fbpx

06/06/2018

6
Jun

ΥΠΟΙΚ για δημοσίευμα του Reuters: Δεν υπήρχε απόφαση έκδοσης δεκαετούς ομολόγου

Δεν υπάρχει απόφαση αναβολής έκδοσης δεκαετούς ομολόγου καθώς δεν είχε αποφασισθεί η έκδοσή του, αναφέρουν πηγές του υπουργείου Οικονομικών με αφορμή δημοσίευμα του Reuters.

Το δημοσίευμα ανέφερε ότι το υπουργείο ήθελε να προχωρήσει σε έκδοση δεκαετούς ομολόγου το καλοκαίρι, πριν από την λήξη του προγράμματος τον Αύγουστο, αλλά τελικά αποφάσισε να μεταθέσει την έκδοση για το φθινόπωρο, λόγω των εξελίξεων στην Ιταλία που αναστάτωσαν τις αγορές χρέους.

Οι πηγές του ΥΠΟΙΚ ανέφεραν τα εξής:

«Σχετικά με δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία αναβάλλεται η έκδοση νέου δεκαετούς ομολόγου, επισημαίνονται τα εξής:

  • Για να υπάρξει απόφαση αναβολής πρέπει να έχει ​υπάρξει απόφαση έκδοσης.
  • Τέτοια απόφαση δεν υπήρξε ποτέ.
  • Ο ΟΔΔΗΧ έχει τη γενική εντολή από την κυβέρνηση ήδη από πέρυσι το καλοκαίρι να κάνει-όπως έχει ήδη κάνει-​δοκιμαστικές εξόδους στις αγορές.
  • Οι εκδόσεις ομολόγων αποφασίζονται με τεχνοκρατικά κριτήρια από τον ΟΔΔΗΧ, ο οποίος διαθέτει την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία για την επιλογή του κατάλληλου χρόνου.

Η κυβέρνηση δεν κάνει πολιτική εντυπωσιασμού με εκδόσεις ομολόγων, όπως συνήθιζαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις».

Πηγή: enikos.gr

6
Jun

Ν. Παππάς: Η σωστή αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών θα συμβάλλει στην άμβλυνση των ανισοτήτων

Το σημαντικό ρόλο που μπορεί να επιτελέσει η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών «προκειμένου να περάσουμε στη φάση μιας διατηρήσιμης και δίκαιης ανάπτυξης», τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς, στην ομιλία του στο 15ο Περιφερειακό Συνέδριο, που πραγματοποιείται στη Σύρο.

«Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Ελλάδας, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Με την πλήρη και σωστή αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει η χώρα μας να έχει πολύ ισχυρά δίκτυα και να αξιοποιήσει στο έπακρο τις δυνατότητες που δίνουν οι νέες τεχνολογίες. Προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε», επισήμανε ο κ. Παππάς.

Τόνισε επίσης ότι ο τρόπος με τον οποίο θα αναπτυχθούν οι νέες τεχνολογίες θα καθορίσει εάν η ανάπτυξη αυτή θα γίνει η μήτρα των νέων οικονομικών κρίσεων, ή θα γίνει ένα εργαλείο το οποίο θα αμβλύνει τις ανισότητες. «Εάν αφήσουμε την ανάπτυξη των τεχνολογιών να γίνει με τον τρόπο που οι δυνάμεις της αγοράς θα επιλέξουν θα οδηγηθούμε σε νέες κρίσεις γιατί θα ενταθούν οι μεγάλες περιφερειακές ανισότητες, οι οποίες βρίσκονταν στη ρίζα των προβλημάτων που οδήγησαν στην κρίση» υπογράμμισε.

Συνεχίζοντας, ο υπουργός ΨΗΠΤΕ σημείωσε ότι οι επενδύσεις στις υποδομές θα πρέπει να γίνουν από τον δημόσιο τομέα ή σε συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα, καθώς όπως είπε «έχει αποδειχθεί ότι στις μεγάλες υποδομές ο ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί να τις αποδώσει επαρκώς σε σχέση με το επιθυμητό αποτέλεσμα». «Εάν μόνο ο ιδιωτικός τομέας είχε αναλάβει την κατασκευή των οπτικών ινών, τότε οι πλούσιες περιοχές ακόμη και στην Αθήνα θα είχαν τρία δίκτυα οπτικών ινών και οι φτωχότερες περιοχές να μην έχουν καμία δυνατότητα σύνδεσης στις νέες τεχνολογίες» ανέφερε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Ένα μεγάλο πρόγραμμα με συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα θα έχει δημοπρατηθεί έως το τέλος του έτους και θα διασφαλίσει ότι σε όλες τις περιοχές της χώρας θα πάνε δίκτυα οπτικών ινών».

Αποτιμώντας το παρελθόν, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής ανέφερε πως το πρόβλημα με την ψηφιακή πολιτική στην Ελλάδα ήταν ο κατακερματισμός. «Υπήρχαν 21.000 συστήματα και εκατομμύρια διασυνδέσεις που δεν συνδέονταν μεταξύ τους», τόνισε ενώ εξήγγειλε τη δημιουργία «κόμβου διαλειτουργικότητας όπου όλα τα συστήματα θα επικοινωνούν μεταξύ τους».

Ο κ. Παππάς αναφέρθηκε στα έργα ψηφιακής τεχνολογίας τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη και τόνισε ότι θα ενισχυθούν ενέργειες που είναι συμβατές με τους στόχους που έχει θέσει η εθνική ψηφιακή στρατηγική.

Όσον αφορά στις δράσεις για τα νησιά είπε ότι προχωρεί το έργο της ευρυζωνικής σύνδεσης στα νησιά, και έχουν ήδη δρομολογηθεί 100 αιτήσεις.

Υπογράμμισε με έμφαση τη σημασία της ψηφιακής υποστήριξης του μεταφορικού ισοδυνάμου, που εξαγγέλθηκε νωρίτερα στο συνέδριο, «ένα αίτημα ετών για το νησιωτικό κόσμο», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Αναφέρθηκε επίσης στην αναβάθμιση ψηφιακής πλατφόρμας για τον τουρισμό, με στόχο τις εξειδικευμένες πληροφορίες προς τον τουρίστα από μια ενιαία πλατφόρμα και προσέθεσε ότι ήδη δρομολογείται η ψηφιοποίηση του πρωτογενούς τομέα που θα παρέχει στον αγρότη εξατομικευμένες υπηρεσίες, εξοικονομώντας σημαντικούς πόρους ανάλογα με την καλλιέργεια. «Η οργανωμένη επιχειρηματικότητα, οι συνεταιρισμοί και οι ΟΤΑ μπορούν στο πρόγραμμα αυτό να παίξουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο», σημείωσε.

Για τον οπτικοακουστικό τομέα ο κ. Παππάς είπε ότι έως τώρα δεν υπήρχε ένα συμπαγές πλαίσιο κινήτρων για τις οπτικοακουστικές παραγωγές και τόνισε ότι ο τομέας αυτός μπορεί να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στον τρόπο που βλέπουν την Ελλάδα στο εξωτερικό. «Δώσαμε από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων 75 εκατ. ευρώ για να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο κινήτρων», είπε.

Καταλήγοντας, ο κ. Παππάς σχολίασε και το θέμα που ανέκυψε σχετικά με την άδεια που είχε ζητήσει το BBC για γυρίσματα στον αρχαιολογικό χώρο του ναού του Ποσειδώνα στο Σούνιο. «Εάν δεν δώσεις άδεια στο BBC, σε ποιον θα δώσεις»; διερωτήθηκε επισημαίνοντας ότι η σειρά του BBC θα δώσει τη δυνατότητα να προβληθεί η χώρα σε ένα πολύ μεγάλο κοινό.

Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής αναφέρθηκε επίσης στη σημασία που έχει για τη διεθνή προβολή της χώρας το φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στη Σύρο.

«Η χώρα είναι συλλογικά σε καινούργια φάση. Πυκνώνουν τα καλά νέα και παράλληλα πυκνώνουν οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, ότι η ανάπτυξη θα είναι δίκαιη και δεν θα αφήσει κανέναν απέξω», τόνισε ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, ενώ άσκησε έντονη κριτική στις προηγούμενες κυβερνήσεις για την πολιτική τους στα εργασιακά, λέγοντας ότι «διέλυσαν τις συλλογικές συμβάσεις και ταπείνωσαν τον κατώτερο μισθό». «Περιμένουμε από τις ενώσεις των εργαζομένων να μας πιέσουν όταν έρθει η ώρα της επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων και της αύξησης του κατώτατου μισθού», κατέληξε ο κ. Παππάς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

6
Jun

Συνεδριάζει την Παρασκευή ο ESM για την εκταμίευση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ

Την Παρασκευή (8/6) συνεδριάζει το Συμβούλιο Διευθυντών του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) για την εκταμίευση προς την Ελλάδα της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ, που έχει απομείνει από την τέταρτη δόση του προγράμματος.

«Το Συμβούλιο των Διευθυντών θα εξετάσει την αξιολόγηση των θεσμών αναφορικά με την πρόοδο της Ελλάδας στην εξόφληση ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων. Μία ικανοποιητική αξιολόγηση, στο πλαίσιο της τέταρτης δόσης της οικονομικής βοήθειας στην Ελλάδα, θα άνοιγε τον δρόμο για να εξετάσει το

Συμβούλιο Διευθυντών την έκδοση του υπολοίπου 1 δισ. ευρώ που είχε προορισθεί για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων στο πλαίσιο αυτής της δόσης», αναφέρεται στην ατζέντα της συνεδρίασης.

Σημειώνεται ότι στις 27 Μαρτίου, το Συμβούλιο Διευθυντών ενέκρινε την τέταρτη δόση στην Ελλάδα, ύψους 6,7 δισ. ευρώ καθώς και την εκταμίευση των 5,7 δισ. ευρώ για την εξυπηρέτηση του χρέους, την εξόφληση ληξιπρόθεσμων και τη δημιουργία αποθεματικού ασφαλείας.

(Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

6
Jun

Εισαγγελική παρέμβαση για την Folli Follie

Την παρέμβαση του προϊσταμένου της εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Ηλία Ζαγοραίου, προκάλεσε η υπόθεση της εταιρείας Folli Follie, που πλέον μπαίνει στο εισαγγελικό «μικροσκόπιο» προκειμένου να διερευνηθεί το ενδεχόμενο τέλεσης του αδικήματος της χειραγώγησης μετοχών.

Σύμφωνα με το law&order.gr ο κ. Ζαγοραίος διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης μετά τη μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την υπόθεση της Folli Follie.

Στο πλαίσιο της έρευνας που ανέλαβε ο εισαγγελέας κ. Σπύρος Παππάς θα εξακριβωθεί εάν προκύπτουν στοιχεία για χειραγώγηση μετοχών.
Με τη μηνυτήρια αναφορά της η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς στρέφεται κατά της εταιρείας και των μελών του Διοικητικού της Συμβουλίου, με το αιτιολογικό της μη «παροχής αιτούμενων στοιχείων» καθώς και της «παρεμπόδισης ελέγχου», στο πλαίσιο των προβλεπόμενων ενεργειών για τη διερεύνηση των ισχυρισμών του fund QCM περί οικονομικών ατασθαλιών.

Πηγή: newpost.gr

6
Jun

Greece sells 2.4 bln euros of treasury bills

June 6, 2018 (Xinhua) — by Maria Spiliopoulou

Greeks auctioned a treasury bill issue on Wednesday, raising a total of 2.4 billion euros (2.8 billion U.S. dollars) from the market, the Greek Public Debt Management Agency (PDMA) said.

The interest rate of the new issue of six-month treasury bills worth 1.63 billion euros was set at 0.85 percent, up from 0.70 percent set in the previous auction in May, according to a PDMA press statement.

In addition, a three-month bond worth 812.5 million euros was sold at 0.70 percent yield up from 0.59 percent last month, PDMA said.

Shut out of international markets since 2010, the debt-laden country runs a monthly treasury bill auction program to cover maturing debts and meet its financing needs, in parallel to the bailout program of international creditors.

Greece is expected to fully return to the markets in 2018 when the current third bailout program ends this August. (1 euro = 1.18 U.S. dollars)

Copyright 2018 XINHUA NEWS AGENCY
6
Jun

Reuters: Ιταλικό “φρένο” στην έκδοση του ομολόγου από την Αθήνα

Η Ελλάδα αποφάσισε να μεταθέσει κατά λίγους μήνες το σχέδιό της για νέα ομολογιακή έκδοση λόγω του αυξημένου πολιτικού κινδύνου στην Ιταλία, που έχει προκαλέσει αναταράξεις στις αγορές ομολόγων της Ευρωζώνης, ανέφεραν κυβερνητικοί αξιωματούχοι τους οποίους επικαλείται το Reuters σε αποκλειστικό του δημοσίευμα.

Όπως επισημαίνει το πρακτορείο, η Αθήνα επιθυμούσε να προχωρήσει σε νέα έκδοση ομολόγου, πιθανότητα στην πρώτη έκδοση 10ετούς μετά από 10 χρόνια, αυτό το καλοκαίρι και κατά προτίμηση πριν τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος στήριξης τον Αύγουστο.

Ωστόσο, όπως αναφέρει το Reuters, επικαλούμενο αξιωματούχους, το σχέδιο αυτό μάλλον θα πρέπει να περιμένει έως το φθινόπωρο, όταν η Ελλάδα, όπως ελπίζει, θα έχει διασφαλίσει περαιτέρω ελάφρυνση χρέους.

“Εξετάσαμε την πιθανότητα μιας έκδοσης πριν το τέλος του προγράμματος στήριξης, αλλά μετά την πρόσφατη αναταραχή αυτό δεν πρόκειται να συμβεί” ανέφερε συγκεκριμένα ένας από τους αξιωματούχους, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί.

Το πρακτορείο σημειώνει πως η Αθήνα είναι αντιμέτωπη με αποπληρωμές χρέους ύψους περίπου 15 δισ. ευρώ πριν το τέλος του 2019, με αξιωματούχους να λένε ότι η χώρα μπορεί εύκολα να καλύψει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες έως το 2020, χωρίς καμία ομολογιακή έκδοση, εν μέρει λόγω ενός “μαξιλαριού ρευστότητας” που δημιουργεί.

Για τη μεταμνημονιακή περίοδο, η Ελλάδα δεν θέλει να ζητήσει προληπτική πιστοληπτική γραμμή, η οποία συνήθως συνοδεύεται από την υποχρέωση τήρησης αυστηρών όρων για δημοσιονομικά και μεταρρυθμίσεις.

“Έχοντας ένα ισχυρό “μαξιλάρι” ρευστότητας, μπορούμε να περιμένουμε τη μεταμνημονιακή περίοδο για να κάνουμε την επόμενη κίνηση” ανέφερε αξιωματούχος. “Επιπλέον, θα υπάρξει και απόφαση για ελάφρυνση χρέους” πρόσθεσε.

Πηγή: Reuters

6
Jun

Ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, μίλησε εκ μέρους της Ευρωομάδας της Αριστεράς, στην Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωκοινοβουλίου και στο πλαίσιο συζήτησης-ανταλλαγής απόψεων με την Επίτροπο για θέματα Περιφερειακής Ανάπτυξης Κορίνα Κρέτσου σχετικά με το μέλλον της πολιτικής συνοχής. Ο Δημήτρης Παπαδημούλης έθεσε στην Επίτροπο ερωτήματα σχετικά με τη σωστή διαχείριση των κονδυλίων και τη μείωση των ανισοτήτων ως κύριο μέλημα των πολιτικών συνοχής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Δημ. Παπαδημούλη:

«Θα ήθελα πρώτα απ’ όλα να πω ότι προσωπικά εκτιμώ ιδιαίτερα την προσπάθεια της Επιτρόπου, μέσα σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο να βρει την καλύτερη δυνατή ισορροπία. Γιατί γνωρίζω καλά ότι και μέσα στην Κομισιόν, υπάρχουν φανατικοί αντίπαλοι των πολιτικών συνοχής, που προσπαθούν με κάθε ευκαιρία -και το Brexit είναι μια απ’ αυτές, να περικόψουν τις πολιτικές συνοχής.

Ξεκινώ από τα αρνητικά κα Επίτροπε. Είμαι κατηγορηματικά αντίθετος – και εγώ και η πολιτική μου ομάδα, αλλά και η μεγάλη πλειοψηφία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με τη μείωση των κονδυλίων στο νέο πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο για τις πολιτικές συνοχής. Πιστεύουμε ότι είναι λάθος η περικοπή των πολιτικών συνοχής. Και νομίζω ότι αν θέλουμε να αποφύγουμε μια παγίδα, που μας έχουν στήσει, να αρχίσουν να τσακώνονται οι χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου με της Ανατολικής Ευρώπης -τα νέα μέλη της διεύρυνσης-, για το πώς θα μοιράσουν τη μειωμένη “πίτα”, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε ως Eυρωκοινοβούλιο, είναι να επιμείνουμε τους επόμενους μήνες στη θέση: ούτε ένα ευρώ μείωσης στις πολιτικές συνοχής – αντίθετα χρειάζεται ενίσχυση των πολιτικών αυτών.

Το άλλο αρνητικό είναι η εμμονή σε αυτή τη λογική της μακροοικονομικής αιρεσιμότητας, η οποία είναι, όχι απλώς αντίθετη με τη θέση που το Ευρωκοινοβούλιο έχει επανειλημμένα υιοθετήσει -και φυσικά και η Επιτροπή Περιφερειακής Ανάπτυξης, αλλά είναι αντίθετη και με την κοινή λογική. Είναι αντίθετη με τα διδάγματα που μας δίνει η εμπειρία.

Σας θυμίζω ότι πριν από τρία περίπου χρόνια, η Κομισιόν ετοιμαζόταν να περικόψει τα κονδύλια των πολιτικών συνοχής για την Πορτογαλία και την Ισπανία, με όπλο την περίφημη μακροοικονομική αιρεσιμότητα. Απέφυγε να το κάνει και το γεγονός ότι ήταν λάθος αυτή η περικοπή, αποδείχθηκε από την εξέλιξη: Από το πώς πάνε τα πράγματα στην οικονομία και τις πολιτικές συνοχής και στην Ισπανία και στην Πορτογαλία και στη χώρα μου, την Ελλάδα, όπου η εφαρμογή κάποιων εξαιρετικών ρυθμίσεων έχει φέρει κάποια πολύ εξαιρετικά αποτελέσματα και η Ελλάδα είναι σήμερα πρώτη σε ρυθμούς απορρόφησης και παραγωγικής αξιοποίησης των κοινοτικών κονδυλίων, χάρη στο ότι εφαρμόστηκε με ανοιχτό μυαλό και όχι με δογματικό τρόπο η πολιτική συνοχής. Άρα, πρέπει να δούμε, με βάση την κοινή λογική, ότι χρειάζεται σε αυτά τα πράγματα περισσότερη ευελιξία.

Και έρχομαι τώρα σε ορισμένα ζητήματα που τα θεωρώ θετικά. Νομίζω ότι είναι θετική η αλλαγή στην κλείδα κατανομής του λεγόμενου “συστήματος του Βερολίνου”. Είναι σωστό και ειπώθηκε και από συναδέλφους άλλων πολιτικών ομάδων, ότι εκτός από το ΑΕΠ, μπαίνουν κι άλλα κριτήρια. Οι χώρες που έχουν μεγαλύτερα ποσοστά ανεργίας νέων, που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες πιέσεις από την κλιματική αλλαγή, που έχουν μεγαλύτερα προβλήματα για την ένταξη των μεταναστών ή την στήριξη των προσφύγωνδικαιούνται μεγαλύτερη βοήθειαδιότι έχουν περισσότερες ανάγκες. Και αυτό είναι θετικό και πρέπει να το στηρίξουμε. μακριά από μια λογική εθνικών εγωισμών.

Επίσης θεωρώ θετικό ότι γίνεται μια προσπάθεια απλούστευσης των διαδικασιών, αλλά με μια διατήρηση και των αναγκαίων ελέγχων – έτσι ώστε να διασφαλίζουν και οι Ευρωπαϊκοί Θεσμοί και οι Κυβερνήσεις και οι Περιφέρειες, ότι τα χρήματα αυτά που δίνονται για τις πολιτικές συνοχής θα πιάνουν πραγματικά τόπο, ότι θα πηγαίνουν στους πολίτες. Γιατί βλέπουμε και περιπτώσεις όπου καμιά φορά δεν γίνεται αυτό και πηγαίνουν προς άλλες κατευθύνσεις.

Θα συνεχίσω με ορισμένες ειδικές παρατηρήσεις: Θεωρώ ότι για την τεχνική βοήθεια είναι ευπρόσδεκτα τα flat rates, αλλά δεν νομίζω ότι είναι σωστό να πάμε σε ένα ποσοστό πλαφόν 2.5%. Νομίζω ότι θα πρέπει να παραμείνει στο 4%, γιατί έχουμε πολλά κράτη μέλη -πολλά από αυτά καινούρια, που χρειάζονται τεχνική βοήθεια, για να μπορέσουν να αξιοποιήσουν παραγωγικά τους πόρους. Άρα, να μείνει το 4%, διότι το 2.5% παραπέμπει σε ιδανικές συνθήκες διοίκησης, που δυστυχώς δεν ισχύουν.

Το δεύτερο είναι ότι δεν συμφωνώ με την μετατροπή του κανόνα ν+3 σε ν+2. Η πραγματικότητα έχει δείξει ότι δεν οδηγεί αυτό σε ταχύτερη υλοποίηση, γι’ αυτό και υιοθετήσαμε το ν+3. Επομένως, ας επιδιώξουμε τη βελτίωση της πραγματικότητας -τη βελτίωση των επιδόσεων δηλαδή, και όχι να αλλάξουμε έναν κανόνα που έχουμε θεσπίσει ακριβώς επειδή η πραγματικότητα μας το επέβαλλε.

Επίσης, πιστεύω ότι ο γενικός Κανονισμός, πρέπει να αφορά και το Rural Development Fund. Η εξαίρεσή του μου φαίνεται προβληματική.

Και τέλος, διαφωνώ κατηγορηματικά με τις περικοπές στο Interreg. Νομίζω ότι χρειάζεται ενίσχυση και όχι περικοπές, δεδομένου ότι είναι αναγκαίο εργαλείο για να υπηρετήσουμε και ευρύτερους στόχους της Ευρωπαϊκής πολιτικής. Η ΕΕ έχει θέσει ως στόχο τα επόμενα χρόνια, τη διεύρυνσή της προς τα Δυτικά Βαλκάνια. Αν δεν ενισχύσουμε τα προγράμματα Interreg πώς θα υπηρετήσουμε το στόχο αυτής της πολιτικής; Σας ευχαριστώ».

Η Επίτροπος Κορίνα Κρέτσου απάντησε, μεταξύ άλλων, στον Δημήτρη Παπαδημούλη, ως εξής:

«Κύριε Παπαδημούλη,

Κανείς δε συμφωνεί με τις μειώσεις, όντως. Με την περίπτωση της Ελλάδας καθώς γνωρίζετε, λάβαμε αυτά τα έκτακτα μέτρα κι έτσι σήμερα, η Ελλάδα μπορεί να είναι περήφανη για την απορρόφηση κονδυλίων στην περίοδο 2014-2020. Χάρη στη δουλειά και της Επιτροπής Περιφερειακής Ανάπτυξης, χάρη στο Συμβούλιο και χάρη στην Επιτροπή, η Ελλάδα έχει την υψηλότερη απορρόφηση κονδυλίων για την περίοδο 2014-2020. Και για την Ελλάδα και για την Ισπανία και για την Πορτογαλία λοιπόν, η εμπειρία μας δείχνει ότι πρέπει να είμαστε ευέλικτοι.

Υπάρχουν και έκτακτες περιστάσεις και πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δράσουμε γρήγορα. Και κάποιες υποθέσεις στη Γαλλία, ομοίως, όπως στην περίπτωση της Caterpillar, μας έδειξαν ότι θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι να δείξουμε ευελιξία.

Τα αποτελέσματα θα ήταν πολύ χειρότερα αν δεν είχαμε κάνει τις προσαρμογές και γι’ αυτό θεωρήσαμε ότι θα πρέπει να έχουμε κάποιους δείκτες, διότι ακόμη και σε πλούσιες χώρες έχουμε θύλακες φτώχειας, χαμηλά ποσοστά εκπαίδευσης κλπ. Έχουμε θέσει λοιπόν 80% κατά κεφαλήν ΑΕΠ, ποσοστό εκπαίδευσης, κλιματική αλλαγή, ανεργία… Προσπαθήσαμε να περιορίσουμε τις τεράστιες απώλειες και τα τεράστια οφέλη. Ευχαριστώ πολύ».

Πηγή: link

6
Jun

Το τέλος πλαστικής σακούλας μόνον από τα σούπερ μάρκετ απέφερε στο Δημόσιο 4 εκατ.

Περί τα 4 εκατομμύρια ευρώ μπήκαν στα κρατικά ταμεία μόνο από τον κλάδο των σούπερ μάρκετ το πρώτο τρίμηνο του 2018 από το περιβαλλοντικό τέλος και τον αντίστοιχο ΦΠΑ που επιβάλλεται από τις αρχές του έτους στις πλαστικές σακούλες. Η απόδοση του μέτρου στα σούπερ μάρκετ ξεπέρασε τις προσδοκίες με τη χρήση της λεπτής πλαστικής σακούλας να καταγράφει μείωση 76% κατά το πρώτο τρίμηνο, μείωση που μετά το Πάσχα είναι ακόμη μεγαλύτερη. Ωστόσο, η Ελλάδα απέχει ακόμη σημαντικά από τον στόχο που έχει τεθεί από την Κομισιόν περί 90 λεπτών πλαστικών σακουλών κατά κεφαλήν το αργότερο έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν χθες από το Ινστιτούτο Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, στο τέλος του 2018 εκτιμάται θα έχουν διατεθεί από το κανάλι των σούπερ μάρκετ 1,5 δισεκατομμύριο σακούλες λιγότερες σε σύγκριση με το 2017. Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΙΕΛΚΑ, η ετήσια κατανάλωση λεπτής πλαστικής σακούλας μόνον από τα σούπερ μάρκετ ανερχόταν μέχρι και το 2017 σε 2,7 – 2,9 δισεκατομμύρια τεμάχια. Η εικόνα σε ό,τι αφορά την απόδοση του μέτρου είναι αρκετά διαφορετική στις υπόλοιπες κατηγορίες του εμπορίου και των υπηρεσιών. Στα εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων (αρτοποιεία, κρεοπωλεία κ.ά.) παρατηρείται εκτεταμένη εφαρμογή, ενώ σε άλλους κλάδους του λιανεμπορίου, όπως στα είδη ένδυσης, παρατηρείται το φαινόμενο της πλήρους κατάργησης της πλαστικής σακούλας και της αντικατάστασης από χάρτινη. Περιορισμένη είναι η εφαρμογή του μέτρου στον κλάδο εστίασης με εξαίρεση τις οργανωμένες αλυσίδες, όπως επίσης και στην περιφέρεια σε σύγκριση με τα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ έχουν εξαιρεθεί του μέτρου οι σακούλες στις λαϊκές αγορές.

Με βάση τα παραπάνω και με δεδομένο ότι το κανάλι των σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύει το 50% των πωλήσεων του λιανεμπορίου τροφίμων, υπολογίζεται ότι ακόμη και εάν συνολικά η χρήση της πλαστικής σακούλας μειωθεί κατά 65% (βέλτιστο σενάριο) η αναλογία θα είναι 130-135 σακούλες ανά κάτοικο ετησίως.

Υπενθυμίζεται ότι από την πρώτη Ιανουαρίου 2018 εφαρμόζεται περιβαλλοντικό τέλος 0,03 ευρώ στη λεπτή πλαστική σακούλα που μαζί με τον ΦΠΑ φτάνει τα 0,04 ευρώ, ενώ από την 1η Ιανουαρίου 2019 το τέλος θα αυξηθεί στα 0,07 ευρώ που μαζί με τον ΦΠΑ θα φτάσει τα 0,09 ευρώ ανά σακούλα.

Σε ό,τι αφορά τις μελλοντικές απαγορεύσεις στη χρήση πλαστικών σε αρκετές συσκευασίες, οι οποίες αναμένεται να προκαλέσουν τουλάχιστον στην αρχή σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής, ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ κ. Κ. Μαχαίρας υποστήριξε ότι οι λιανεμπορικές αλυσίδες μπορούν να απορροφήσουν μεγάλο μέρος αυτού, προκειμένου να μην μετακυλισθεί στην τιμή καταναλωτή. Εκτίμησε, εξάλλου, ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα ξεκινήσουν οι ίδιες να εφαρμόζουν τη στρατηγική της χρήσης λιγότερου πλαστικού στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Πηγή: link

6
Jun

Ντράγκι προς Μέρκελ: Φοβού την Ιταλία-Φτιάξε “αερόσακο” για Ελλάδα

Η αιτία της συνάντησης των δύο κορυφαίων πρωταγωνιστών της Ευρωζώνης ήταν η “ανταλλαγή απόψεων”. Καλά ενημερωμένες πηγές, όμως, θέλουν να περιστρέφεται και γύρω από την Ιταλική κρίση αλλά και γύρω από την Ελλάδα που βρίσκεται με το ένα πόδι εκτός της εποχής των μνημονίων, αλλά θα είναι το πρώτο θύμα από μια νέα ένταση του Ιταλικού θέματος.

Οι δύο συνομιλητές έμειναν σύμφωνοι ότι το ελληνικό θέμα θα πρέπει να κλείσει το συντομότερο δυνατό. Επιπλέον, πληροφορίες από την ΕΚΤ θέλουν τον κ. Ντράγκι να επιμένει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να έχει περισσότερες διασφαλίσεις στην πορεία της για την επάνοδο στις αγορές. Με δεδομένο ότι η ενεργοποίηση μιας προληπτικής πιστωτικής γραμμής είναι στην διακριτική ευχέρεια της Ελλάδας, ο Κεντρικός Τραπεζίτης του Ευρώ ζήτησε δύο πράγματα: Είτε να υπάρξει πίεση ώστε η Ελλάδα να δεχθεί μια προληπτική πιστωτική γραμμή, είτε να αυξηθεί σημαντικά το “μαξιλάρι ασφαλείας”, που έχουν αποφασίσει να δώσουν οι Ευρωπαίοι μετά το πρόγραμμα από τα αδιάθετα υπόλοιπα του δανείου των 86 δις από τον ESM. Τούτο, έστω και αν η αύξηση του μαξιλαριού από τα 10 δις ευρώ φτάσει στα 20 δις ευρώ θα συνοδεύεται από ενισχυμένη εποπτεία όπου η ΕΚΤ θα είναι “θεσμικά” παρούσα λόγω του κανονισμού 472/13 και ειδικότερα στα άρθρα που αναφέρονται στην ενισχυμένη εποπτεία κράτους μέλους που βγαίνει από μνημόνιο.

Ως γνωστό, η κ. Μέρκελ δεν θέλει να μπεί στην βάσανο της έγκρισης από το κοινοβούλιο της μιας νέας χρηματοδότησης για την Ελλάδα (έστω και με την μορφή της προληπτική πιστωτικής γραμμής). Στην ίδια γραμμή βρίσκεται και ο ESM ο οποίος θα κληθεί να υποστηρίξει αυτήν την πιστωτική γραμμή αλλά και η Commission.

Αυτά ανέλυσε χθες και στους Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ο υπουργός οικονομικών κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος κατά την παρουσίαση του μεσοπρόθεσμου 2019 -2022 και τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου για την τέταρτη αξιολόγηση που θα κατατεθεί.

Τι όφελος θα έχει ο αερόσακος

Αντίθετα, η αύξηση του μαξιλαριού ρευστότητας με κάποιους κανόνες εποπτείας φαντάζει ως η ιδανική λύση για την έξοδο της Ελλάδας από το μνημόνιο.

Τούτο, διότι τα 86 δις ευρώ έχουν εγκριθεί από το 2015 και το μόνο που θα χρειαστεί είναι η χρήση τους κάτι που είναι σαφώς πιο εύκολο και για την Γερμανία αλλά και για τις άλλες χώρες που θα πρέπει να σκέφτονται τα εθνικά τους κοινοβούλια.

Αν προχωρήσει η αύξηση του μαξιλαριού ασφαλείας από τα 10 στα 20 δις ευρώ μόνο από πόρους του δανείου του ESM τότε η Αθήνα θα μπορεί να συμπληρώσει άλλα περίπου 10 δις από τις δύο εκδόσεις ομολόγων που έχουν γίνει (3 δις το Ιούλιο του 2017 και 3 δις τον Φεβρουάριο του 2018) και το μέρος από τα 10 έως 12 δια τραπεζικών διαθεσίμων των δημοσίων οργανισμών. Η συνολική ρευστότητας των περίπου 30 δις μπορεί θεωρητικά (αν και δεν είναι αυτός ο στόχος) να καλύψει τις υποχρεώσεις χρέους ως τις αρχές του 2021. Στο μεταξύ μπορεί να κατατεθεί και στις εμπορικές τράπεζες διασφαλίζοντας την κεφαλαιακή τους επάρκεια.

Σε επίπεδο στρατηγικής θα έδινε τον απαιτούμενο χρόνο να γίνουν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις από οίκους αξιολόγησης φέρονται τα ελληνικά ομόλογα στην επενδυτική βαθμίδα ( ΒΒΒ- ) μειώνοντας σε μόνιμη βάση τα επιτόκια δανεισμού της ανοίγοντας το δρόμο των επενδύσεων σε σταθερούς θεσμικούς επενδυτές όπως οι ασφαλιστικές εταιρίες και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Οι αναβαθμίσεις θα ξεκινήσουν να τρέχουν μετά τις αποφάσεις για την ελάφρυνση του χρέους στις 21 Ιουνίου. Στις 20 Ιουλίου θα γίνει νέα αξιολόγηση της οικονομίας από την Standard &Poors από την οποία αν όλα έχουν πάει καλά αναμένεται και νέα αναβάθμιση της οικονομίας. Κοντά στην λήξη του προγράμματος θα έχουμε άλλες δύο αξιολόγησης στις 20 Αυγούστου από τον οίκο Fitch και στις 21 Σεπτεμβρίου από την Moody’s. Με νέες αναβαθμίσεις και από τους δύο αυτούς μεγάλους οίκους αξιολόγησης τα επιτόκια δανεισμού θα σταθεροποιηθούν σε χαμηλά επίπεδα.

Πηγή: news247.gr

6
Jun

NASA: Τι ανακάλυψε το ρόβερ Curiosity στον Άρη;

Κάτι μάλλον σημαντικό πρέπει να ανακάλυψε το αμερικανικό ρόβερ Curiosity στον ‘Αρη, καθώς η Αμερικανική Διαστημική Υπηρεσία (NASA) προανήγγειλε ότι θα κάνει σχετική ανακοίνωση την Πέμπτη το βράδυ (στις 21:00 ώρα Ελλάδας).

Η NASA έκανε γνωστό ότι σε συνέντευξη Τύπου με τη συμμετοχή επιστημόνων «θα ανακοινωθούν νέα επιστημονικά ευρήματα του ρόβερ Curiosity». Η εκδήλωση θα μεταδίδεται ζωντανά από τη NASA TV, το Facebook Live, το YouTube και το Twitter/Periscope.

Το ρόβερ, που έφθασε στον ‘Αρη τον Αύγουστο του 2012, συνεχίζει να ανεβαίνει αργά αλλά σταθερά στο Όρος Σαρπ, ένα βουνό ύψους περίπου 5.000 μέτρων στο κέντρο του κρατήρα Γκέιλ.

Πηγή: tanea.gr

Comodo SSL