what relief measures they can offer Europe’s most-indebted state to ease its financial burden and facilitate its exit from the latest lifeline.

Negotiations over the type, size and conditions of likely debt relief have been contentious, though all parties want to reach a final agreement by June 21, when euro-area finance ministers meet in Luxembourg. At stake is the country’s ability to meet its obligations over coming decades as well as whether markets perceive its debt as sustainable enough to invest in Greek securities again after the country’s bailout expires on Aug. 20.

Here’s what could be in store for Greece:

Maturity Extensions

Euro-area finance ministers agreed last summer to consider an extension of up to 15 years on some of Greece’s loans from the European Financial Stability Facility — the predecessor to the euro area’s bailout fund. The extension would only apply to as much as 96.4 billion euros ($112 billion) in loans, and excludes those received bilaterally from euro-area countries and any outlays from the current program.

While creditors such as the International Monetary Fund have been urging the maximum 15-year extension, Germany has been pushing for as little as three years, arguing that for now Greece doesn’t need more than that to make its debt sustainable. In the end, euro-area officials expect the number to be closer to the high single digits.

Central Bank Profits

Through its bond-buying securities and markets program (SMP) and the agreement on net financial assets (ANFA), the European Central Bank and euro-area central banks hold some 12.8 billion euros in Greek bonds, the profits from which are redistributed to euro-area governments. These profits from bond holdings, which will amount to around 4 billion euros until 2022, have been promised to Greece in order to help it ease its debt burden. This sum will likely be split into annual disbursements and used as a carrot creditors can offer Greece over the next few years in order to ensure the country sticks to its reform commitments and fiscal path.

Debt Buyback

By the end of its bailout, Greece will have about 27.4 billion euros of unused loans from its latest 86 billion-euro bailout. This means the country could use the cheap funds to repay early some of its more expensive loans that fall due sooner, such as the 10.4 billion euros from the IMF, 12.8 billion euros from the ECB and 52.9 billion euros from other euro-area countries. Any such buyback will help Greece service its debt, especially over the next four to five years as it will likely reduce the country’s financing needs to a level that wouldn’t require seeking funds from bond markets.

Early repayment of Greece’s IMF debt has long been seen as the measure that would help the country boost its immediate liquidity, as the fund’s loans all fall due over the next years and carry much higher interest rates than euro-area bailout funds. But Germany has been opposing this measure, EU officials say, arguing that the IMF should continue to be involved with Greece even after the current bailout expires. The fund is likely to stay more involved if Greece still owes it money.

A buyback of Greece’s ECB loans is more complex due to its implications for the ANFA and SMP profits and for euro-area central banks. In order to do it, the bonds will have to be purchased at market prices and euro-area central banks cannot take a loss from the sale. As the assumption is the ECB will make profits on the sale, the discussion now is about whether and how the profits euro-area central banks made from the sale could be given back to Athens in lieu of the ANFA and SMP profits that will no longer be generated if the buyback takes place.

Cash Buffer

As with other bailout countries, in order to facilitate Greece’s foray into financial markets, its creditors will give the country a final financial-aid tranche of between 11 billion euros and 12 billion euros to go toward its cash buffer — made up of loans and money raised on the markets — which is estimated to reach around 20 billion euros. This buffer can, if needed, help Greece meet its financing needs until early 2021, Greek officials say.

Growth Adjustment Mechanism

In order to bridge different assumptions about how the Greek economy will do over the next years — and, in turn, how much debt relief it needs in the medium term — a mechanism will be set up linking debt repayment to economic performance. This would mean that if the economy does well, Greece will pay back more debt, if it does worse it will get more debt relief by adjusting the length of the agreed extension.

The issue under debate is whether this mechanism will kick in automatically, or whether the euro-area will have a say each time it will be activated. Those arguing for greater debt relief say the mechanism should be automatic and unconditional. EU officials say one way the two views can be bridged is to have the mechanism cease to be automatic if Greece strayed from its agreed fiscal path.

Step-Up Margin

This measure entails permanently waiving an annual penalty on 11.3 billion euros of loans that were extended in 2012 to refinance a debt buyback operation then. Abolishing the step-up margin would yield savings of around 220 million euros a year.

Long-Term Commitment

If all these measures prove not to be enough to make Greece’s debt sustainable in the long run — either because growth expectations were too rosy or because unforeseen troubles arise, the euro area is expected to also make a commitment to further assess the need for additional debt relief in the future in order to ensure the country’s financing needs are sustainable. While general, the wording of this commitment may be important to how markets and the IMF perceive the euro area’s readiness to further ease Greece’s debt burden if needed.

Comodo SSL