fbpx

08/06/2018

8
Jun

Βερολίνο: Το πάγωμα της συμφωνίας επανεισδοχής δεν επηρεάζει τη συμφωνία Ε.Ε.- Τουρκίας

Την ελπίδα ότι το ζήτημα που προέκυψε με την απόφαση της Τουρκίας να παγώσει την συμφωνία επανεισδοχής με την Ελλάδα θα λυθεί με διάλογο των δύο χωρών εξέφρασε το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών, ενώ επισήμανε ότι η εξέλιξη δεν επηρεάζει την συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για το προσφυγικό.

«Ελπίζουμε ότι αυτά τα θέματα μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας θα μπορέσουν να οδηγηθούν σε μία καλή λύση σε μεταξύ τους συζήτηση και με διάλογο», δήλωσε, απαντώντας σε ερώτηση του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, η εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Άντεμπαρ.

Η ίδια τόνισε ότι, σύμφωνα με όσα γνωρίζει η γερμανική κυβέρνηση, «δεν επηρεάζουν οι χθεσινές εξελίξεις τη συμφωνία με την ΕΕ και ελπίζουμε ότι θα υπάρξει τώρα ενας διάλογος μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας ώστε να λυθούν τα θέματα που προέκυψαν».

Πηγή: naftemporiki.gr

8
Jun

Italy Pays More to Borrow Than Greece

Italy Pays More to Borrow Than Greece

By Paul Dobson

(Bloomberg) —

A lot of excitement over the Corriere front page discussing how Italian yields have climbed above those for Greece’s short-term markets. It’s a good point — and has been out there for a while as these headlines indicate. Just shows the premium investors are demanding for that Italian risk:

May 29:
*ITALY SELLS EU5.5 BLN 183-DAY BILLS; AVG YIELD 1.213%
June 6:
Greece Sells EUR1.625 Bln 182-Day Bills; Yield 0.85%

Italy’s next sale is scheduled for June 12 so prepare for more negative headlines if those yields stay elevated.

 

8
Jun

Πηγές Ευρωζώνης: Στις 21 Ιουνίου αξιόπιστη λύση για το χρέος

 Το πρώτο βήμα για την προετοιμασία της απόφασης της 21ης Ιουνίου σχετικά με την έξοδο της Ελλάδας από το πρόγραμμα πραγματοποίησαν κατά τη διάρκεια του χθεσινοβραδινού EuroWorking Group, στο Παρίσι, οι επιτελείς των υπουργών ικονομικών της Ευρωζώνης, όπως ανέφεραν ευρωπαϊκές πηγές στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι πηγές επιβεβαιώνουν ότι η τελική απόφαση για τα μεσοπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους θα ληφθεί στο Eurogroup του Ιουνίου και γι’ αυτόν τον λόγο οι 19 εκπρόσωποι των υπουργών επεξεργάστηκαν χθες το προσχέδιο της ανάλυσης της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους, λαμβάνοντας υπόψη τις εκδοχές προτάσεων που υπάρχουν, αλλά και τους περιορισμούς που έχει θέσει το Eurogroup στις αποφάσεις του το 2016 και το 2017.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, σημείωναν οι ίδιες πηγές στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο στόχος είναι να υπάρξει συμφωνία σε μία «αξιόπιστη και λειτουργική λύση» για την Ελλάδα, κάτι που θεωρείται απολύτως εφικτό να επιτευχθεί μέχρι τις 21 Ιουνίου.

Αναφορικά με τη μεταμνημονιακή περίοδο, το EuroWorking Group αποδέχτηκε την πρόταση των θεσμών για μία «ενισχυμένη συνεργασία», ένα εργαλείο που, όπως τόνισε ευρωπαϊκή πηγή, περιλαμβάνεται στους κανόνες για την οικονομική διακυβέρνηση.

Σχετικά με την τέταρτη αξιολόγηση, οι θεσμοί εξέφρασαν χθες στο Παρίσι την πεποίθηση ότι η Ελλάδα θα ολοκληρώσει όλα τα προαπαιτούμενα εγκαίρως, έτσι ώστε να διασφαλιστεί η καθαρή έξοδος, επισήμαναν οι ίδιες πηγές.

Σύμφωνα με ίδιο εκπρόσωπο του  ESM, εν τω μεταξύ, προτού εγκριθεί η εκταμίευση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ, είναι αναγκαία η επιβεβαίωση από την ελληνική πλευρά ότι πληρωμές των οφειλών έχουν πραγματοποιηθεί κανονικά. Ως εκ τούτου, η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα, μόλις είναι διαθέσιμα τα εν λόγω στοιχεία και πριν από τη λήξη της διαθεσιμότητας του 1 δισ. ευρώ στις 15 Ιουνίου.

Πηγή: naftemporiki.gr

8
Jun

Yπ. τουρισμού: Αυξηση 30% των διεθνών αφίξεων το α΄ τρίμηνο

Την καθοριστικής σημασίας συμβολή των αερομεταφορών στην περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και τις ενέργειες ενίσχυσης της συνδεσιμότητας ελληνικών προορισμών με απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με τις αγορές του εξωτερικού που έχει υλοποιήσει την τριετία 2015-2017 το Υπουργείο Τουρισμού στο πλαίσιο της Εθνικής και Περιφερειακής Τουριστικής Πολιτικής, παρουσίασε η Γενική Γραμματέας Τουρισμού, κα Ευρυδίκη Κουρνέτα, στο 12ο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο “Αερομεταφορές – Παρόν και Μέλλον” στην Αθήνα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.«Διαπραγματευτήκαμε και εξασφαλίσαμε την ενίσχυση της συνδεσιμότητας και ήδη από την περσινή χρονιά είχαμε 150 νέες αεροπορικές συνδέσεις και 6.000 επιπλέον πτήσεις προς δημοφιλείς αλλά και νέους τουριστικούς προορισμούς» ανέφερε η Γενική Γραμματέας Τουρισμού.

Η κα Κουρνέτα τόνισε ότι κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σημειώθηκε κατακόρυφη αύξηση 30% των διεθνών αφίξεων σε σχέση με το 2017 και ότι από τον Απρίλιο ως και τον Οκτώβριο έχουν προγραμματιστεί σχεδόν τρία (3) εκατομμύρια επιπλέον αεροπορικές θέσεις από αεροδρόμια του εξωτερικού σε 20 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια. «Στόχος μας», επεσήμανε, «για την περίοδο 2018 – 2020 στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον είναι να καθιερώσουμε και να προβάλλουμε την Ελλάδα ως παγκόσμιο ελκυστικό και ασφαλή προορισμό για τουρισμό 365 μέρες τον χρόνο».

Η Γενική Γραμματέας Τουρισμού κατά την ομιλία της περιέγραψε τις νέες στρατηγικές παρεμβάσεις με τις εξής κατευθύνσεις:

· Επαναξιολόγηση των τουριστικών πόρων της Χώρας

· Καθορισμός για πρώτη φορά του θεσμικού πλαισίου που θα διέπει τον αεροτουρισμό

· Χάραξη νέων πολιτικών ανάπτυξης της κρουαζιέρας στο πλαίσιο της εθνικής επιτροπής για την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό με νέο θεσμικό πλαίσιο για τη σύνδεση των νησιών μέσω του δικτύου υδατοδρομίων και υδροπλάνων

· Προώθηση νέων έργων σε τουριστικές υποδομές όπως μαρίνες και αγκυροβόλια, που θα κινητοποιήσουν ένα νέο κύμα επενδύσεων τα επόμενα χρόνια.

«Οι αερομεταφορές αποτελούν βασικό παράγοντα τουριστικής ανάπτυξης με αντίκτυπο στη γενικότερη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και των εξαγωγών, αφού θεωρείται ότι τα 2/3 των ξένων επισκεπτών φθάνουν στην χώρα μας αεροπορικώς» κατέληξε η κα Κουρνέτα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Πηγή: euro2day.gr

8
Jun

ESM Postpones Decision on EU1b Pending Greek Bailout Tranche

ESM Postpones Decision on EU1b Pending Greek Bailout Tranche

By Viktoria Dendrinou

(Bloomberg) — 

The European Stability Mechanism board of directors postponed its decision on the disbursement of the remaining EU1b tranche for Greece as confirmation still needed that some payments for arrears clearance are fully executed, ESM spokesman says.

  • “Progress was made in relation to further arrears reduction by the Greek government”
  • Progress in the e-auction system, one condition for the release of disbursement “is considered satisfactory”
  • “The ESM Board of Directors stands ready to reconvene on this issue by conference call next week as soon as the confirmation is available”
  • The 1 billion euro tranche is available until June 15

 

 

8
Jun

Turkish Stocks Drop After Moody’s Downgrades 17 Banks

Borsa Istanbul 100 Index opens 0.4% lower in Istanbul amid rout in emerging markets and Moody’s downgrade of 17 Turkish banks.

  • Biggest decliners by index points: Garanti, Turkcell, Erdemir
  • Index rose 2% on Thursday
  • Gezici sees Turkey President Erdogan at 48.7% on June 24 elections, and CHP Presidential Candidate Muharrem Ince at 25.8%, according to its recent survey done on May 25-26
  • Moody’s downgraded 17 Turkish banks and placed them on review for further downgrade
  • Erdogan said state of emergency may be lifted after election
    • “We may discuss the state of emergency and lift it after the election,” CNNTurk cites Turkish President Recep Tayyip Erdogan as saying in televised interview with the channel.
  • Turkey is working on possible anti-dumping probe on some U.S. companies, state-run Anadolu Agency cites Turkey’s Economy Minister Nihat Zeybekci as saying in Denizli.

 

8
Jun

Γερμανία εναντίον όλων

Αρμόδιοι αξιωματούχοι τόνιζαν ότι οι ακραίες θέσεις του Βερολίνου αντιβαίνουν κατ’ αρχήν την συμφωνία που έγινε σχεδόν ένα χρόνο πριν, στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου του 2017: Ότι δηλαδή “Η λύση για την ελάφρυνση του χρέους που θα δοθεί στην Ελλάδα θα πρέπει να διευκολύνει την έξοδο της στις αγορές με βιώσιμα επιτόκια”.

Με τους περιορισμούς που θέτει το Βερολίνο για μέτρα ελάφρυνσης σε δόσεις και με ενδιάμεσες, συνεχείς αξιολογήσεις, μάλλον δυσκολεύεται παρά διευκολύνεται η έξοδος της Ελλάδας στις αγορές.

Επειδή στο χρόνο που πέρασε, όμως, τα μέτρα έχουν εξειδικευτεί, υπάρχουν επίσης και πολλές επιμέρους διαφωνίες μεταξύ της Γερμανίας και των Ευρωπαϊκών Θεσμών. Η γαλλική πρόταση για αναβολή πληρωμής των υποχρεώσεων του χρέους σε περίπτωση στασιμότητας ή χαμηλής ανάπτυξης για την Ελλάδα, ήταν ένα μέτρο που υιοθέτησε άμεσα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στην άρνηση της Γερμανίας για αυτόματη εφαρμογή του μέτρου, η Commission πρότεινε μια αξιολόγηση την πενταετία, δηλαδή στο τέλος του 2022, και στη συνέχεια αυτόματη εφαρμογή. Η Γερμανία επέμεινε ότι δεν αρκεί μια αξιολόγηση και πρότεινε διαδοχικές πενταετείς αξιολογήσεις.

Με την ΕΚΤ, η διαφωνία βρίσκεται ότι, σε κάθε περίπτωση, τα μέτρα θα πρέπει να είναι αυτόματα για να υιοθετηθούν ως λύση του ελληνικού χρέους από τις αγορές. Παράλληλα, η Κεντρική Τράπεζα του Ευρώ επιμένει στην πίεση προς την Ελλάδα να δεχθεί την ενεργοποίηση μιας προληπτικής πιστωτικής γραμμής που θα διασφάλιζε περισσότερο την έξοδο της Ελλάδας από το πρόγραμμα, διατηρώντας και το waiver για τα ελληνικά ομόλογα. Το Βερολίνο δεν θέλει να ακούσει για έγκριση νέας χρηματοδότησης προς την Ελλάδα, όποια μορφή και αν έχει αυτή.

Ακόμη και με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, όπου η Γερμανία έχει την μεγαλύτερη επιρροή, υπάρχουν διαφωνίες. Ο ΕΜΣ υποστηρίζει την επέκταση της πληρωμής των δανείων του προκατόχου του, EFSF κατά 10 χρόνια, ενώ η Γερμανία αντιπροτείνει από 3 έως και πέντε χρόνια. Επιπλέον, ο ΕΜΣ υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει λύση αν τα μέτρα έχουν συνεχής αξιολογήσεις. Την ίδια ώρα, ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας θα έχει την κύρια ευθύνη για την σύνταξη της έκθεσης βιωσιμότητας χρέος που παρήγγειλε το Eurogroup του Μαΐου, εν όψει της διαμόρφωσης της τελικής λύσης για το θέμα της Ελλάδας.

Η “βελούδινη” έξοδος του ΔΝΤ

Σε ό,τι αφορά στο ΔΝΤ, ακόμη και αν τελικά ακυρώσει το πρόγραμμα που ενέκρινε κατ’ αρχήν για την Ελλάδα πέρσι τον Ιούλιο, θα συνεχίζει να πιέζει για λύση κοντά στα δικά τους “δεδομένα”. Αν δεν υπήρχαν οι αντιρρήσεις της Γερμανίας, τότε η λύση θα είχε αποφασιστεί εδώ και καιρό. Ακόμη όμως και με την ακύρωση του προγράμματος το Ταμείο θα δώσει “παρών” σε λίγες μέρες με αντιπροσωπεία για την αξιολόγηση του άρθρου IV του καταστατικού του.

Στην έκθεση της αξιολόγησης θα υπάρχει και νέα έκθεση αξιολόγησης του ελληνικού χρέους (Debt Sustainability Analysis). Πληροφορίες θέλουν αυτήν την φορά το Ταμείο να χαρακτηρίζει το ελληνικό χρέος βιώσιμο, ώστε αν δεν είναι ίδια, τουλάχιστον να είναι συμβατή με την αντίστοιχη DSA του ΕΜΣ, για να είναι συνολικά θετική η εικόνα του ελληνικού χρέους. Και αυτό, όμως, ότι η λύση που θα επιλεγεί θα είναι κοντά σε αυτήν που προτείνουν οι Ευρωπαϊκοί θεσμοί και όχι η Γερμανία.

Πηγή: news247.gr

8
Jun

‘Εξοδος με ομπρέλα τα αδιάθετα

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τους δανειστές πέφτει και το θέμα της αξιοποίησης των αδιάθετων κεφαλαίων της 3ης δανειακής σύμβασης -συνολικού ύψους περίπου 27,4 δισ. ευρώ- λίγες ημέρες πριν από το κρίσιμο Eurogroup της 21ης Ιουνίου, στο Λουξεμβούργο.

Με τις διαπραγματεύσεις για την αναχρηματοδότηση του ελληνικού χρέους να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, αλλά και τις συνθήκες που επικρατούν στις διεθνείς αγορές να βάζουν «φρένο» στα σχέδια για έκδοση νέων ελληνικών ομολόγων, τουλάχιστον στο αμέσως προσεχές διάστημα, εξετάζεται το ενδεχόμενο να αξιοποιηθούν τα αδιάθετα της 3ης δανειακής σύμβασης, ώστε να αναχρηματοδοτηθούν δανειακές υποχρεώσεις της Ελλάδας κοντινής λήξης (έως το 2021 ή έως το 2022) και να διασφαλιστεί ότι το χρέος θα εξυπηρετείται χωρίς προβλήματα τα επόμενα 2-3 χρόνια ανεξάρτητα από τις συνθήκες που θα επικρατούν στις διεθνείς αγορές.

Μέχρι το τέλος του 2018 θα πρέπει να καταβληθούν περί τα 3,9 δισ. ευρώ (εκ των οποίων 1,28 δισ. ευρώ στην ΕΚΤ και 1,14 δισ. ευρώ στο ΔΝΤ), ποσά τα οποία είναι ήδη εξασφαλισμένα. Για το 2019 απαιτούνται 11,751 δισ. ευρώ, για το 2020 5 δισ. ευρώ και για το 2021 επιπλέον 5 δισ. ευρώ. Έτσι, ο συνολικός «λογαριασμός» ανέρχεται:

1. Στα 20,65 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2020.
2. Στα 25,75 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2021.
3. Στα 35,6 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2022.

Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται οι τόκοι. Όμως, αυτά τα ποσά ούτως ή άλλως θα καλυφθούν από τα πρωτογενή πλεονάσματα που υποχρεούται να παράξει η χώρα. Με τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος να έχει οριστεί στο 3,5%, είναι δεδομένο οι τόκοι θα μπορούν να καλυφθούν με τους καρπούς της ετήσιας εκτέλεσης των συγκεκριμένων προϋπολογισμών.

Αυτή τη στιγμή τα διαθέσιμα ανέρχονται περίπου στα 15 δισ. ευρώ, αν ληφθούν υπόψη και οι πόροι που αντλεί το Δημόσιο μέσα από τα repos που «υπογράφονται» με τους φορείς της γενικής κυβέρνησης. Το σχέδιο προβλέπει δύο βασικές κινήσεις, οι οποίες αν υλοποιηθούν η ελληνική κυβέρνηση θα μπορεί στο τέλος του προγράμματος να βγει στις αγορές και να ισχυριστεί ότι οι δανειακές της ανάγκες είναι διασφαλισμένες είτε μέχρι το 2021 είτε μέχρι το 2022, ό,τι και αν γίνει στις ξένες αγορές:

1. Η πρώτη κίνηση αφορά την άντληση όσο το δυνατόν περισσότερων πόρων από τα «αναξιοποίητα» 27 δισ. ευρώ του 3ου μνημονίου.

2. Η δεύτερη κίνηση αφορά τη διάθεση μέρους αυτών των 27 δισ. ευρώ προκειμένου να αποπληρωθούν οφειλές που λήγουν μέσα στο χρονικό διάστημα 2020-2022.

Αν υλοποιηθούν αυτές οι δύο κινήσεις, ο Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους θα αποκτήσει την… πολυτέλεια της έκδοσης νέων ομολόγων μόνο όταν θα είναι ευνοϊκές οι συνθήκες και όχι υπό καθεστώς πίεσης.

SMPs και ANFAs

Λήξεις στην περίοδο 2019-2022 υπάρχουν και στα ομόλογα που έχουν στην κατοχή τους είτε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (πρόγραμμα SMP) είτε οι εθνικές κεντρικές τράπεζες των χωρών-μελών της Ευρωζώνης (πρόγραμμα ANFA). Οι λήξεις του πρώτου πακέτου αφορούν δανειακές υποχρεώσεις συνολικού ύψους 7,74 δισ. ευρώ για τα SMPs και 2,588 δισ. ευρώ για τα ANFAs.

Ωστόσο, γι’ αυτά τα δάνεια η λύση που προωθείται έχει να κάνει με την επιστροφή των κερδών που έχουν αποκομίσει είτε η ΕΚΤ είτε οι εθνικές κεντρικές τράπεζες από τη διακράτηση των ομολόγων τα τελευταία χρόνια. Αυτό είναι και ένα από τα «χαρτιά» που έχουν στα χέρια τους οι δανειστές για τη μεταμνημονιακή παρακολούθηση της Ελλάδας προκειμένου η χώρα να εκπληρώνει τους στόχους (κυρίως τους δημοσιονομικούς) για την περίοδο από το 2019 έως το 2022.

Έτσι, τα ομόλογα από τα ANFAs και τα SMPs δεν αναμένεται να μπουν στη συζήτηση για την αναχρηματοδότηση. Όσον αφορά το μεγάλο δάνειο του EFSF, συνολικού ύψους περίπου 130 δισ. ευρώ, η συζήτηση έχει να κάνει με την επιμήκυνση της διάρκειας αποπληρωμής του από 4-5 χρόνια (όπως θέλει η Γερμανία) έως και 15 χρόνια (όπως θέλει το ΔΝΤ). Η αποπληρωμή του συγκεκριμένου δανείου αυτή τη στιγμή ξεκινάει από το 2023 και εκτείνεται χρονικά μέχρι και το 2056. Έτσι, ούτως ή άλλως η επιμήκυνση δεν συνδέεται με τη βραχυπρόθεσμη «χαλάρωση» των δανειακών υποχρεώσεων της Ελλάδας, αλλά με τη γενικότερη ανακατανομή των δανειακών βαρών ώστε να χαρακτηριστεί η εξυπηρέτηση του ελληνικού χρέους ως βιώσιμη. Αξίζει να σημειωθεί ότι μια επιμήκυνση της τάξεως των 10 ετών, όπως θέλει να εξασφαλίσει η ελληνική κυβέρνηση, μειώνει τις ετήσιες ανάγκες για την εξυπηρέτηση του συγκεκριμένου χρέους από τα περίπου 2,3-2,4 δισ. ευρώ που είναι σήμερα για όλη την περίοδο μέχρι και το 2037, στα 1,8-1,9 δισ. ευρώ.

Ουσιαστικά, δηλαδή, η επιμήκυνση μεταφράζεται σε μείωση των ετήσιων δαπανών εξυπηρέτησης του χρέους κατά περίπου μισό δισ. ευρώ.

3ο πακέτο:Έχουν αντληθεί 45,9 δισ.

Μέχρι και τις 28 Μαρτίου που έγινε η εκταμίευση της τελευταίας δόσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης, η Ελλάδα είχε αντλήσει συνολικά 45,9 δισ. ευρώ από το συνολικό ποσό των 86 δισ. ευρώ που είχε εγκριθεί τον Αύγουστο του 2015. Ούτως ή άλλως έχει προγραμματιστεί η εκταμίευση του 1 δισ. ευρώ έως τις 15 Ιουνίου για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, αλλά και επιπλέον 11,7 δισ. ευρώ με την ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης. Έτσι, το «αδιάθετο» τμήμα του δανείου διαμορφώνεται περίπου στα 27,4 δισ. ευρώ.

Πηγή: link

Comodo SSL