fbpx

June 2018

30
Jun

Αναβάθμιση της Ελλάδας σε Β (υψηλό) από Β από τον οίκο αξιολόγησης DBRS

Σε αναβάθμιση της μακροπρόθεσμης πιστοληπτικής ικανοτητας της χώρας σε Β (υψηλό) από Β προχώρησε ο οίκος αξιολόγησης DBRS, διατηρώντας τις θετικές προοπτικές.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η αναβάθμιση είναι αποτέλεσμα των νέων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους που αποφάσισε το Eurogroup , τα οποία βοηθούν στην εξυπηρέτηση του χρέους μεσοπρόθεσμα, ενώ θετική κρίνεται και η «ενισχυμένη εποπτεία» στην οποία θα υπαχθεί η Ελλάδα μετά το τέλος του προγράμματος. Η σύνδεση κάποιων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους με την  συνέχιση της εφαρμογής των μεταρρυθμίσεων αξιολογείται επίσης θετικά .

Από την άλλη πλευρά, επισημαίνεται οτι παραμένουν προκλήσεις  εξαιτίας του υψηλού επιπέδου του δημοσίου χρέους και της ασθενούς ποιότητας του ενεργητικού των τραπεζών

Πηγή: kathimerini.gr

29
Jun

Με προεδρικό διάταγμα παγώνει η αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά του προσφυγικού

Σε συμφωνία με τον πρόεδρο Γιούνκερ η κυβέρνηση θα εκδώσει προεδρικό διάταγμα που θα παγώνει την αύξηση του ΦΠΑ στα νησιά που σηκώνουν το βάρος της προσφυγικής κρίσης, τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας στη συνέντευξη Τύπου μετά τη σύνοδο Κορυφής για το προσφυγικό.

Ο κ. Τσίπρας τόνισε ότι ο ΦΠΑ θα παραμείνει «παγωμένος» τουλάχιστον για όσο είναι ο ίδιος πρωθυπουργός και όσο διαρκεί η κρίση στα νησιά.

 

Πηγή: euro2day.gr

29
Jun

HSBC: Αγοράστε 5ετή ελληνικά ομόλογα

To πενταετές ελληνικό ομόλογο εξακολουθεί να έχει αξία καθώς η Ελλάδα πλησιάζει το τέλος του προγράμματος διάσωσης, όπως αναφέρει σε σημερινή της έκθεση η HSBC για την παγκόσμια αγορά ομολόγων.

Η συμφωνία για το χρέος μειώνει σε χαμηλά επίπεδα την αβεβαιότητα και τις χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας στα επόμενα πέντε χρόνια, κάνοντας τα ελληνικά ομόλογα κάτω της 10ετίας ελκυστικά. Οι ελληνικοί τίτλοι εξακολουθούν να διαπραγματεύονται με σημαντικό premium έναντι άλλων ομολόγων της ευρωζώνης σε σχέση με την πιστοληπτική της αξιολόγηση. Το ομόλογο λήξης έχει ομαλοποιηθεί και αυτό αφήνει το πενταετές να φαίνεται φθηνό, όπως τονίζει.

Σύμφωνα με την HSBC είναι επίσης πιθανή η περαιτέρω αναβάθμιση της Ελλάδας μετά την κίνηση της S&P, με τα ελληνικά ομόλογα να φαίνονται ελκυστικά σε σύγκριση με τα spreads των αναδυόμενων αγορών. Τα spreads των 10ετών ελληνικών ομολόγων έχουν σχετικά χαμηλό συσχετισμό τόσο με την Ιταλία όσο και με τις αναδυόμενες αγορές, ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη το μέγεθός του και ότι λόγω του προφίλ του δεν εξαρτάται από τη βελτίωση των παγκόσμιων συνθηκών.

Το 2017 η HSBC είχε υπογραμμίσει ότι η καμπύλη αποδόσεων, λόγω του swap, είχε αντιστραφεί και έτσι η τράπεζα σύστησε αγορά των ομολόγων λήξης 2019. Η ομαλοποίησης της καμπύλης των ελληνικών ομολόγων αποτελούσε ευκαιρία από πέρσι σύμφωνα με την τράπεζα, όταν η Ελλάδα επέστρεψε μάλιστα και στις αγορές. Τώρα που το ομόλογο λήξης 2019 διαπραγματεύεται σταθεροποιητικά έναντι των εντόκων, η HSBC εκτιά ίτι η σταθεροποίηση θα επεκταθεί στο 5ετές ομόλογο.

Σε σύγκριση με τις αναδυόμενες αγορές,η Ελλάδα εξακολουθεί να φαίνεται ανταγωνιστική σε όρους spreads μετά το sell-off του Μαΐου. Το βασικό σημείο είναι ότι η Ελλάδα αποτελεί ένα story επιστροφής στην κανονικότητα και της ενίσχυσης της πίστωσης θέσης, σε αντίθεση με τις ανησυχίες για εμπορικό πόλεμο και για τις επενδυτικές εκροές που κυριαρχούν

Σε ότι αφορά τις χρηματοδοτικές ανάγκες η Ελλάδα έχει ρευστότητα για 22 μήνες και η συμφωνία ελάφρυνσης του χρέους επέκτεινε τους τόκους και τις κύριες πληρωμές για το δάνειο του EFSF πέραν του 2032. Με εξαίρεση το 2019, οι δανειακές υποχρεώσεις της Ελλάδας είναι χαμηλές για τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ μετά το τέλος του προγράμματος η
Ελλάδα θα μπορεί να πάρει και τα κέρδη από τις θέσεις του Ευρωσυστήματος στα ελληνικά ομόλογα.

Κίνδυνοι

Ο κίνδυνος αντιστροφής των μεταρρυθμίσεων έχει μειωθεί σημαντικά μετά την συμφωνία του Eurogroup ενώ αν και η πιθανότητα πρόωρων εκλογών θα μπορούσε να οδηγήσει σε κάποια μεταβλητότητα στην αγορά, ωστόσο η HSBC σημειώνει ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσηw, η Νέα Δημοκρατία είναι φιλικό προς την αγορά. Επίσης, ο πιστωτικός κίνδυνος βραχυπρόθεσμα μοιάζει να είναι περιορισμένος. Μακροπρόθεσμα ωστόσο, η χαμηλή ανάπτυξη αποτελεί κίνδυνο για τη βιωσιμότητα του χρέους, ενώ ο κίνδυνος ρευστότητας αποτελεί σημαντικό παράγοντα με την ελληνική αγορά να εξακολουθεί να είναι ρηχή. Η HSBC θα προτιμούσε την αγορά ενός 3ετούς ελληνικού ομολόγου εάν η έκδοση γινόταν μέσω κοινοπραξίας, ωστόσο οποιαδήποτε νέα έκδοση θα οδηγούσε στην πώληση των παλαιότερων εκδόσεων. Επιπλέον η μεταβλητότητα στην ευρωζώνη η τις αναδυόμενες αγορές θα μπορούσε να κάνει αισθητή την παρουσία της.

Προοπτικές αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας

Η αγορά των CDS ήδη κατατάσσει την Ελλάδα στο Β +, επισημαίνει η HSBC. Η Moody’s και η Fitch εξακολουθούν να δίνουν στην Ελλάδα θετικές προοπτικές, με την Moody’s να περιγράφει την ελάφρυνση του χρέους ως “σημαντικό δείκτη αναφοράς στη συνεχιζόμενη ανάκαμψη της Ελλάδας” . Η S&P έχει ήδη αναβαθμίσει την Ελλάδα κατά μία βαθμίδα ενώ οι επόμενες αξιολογήσεις είναι της Fitch στις 10 Αυγούστου και της Moody’s στις 21 Σεπτεμβρίου.

Πηγή: Capital.gr

29
Jun

ΔΝΤ: Η Ελλάδα βγαίνει από τα προγράμματα έχοντας εξαλείψει τις μακροοικονομικές ανισορροπίες

Η Ελλάδα θα εξέλθει από την περίοδο των προγραμμάτων έχοντας εξαλείψει σε μεγάλο βαθμό τις μακροοικονομικές ανισορροπίες, σημειώνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο σε ανακοίνωσή του με τα συμπεράσματα από την επίσκεψη στελεχών του στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του άρθρου IV.

«Ορισμένες σημαντικές μεταρρυθμίσεις έχουν εφαρμοσθεί, η ανεργία μειώνεται (αν και είναι ακόμη πολύ υψηλή) και η πρόσφατη συμφωνία για το πακέτο ελάφρυνσης του χρέους θα διασφαλίσει τη μεσοπρόθεσμη βιωσιμότητα», αναφέρει, προσθέτοντας: «Σημαντικά κατάλοιπα, όμως, της κρίσης και η μη ολοκληρωμένη μεταρρυθμιστική ατζέντα εξακολουθούν να εμποδίζουν μία ταχύτερη ανάπτυξη, ενώ η συμμετοχή στη νομισματική ένωση και οι στόχοι για υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα περιορίζουν τις επιλογές της πολιτικής. Η ενίσχυση της ανάπτυξης και του βιοτικού επιπέδου θα εξαρτηθεί, συνεπώς, από τη βελτίωση του μείγματος της δημοσιονομικής πολιτικής, την αποκατάσταση των ισολογισμών του χρηματοπιστωτικού τομέα, την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς προϊόντων και της αγοράς εργασίας και την ενίσχυση της αποδοτικότητας και της διακυβέρνησης του δημόσιου τομέα».

«Καθώς εξέρχεται από την περίοδο των προγραμμάτων, η Ελλάδα θα πρέπει να διατηρήσει την δυναμική της και να συνεχίσει να επιδιώκει πολιτικές που στηρίζουν την ευημερία και την κοινωνική δικαιοσύνη», αναφέρει το Ταμείο. «Η Ελλάδα έχει φθάσει στο σημείο αυτό χάρη στις τεράστιες προσπάθειες κατά τη διάρκεια των προγραμμάτων προσαρμογής. Οι Ευρωπαίοι εταίροι έδειξαν τη στήριξή τους προσφέροντας και άλλα δάνεια και περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους. Η Ελλάδα θα πρέπει τώρα να εμπεδώσει και να διευρύνει την επιτυχία της, αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τις εναπομένουσες προκλήσεις», προσθέτει.

Η ανάπτυξη επέστρεψε στην Ελλάδα, στην οποία πρέπει να πιστωθούν «η σημαντική δημοσιονομική προσαρμογή και προσαρμογή του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών και η εφαρμογή ορισμένων βασικών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων τα τελευταία χρόνια», αναφέρει η έκθεση. Οι προσπάθειες αυτές, σε συνδυασμό με τη σημαντική ευρωπαϊκή στήριξη και ένα πιο ευνοϊκό εξωτερικό περιβάλλον, επέτρεψαν την επιστροφή στην ανάπτυξη, με το πραγματικό ΑΕΠ να αυξάνεται 1,4% το 2017 και να αναμένεται να αυξηθεί 2% φέτος και 2,4% το 2019, ενώ η ανεργία αναμένεται να μειωθεί από περίπου 20% φέτος στο 14% το 2023. «Οι εξωτερικοί και εγχώριοι κίνδυνοι είναι σημαντικοί, όπως η επιβράδυνση της ανάπτυξης των εμπορικών εταίρων, οι πιο σφιχτές χρηματοπιστωτικές συνθήκες, η περιφερειακή αστάθεια, το εγχώριο πολιτικό χρονοδιάγραμμα και η μεταρρυθμιστική κόπωση», σημειώνεται.

Όσον αφορά στο χρέος, το ΔΝΤ αναφέρει ότι η πρόσφατη συμφωνία για την ελάφρυνσή του έχει βελτιώσει σημαντικά τη βιωσιμότητά του μεσοπρόθεσμα, αλλά οι μακροπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν αβέβαιες. Η επέκταση των ωριμάνσεων κατά 10 χρόνια και τα άλλα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους, σε συνδυασμό με ένα μεγάλο ταμειακό απόθεμα ασφαλείας, θα διασφαλίσουν μία σταθερή μείωση του χρέους και των ακαθάριστων δανειακών αναγκών μεσοπρόθεσμα και αυτό αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις προοπτικές να αποκτήσει η Ελλάδα πρόσβαση σε χρηματοδότηση από την αγορά μεσοπρόθεσμα, σημειώνεται. Ωστόσο, το Ταμείο το απασχολεί, «ότι αυτή η βελτίωση στους δείκτες του χρέους μπορεί να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα μόνο με βάση υποθέσεις που φαίνονται αισιόδοξες σχετικά με την αύξηση του ΑΕΠ και την ικανότητα της Ελλάδας να έχει μεγάλα πρωτογενή δημοσιονομικά πλεονάσματα, υποδηλώνοντας ότι θα ήταν δύσκολο να διατηρήσει πρόσβαση στις αγορές μακροπρόθεσμα χωρίς περαιτέρω ελάφρυνση του χρέους. Από την άποψη αυτή, τα στελέχη του Ταμείου καλωσορίζουν τη δέσμευση των Ευρωπαίων εταίρων να προσφέρουν πρόσθετη ελάφρυνση, αν χρειασθεί, αλλά πιστεύουν ότι είναι πολύ σημαντικό πως η όποια τέτοια πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους εξαρτηθεί από ρεαλιστικές υποθέσεις, ιδιαίτερα σχετικά με την ικανότητα της Ελλάδα να διατηρεί εξαιρετικά μεγάλα πρωτογενή πλεονάσματα».

Όσον αφορά στις μεταρρυθμίσεις, το ΔΝΤ αναφέρει ότι αποτελεί προτεραιότητα μία φιλική προς την ανάπτυξη αλλαγή του μείγματος της δημοσιονομικής πολιτικής, αρχίζοντας με το ήδη νομοθετημένο δημοσιονομικό πακέτο για το 2019-2020. Το 2019, σημειώνει, η κυβέρνηση πρέπει να προχωρήσει τις προγραμματισμένες αυξήσεις στις στοχευμένες δαπάνες για κοινωνική στήριξη και επενδύσεις, που θα χρηματοδοτηθούν από τις εξοικονομήσεις στο συνταξιοδοτικό σύστημα. Για το 2020, η κυβέρνηση θα πρέπει να μειώσει τους υψηλούς φορολογικούς συντελεστές, διευρύνοντας παράλληλα τη βάση φορολογίας του εισοδήματος φυσικών προσώπων με ένα δημοσιονομικά ουδέτερο τρόπο. Σημειώνει, επίσης, ότι οι Αρχές θα πρέπει να είναι προσεκτικές στην υιοθέτηση μόνιμων επεκτατικών μέτρων, πέραν αυτών που έχουν ήδη νομοθετηθεί, για να αποφύγουν την υπονόμευση των δημοσιονομικών στόχων τους.

Για την αναζωογόνηση της δυνατότητας των τραπεζών να χορηγούν δάνεια, που είναι κρίσιμης σημασίας για τη στήριξη της οικονομίας, το Ταμείο αναφέρει ότι έχουν υιοθετηθεί σημαντικές μεταρρυθμίσεις, αλλά χρειάζονται περαιτέρω προσπάθειες στην εφαρμογή τους. Αναφορικά με τους ελέγχους στην κίνηση κεφαλαίων, το ΔΝΤ σημειώνει ότι πρέπει να αρθούν με συνετό τρόπο, ακολουθώντας τον συμφωνημένο οδικό χάρτη, «με τον ρυθμό να υπαγορεύεται από τις συνθήκες στην οικονομία και τον τραπεζικό τομέα και το επίπεδο της εμπιστοσύνης των καταθετών».

Σχετικά με την αγορά εργασίας, το ΔΝΤ αναφέρει ότι οι προηγούμενες μεταρρυθμίσεις συνέβαλαν στην ανάκαμψη της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας, αλλά η νομοθεσία που θα επαναφέρει αργότερα φέτος την επεκτασιμότητα των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και την αρχή της πιο ευνοϊκής σύμβασης θέτει σε κίνδυνο τα κέρδη αυτή. «Τα στελέχη του Ταμείου καλούν έντονα τις Αρχές να μην αναστρέψουν τις μεταρρυθμίσεις αυτές». Όσον αφορά την αύξηση του κατώτατου μισθού, σημειώνεται ότι η όποια τέτοια αύξηση πρέπει να είναι συνετή και ευθυγραμμισμένη με τα κέρδη στην παραγωγικότητα.

Η αποδοτικότητα και η διακυβέρνηση του δημόσιου τομέα πρέπει να ενισχυθούν περαιτέρω και η ανεξαρτησία της Στατιστικής Αρχής πρέπει να προστατευθεί, σημειώνει το ΔΝΤ. Παρά την πρόοδο που έχει γίνει, χρειάζονται προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων θεσμών, την ενίσχυση της συλλογής φόρων και της κουλτούρας πληρωμών και τη βελτίωση των διαδικασιών αδειοδότησης, της διαχείρισης διαθεσίμων και των προμηθειών. Ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα απονομής δικαιοσύνης είναι, επίσης, αναγκαίο.

Πηγή: in.gr

29
Jun

Ντομπρόβσκις: Η Ελλάδα έχει επιστρέψει στην ανάπτυξη – Έχει εξασφαλίσει δημοσιονομική σταθερότητα

“Ντομπρόβσκις: Η Ελλάδα έχει επιστρέψει στην ανάπτυξη – Έχει εξασφαλίσει δημοσιονομική σταθερότητα”

«Έχουμε ένα μείζον επίτευγμα. Η Ελλάδα βγαίνει πλέον από το πρόγραμμα. Εμείς από την πλευρά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής χαιρετίζουμε τη συμφωνία της 21ης Ιουνίου», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόβσκις, απαντώντας σε ερώτηση του αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη.

Ο κ. Ντομπρόβσκις επισήμανε, απαντώντας στον Δημήτρη Παπαδημούλη, τρία σημαντικά στοιχεία για την Ελλάδα:

α) Είναι πολύ σημαντικό να διατηρήσει την πορεία της την περίοδο μετά το πρόγραμμα και κυρίως τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που θα ενισχύσουν την εθνική οικονομία και την εμπιστοσύνη των αγορών, καθώς, όπως είπε, η Ελλάδα πλέον θα στραφεί στις αγορές για χρηματοδότηση.

β) Τα μέτρα για το χρέος. Το πακέτο απομείωσης του χρέους έχει πολύ μεγάλη σημασία, είπε ο κ. Ντομπρόβσκις. Η παράταση της διάρκειας αποπληρωμής και η αναβολή καταβολής του τόκου, είναι πολύ σημαντικά στον περιορισμό του κόστους και ταυτόχρονα, εξασφαλίζουν, σταδιακά πιο ομαλή, επάνοδο της Ελλάδας στις αγορές, τόνισε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν. Έχουμε, τον όρο του πρωτογενούς πλεονάσματος 3% του 2022, έναν πιο σταδιακό και πιο ανεπτυγμένο, πιο μακροχρόνιο δηλαδή, διαμοιρασμό του κόστους χρονικά, μια παράταση δηλαδή, του κόστους του χρέους, συμπλήρωσε.

και γ) Υπάρχει ένα ουσιώδες τελευταίο κομμάτι, 15 δισ. ευρώ, που έχει να κάνει με ένα μαξιλάρι προστασίας για την Ελλάδα, έτσι ώστε να εξασφαλίσει μια σταδιακή και ομαλή επάνοδο στις αγορές. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα είπε ο κ. Ντομπρόβσκις.

Όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, μπορούμε να πούμε πλέον ότι η ελληνική οικονομία έχει επιστρέψει στην ανάπτυξη, έχει εξασφαλίσει τη δημοσιονομική σταθερότητα. Πάνω σε αυτό καλείται τώρα να χτίσει η Ελλάδα. Και η προσδοκία μου, είπε ο κ. Ντομπρόβσκις, είναι πως η ελληνική οικονομία πλέον, μπορεί να μας προσφέρει ευχάριστες εκπλήξεις από δω και μπρος.

Πηγή: ΑΠΕ

29
Jun

Bild: Η Ελλάδα θα εξοικονομήσει μέχρι και 336,7 δισ. ευρώ λόγω των ελαφρύνσεων του χρέους

«H Ελλάδα θα εξοικονομήσει μέχρι και 336,7 δισεκατομμύρια ευρώ λόγω των χορηγηθεισών ελαφρύνσεων του χρέους», γράφει η γερμανική συντηρητική εφημερίδα «Bild», επικαλούμενη τους υπολογισμούς του καθηγητή οικονομίας, Ντιρκ Μάιερ, του Πανεπιστημίου Χέλμουτ Σμιτ του Αμβούργου.

«Εξ αυτών τα 52,1 δισ. ευρώ αναλογούν στη Γερμανία. Η γιγαντιαία εξοικονόμηση είναι συνέπεια των προγραμμάτων βοήθειας των χωρών του ευρώ και του κουρεματος του χρέους το 2012. Η Αθήνα έχει λάβει συνολική βοήθεια από τις χώρες της ευρωζώνης 272,7 δισ. ευρώ ως “επιδοτούμενα δάνεια”. Έτσι, έχει επιμηκυνθεί ο χρόνος αποπληρωμής των δανείων από το δεύτερο πακέτο βοήθειας σε 42,5 έτη κατά μέσο όρο. Επιπλέον, η καταβολή των τόκων θα ξεκινήσει το 2032, ενώ η εξόφληση από το 2033. Εκτός τούτων οι χώρες του ευρώ παραιτήθηκαν από τα κέρδη των τόκων της ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) από τα ελληνικά κρατικά ομόλογα ύψους των 17 δισ. ευρώ. Μόνον οι τελευταίες συμφωνηθείσες ελαφρύνσεις του ελληνικού χρέους από το Εurogroup ανέρχονται σε 47,9 δισ. ευρώ», όπως γράφει η Bild

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

29
Jun

Μ. Ψαλιδόπουλος: Πιο θετική η έκθεση του ΔΝΤ- ανοιχτό το θέμα των συντάξεων

Πιο θετική από την προηγούμενη θα είναι η οριστική έκθεση του ΔΝΤ για την Ελλάδα, η οποία και θα εμπεριέχει την ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους. Αυτό τόνισε ο εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Ταμείο, Μιχάλης Ψαλιδόπουλος σε συνέντευξή του στο κανάλι της Βουλής. Άφησε δε ανοιχτό το ενδεχόμενο επαναδιαπράγματευσης των περικοπών στις συντάξεις από Ιανουάριο του 2019.

 

 

Ο κ. Ψαλιδόπουλος σημείωσε πως η πρόσφατη συμφωνία του Eurogroup εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους τουλάχιστον σε μεσοπρόθεσμη βάση. Αυτή είναι και η επίσημη θέση του ΔΝΤ, που εκφράζει όμως σοβαρές επιφυλάξεις για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές.

 

 

«Η συμφωνία βάζει το θέμα του χρέους σε πιο ασφαλή πορεία, τουλάχιστον μέχρι το 2032 – 2033» είπε χαρακτηριστικά. Όσον αφορά στις περικοπές των συντάξεων, είπε ότι αν και έχουν νομοθετηθεί «η συζήτηση για το εάν θα εφαρμοστούν και πως τα μέτρα, δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Θα γίνει μετά τον Αύγουστο του ’18».

 

 

Αναφερόμενος στα υψηλά πλεονάσματα ο κ. Ψαλιδόπουλος τόνισε ότι «στο μέτρο που η Ελλάδα εφαρμόζει τα συμφωνημένα και αποδεικνύει στους ευρωπαίους εταίρους ότι δεν εξω­κείλει προς καταστάσεις της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, θα μπορέσει να τους πείσει, πως αυτή η επιμονή τους στα υψηλά πλεονάσματα είναι υπερβολική και πιθανό στο μέλλον να συζητηθεί πολύ».
Σημειώνεται ότι η οριστική έκθεση του ΔΝΤ θα δοθεί στη δημοσιότητα τέλη Ιουλίου.

 

 

 

Τα πρώτα συμπεράσματα ωστόσο αναμένεται να γίνουν γνωστά από ώρα σε ώρα, καθώς χθες ολοκληρώθηκε ο κύκλος επαφών των εκπροσώπων του Ταμείου στην Αθήνα.

 

 

Παρά την επισήμανση του κ. Ψαλιδόπουλου ότι η τελική έκθεση θα είναι πιο θετική από την προηγούμενη του οργανισμού, είναι σχεδόν βέβαιο ότι το Ταμείο θα εμφανιστεί πιο αυστηρό στις επισημάνσεις τους από ό,τι οι Ευρωπαίοι στη δική τους ανάλυση βιωσιμότητας.

 

 

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται και οι εκτιμήσεις του Ταμείου για τις προοπτικές ανάπτυξης. Στο μέτωπο αυτό ακόμη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει χαμηλώσει αισθητά τον πήχη.

Πηγή: kerdos.gr

29
Jun

Λευκός καπνός στη Σύνοδο Κορυφής για το μεταναστευτικό – Όλο το κείμενο συμπερασμάτων της συμφωνίας

Στμφωνία των 28 αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων της ΕΕ επί των συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για το μεταναστευτικό ανακοίνωσε στις 4:35 τα ξημερώματα της Παρασκευής (5:35 ώρα Ελλάδας) ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τουσκ, έπειτα από τουλάχιστον 7 ώρες συνεχών διαπραγματεύσεων.

Οι 28 της ΕΕ συμφωνούν στη δημιουργία κλειστών κέντρων αποβίβασης μεταναστών “σε εθελοντική βάση” σε χώρες της Μεσογελιου από όπου θα γίνεται το “φιλτράρισμα” των αιτούντων άσυλο, αλλά δεσμεύθηκαν εξίσου να ολοκληρωθεί η αναθεώρηση του ίδιου του κανονισμού του Δουβλίνου για το άσυλο ως το τέλος του χρόνου. Μετά από απαίτηση των τεσσάρων χωρών της τάσης του Βίζεγκραντ, έγινε προσπάθεια να συμπεριληφθεί η πρόβλεψη πως αυτή η αναθεώρηση του Δουβλίνου, θα πρέπει να γίνει με ομοφωνία.

Τα κέντρα αποβίβασης θα βρίσκονται όχι μόνο σε χώρες της ΕΕ, αλλά και τις χώρες της Β.Αφρικής. Οι 28 δεσμεύονται μάλιστα στη χρηματοδότηση αυτών των κινήσεων.

Τα Κράτη Μέλη συμφώνησαν σε ενίσχυση της προστασίας των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, αλλά και την επιτάχυνση των διαδικασιών διαχωρισμού δικαιούχων ασύλου και μεταναστών, επιστρέφοντας άμεσα τους δεύτερους στις χώρες καταγωγής τους. Υποσχέθηκαν δε να αναθεωρήσουν τους κανόνες ανακατανομής μεταναστών, όταν μια χώρα πρώτης εισόδου βρίσκεται σε πίεση – κάτι που ζητούσε επιτακτικά η Ιταλία.

Το τελικό κείμενο σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει την πρόβλεψη για “σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για τις ΜΚΟ στη Μεσόγειο”, μετά από απαίτηση της Αυστρίας.

“Όλα τα σκάφη που επιχειρούν στη Μεσόγειο, οφείλουν να σέβονται την κείμενη νομοθεσία και να μην παρεμποδίζουν τις επιχειρήσεις της ακτοφυλακής της Λιβύης”, αναφέρει το τελικό κείμενο των συμπερασμάτων, σύμφωνα με τον Πρωθυπουργό της Μάλτας Ζόζεφ Μουσκάτ.

Τουλάχιστον έντεκα χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι έτοιμες να λάβουν στο έδαφός τους μετανάστες που θα φτάνουν σε “κέντρα αποβίβασης”.

Η Ιταλία, που νωρίτερα μπλόκαρε την έκδοση συμπερασμάτων, συμφώνησε με την τελική διατύπωση για το μεταναστευτικό, ξεμπλοκάροντας και τα υπόλοιπα συμπεράσματα της πρώτης ημέρας της Συνόδου Κορυφής των 28, στις 01:30 τα ξημερώματα της Παρασκευής (τοπική ώρα), μετά από αρκετές ώρες διαβουλεύσεων και διμερών επαφών του Πρωθυπουργού Κόντε, κυρίως με τον Γάλλο Πρόεδρο Μακρόν.

Σημειώνεται ότι η στάση της Ιταλίας είχε οδηγήσει στην αναβολή της ενημέρωσης των Προέδρων Τουσκ και Γιούνκερ προς τον Τύπο για τα αποτελέσματα της πρώτης ημέρας πριν από το δείπνο, καθώς ο Τζ.Κόντε αρνήθηκε να δώσει τη συγκατάθεσή του στο ως τότε κείμενο των συμπερασμάτων (που αφορούσε την άμυνα, τις σχέσεις με το ΝΑΤΟ, τη διεύρυνση και την κατάσταση στο παγκόσμιο εμπόριο), ώστε να πετύχει καλύτερες διατυπώσεις στο κείμενο του μεταναστευτικού, που δεν είχε ακόμα συζητηθεί.

Μετά τη συμφωνία της Ιταλίας, οι διαπραγματεύσεις συνεχίστηκαν, αυτή τη φορά με τις τέσσερις χώρες του Βίζεγκραντ – Τσεχία, Σλοβακία, Πολωνία και Ουγγαρία μέχρι τις 04:30.

Οι “V4” με πρωτοβουλία Β. Ορμπάν απαίτησαν να συμπεριληφθεί ο όρος της “εθελοντικής αλληλεγγύης” στο κείμενο.

Αναλυτικά, σύμφωνα με το τελικό κείμενο των συμπερασμάτων το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο “επιβεβαιώνει εκ νέου ότι μια προϋπόθεση για μια λειτουργική πολιτική της ΕΕ βασίζεται σε μια συνολική προσέγγιση της μετανάστευσης που συνδυάζει τον αποτελεσματικότερο έλεγχο των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ, την αυξημένη εξωτερική δράση και τις εσωτερικές πτυχές, σύμφωνα με τις αρχές και τις αξίες μας”.

“Πρόκειται για μια πρόκληση όχι μόνο για ένα μόνο κράτος μέλος, αλλά για ολόκληρη την Ευρώπη”, αναφέρει το κείμενο των συμπερασμάτων, όπου επισημαίνεται ότι “από το 2015 έχουν τεθεί σε εφαρμογή ορισμένα μέτρα για την επίτευξη αποτελεσματικού ελέγχου των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ” και “ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των εντοπισμένων παράνομων διασυνοριακών διελεύσεων στην ΕΕ μειώθηκε κατά 95% από την αιχμή τους τον Οκτώβριο του 2015, ακόμη και αν πρόσφατα ανέβηκαν οι ροές στα δρομολόγια της Ανατολικής και της Δυτικής Μεσογείου”.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο “είναι αποφασισμένο να συνεχίσει και να ενισχύσει αυτή την πολιτική για την αποτροπή της επιστροφής στις ανεξέλεγκτες ροές του 2015 και για την περαιτέρω εξάλειψη της παράνομης μετανάστευσης σε όλες τις υφιστάμενες και αναδυόμενες διαδρομές”.

Όσον αφορά την Κεντρική Μεσογειακή Διαδρομή, οι 28 δηλώνουν ότι “πρέπει να εντατικοποιηθούν περαιτέρω οι προσπάθειες για την παύση των λαθρεμπόρων που λειτουργούν εκτός Λιβύης ή αλλού”. “Η ΕΕ θα συνεχίσει να υποστηρίζει την Ιταλία και άλλα κράτη μέλη πρώτης άφιξης σε αυτό το πλαίσιο”, αναφέρουν οι 28 και συμπληρώνουν ότι η ΕΕ “θα ενισχύσει την υποστήριξή της προς την περιοχή του Σαχέλ, την ακτοφυλακή της Λιβύης, τις παράκτιες και τις νότιες κοινότητες, όσον αφορά τις ανθρώπινες συνθήκες υποδοχής, τις εθελοντικές ανθρωπιστικές επιστροφές, τη συνεργασία με άλλες χώρες προέλευσης και διέλευσης, καθώς και την εθελοντική επανεγκατάσταση”.

“Όλα τα σκάφη που επιχειρούν στη Μεσόγειο πρέπει να σέβονται τους ισχύοντες νόμους και να μην παρεμποδίζουν τις επιχειρήσεις της ακτοφυλακής της Λιβύης”, ξεκαθαρίζουν οι 28.

Όσον αφορά τη διαδρομή της Ανατολικής Μεσογείου, οι 28 αναφέρουν ότι “απαιτούνται πρόσθετες προσπάθειες για την πλήρη εφαρμογή της δήλωσης ΕΕ-Τουρκίας, για την πρόληψη νέων αφίξεων από την Τουρκία και για την παύση των όποιων ροών”. “Η συμφωνία επανεισδοχής ΕΕ-Τουρκίας και οι διμερείς συμφωνίες επανεισδοχής θα πρέπει να εφαρμοστούν πλήρως χωρίς διακρίσεις έναντι όλων των κρατών μελών”, αναφέρεται – σημείο το οποίο άλλωστε επισήμανε και ο Πρόεδρος Αναστασιάδης στην παρέμβασή του, σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Πρόδρομο Προδρόμου.

Οι 28 αναφέρουν ότι “χρειάζονται επειγόντως μεγαλύτερες προσπάθειες για την εξασφάλιση ταχείας επιστροφής και για την πρόληψη της ανάπτυξης νέων θαλάσσιων ή χερσαίων οδών”. “Η συνεργασία με τους εταίρους στην περιοχή των Δυτικών Βαλκανίων και η στήριξή τους εξακολουθούν να είναι βασικές για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τα μεταναστευτικά ρεύματα, την πρόληψη της παράνομης μετανάστευσης, την αύξηση των ικανοτήτων για προστασία των συνόρων και τη βελτίωση των διαδικασιών επιστροφής και επανεισδοχής”, τονίζουν.

“Υπό το πρίσμα της πρόσφατης αύξησης των ροών στη Δυτική Μεσόγειο, η ΕΕ θα στηρίξει, από οικονομική και άλλη άποψη, όλες τις προσπάθειες των κρατών μελών, ιδίως της Ισπανίας, και των χωρών προέλευσης και διέλευσης, ιδίως του Μαρόκου, για την πρόληψη της παράνομης μετανάστευσης”, υπόσχονται οι 28 της ΕΕ.

Επιπλέον και “προκειμένου να σπάσει οριστικά το επιχειρηματικό μοντέλο των λαθρεμπόρων, αποτρέποντας έτσι τις τραγικές απώλειες της ζωής”, είναι απαραίτητο “να εξαλειφθεί το κίνητρο για την επιβίβαση σε επικίνδυνα ταξίδια”. Αυτό απαιτεί μια “νέα προσέγγιση βασισμένη σε κοινές ή συμπληρωματικές δράσεις μεταξύ των κρατών μελών για την αποβίβαση εκείνων που σώζονται σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης”.

“Στο πλαίσιο αυτό, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο καλεί το Συμβούλιο και την Κομισιόν να διερευνήσουν ταχέως την έννοια των περιφερειακών πλατφορμών αποβίβασης, σε στενή συνεργασία με τις σχετικές τρίτες χώρες, καθώς και με την Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες και τον ΔΟΜ”, αναφέρουν. “Τέτοιες πλατφόρμες θα πρέπει να λειτουργούν σε εξαιρετικές καταστάσεις, με πλήρη σεβασμό του διεθνούς δικαίου και χωρίς να δημιουργούν παράγοντα έλξης”, ξεκαθαρίζουν.

Οι 28 αποφάσισαν ότι “σε ό,τι αφορά την επικράτεια της ΕΕ, και όσους μετανάστες διασώζονται, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, “θα πρέπει να αναληφθούν, βάσει κοινής προσπάθειας, μέσω της μεταφοράς του σε ελεγχόμενα κέντρα εγκατεστημένα στα κράτη μέλη, μόνο σε εθελοντική βάση, όπου η ταχεία και ασφαλή η μεταφορά θα επέτρεπε, με πλήρη στήριξη της ΕΕ, να γίνει διάκριση μεταξύ των παράνομων μεταναστών, οι οποίοι θα επιστραφούν και εκείνων που χρήζουν διεθνούς προστασίας, για τους οποίους θα εφαρμοζόταν η αρχή της αλληλεγγύης”. “Όλα τα μέτρα στο πλαίσιο αυτών των ελεγχόμενων κέντρων, συμπεριλαμβανομένης της μετεγκατάστασης και της επανεγκατάστασης, θα γίνουν σε εθελοντική βάση, με την επιφύλαξη της μεταρρύθμισης του Δουβλίνου”, ξεκαθαρίζουν οι 28 της ΕΕ.

Επιπλέον “το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να ξεκινήσει το δεύτερο τμήμα της διευκόλυνσης για τους πρόσφυγες στην Τουρκία και συγχρόνως να μεταφέρει 500 εκατομμύρια ευρώ από το αποθεματικό του 11ου ΕΤΑ στο Καταπιστευματικό Ταμείο της ΕΕ για την Αφρική”, ενώ τα κράτη μέλη καλούνται να συμβάλουν περαιτέρω στο εν λόγω ταμείο.

“Η αντιμετώπιση του προβλήματος της μετανάστευσης στο επίκεντρό της απαιτεί μια εταιρική σχέση με την Αφρική που στοχεύει σε έναν ουσιαστικό κοινωνικοοικονομικό μετασχηματισμό της αφρικανικής ηπείρου βάσει των αρχών και των στόχων που ορίζονται από τις αφρικανικές χώρες στην Ατζέντα 2063”, αναγνωρίζουν οι 28 της ΕΕ.

Και τονίζουν ότι “αυτό δεν απαιτεί μόνο αυξημένη χρηματοδότηση για την ανάπτυξη, αλλά και βήματα προς τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου που θα επιτρέψει τη σημαντική αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων τόσο από τους Αφρικανούς όσο και από τους Ευρωπαίους”.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί “στην εκπαίδευση, την υγεία, τις υποδομές, την καινοτομία, τη χρηστή διακυβέρνηση και τη χειραφέτηση των γυναικών”.

“Η Αφρική είναι ο γείτονάς μας και αυτό πρέπει να εκφράζεται με την αύξηση των ανταλλαγών και των επαφών μεταξύ των λαών και των δύο ηπείρων σε όλα τα επίπεδα της κοινωνίας των πολιτών”, ξεκαθαρίζουν.

“Η συνεργασία μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Αφρικανικής Ένωσης αποτελεί σημαντικό στοιχείο της σχέσης μας και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ζητεί την περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση του”.

Στο πλαίσιο του επόμενου πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπογραμμίζει την ανάγκη για “ευέλικτα μέσα που να επιτρέπουν την ταχεία εκταμίευση για την καταπολέμηση της παράνομης μετανάστευσης”. Επομένως, τ”α ταμεία εσωτερικής ασφάλειας, διαχείρισης των συνόρων, ασύλου και μετανάστευσης θα πρέπει να περιλαμβάνουν ειδικά και σημαντικά στοιχεία για τη διαχείριση της εξωτερικής μετανάστευσης”.

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπενθυμίζει ότι είναι ανάγκη τα κράτη μέλη “να εξασφαλίσουν τον αποτελεσματικό έλεγχο των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ με χρηματοδοτική και υλική υποστήριξη από την ΕΕ.” Υπογραμμίζει επίσης την ανάγκη “να ενισχυθεί σημαντικά η αποτελεσματική επιστροφή των παράνομων μεταναστών”.

“Από αμφότερες τις απόψεις, ο υποστηρικτικός ρόλος του FRONTEX, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με τρίτες χώρες, θα πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω με αυξημένους πόρους και ενισχυμένη εντολή”, τονίζουν οι 28 και χαιρετίζουν την πρόθεση της Κομισιόν να υποβάλει νομοθετικές προτάσεις για μια πιο αποτελεσματική και συνεκτική ευρωπαϊκή πολιτική επιστροφής.

Όσον αφορά την εσωτερική κατάσταση στην ΕΕ, “οι δευτερογενείς μετακινήσεις αιτούντων άσυλο μεταξύ των κρατών μελών κινδυνεύουν να θέσουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα του κοινού ευρωπαϊκού συστήματος ασύλου και του κεκτημένου του Σένγκεν”, αναφέρουν οι 28 και ζητούν από τα κράτη μέλη πρέπει να λάβουν “όλα τα αναγκαία εσωτερικά νομοθετικά και διοικητικά μέτρα για την αντιμετώπιση αυτών των μετακινήσεων και για να συνεργαστούν στενά μεταξύ τους για το σκοπό αυτό”.

Όσον αφορά τη μεταρρύθμιση για ένα νέο κοινό ευρωπαϊκό σύστημα ασύλου, οι 28 αναφέρουν ότι “σημειώθηκε μεγάλη πρόοδος χάρη στις ακούραστες προσπάθειες της Βουλγαρίας και των προηγούμενων Προεδριών”. Αρκετά αρχεία βρίσκονται “κοντά στην ολοκλήρωση”, αναφέρουν και δηλώνουν ότι “πρέπει να επιτευχθεί συναίνεση σχετικά με τον κανονισμό του Δουβλίνου για τη μεταρρύθμισή του με βάση την ισορροπία ευθύνης και αλληλεγγύης, λαμβάνοντας υπόψη τα άτομα που αποβιβάστηκαν μετά από επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης”.

“Απαιτείται περαιτέρω εξέταση σχετικά με την πρόταση για τη διαδικασία ασύλου”, αναφέρουν. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο υπογραμμίζει την ανάγκη να βρεθεί “μια ταχεία λύση σε ολόκληρη τη δέσμη μέτρων και καλεί το Συμβούλιο να συνεχίσει τις εργασίες του με στόχο τη σύναψη το συντομότερο δυνατό”. Θα υπάρξει έκθεση σχετικά με την πρόοδο κατά τη διάρκεια του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Οκτωβρίου.

Πηγή: real.gr

28
Jun

RICE: IMF WILL CONDUCT NORMAL POST-PROGRAM MONITORING OF GREECE

IMF `Comfortable’ Greece Can Access Markets in Short Term: Rice

By Reade Pickert and Marcus Bensasson

(Bloomberg) — “We are comfortable that Greece will be able to access markets again in the short and medium term,” International Monetary Fund spokesman Gerry Rice tells reporters in Washington.

Says Greek people have gone through a lot and challenges remain. “From the IMF’s perspective, I think we support this progress that Greece has made and we will continue to support Greece in the days ahead,” he says, adding: “That will not include financial support.”

RICE: EURO-GROUP DECISION RECOGNIZED GREECE’S `MASSIVE’ EFFORTS

IMF staff expected to finish Article IV consultation of Greece and publish staff-concluding statement on Friday, will hold media briefing in Athens

RICE: IMF WILL CONDUCT NORMAL POST-PROGRAM MONITORING OF GREECE

RICE: IMF ARTICLE IV CONSULTATION ON GREECE TO WRAP UP FRIDAY

IMF will later release debt-sustainability analysis along with full staff report, which must go through the executive board for discussion, he says

There’s no specific date yet for publication of full staff report, which normally takes several weeks to be finalized and discussed by board. “Our board goes into recess toward the end of July, beginning of August, and I would expect that this will be done before then”

28
Jun

Συνέντευξη του Υπουργού Οικονομικών στο ΑΠΕ

Ευ. Τσακαλώτος: «Καθαρός διάδρομος» για επενδύσεις – Βελτίωση στην τσέπη του πολίτη

Εντός του Ιουλίου ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος θα επιδώσει στον πρωθυπουργό μελέτη για το πού θα στοχεύουν οι φορολογικές ελαφρύνσεις (π.χ. σε μείωση του ΕΝΦΙΑ, σε μείωση των κοινωνικών εισφορών κ.λπ.) ύψους 700 εκατ. για το 2019, προκειμένου στη συνέχεια να αποτυπωθούν στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού τον Οκτώβριο. Αυτό αποκαλύπτει στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο κ. Τσακαλώτος, στην πρώτη συνέντευξή του μετά το Eurogroup του Λουξεμβούργου, επισημαίνοντας ότι μετά τη συμφωνία και την έξοδο από το μνημόνιο θα αυξηθεί και ο ρυθμός βελτίωσης στην τσέπη του Έλληνα πολίτη.

Πρόσωπο των ημερών ο υπουργός Οικονομικών λόγω της συμφωνίας που επετεύχθη στο Eurogroup, απαντά και στα όσα λέγονται περί εξαφάνισής του μετά την περασμένη Παρασκευή. Και, χαριτολογώντας, αναφέρει ότι στις άλλες χώρες λένε πως «όταν ο υπουργός Οικονομικών είναι συνεχώς στα κανάλια, αυτό για κακό είναι, δεν είναι για καλό!».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου στον Όμηρο Εμμανουηλίδη για το Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:

 

Ερ.: Κύριε υπουργέ, τι ακριβώς προέκυψε για τη χώρα από το Eurogroup στο Λουξεμβούργο;

Απ.: Προέκυψε μια πολύ καλή συμφωνία. Με ρώτησαν και την Παρασκευή το πρωί εάν θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Πάντα μπορεί να είναι καλύτερη, αλλά με βάση τη συζήτηση και τους συσχετισμούς, είναι πολύ καλή. Την έχουν χαιρετίσει σχεδόν όλες οι πολιτικές οικογένειες εκτός Ελλάδας, της κεντροαριστεράς και της κεντροδεξιάς. Επίσης οι μεγάλες οικονομικές εφημερίδες και η μεγάλη πλειονότητα των επενδυτών. Όλοι βλέπουν ότι έχουμε έναν «καθαρό διάδρομο» για πολλά χρόνια, που πάντα έλεγα ότι ήταν το ζητούμενο για τους επενδυτές. Και υπάρχει και η δέσμευση για το μεσομακροπρόθεσμο, ότι εάν δεν έχουμε αρκετή ανάπτυξη, τότε δεσμεύονται να το ξαναδούν. Είναι μια συμφωνία που μας δίνει αυτό που θέλαμε. Και αυτό που θέλαμε ήταν ένας «καθαρός διάδρομος» για εμάς και τους επενδυτές. Και όταν λέω «επενδυτές» δεν εννοώ μόνον τους ξένους, εννοώ και τους ντόπιους.

Ερ.: Οι αποφάσεις για το χρέος συνάδουν με την απόφαση του Eurogroup του Ιουνίου πέρυσι;

Απ.: Ναι. Για παράδειγμα, τον Ιούνιο του 2017 το Eurogroup είπε ότι θα υπάρχουν επιμηκύνσεις των ομολόγων μεταξύ μηδέν και 15 έτη. Όταν βλέπετε ότι είναι 10, εάν τα μαθηματικά μου δεν με έχουν προδώσει, αυτό είναι πιο κοντά στο 15 από ό,τι στο μηδέν.

Ερ.: Λέγεται ότι τα πλεονάσματα 2,2% του ΑΕΠ κατά μέσο όρο είναι πολύ υψηλά για να μπορεί να τα επιτύχει η ελληνική οικονομία;

Απ.: Γενικά τα πλεονάσματα που ζητούνται, όχι μόνον από την Ελλάδα αλλά γενικώς εντός του Συμφώνου Σταθερότητας, είναι μεγαλύτερα από ό,τι θα ήθελε ένας αριστερός οικονομολόγος και ένας αριστερός υπουργός Οικονομικών. Και στη συζήτηση για την Ευρώπη και το μέλλον της, υπάρχει το θέμα ότι πρέπει να κοιτάξουμε το επίπεδο της λιτότητας που υπάρχει στην Ευρώπη.

Ερ.: Όλα καλά μακροοικονομικά, όλα καλά για το χρέος, μας είπατε. Οι πολίτες, όμως, πώς θα δουν αυτήν τη συμφωνία στην τσέπη τους;

Απ.: Όταν ερωτάται κάποιος «πόσο καλή είναι η συμφωνία;», η απάντηση όντως είναι το πόσο το καταλαβαίνει ο πολίτης. Σιγά- σιγά το καταλαβαίνει, δηλαδή βλέπει ότι έχουμε ανάπτυξη, ότι πιο πολύς κόσμος έχει απασχόληση, ότι υπάρχει αύξηση στον εμπορικό τζίρο. Τώρα, με αυτήν τη συμφωνία -επειδή αλλάζει το κλίμα, βγαίνουμε από το μνημόνιο, θα έχουμε περισσότερες επενδύσεις- ο ρυθμός βελτίωσης στην τσέπη του πολίτη θα αυξηθεί.

Ερ.: Και στα φορολογικά, με μείωση των φορολογικών επιβαρύνσεων;

Απ.: Ναι. Ήδη για το 2019 έχουμε ένα ποσό 700 εκατ. ευρώ που είναι πάνω από τον στόχο, το οποίο θα φανεί στο προσχέδιο του προϋπολογισμού τον Οκτώβριο, για φοροελαφρύνσεις. Ως προς το πού θα στοχεύουν αυτές οι φοροελαφρύνσεις, μας έχει ζητήσει ο πρωθυπουργός εντός του Ιουλίου μια μελέτη για τα υπέρ και κατά, πώς μπορεί κάθε ευρώ να έχει το καλύτερο αποτέλεσμα. Εάν θα είναι μείωση του ΕΝΦΙΑ, εάν θα είναι μείωση των κοινωνικών εισφορών, ή κάτι άλλο.

Ερ.: Συζητείται εκ νέου ότι είστε «εξαφανισμένος». Τι συμβαίνει τελικά με εσάς;

Ερ.: Με είδατε τα χαράματα της Παρασκευής στο Λουξεμβούργο. Τη Δευτέρα το πρωί ήμουν στην εναρκτήρια συνάντηση με το ΔΝΤ για τη διαβούλευση για το άρθρο 4. Σήμερα το πρωί με είδατε που παρουσίασα και συζήτησα με την Οικονομική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης για τη συμφωνία. Δεν θα έλεγα ότι αυτό είναι εξαφάνιση. Ακόμη και ένας συνάδελφός μου βουλευτής που είπε πριν από έναν χρόνο ότι «μαύρα μάτια κάναμε για τον δούμε», επειδή δεν με είδε κάποιος το Σάββατο και την Κυριακή δεν νομίζω ότι αυτό δικαιολογεί να λένε ότι είμαι εξαφανισμένος. Και να ξέρετε ότι στις άλλες χώρες λένε ότι «όταν ο υπουργός Οικονομικών είναι συνεχώς στα κανάλια, αυτό για κακό είναι, δεν είναι για καλό!». Οπότε, όσο λιγότερο με βλέπετε, τόσο καλύτερα είναι.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Comodo SSL