fbpx

09/06/2018

9
Jun

Σολτς: Η Ευρώπη είναι το μεγαλύτερο εθνικό συμφέρον της Γερμανίας

Τη δημιουργία πανευρωπαϊκού συστήματος διασφάλισης της εργασίας και την αναβίωση του φόρου χρηματοπιστωτικών συναλλαγών εισηγείται ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Όλαφ Σολτς σε συνέντευξή του στο περιοδικό «Der Spiegel», ενώ μεταξύ άλλων εκφράζει την πεποίθηση ότι η Ιταλίαθα ευθυγραμμιστεί με τους εταίρους της και τονίζει ότι ο ηγετικός ρόλος της Γερμανίας στην Ευρώπη περιλαμβάνει και μεγάλες ευθύνες.

Σε ό,τι αφορά την λειτουργία της Ευρωζώνης,επαναλαμβάνει την γερμανική θέση ότι «αλληλεγγύη και ίδια ευθύνη πηγαίνουν χέρι-χέρι» και ότι κάθε χώρα πρέπει να διασφαλίζει την δημοσιονομική της σταθερότητα

«Όταν η Βρετανία αποχωρήσει από την ΕΕ, η συγκριτική επιρροή της Γερμανίας θα μεγαλώσει. Η Γερμανία είναι η πολυπληθέστερη, οικονομικά ισχυρότερη χώρα στην ΕΕ και βρίσκεται στη μέση της ηπείρου. Αυτό προβλέπει ειδική ευθύνη. Και δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι για ιστορικούς λόγους ένας αξιοσημείωτος αριθμός ανθρώπων στην Ευρώπη είναι πιο πιθανό να φοβάται μια ισχυρή θέση της Γερμανίας», εξηγεί ο κ. Σολτς και τονίζει ότι η χώρα του φέρει μια ειδική ευθύνη απέναντι στην Ευρώπη και έχει καθήκον να διασφαλίσει την αποτελεσματική συνεργασία, την κατανόηση, τον συμβιβασμό και τις καλές λύσεις. «Η Ευρώπη είναι το μεγαλύτερο εθνικό συμφέρον της Γερμανίας», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Σολτς και απορρίπτει την υπόθεση ότι τα τελευταία χρόνια η Γερμανία είχε αναλάβει ρόλο «ηγεμόνα» στην Ευρώπη.

Απαντώντας σε ερώτηση αν η αλληλεγγύη, την οποία υποστηρίζει, μεταφράζεται σε νέα κεφάλαια από τον Βορρά προς τον Νότο της Ευρώπης, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών επισημαίνει ότι κάθε μέλος της Ευρωζώνης πρέπει να έχει μια λειτουργική προστασία από την ανεργία, ένα κοινωνικό δίχτυ ασφαλείας και τον ενδεδειγμένο κατώτατο μισθό. «Η Ευρώπη πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα του ντάμπινγκ των μισθών και των φόρων», αναφέρει και τάσσεται υπέρ της εναρμόνισης του εταιρικού φόρου σε όλη την Ευρώπη «ώστε οι μεγάλες εταιρίες να μην στρέφουν τη μια χώρα εναντίον της άλλης». «Είμαι υπέρ της συμπλήρωσης των εθνικών συστημάτων αντιμετώπισης της ανεργίας με μια επιπλέον ασφάλεια για ολόκληρη την Ευρώπη. Μια χώρα εν μέσω οικονομικής κρίσης που έχει ως αποτέλεσμα απώλειες θέσεων εργασίας και μεγάλη επιβάρυνση στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης θα μπορούσε να δανειστεί από αυτό το κοινό ταμείο και όταν τελειώσει η περίοδος ύφεσης, να επιστρέψει τα κεφάλαια που δανείστηκε», εξηγεί, διευκρινίζοντας ότι με ένα τέτοιο σύστημα δεν θα επιβαρυνόταν η Γερμανία.

Ο Όλαφ Σολτς αναφέρεται ακόμη στην ανάγκη εισαγωγής του φόρου χρηματοπιστωτικών συναλλαγών και εκφράζει την ικανοποίησή του για την πρόταση που υπέβαλε ο Πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν, τα έσοδα από αυτόν τον φόρο να δίδονται στο ευρωπαϊκό προϋπολογισμό.

Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών αναδεικνύει ακόμη την επείγουσα ανάγκη επενδύσεων στους τομείς των υποδομών μεταφορών και ψηφιοποίησης, προκειμένου οι ευρωπαϊκές εταιρίες να γίνουν ανταγωνιστικές για τις εταιρίες της Κίνας και των ΗΠΑ.

Ερωτώμενος σχετικά με το ενδεχόμενο μετεξέλιξης του ΕΜΣ σε ευρωπαϊκό δημοσιονομικό Ταμείο, ο κ. Σολτς εξηγεί ότι θα πρέπει να βοηθούνται οι χώρες της Ευρωζώνης οι οποίες αντιμετωπίζουν προβλήματα και δεν μπορούν να δανειστούν από τις αγορές. «Αυτό θα καταστήσει τη νομισματική ένωση ισχυρότερη και θα εμποδίσει τους κερδοσκόπους να ποντάρουν εναντίον της Ευρώπης», δηλώνει.

Όταν ερωτάται για τις εξελίξεις στην Ιταλία, ο σοσιαλδημοκάτης υπουργός δεν δέχεται ότι οι Ιταλοί είναι ευρωσκεπτικιστές ενώ, σε ό,τι αφορά τη νέα κυβέρνηση, εκφράζει την πεποίθηση ότι θα συμπεριφερθεί σε κοινή γραμμή με την Ευρώπη και το ευρώ. «Στην Ευρωζώνη, οι αρχές της αλληλεγγύης και της ίδιας ευθύνης πρέπει να πηγαίνουν χέρι-χέρι. Και αν δεν θέλουμε η ΕΕ να μετατραπεί σε ένωση μεταβιβάσεων, πρέπει κάθε χώρα να διασφαλίζει την δημοσιονομική της σταθερότητα », λέει ο Όλαφ Σολτς και, αναφερόμενος στους Ιταλούς πολιτικούς, επισημαίνει ότι όποιος επιδιώκει να κυβερνήσει μια χώρα διαπιστώνει ότι «μακριά από τις πόρτες των κομμάτων υπάρχει μια περίπλοκη πραγματικότητα».

Ο ίδιος πάντως εμφανίζεται καθησυχαστικός, λέγοντας ότι δεν πρέπει να αναστατωνόμαστε ότανμια κυβέρνηση προτείνει αλλαγές στην Ευρώπη, η οποία αποτελείται από 28 χώρες. «Ποτέ δεν θα κινηθούν προς την ίδια κατεύθυνση όλα τα μέλη της ΕΕ. Και αυτή η ποικιλομορφία είναι μια από τις δυνάμεις μας. Συνιστώ λίγο μεγαλύτερη ψυχραιμία», καταλήγει ο κ. Σολτς.

Πηγή: cnn.gr

9
Jun

Scholz Proposes Europe-Wide Unemployment Reinsurance: Spiegel

German Finance Minister Olaf Scholz proposes to add a Europe-wide reinsurance to the country-by-country system of unemployment benefits, Der Spiegel reports, citing an interview.

  • A country facing a strain due to high levels of joblessness could take out a credit from the reinsurance system, to be repaid when the crisis is past
  • Says EU should move forward with a tax on financial transactions, which could be a first step toward a federal tax system at the European level
  • Believes the new Italian govt will behave according to European norms
  • Scholz Says Europe Should Reduce Bad Loans With Economy Strong
9
Jun

Corriere della Sera: Τα ελληνικά ομόλογα βραχυπρόθεσμων λήξεων προσπέρασαν τα ιταλικά

Το προσπέρασμα που κανείς δεν περίμενε έγινε πραγματικότητα. “Τουλάχιστο σε ό,τι αφορά τις βραχυπρόθεσμες λήξεις (εννέα μηνών), τα ελληνικά ομόλογα άρχισαν να προσφέρουν αποδόσεις χαμηλότερες από τα ιταλικά”, σημειώνει σε άρθρο της η ιταλική Corriere della Sera.

“Η Ελλάδα έχει ένα άμεσο μέλλον λιγότερο αβέβαιο, διότι εντάσσεται σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα στήριξης και τα μεγάλα ελληνικά κόμματα στηρίζουν ανοικτά το μέλλον της χώρας, εντός του ευρώ, και τον ουσιαστικό έλεγχο της δημοσιονομικής πορείας”, συμπληρώνει.

“Όποιος αγοράζει ομόλογα ψάχνει πάντα σταθερά σημεία αναφοράς, και τώρα για τα ομόλογα με σύντομη λήξη το σημείο αυτό αναφοράς είναι η Ελλάδα”, τονίζει η εφημερίδα του Μιλάνου.

Η Corriere θεωρεί ότι οι αλλαγές αυτές οφείλονται στις θέσεις που έχουν λάβει ορισμένα από τα μέλη της νέας ιταλικής κυβερνητικής συμμαχίας των Πέντε Αστέρων με τη Λέγκα. Αναφέρει, τέλος, ότι τον περασμένο Μάιο μετακινήθηκαν εκτός Ιταλίας κεφάλαια ύψους 38 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Πηγή: ΑΜΠΕ

9
Jun

Αμετάκλητη η ποινή στον πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ Ανδρέα Γεωργίου

Απορρίφθηκε από το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου η αναίρεση που είχε ασκηθεί για την ποινή φυλάκισης δύο χρόνων που είχε επιβληθεί από το εφετείο στον πρώην επικεφαλής της ΕΛΣΤΑΤ Ανδρέα Γεωργίου για την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος που αφορούσε καταγγελίες ότι δεν ενημέρωνε το διοικητικό συμβούλιο της Αρχής.

Μετά από αυτή την εξέλιξη η ποινή των δύο ετών για τον Ανδρέα Γεωργίου γίνεται αμετάκλητη, δηλαδή δεν αλλάζει και παραμένει ως έχει. Η υπόθεση Γεωργίου που έχει απασχολήσει πολλές φορές τους εκπροσώπους των θεσμών αλλά και της Κεντρικής Ευρωπαϊκής Τράπεζας έχει μεταβληθεί από καιρό σε δικαστικό σήριαλ με απανωτές απαλλαγές, αλλά και αναιρέσεις των απαλλαγών με αποτέλεσμα η υπόθεση να βρίσκεται σε δικαστική εκκρεμότητα.

Σε ό,τι αφορά την κατηγορία της παράβασης καθήκοντος η δικαστική διαδρομή της συγκεκριμένης υπόθεσης ολοκληρώθηκε με την απόρριψη της αναίρεσης και την οριστικοποίηση της ποινής των δύο ετών για τον Ανδρέα Γεωργίου, για τον οποίο είχε υπάρξει απαλλαγή στον πρώτο βαθμό (πρωτόδικα) ενώ η αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ευσταθία Σπυροπούλου είχε επίσης εισηγηθεί στον Αρειο Πάγο την εξαφάνισης της ποινής των δύο ετών.

Ωστόσο ανοικτή δικαστικά παραμένει η βασική υπόθεση Γεωργίου που αφορά κατηγορία σε βάρος του για κακούργημα, ψευδείς βεβαιώσεις, που αφορούν καταγγελίες ότι προέβη σε διόγκωση του ελλείματος του 2009, υπόθεση που θα απασχολήσει για τρίτη φορά, έχουν υπάρξει δύο απαλλαγές και ισάριθμες αναιρέσεις από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, το Συμβούλιο Εφετών.

Προσφάτως μάλιστα υψηλόβαθμα πρώην στελέχη του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο οποίο για χρόνια είχε εργαστεί ο Ανδρέας Γεωργίου, είχαν δημόσια ταχθεί κατά της δίωξης τους ενώ ανάλογα άρθρα έχουν κατά καιρούς φιλοξενηθεί σε μεγάλες ευρωπαϊκές εφημερίδες.

 

9
Jun

Public Power Reaches Deal on Refinancing of Syndicated Bonds

Public Power Reaches Deal on Refinancing of Syndicated Bonds

By Paul Tugwell

(Bloomberg) —

An agreement was reached with Greek Banks for the refinancing of two existing syndicated bond loans amounting to EU1.3b and EU175m, as well as for the provision of a new credit line amounting to EU200m, which can be used for the repayment of an international bond maturing in 2019, if needed, Public Power says in Athens Stock Exchange filing.

  • Following approval of the agreement by the credit committees of the banks and the board of directors of PPC , the Company will proceed to an announcement

9
Jun

Πολυνομοσχέδιο: Τι αλλάζει σε εξωδικαστικό και νόμο Κατσέλη

Aρση του τραπεζικού απορρήτου, σε βάθος πενταετίας, για τους δανειολήπτες που αιτούνται την υπαγωγή τους στον νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, υπαγωγή στον εξωδικαστικό μηχανισμό και των επιχειρηματικών οφειλών που δημιουργήθηκαν πριν τις 31 Δεκεμβρίου του 2017 αλλά και εξώδικη πρόσκληση για ρύθμιση χρεών σε οφειλέτες πριν αυτές μεταβιβαστούν σε funds, προβλέπει το πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης.

Ειδικότερα το νέο πλαίσιο στις διατάξεις του για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά προβλέπει επίσης:

– Ότι αν ο οφειλέτης καθυστερεί την πληρωμή τουλάχιστον τριών μηνιαίων δόσεων που ορίστηκαν για το διάστημα από την κατάθεση της αίτησης μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης, τότε αυτομάτως θα παύει να ισχύει η αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων, υπό την προϋπόθεση ο πιστωτής να έχει στείλει εξώδικη όχληση στον οφειλέτη.

 

– Οι πιστωτές ( τράπεζες) θα μπορούν να αναλαμβάνουν για λογαριασμό των δικαιούχων οφειλετών που έχουν ενταχθεί στον νόμο Κατσέλη να καταθέτουν αίτηση είσπραξης του ποσού που επιδοτεί το ελληνικό δημόσιο για την αποπληρωμή των μηνιαίων δόσεων

– Παρέχεται δικαίωμα στους εγγυητές που εκπλήρωσαν την υποχρέωσή τους, όπως προκύπτει από την εγγύηση, να υποκαταστήσουν τον πιστωτή στο σχέδιο αποπληρωμής.

– Μειώνεται η υποχρέωση παροχής εγγράφων από τους οφειλέτες, με παράλληλη υποχρέωση των τραπεζών, των δημόσιων αρχών και κάθε άλλου εμπλεκόμενου φορέα να τα προσκομίζουν στο δικαστήριο.

– Η προστασία της πρώτης κατοικίας θα γίνεται βάσει της εμπορικής της αξίας (και όχι της αντικειμενικής), εφόσον υφίσταται έκθεση ανεξάρτητου εκτιμητή ακινήτων που είναι εγγεγραμμένος στο οικείο μητρώο του υπουργείου Οικονομικών.

– Αποτρέπεται το ενδεχόμενο διαιώνισης υποθέσεων μέσω ματαίωσης της συζήτησης χωρίς επαναπροσδιορισμό τους.

– Καθιερώνεται ένας πρώτος έλεγχος της εγκυρότητας των στοιχείων που υποβάλει ο δανειολήπτης από τη γραμματεία του Ειρηνοδικείου η οποία παρουσιάζει σχετική έκθεση που θα λαμβάνει υπόψη του ο δικαστής για την απόφαση του.

Εξωδικαστικός μηχανισμός

Αλλαγές όμως προβλέπονται και για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης των επιχειρηματικών οφειλών. Ειδικότερα προβλέπονται τα εξής:

– Υπαγωγή στον εξωδικαστικό προς ρύθμιση και των οφειλών που γεννήθηκαν και βεβαιώθηκαν έως και 31.12.2017. Περαιτέρω, εισάγεται διαφοροποίηση ως προς τον ορισμό των οφειλών προς το Δημόσιο και υπέρ τρίτων σε σχέση με τις οφειλές προς Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Ενώ για τις δύο πρώτες κατηγορίες κρίσιμος παραμένει ο χρόνος της βεβαίωσης, για την τελευταία κατηγορία, κρίσιμος καθίσταται ο χρόνος γέννησης της οφειλής. Σκοπός της ρύθμισης αναφορικά με τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, είναι να μη χάνει ο διοικούμενος το δικαίωμα ρύθμισης των εισφορών του 2017 μόνο και μόνο για το λόγο ότι αυτές βεβαιώθηκαν το 2018.
– Ενημέρωση της ΕΓΔΙΧ (Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους) αναφορικά με την επίτευξη συμφωνίας ή όχι στη διμερή διαπραγμάτευση και μετά την πάροδο των 3 μηνών (σε περίπτωση που επεκταθεί η διαπραγμάτευση και πέραν του χρονικού αυτού διαστήματος).

– Αντιμετώπιση μικροπιστωτών όταν έχουν ακριβώς ισόποση απαίτηση και οι απαιτήσεις αυτές, αθροιζόμενες με τις μικρότερες απαιτήσεις, υπερβαίνουν το 15% της συνολικής οφειλής. Η λύση που προκρίθηκε είναι η συμμετοχή όλων των μικροπιστωτών με ίσες απαιτήσεις στη διαδικασία και δέσμευσή τους από τη σύμβαση αναδιάρθρωσης.

– Δυνατότητα ομόρρυθμων εταίρων να υποβάλλουν και οι ίδιοι αίτηση για τη ρύθμιση των δικών τους οφειλών, εφόσον αυτές είναι κατά νόμο επιλέξιμες. Συγκεκριμένα όταν εταίροι ζητούν τη ρύθμιση των δικών τους οφειλών, οι πιστωτές επιβάλλεται να έχουν πλήρη εικόνα των οικονομικών τους στοιχείων, σαν να υποβαλλόταν αυτοτελής αίτηση. Επίσης προβλέπεται πως δεν θα αποκλειστεί η ρύθμιση των οφειλών του εταίρου από το γεγονός ότι ο εταίρος έχει διακόψει ατομική επιχειρηματική του δραστηριότητα (περ. γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4469/2017), αρκεί να μην έχει λυθεί η ίδια η εταιρία. Από την άλλη πλευρά, ο εταίρος μπορεί να ρυθμίσει τις δικές του οφειλές, εντάσσοντας και τις οφειλές που τον βαρύνουν ως ομόρρυθμο εταίρο, ακόμα και αν η εταιρία έχει λυθεί, εφόσον ο εταίρος διατηρεί δική του ατομική επιχείρηση σε λειτουργία. Αναφορικά με την επιλεξιμότητα (μία θετική χρήση στις τρεις τελευταίες), αυτή εκ των πραγμάτων δεν θα μπορεί να κριθεί στο πρόσωπο του εταίρου, αφού ο ίδιος δεν τηρεί λογιστικά βιβλία στο δικό του όνομα. Επομένως αναγκαστικά η επιλεξιμότητα θα πρέπει να κριθεί στο πρόσωπο της εταιρίας.

– Ρύθμιση ζητημάτων αναφορικά με την αμφισβήτηση του ύψους της οφειλής. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος αυτού προβλέπεται ότι ο οφειλέτης θα συμπληρώνει και το χρόνο, αναφορικά με τον οποίο προσδιορίζεται το ύψος της κάθε οφειλής, οπότε, αν μετά το χρόνο αυτό η οφειλή επιβαρύνθηκε, να μην θεωρείται καν ότι υφίσταται διαφωνία.

– Ο συντονιστής μπορεί να εδρεύει οπουδήποτε στην Περιφέρεια του οφειλέτη, με απλή προτίμηση των συντονιστών που εδρεύουν στην ίδια Περιφερειακή Ενότητα, εφόσον φυσικά ο κατά προτίμηση διορισμός τους δεν παραβιάζει τον κανόνα της ισοκατανομής των υποθέσεων μεταξύ των συντονιστών της Περιφέρειας.

– Επιμήκυνση του χρονικού διαστήματος αυτοδίκαιης αναστολής της αναγκαστικής εκτέλεσης από εβδομήντα σε ενενήντα ημέρες. Η επιμήκυνση κρίθηκε αναγκαία, καθώς είναι αρκετές οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες η διαδικασία δεν ολοκληρώνεται εντός εβδομήντα ημερών.

– Υποχρεωτική συμμετοχή Δημοσίου στις διαπραγματεύσεις και την ψηφοφορία για οφειλές έως 20.000 ευρώ όταν οι πιστωτές είναι μόνον προερχόμενοι από το δημόσιο τομέα.

– Περιορισμός των συνεπειών των κατασχέσεων που επιβλήθηκαν από το Δημόσιο με αποδέσμευση των μελλοντικών απαιτήσεων σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας αναδιάρθρωσης. Πλήρης ανατροπή της κατάσχεσης μπορεί να επιτευχθεί μόνο εφόσον η κατάσχεση επιβλήθηκε αποκλειστικά για οφειλές εντεταγμένες στη σύμβαση και μόνο εφόσον εξοφλήθηκε τουλάχιστον το 75% του ποσού που πρέπει να καταβληθεί στο Δημόσιο δυνάμει της σύμβασης.

– Επέκταση της αυτοδίκαιης αναστολής εκτέλεσης και στην περίπτωση της διαδικασίας διμερούς διαπραγμάτευσης με το Δημόσιο ή με Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

– Επέκταση της χρήσης της πλατφόρμας σε περιπτώσεις επιχειρήσεων που δεν υπάγονται στην κανονική διαδικασία του εξωδικαστικού μηχανισμού, ιδίως αγροτών ή ελεύθερων επαγγελματιών, που όμως επιθυμούν να ρυθμίσουν διμερώς τις οφειλές τους με τους χρηματοδοτικούς φορείς. Επίσης προβλέπεται άρση του τραπεζικού και του φορολογικού απορρήτου και σε αυτές τις περιπτώσεις.

Τι προβλέπεται για την πώληση των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων στα funds

Αίρεται η υποχρέωση των τραπεζών να ενημερώνουν μέσα σε 12 μήνες τους οφειλέτες και τους εγγυητές μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων, πριν την πώλησή στα funds. Ταυτόχρονα αίρεται και η δυνατότητα που παρέχεται, από το ισχύον καθεστώς, στους οφειλέτες να διακανονίσουν τις οφειλές τους σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Δεοντολογίας. Το συγκεκριμένο μέτρο, δηλαδή πώληση του δανείου χωρίς πρότερη ενημέρωση, ίσχυε μόνο για τους μη συνεργάσιμους οφειλέτες. Πλέον το μέτρο επεκτείνεται και στα μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά δάνεια, ενώ εκτός του μέτρου μένουν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια των φυσικών προσώπων.

Επίσης η ενημέρωση των οφειλετών και των εγγυητών μπορεί να γίνει και με email πιθανότατα και με sms. Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο του πολυνομοσχεδίου: «Αναγγελία της καταχώρισης γίνεται ατύπως προς τους οφειλέτες και τους εγγυητές με κάθε πρόσφορο μέσο, συμπεριλαμβανομένων και των μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας»

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Comodo SSL