11/03/2018

11
Mar

Συνέντευξη του Κλάους Ρέγκλινγκ στο Πρώτο Θέμα: Τέλος για την Ελλάδα τα Μνημόνια

Proto Thema: Η Ομάδα Εργασίας Eurogroup εργάζεται εδώ και αρκετό καιρό για τα νέα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους για την Ελλάδα. Οι ιδιώτες πιστωτές υπέστησαν κούρεμα 54% το 2012 και οι επίσημοι πιστωτές διεύρυναν τις προθεσμίες λήξης και, μεταξύ άλλων, υπήρξε μια επιτοκιακή διαφορά για δέκα χρόνια. Αυτό είναι αρκετό?

Klaus Regling: Λοιπόν, αυτό έχει πολύ δρόμο, διότι έχει βοηθήσει πραγματικά την Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Και θα συνεχίσει να βοηθά την Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια στην εξυπηρέτηση του χρέους της, διότι χωρίς αυτή τη δράση το 2012, το χρέος σήμερα θα ήταν μη βιώσιμο. Αυτό που συνέβη το 2012 ήταν πολύ σημαντικό, και από τις δύο πλευρές, από την πλευρά του ιδιώτη πιστωτή και από την πλευρά του επίσημου πιστωτή. Εκτιμήσαμε ότι μόνο το μέρος από την επίσημη πλευρά, συμπεριλαμβανομένων των δανείων ESM με πολύ χαμηλά επιτόκια, εξοικονομεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό σχεδόν 10 δισ. Ευρώ, δηλαδή περίπου 5,5% του ΑΕΠ, κάθε χρόνο. Επιπλέον, το κούρεμα των ιδιωτών πιστωτών συμβάλλει στη σταθερότητα του χρέους. Αυτό είναι σημαντικό να το έχουμε κατά νου όταν κοιτάζουμε το μέλλον. Όπως δήλωσαν ήδη οι υπουργοί οικονομικών της ζώνης του ευρώ το 2016 και πάλι το περασμένο έτος, είναι έτοιμοι να εξετάσουν πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους. Στον ΕΜΣ εφαρμόσαμε τα βραχυπρόθεσμα μέτρα πέρυσι. Σχεδιάστηκαν έτσι ώστε το ελληνικό χρέος να είναι λιγότερο ευάλωτο σε περίπτωση αύξησης των επιτοκίων, κάτι που αναμένουν οι αγορές. Και αυτά τα μέτρα, ήδη από μόνα τους, μειώνουν τον προβλεπόμενο λόγο του χρέους προς το ΑΕΠ το 2060 κατά 25 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ. Τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος είναι δυνατά, αν είναι απαραίτητα, όπως είπαν οι υπουργοί Οικονομικών του ευρώ, και εάν η ελληνική κυβέρνηση συνεχίσει τις μεταρρυθμίσεις. Έτσι, η απόφαση θα ληφθεί μόνο προς το τέλος του προγράμματος ΕΜΣ, πριν από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους. Στη συνέχεια, θα έχουμε μια τελική ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους και με βάση αυτό μπορούμε να αποφασίσουμε εάν είναι απαραίτητη η πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους και πόσο.

Θα υπάρξουν νέα μέτρα αν χρειαστεί επιπλέον ελάφρυνση στο χρέος όπως ανέφερε ο κ. Moscovici στην Ευρωομάδα τον Ιούνιο ;

Κάποιος πρέπει να κατανοήσει πολλά πράγματα: Πρώτον, κάθε χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και μέλος της ευρωζώνης υπόκειται ήδη σε κάποια επιτήρηση, όπως το σύμφωνο σταθερότητας και ανάπτυξης και η διαδικασία μακροοικονομικής ανισορροπίας. Αυτό ισχύει και για την Ελλάδα. Δεύτερον, κάθε χώρα που έλαβε δάνειο από το EFSF ή τον ΕΜΣ υπόκειται σε παρακολούθηση μετά το πρόγραμμα και στο σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης του ΕΜΣ. Επίσης, αυτό θα συμβεί στην Ελλάδα. Τρίτο σημείο: Εάν υπάρξει πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους, μπορεί να υπάρξει κάποια επιπρόσθετη επιτήρηση, κάποια στενότερη παρακολούθηση.

Προχωρώντας στο επόμενο στάδιο, φαίνεται να υπάρχει διαφορά απόψεων μεταξύ του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Στουρνάρα και του Υπουργείου Οικονομικών στην Ελλάδα. Το ζήτημα είναι εάν η Ελλάδα χρειάζεται προληπτική πιστωτική γραμμή από τον ΕΜΣ, στην πραγματικότητα η ECCL αναφέρθηκε στην Ευρωομάδα το 2014. Στους Δελφούς είπατε ότι η εργαλειοθήκη σας περιέχει πιστωτικές γραμμές, αλλά η Ελλάδα πρέπει να διατυπώσει ένα αίτημα. Η ερώτησή μου είναι ότι νομίζετε ότι η Ελλάδα πρέπει να διατυπώσει ένα αίτημα;

Ο ΕΜΣ διαθέτει πολλά διαθέσιμα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εάν αυτό είναι κατάλληλο και αναγκαίο. Μπορούν να ενεργοποιηθούν μόνο εάν η κυβέρνηση υποβάλει αίτημα. Η πιθανότητα να χρησιμοποιηθεί μια προληπτική γραμμή συζητήθηκε πράγματι στα τέλη του 2014, όταν φαινόταν ότι η Ελλάδα μπορεί να μην χρειάζεται άλλο πλήρες πρόγραμμα. Συζητήθηκε επίσης στην περίπτωση της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας κατά τους τελευταίους μήνες των προγραμμάτων τους. Συνεπώς, είναι μια συνηθισμένη συζήτηση διότι το πλεονέκτημα της ύπαρξης προληπτικής ρύθμισης είναι ότι διασφαλίζει τις πολιτικές της κυβέρνησης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Παρέχει περισσότερη ασφάλεια στις αγορές, στον πληθυσμό, στους επενδυτές, Έλληνες και ξένους. Αυτό είναι το πλεονέκτημα. Αλλά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το αν είναι πραγματικά απαραίτητο. Στην Ιρλανδία και την Πορτογαλία, τελικά δεν χρειάστηκε επειδή οι αγορές ήταν αρκετά ήσυχες και θετικές για αυτές τις χώρες. Αυτή τη στιγμή βλέπω επίσης ότι οι αγορές φαίνονται θετικά στην Ελλάδα, με την υπόθεση ότι οι μεταρρυθμίσεις θα συνεχιστούν και ότι δεν θα υπάρξει αναστροφή. Αλλά φυσικά οι αγορές μπορούν να αλλάξουν πολύ γρήγορα είτε επειδή κάτι πάει στραβά στη χώρα είτε επειδή κάτι πάει στραβά κάπου αλλού στον κόσμο. Μπορεί να υπάρχουν γεωπολιτικοί κίνδυνοι, που δεν προκαλούνται από εξελίξεις στην Ελλάδα. Ως εκ τούτου, καλό είναι να είναι διαθέσιμο το προληπτικό πιστωτικό όριο. Νομίζω ότι αυτό καθαυτό είναι ήδη θετικό για τις αγορές. Ξέρουν ότι αν δεν πάει στραβά η Ελλάδα δεν είναι μόνη της. Εάν όλα παραμείνουν ήσυχα, συνεχίζονται οι μεταρρυθμίσεις και η Ελλάδα συνεχίζει να αναπτύσσει την πρόσβαση στην αγορά, στη συνέχεια με βάση αυτό που γνωρίζουμε σήμερα, πιθανώς δεν είναι απαραίτητο.

Ένα πολιτικά ευαίσθητο ζήτημα είναι η ενεργοποίηση της λεγόμενης προ νομοθετικής δέσμης μέτρων και όχι τόσο η φορολογική μεταρρύθμιση, αλλά κυρίως η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που πρόκειται να ξεκινήσει στις αρχές του 2019. Καθώς η Ελλάδα απομακρύνεται από τον ΕΜΣ έχει το περιθώριο για επαναδιαπραγμάτευση αυτών των μέτρων, δεδομένου ότι το 2019 είναι έτος εκλογών;

Γνωρίζω ότι τα μέτρα αυτά δεν είναι εύκολα αλλά είναι λίγο πολύ μέρος του προγράμματος ESM. Συμφωνήθηκαν μαζί με άλλες αποφάσεις που ελήφθησαν ως βάση για τις εκταμιεύσεις που κάναμε στο παρελθόν. Είναι σημαντικό να φέρνουμε κοντά τα διάφορα θεσμικά όργανα, συμπεριλαμβανομένου του ΔΝΤ. Και όπως γνωρίζετε, αν οι δημοσιονομικές εξελίξεις παραμείνουν τόσο θετικές όσο φαίνονται τώρα, τότε ταυτόχρονα θα ξεκινήσει ένα άλλο πακέτο με επεκτατικά δημοσιονομικά μέτρα. Αυτό θα βοηθούσε τον πληθυσμό και την οικονομία. Πιστεύω λοιπόν ότι θα ήταν αντίθετο με τη συμφωνία να ακυρωθεί ένα από αυτά τα μέτρα. Εάν η συνταξιοδοτική μεταρρύθμιση ακυρωθεί, τότε και τα υπόλοιπα καταρρέουν. Πρόκειται για ένα πακέτο που συμφωνήθηκε και υποθέτω ότι θα εφαρμοστεί.

Το ίδιο ισχύει για τη συζήτηση κατώτατου μισθού που ξεκίνησε;

Εκεί νομίζω ότι θα εξαρτηθεί από τις συνολικές εξελίξεις, συμπεριλαμβανομένων των δημοσιονομικών εξελίξεων, διότι δεν υπάρχουν αποφασιστικές αποφάσεις από ό, τι γνωρίζω. Επομένως, αυτό είναι κάτι που μπορεί κανείς να μιλήσει, αλλά η κυβέρνηση δεν πρέπει να κάνει τίποτα που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη δημιουργία θέσεων εργασίας.

Έχετε πει στο παρελθόν ότι οι πρώτοι έξι μήνες του 2015 μπορεί να είχαν κοστίσει έως και 100 δισεκατομμύρια ευρώ. Δύο ημέρες πριν την ομιλία σας στους Δελφούς, ο Thomas Wieser επανέλαβε την εκτίμησή του ότι το κόστος αυτής της περιόδου μπορεί να ανέλθει σε 200 δισ. Ευρώ. Έχετε ένα σχόλιο για αυτό;

Όλοι συμφωνούμε ότι το κόστος ήταν πολύ υψηλό, ότι οι πολιτικές πήγαν προς τη λάθος κατεύθυνση για το πρώτο εξάμηνο του 2015. Η ελληνική κεντρική τράπεζα προέβη σε εκτίμηση που δημοσιεύθηκε σε αναφορά ύψους 86 δισ. Ευρώ. Έτσι, η εκτίμησή μου είναι κοντά σε αυτό, αλλά δεν υπάρχει κανένας επιστημονικός τρόπος να βρεθεί ένας αριθμός. Γνωρίζουμε ότι ήταν δαπανηρή: Πρώτον, σήμαινε ένα μεγάλο τρίτο πρόγραμμα. Ένα δεύτερο στοιχείο είναι ότι τα επίπεδα του ΑΕΠ ακόμη και σήμερα είναι χαμηλότερα από αυτά που θα είχαν χωρίς αυτά τα πειράματα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015. Θυμάμαι πολύ καλά ότι τον Δεκέμβριο του 2014 όλοι οι διεθνείς οργανισμοί, όχι μόνο η τρόικα και ο ΕΣΜ, και τον ΟΟΣΑ, η εκτιμώμενη ανάπτυξη το 2015 και το 2016 θα είναι μεταξύ 2 και 3%. Αντιθέτως, γνωρίζουμε ότι τα δύο αυτά χρόνια η ανάπτυξη ήταν και πάλι αρνητική και αυτό είναι άμεση συνέπεια των λανθασμένων πολιτικών κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015. Έτσι, η Ελλάδα συνεχίζει να έχει κάθε χρόνο ένα επίπεδο ΑΕΠ που είναι πέντε με έξι τοις εκατό χαμηλότερο από αυτό που μπορούσε ήταν διαφορετικά. Αυτό καθιστά το κόστος των λανθασμένων αποφάσεων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 πολύ υψηλό.

Πιστεύετε ότι το ΔΝΤ θα ενεργοποιήσει το πρόγραμμά του και θα συμφωνήσει σε μια κοινή DSA (ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους) με τον ΕΜΣ και τα άλλα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα;

Ελπίζω έτσι, εργαζόμαστε σκληρά για αυτό. Θα παράγουμε και τα δύο – το ΔΝΤ και το ΕΣΜ – ένα νέο DSA, με βάση τα πιο πρόσφατα δεδομένα και πολιτικές. Θα προσπαθήσουμε να συγκλίνουμε τα δύο. Το να έχεςι το ΔΝΤ στο πρόγραμμα, θα δώσει στους ξένους επενδυτές και τους εγχώριους επενδυτές και το ευρύ κοινό στην Ελλάδα την πεποίθηση ότι η χώρα βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Έτσι θα βοηθούσε, αλλά δεν μπορώ να πω αυτή τη στιγμή αν θα πετύχουμε. Αλλά εργαζόμαστε σε αυτό.

Έχουμε ακούσει πολλές φορές το σενάριο ότι κάποια στιγμή ο ΕΜΣ θα μπορούσε να αγοράσει τις δανειακές υποχρεώσεις της Ελλάδας έναντι του ΔΝΤ. Είναι ένα αξιόπιστο σενάριο;

Δεν αποφασίζεται τίποτα, διότι αυτό θα ήταν μέρος των μεσοπρόθεσμων μέτρων για το χρέος. Είναι όμως σωστό το γεγονός ότι η δήλωση της Ευρωομάδας του 2016 αναφέρει τη δυνατότητα διαχείρισης της ευθύνης η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη χρήση πόρων ΕΜΣ για την εξαγορά άλλων πιστωτών. Γνωρίζουμε ότι τα δάνεια του ΔΝΤ είναι ακριβότερα σε σύγκριση με τα δάνεια ΕΜΣ. Η εξαγορά τους  θα βελτίωνε τη βιωσιμότητα του χρέους της Ελλάδας. Επομένως, αυτή η επιλογή μπορεί να είναι υπό εξέταση. Ωστόσο, η απόφαση θα υπόκειται στις προϋποθέσεις που ανέφερε η Ευρωομάδα: Η πρόσθετη ελάφρυνση του χρέους είναι απαραίτητη και οι μεταρρυθμίσεις συνεχίζονται. Οι αποφάσεις θα ληφθούν μόνο προς το τέλος του προγράμματος.

Ο πρόεδρος της Eurogroup Mario Centeno δήλωσε σε συνέντευξή του πρόσφατα ότι καθώς περνάμε σε μια μετάβαση από τον πολιτικό και τον εκλογικό κύκλο στην Ελλάδα, είναι σημαντικό ότι η επόμενη κυβέρνηση διατηρεί το αίσθημα της κυριότητας ολόκληρης της διαδικασίας. Ακούσαμε ότι η Ελλάδα ετοιμάζει το δικό της πρόγραμμα. Πόσο σημαντική είναι αυτή για τον ΕΜΣ;

Είναι πολύ σημαντικό γιατί με την έξοδο από το πρόγραμμα τον Αύγουστο, δεν υπάρχει πλέον πρόγραμμα, δεν υπάρχει πλέον μνημόνιο συμφωνίας. Επομένως, αυτό θα έχει τελειώσει, εκτός από ορισμένες προκανονισμένες αποφάσεις για τις οποίες έχουμε ήδη μιλήσει και που θα παρθούν το 2019. Συνολικά, μετά το τέλος του προγράμματος ESM, εναπόκειται στην ελληνική κυβέρνηση να αναπτύξει τη δική της στρατηγική οικονομικής ανάπτυξης. Γνωρίζουμε ότι η κυβέρνηση το κάνει αυτό. Αυτό είναι πολύ θετικό. Ο υπουργός Οικονομικών Τσακαλώτος ενθαρρύνθηκε στην Ευρωομάδα να πράξει ακριβώς αυτό. Είμαι βέβαιος ότι θα υπάρξει κάτι στο τέλος του προγράμματος που θα δώσει στην Ελλάδα μια κατεύθυνση που θα ακολουθήσει και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Και είναι καλό που προέρχεται από το εσωτερικό της χώρας επειδή θα βρίσκεται σε μια νέα κατάσταση. Θα εξαρτηθεί από την Ελλάδα να καθορίσει το μέλλον της και, φυσικά, είμαστε ευτυχείς να δώσουμε συμβουλές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το ΔΝΤ, όπως και με όλα τα κράτη μέλη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέχει σε κάθε μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης συμβουλές πολιτικής, επίσης για τις Κάτω Χώρες και τη Γερμανία για παράδειγμα. Έτσι θα συνεχιστεί. Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να αποφασίσει σχετικά με τη δέσμη μέτρων και τον τρόπο εφαρμογής τους.

Πότε ήταν η Ελλάδα πιο κοντά στο Grexit; Μπορείτε να θυμηθείτε ένα σημείο όταν ανησυχήσατε πραγματικά ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να πάνε στραβά;

Η πλησιέστερη στιγμή που χώρα ήταν κοντά στο Grexit ήταν το καλοκαίρι του 2015, όταν η Ελλάδα αθέτησε το ΔΝΤ και υπήρχε το ερώτημα αν θα υπάρξει ένα τρίτο πρόγραμμα ή όχι. Αυτό αποφασίστηκε σε μια δραματική σύνοδο κορυφής τον Ιούλιο του 2015. Οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων της ευρωζώνης διαπραγματεύθηκαν τη νύχτα με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Στο τέλος υπήρξαν ο Τσίπρας, ο Πρόεδρος Hollande από τη Γαλλία και η Καγκελάριος Μέρκελ από τη Γερμανία και ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Τουσκ. Δεν ήμουν στο δωμάτιο. Από ό, τι γνωρίζουμε, στις έξι το πρωί υπήρξε ένα αδιέξοδο και καμία συμφωνία δεν φαινόταν δυνατή. Αυτή ήταν η στιγμή που ήμασταν πιο κοντά στο Grexit. Αλλά τότε ο πρόεδρος Tusk είπε ότι έπρεπε να παραμείνουν στην αίθουσα μέχρι να βρουν μια λύση. Μετά από άλλες τρεις ώρες διαπραγματεύσεων υπήρξε συμφωνία για ένα τρίτο πρόγραμμα. Αυτό είναι το πρόγραμμα ESM που τελειώνει τώρα. Στη συνέχεια καταγράφηκαν οι ακρογωνιαίοι λίθοι της συμφωνίας. Πιστεύω λοιπόν ότι ήταν η πιο δραματική στιγμή, εκείνη την ημέρα. Ήμασταν πολύ, πολύ κοντά στο Grexit.

Ποια ήταν τα συναισθήματά σας όταν ακούσατε για το αδιέξοδο;

Ήμουν πραγματικά ανήσυχος. Είχα πάντα την άποψη, επίσης δημοσίως, ότι αν η Ελλάδα έπρεπε να εγκαταλείψει τη νομισματική ένωση αυτό θα ήταν καταστροφικό για την ελληνική οικονομία, για τον ελληνικό πληθυσμό, μετά από όλο το βάρος, όλο τον πόνο που είχε περάσει η Ελλάδα. Θα ήταν επίσης πολύ δαπανηρό για τους πιστωτές.Ήλπιζα πάντα ότι θα επικρατούσαν λογικά επιχειρήματα. Το Grexit θα ήταν το πιο ακριβό αποτέλεσμα για την Ελλάδα, αλλά και για τις άλλες χώρες της ζώνης του ευρώ. Ήμουν λοιπόν πολύ χαρούμενος που βρέθηκε μια λύση. Από τον Αύγουστο / Σεπτέμβριο του 2015 το πρόγραμμα ESM έχει υλοποιηθεί – με κάποιες διακυμάνσεις – αλλά συνολικά με πολύ θετικό τρόπο. Και γι ‘αυτό η Ελλάδα είναι τώρα ξανά με θετική ανάπτυξη και μείωσης της ανεργίας. Μπορεί κανείς να δει μια πορεία μπροστά τώρα που η ευημερία επιστρέφει στην Ελλάδα και το βιοτικό επίπεδο για τον ελληνικό λαό μπορεί να αυξηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι θα συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις.

Πηγή: link

11
Mar

Ν. Παππάς: Άνοιγμα στο Κέντρο για δίκαιη ανάπτυξη

Στόχος της κυβέρνησης παραμένει η δίκαιη ανάπτυξη και σ’ αυτόν μπορούν να συμβάλουν δυνάμεις του Κέντρου και της Κεντροαριστεράς, αναφέρει ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς.

Ο κ. Παππάς σε συνέντευξή του στo Έθνος της Κυριακής κατηγορεί τη ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη ότι υπονομεύουν την ομαλή πορεία της χώρας, επιμένοντας ότι «πρέπει να πάμε στην προληπτική γραμμή στήριξης» και σημειώνει: «Δεν θα τους περάσει. Για πρώτη φορά ολοκληρώνεται πρόγραμμα χωρίς μαύρες τρύπες και νέες απαιτήσεις, για πρώτη φορά η οικονομία ανακάμπτει πραγματικά».

Επιπλέον, ασκεί κριτική στον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα, λέγοντας ότι εκφράζεται «με την ιδιότητα του αποτυχημένου υπουργού Οικονομικών του Σαμαρά, ο οποίος επιμένει ότι πρέπει οι χρεοκοπημένες επιλογές του να εφαρμοστούν εκ νέου» και συμπλήρωσε ότι «πρέπει να μείνει στις αρμοδιότητές του».

Τονίζει επίσης, ότι για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της επανάκαμψης στο εσωτερικό και για «να περάσει προς τα έξω, πρέπει να σταλεί ηχηρό και ουσιαστικό μήνυμα ότι η Ελλάδα τελειώνει με τα φαινόμενα διαφθοράς, ότι έχει μηχανισμούς ελέγχου και ορθής διαχείρισης του δημοσίου χρήματος, οι οποίοι προσφέρουν σημαντικές δημοσιονομικές ανάσες, καθώς και ότι επιλύει τα προβλήματα με τους γείτονές της».

Σχολιάζοντας τις αλλαγές και προσθήκες υπουργών στην κυβέρνηση, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και ενημέρωσης είπε, ότι έγιναν συμπληρώσεις κενών θέσεων και «μία πολιτική ανοίγματος στον χώρο της δημοκρατικής Αριστεράς, με την επανασυστράτευση του Φώτη Κουβέλη» αναφέροντας ότι «το άνοιγμα αυτό δεν ήταν ούτε στιγμιαίο, ούτε τυχαίο» και τονίζοντας παράλληλα, ότι «δικός μας διαρκής στόχος είναι η διεύρυνση του φάσματος στήριξης αυτής της κυβέρνησης».

Στην κριτική που ασκείται για την απόφαση της εταιρείας ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές να προχωρήσει σε αύξηση των μισθών των εργαζομένων και στην πρόσληψη προσωπικού, ο κ. Παππάς απάντησε ότι «η ΝΔ παρουσιάζει έντονα αλλεργικά φαινόμενα όταν η ζωή των εργαζομένων βελτιώνεται» και πρόσθεσε ότι η εταιρεία συμμάζεψε μέσα σε ένα χρόνο τα οικονομικά της, το 2017 είχε ανάπτυξη 10% και κέρδη προσαυξημένα κατά 30%.

«Μέρος των θετικών αποτελεσμάτων πρέπει να γυρίσει στους εργαζόμενους» είπε και γι΄ αυτό το λόγο «έχει προταθεί 6% μεσοσταθμική αύξηση, ενώ με την επίτευξη κάποιων στόχων, μπορεί να φτάσει μεσοσταθμικά στο 14% ή σε απόλυτη τιμή στα 200 ευρώ». Επιπλέον, θα προκηρυχθεί διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ για 100 θέσεις αορίστου χρόνου, όπως ανέφερε ο υπουργός.

Σε ό, τι αφορά στα σκάνδαλα, ο κ. Παππάς είπε ότι θα ήταν «βαρύ, αχώνευτο και ασυγχώρητο» να κλείσει η Βουλή τα μάτια σε μία «σκαστή υπόθεση υπεξαίρεσης χρήματος, που διαπράχθηκε επί ΝΔ και ΠΑΣΟΚ».

Επίσης, για την επόμενη από το μνημόνιο ημέρα, είπε ότι «η κυβέρνηση δεν περιμένει τον Αύγουστο για να σχεδιάσει την επόμενη μέρα» και σημείωσε ότι «η πλειονότητα των πρωτοβουλιών μας έχει πρόσημο κοινωνικό. Από τις ΤΟΜΥ, τα ζεστά σχολικά γεύματα και τα επιδόματα υπέρ εκείνων που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, μέχρι τις αλλαγές στο Δημόσιο για τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη διευκόλυνση των συναλλαγών των πολιτών και των επιχειρήσεων με τις υπηρεσίες».

Τέλος, συνοψίζοντας τα πεπραγμένα του υπουργείου του, ο κ. Παππάς είπε: «Οι νέες τεχνολογίες αξιοποιούνται σήμερα ως εργαλείο για την άρση ανισοτήτων. Σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψουμε να αποτελέσουν έδαφος για τη διεύρυνση παλιών ή τη δημιουργία νέων κρίσεων».

Πηγή: link

Comodo SSL