fbpx

12/02/2018

12
Feb

Δείτε όλη την εγκύκλιο για τη ρύθμιση για τις 120 δόσεις

Αναρτήθηκε στη “Διαύγεια” η εγκύκλιος που εξειδικεύει επιπλέον σημεία για τη ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.Δείτε όλη την εγκύκλιο για τη ρύθμιση για τις 120 δόσεις.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας:

• Ορίζει ρητά ότι αίτηση για ρύθμιση μπορούν να υποβάλουν και οι αγρότες καθώς και όσοι έχουν υποχρέωση καταβολής εισφορών ως αυτοαπασχολούμενοι, ανεξαρτήτως αν θεωρείται ότι δεν ασκούν, κατά τα τυπικά κριτήρια, επιχειρηματική δραστηριότητα (π.χ. ανταποκριτές ξένου τύπου).

• Διευκρινίζει ότι ρυθμίζονται και τα πρόστιμα των φορέων κοινωνικής ασφάλισης που υπάγονται στην έννοια της Βασικής Οφειλής, σύμφωνα με τη νομοθεσία.

• Ορίζει την διαδικασία υποβολής της αίτησης μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

• Επιτρέπει τη ρύθμιση οφειλών που αμφισβητούνται δικαστικά από τον οφειλέτη. Με αυτό τον τρόπο οι οφειλέτες αποφεύγουν επιπλέον επιβαρύνσεις.

Η εγκύκλιος που αφορά σε όσους έχουν χρέη έως 50 χιλ. ευρώ αναφέρει αναλυτικά:

ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Οφειλέτες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρ.1 του άρθρου 2 της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης, δύνανται να υποβάλλουν άπαξ έως 31/12/2018 ηλεκτρονικά αίτηση που απευθύνεται στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) για ρύθμιση των οφειλών τους προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης (Φ.Κ.Α.), εφόσον αυτές συνολικά δεν υπερβαίνουν τις 50.000€.

Πιο συγκεκριμένα, δυνατότητα υπαγωγής στη ρύθμιση οφειλών βάσει της παρούσας έχουν:

Α.Φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα ή νομικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με το Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (άρθρα 21 και 47 του ν.4172/2013 και έχουν φορολογική κατοικία στην Ελλάδα και

1.Οι συνολικές οφειλές προς το σύνολο των πιστωτών δεν υπερβαίνουν το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ ή / και

2.Οι οφειλές προς του Φ.Κ.Α. υπερβαίνουν το ογδόντα πέντε τοις εκατό (85%) των συνολικών οφειλών τους (διμερής)

Β.Φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν.4172/2013), αλλά δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν φορολογική κατοικία στην Ελλάδα, με οφειλές προς τους Φ.Κ.Α.έως 50.000 ευρώ. Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται και τα πρόσωπα που έχουν οι ίδιοι την υποχρέωση καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών.

Διευκρινίζεται ότι στο εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα εντάσσεται και το εισόδημα από επιχειρηματική αγροτική δραστηριότητα. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει:

1.Να πληρούνται τα κριτήρια επιλεξιμότητας του άρθρου 3 του ν. 4469/2017 κατά τα οποία, σε μια τουλάχιστον από τις τελευταίες τρεις (3) χρήσεις, πριν την υποβολή της αιτήσεως:
• Οφειλέτες που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα έχουν θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων
• Οφειλέτες που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα έχουν θετικά αποτελέσματα προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων ή θετική καθαρή θέση [equity).

2.Να μη συντρέχουν οι εξαιρέσεις των παραγράφων 2 και 3 του άρθρου 2 του ν.4469/2017, δηλαδή δε δύνανται να υποβάλλουν αίτημα βάσει των διατάξεων της παρούσας:
¦ Πιστωτικά και χρηματοδοτικά ιδρύματα, καθώς και τα υποκαταστήματα αλλοδαπών τέτοιων ιδρυμάτων που λειτουργούν στην Ελλάδα

¦ Πάροχοι επενδυτικών υπηρεσιών, καθώς και τα υποκαταστήματα αλλοδαπών τέτοιων παροχών που λειτουργούν στην Ελλάδα

¦ Οργανισμοί Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες, Οργανισμοί Εναλλακτικών Επενδύσεων και οι διαχειριστές αυτών

¦ Ασφαλιστικές εταιρείες

¦ Φυσικά ή νομικά πρόσωπα εφόσον έχουν υποβάλλει αίτηση για υπαγωγή στις διατάξεις του Ν.4307/2014 ή του Ν.3588/2007 (Πτωχευτικός Κώδικας), εκτός εάν υπάρχει έγκυρη παραίτηση τους από τις εν λόγω διαδικασίες μέχρι την υποβολή της αίτησης, ή για τα οποία έχει εκδοθεί οριστική απόφαση υπαγωγής τους σε μία από τις προαναφερόμενες διαδικασίες ή έχει συζητηθεί η αίτηση τους και εκκρεμεί η έκδοση της δικαστικής απόφασης

¦ Φυσικό πρόσωπο που έχει διακόψει την επιχειρηματική δραστηριότητα ή, για τα νομικά πρόσωπα, βρίσκεται σε διαδικασία λύσης και εκκαθάρισης, εκτός εάν υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών φυσικού προσώπου ή αποφασιστεί η αναβίωση του νομικού προσώπου πριν από την υποβολή της αίτησης

¦ φυσικό πρόσωπο ή, στην περίπτωση νομικών προσώπων, οι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι ή οι διαχειριστές ή οι εταίροι ή και κάθε πρόσωπο εντεταλμένο είτε από ιδιωτική βούληση, είτε με δικαστική απόφαση είτε από το νόμο, που έχει καταδικαστεί με αμετάκλητη απόφαση για φοροδιαφυγή, νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, χρεοκοπία, απάτη κ.λπ..

Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές προς Φ.Κ.Α.που γεννήθηκαν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016 και είναι, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, βεβαιωμένες σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) με τις προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής κατά το χρόνο υπαγωγής στη ρύθμιση. Η υπαγωγή στις ρυθμίσεις της παρούσας απόφασης συνεπάγεται την αυτοδίκαιη απώλεια τυχόν υφιστάμενων ρυθμίσεων για τις ίδιες οφειλές.

Στην έννοια των οφειλών προς Φ.Κ.Α.που υπάγονται στη ρύθμιση, εντάσσονται και οι καταλογιστικές πράξεις. Όσες από τις καταλογιστικές πράξεις αφορούν αυτοτελή πρόστιμα (ΠΕΠ, ΠΕΕ, ΠΕΠΑΕ, ΠΕΑΠ) υπάγονται στην έννοια της «βασικής οφειλής» του αρ.21 παρ. 15 του ν.4469/2017.

Εξαιρούνται από τη ρύθμιση βάσει των διατάξεων της εν λόγω υπουργικής απόφασης, οφειλές που έχουν ρυθμιστεί με οριστική δικαστική απόφαση ή δικαστικό συμβιβασμό κατά τις διατάξεις του ν.3869/2010, ακόμα και εάν ακολούθησε έκπτωση του οφειλέτη για οποιονδήποτε λόγο.

Διευκρινίζεται ότι η δυνατότητα ένταξης του οφειλέτη δεν επηρεάζεται από τυχόν δικαστική αμφισβήτηση της οφειλής προς Φ.Κ.Α.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΑΙΤΗΣΗΣ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

Η αίτηση για τη υπαγωγή στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών υποβάλλεται από 05/02/2018 από τον οφειλέτη ή το εξουσιοδοτημένο από αυτόν πρόσωπο, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας (OCW) που τηρείται στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) (www.keyd.gov.gr).

Πρέπει να περιέχει πλήρη στοιχεία του οφειλέτη και τυχόν συνοφειλετών που υποβάλλουν αυτήν από κοινού με τον οφειλέτη, καθώς και στοιχεία για την αξιολόγηση της επιλεξιμότητάς του, κατάλογο όλων των πιστωτών του οφειλέτη και των οφειλόμενων ποσών ανά πιστωτή και υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν.1599/1986 για την ακρίβεια του περιεχομένου της.

Επιπλέον, η αίτηση συνοδεύεται υποχρεωτικά από τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

1. Αντίγραφο της τελευταίας εκδοθείσας δήλωσης ΕΝ.Φ.Ι.Α. – πράξης προσδιορισμού φόρου του έτους υποβολής της αίτησης και των προηγούμενων πέντε (5) ετών, εφόσον έχουν εκδοθεί

2. Έντυπο υπολογισμού αξίας γηπέδου (ΑΑ ΓΗΣ) για όσους οφειλέτες έχουν στην κυριότητά τους εμπράγματα δικαιώματα επί γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού

3. Πιστοποιητικό περί μη λύσης της εταιρείας από το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) για οφειλέτες νομικά πρόσωπα ή από το Δικηγορικό Σύλλογο για οφειλέτες Δικηγορικές Εταιρείες

4. Αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης του οφειλέτη ή των υπευθύνων νομικών προσώπων (προέδρου & διευθύνοντα συμβούλου για Α.Ε., διαχειριστή για Ε.Π.Ε.και Ι.Κ.Ε., ομόρρυθμων εταίρων και διαχειριστών για προσωπικές εταιρείες).

5.Για φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα ή νομικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, που έχουν συνολικές οφειλές έως 20.000 € ή / και οι οφειλές τους προς Κ.Ε.Α.Ο. υπερβαίνουν το 85% των συνολικών οφειλών τους πιστοποιητικό από το αρμόδιο Πρωτοδικείο:

> Περί μη πτώχευσης,

> Περί μη υπαγωγής αυτού σε διαδικασία εξυγίανσης (αρ.99 επ.ν.3588/2007) ή διαδικασίας εκκαθάρισης (αρ106ια ν.3588/2007) ή συμφωνίας ρύθμισης ή ειδικής διαχείρισης (αρ.62 επ.ν.4307/2014),

> Ότι δεν εκκρεμεί αίτηση για υπαγωγή του οφειλέτη σε κάποια από τις προαναφερόμενες διαδικασίες

6.Για φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα με οφειλές προς τους Φ.Κ.Α.έως 50.000 ευρώ, πιστοποιητικό από το Ειρηνοδικείο Αθηνών (Γενικό Αρχείο Αιτήσεων αρ.13 ν.3869/2010) ότι δεν έχει εκδοθεί οριστική απόφαση ρύθμισης οφειλών ή επικύρωσης δικαστικού συμβιβασμού κατά τις διατάξεις του ν.3869/2010.Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί σχετική απόφαση, πρέπει να προσκομίζεται επικυρωμένο αντίγραφο της αίτησης και της απόφασης και υπεύθυνη δήλωση (ν.1599/86) ότι οι οφειλές για τις οποίες υποβάλλεται η αίτηση ρύθμισης δεν έχουν περιληφθεί στην εκδοθείσα απόφαση.
Στην περίπτωση που οι οφειλές προς Φ.Κ.Α. υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, υποβάλλονται επιπροσθέτως και τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

7. Χρηματοοικονομικές καταστάσεις του αρ.16 του ν.4308/2014 των τελευταίων πέντε (5) περιόδων, οι οποίες πρέπει να είναι δημοσιευμένες (εφόσον προβλέπεται η υποχρέωση σύνταξης ή / και δημοσίευσης)

8. Προσωρινό ισοζύγιο τελευταίου μηνός τεταρτοβάθμιων λογαριασμών του αναλυτικού καθολικού της γενικής λογιστικής (εφόσον προβλέπεται η κατάρτισή του)

9. Πρόσφατα πιστοποιητικά βαρών όλων των ακινήτων

10. Υπεύθυνη δήλωση με αναλυτική παράθεση των ανεξόφλητων υποχρεώσεων για τις οποίες υπάρχουν εμπράγματες εξασφαλίσεις επί αυτών.

Επισημαίνεται ότι οι οφειλέτες της παρ.6 του άρθρου 2 του ν.4469/17, που οι οφειλές προς Φ.Κ.Α. υπερβαίνουν το 85% των συνολικών οφειλών τους, υποχρεούνται σε δήλωση και υποβολή τόσο των οριζόμενων στο άρθρο 5 του νόμου, όσο και των αναφερόμενων στην παρούσα δικαιολογητικών.

Τα προαναφερόμενα δικαιολογητικά προσκομίζονται και από συνοφειλέτη που υποβάλλει από κοινού αίτηση με τον οφειλέτη.

Πέραν των ως άνω υποχρεωτικά υποβαλλόμενων, το Κ.Ε.Α.Ο. δύναται να ζητήσει την υποβολή επιπλέον δικαιολογητικών τα οποία κρίνει απαραίτητα για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του οφειλέτη και για τη διαμόρφωση της πρότασης ρύθμισης.

Στην περίπτωση που το Κ.Ε.Α.Ο. διαπιστώσει ελλείψεις ή ανακρίβειες στην υποβληθείσα αίτηση, δύναται να τάξει εύλογη προθεσμία, η οποία δεν υπερβαίνει τις δέκα (10) εργάσιμες ημέρες, για τη συμπλήρωση ή διόρθωση αυτών και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης να απορρίψει την αίτηση.

ΑΡΜΟΔΙΑ ΟΡΓΑΝΑ

Αρμόδιο όργανο για την πρόταση ρύθμισης, την παρακολούθηση των όρων αυτής και για κάθε άλλη αναγκαία ενέργεια ή πράξη για την εφαρμογή της παρούσας υπουργικής απόφασης είναι η υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. στην κατά τόπο αρμοδιότητα της οποίας υπάγονται οι οφειλές.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ

Για την υποβολή πρότασης ρύθμισης από το Κ.Ε.Α.Ο.ή για την αποδοχή σχετικής πρότασης, τα αρμόδια όργανα λαμβάνουν υπόψη το διαθέσιμο εισόδημα και την αξία ρευστοποίησης των περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων, των οφειλετών και των συνοφειλετών, που υποβάλλουν από κοινού αίτηση και ευθύνονται αλληλεγγύως με αυτόν για το σύνολο ή μέρος των ρυθμιζόμενων οφειλών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ 

Το Κ.Ε.Α.Ο.για την αξιολόγηση των περιουσιακών στοιχείων ελέγχει και λαμβάνει υπόψη τα ακόλουθα:

(α) Ακίνητα:
Εφόσον οι προς ρύθμιση οφειλές προς τους Φ.Κ.Α. υπερβαίνουν τις 20.000€, την πιο πρόσφατη έκθεση πιστοποιημένου εκτιμητή ακινήτων (περ. (ιε) παρ.2 αρ.1 ν.4469/2017) η οποία σε κάθε περίπτωση έχει συνταχθεί εντός έτους από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Τυχόν εκτίμηση αξίας ακινήτων που περιλαμβάνεται σε έκθεση εμπειρογνώμονα, λαμβάνεται υπόψη μόνο όταν βασίζεται σε έκθεση εκτιμητή ακινήτων.
Σε περίπτωση που δεν απαιτείται ή δεν προσκομίζεται έκθεση εκτιμητή ακινήτων, το Κ.Ε.Α.Ο. λαμβάνει υπόψη τη φορολογητέα αξία για τον υπολογισμό του ΕΝ.Φ.Ι.Α.από την τελευταία συντεθείσα δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. – πράξη προσδιορισμού φόρου. Για γήπεδα εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού, στην περίπτωση που δεν προσδιορίζεται αξία ΕΝ.Φ.Ι.Α.και δεν προσκομίζεται έκθεση εκτιμητή ακινήτων, λαμβάνεται υπόψη η αντικειμενική αξία αυτών όπως αυτή προκύπτει από το έντυπο ΑΑ ΓΗΣ.

(β) Κινητά:
β1) όταν αυτά σχετίζονται με την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας του οφειλέτη ή συνοφειλέτη, όπως ενσώματα και άυλα πάγια πλην ακινήτων, αποθέματα, χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία (π.χ. τίτλοι, μετρητά, μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες καταθέσεις, μετοχές), λαμβάνεται υπόψη η αγοραία αξία όπως προκύπτει από έκθεση οικονομολόγου μέλους του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Ο.Ε.Ε.) ή κατόχου άδειας λογιστή φοροτεχνικού Α’ τάξης, η οποία έχει συνταχθεί εντός έτους από την υποβολή της αίτησης. Για οφειλέτη που τηρεί διπλογραφικά βιβλία με ετήσιο κύκλο εργασιών μεγαλύτερο του 1.500.000 ευρώ, λαμβάνεται υπόψη έκθεση ορκωτού ελεγκτή. Σε περίπτωση που δεν προσκομίζεται η προαναφερόμενη έκθεση, λαμβάνεται υπόψη η αξία που αναφέρεται στην αίτηση του οφειλέτη. Για τη διαπίστωση και τον έλεγχο της αξίας σε αυτήν την περίπτωση το Κ.Ε.Α.Ο. δύναται να ζητήσει τυχόν διαθέσιμα συνοδευτικά έγγραφα.

β2) όταν αυτά δε σχετίζονται με την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και αφορούν σε κινητά μεγάλης αξίας, δηλαδή έκαστο εξ’ αυτών υπερβαίνει τις 2.000€ και συνολικά εκτιμώμενα υπερβαίνουν τις 30.000€, λαμβάνεται υπόψη η αξία που αναφέρεται στην αίτηση του οφειλέτη, για τον έλεγχο της οποίας το Κ.Ε.Α.Ο. δύναται να ζητήσει τυχόν διαθέσιμα συνοδευτικά έγγραφα και η οποία δεν μπορεί να υπολείπεται αυτής που αναγράφεται σε εν ισχύ σύμβαση ασφάλισης τους.

β3) όταν αυτά δε σχετίζονται με την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας και αφορούν σε κινητά μικρής αξίας, λαμβάνεται υπόψη η αξία που αναφέρεται στην αίτηση.
Για τον προσδιορισμό της αξίας των περιουσιακών στοιχείων συνοφειλετών, που θα ληφθούν υπόψη για την αξιολόγηση της περιουσίας, αθροίζονται και οι αντίστοιχες αξίες των προσώπων αυτών έως του ποσού συνυπευθυνότητάς τους στις συνολικές προς ρύθμιση οφειλές.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ

Για την αξιολόγηση του διαθέσιμου εισοδήματος το Κ.Ε.Α.Ο. λαμβάνει υπόψη:

Ι) Για νομικά πρόσωπα, είτε πρόκειται για τον οφειλέτη είτε για το συνοφειλέτη που υπέγραψαν την αίτηση από κοινού, το μεγαλύτερο μεταξύ:
> των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (θετικό EBITDA) του τελευταίου έτους πριν από την υποβολή της αίτησης ή
> του μέσου όρου των θετικών EBITDA της τελευταίας τριετίας.

ΙΙ) Για τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, είτε πρόκειται για τον οφειλέτη είτε για το συνοφειλέτη που υπέγραψε από κοινού την αίτηση, το μεγαλύτερο μεταξύ:
> των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (θετικό EBITDA) του τελευταίου έτους πριν από την υποβολή της αίτησης ή
> του μέσου όρου των θετικών EBITDA της τελευταίας τριετίας,
καθώς και το μέσο όρο των εσόδων από άλλες πηγές της τελευταίας τριετίας.

ΙΙΙ) Για συνοφειλέτες φυσικά πρόσωπα μη επιτηδευματίες, το μέσο όρο του πραγματικού δηλωθέντος εισοδήματος (φορολογητέου ή μη) κατά τις τρεις τελευταίες φορολογικές περιόδους.
Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος συνοφειλετών, που θα ληφθούν υπόψη, αθροίζονται οι αντίστοιχες τιμές των προσώπων αυτών κατά το ποσοστό συνυπευθυνότητάς τους στις συνολικές προς ρύθμιση οφειλές.

ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ

Το Κ.Ε.Α.Ο.δεν προτείνει ρυθμίσεις ή δεν αποδέχεται προτάσεις ρυθμίσεων οφειλών στις περιπτώσεις που:
• Διαθέτει δική του μελέτη βιωσιμότητας βάσει της οποίας το χρέος του οφειλέτη χαρακτηρίζεται ως μη βιώσιμο.
• Η συνολική οφειλή προς ρύθμιση υπερβαίνει τις 20.000 € και συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη και των συνοφειλετών, όπως προσδιορίζεται κατά τα ανωτέρω, υπερβαίνει το εικοσιπενταπλάσιο (25) αυτής.

ΤΡΟΠΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ

Οι υπαγόμενες στην παρούσα Υπουργική Απόφαση οφειλές εξοφλούνται σε ισόποσες, τοκοχρεωλυτικές, μηνιαίες δόσεις, για τον υπολογισμό των οποίων λαμβάνεται υπόψη σταθερό επιτόκιο ίσο με το, κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, επιτόκιο euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά πέντε (5) εκατοστιαίες μονάδες.

Συγκεκριμένα για τον υπολογισμό του τελικού ποσού της προς ρύθμιση οφειλής και για το πλήθος των δόσεων, που δεν μπορεί να υπερβαίνει τις εκατόν είκοσι (120) μηνιαίες δόσεις, το Κ.Ε.Α.Ο. προτείνει ρυθμίσεις ως ακολούθως:

ΟΦΕΙΛΕΣ ΕΩΣ 20.000

Σε οφειλέτες που το σύνολο των οφειλών, μετά των νομίμων προσαυξήσεων, ανέρχεται έως 20.000€ και αφορούν σε φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα ή νομικά πρόσωπα, στις περιπτώσεις διμερούς διαπραγμάτευσης, καθώς και σε φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα αλλά δε διαθέτουν πτωχευτική ικανότητα, τα αρμόδια όργανα προτείνουν προτάσεις αναδιάρθρωσης, με τους εξής όρους ανά περίπτωση:

1.Για συνολικές βασικές οφειλές προς Φ.Κ.Α. μέχρι του ποσού των 3.000€:
i. Τμηματική καταβολή του συνόλου της οφειλής, χωρίς διαγραφή κανενός ποσού.
ii. Ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 50 ευρώ
iii. Μέγιστος αριθμός δόσεων 36

2.Για συνολικές βασικές οφειλές προς Φ.Κ.Α.από 3.001€ έως 20.000€:
i. Διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής
ii. Ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 50 ευρώ
iii. Μέγιστος αριθμός δόσεων 120

Ο αριθμός των προαναφερόμενων δόσεων μειώνεται και το ύψος της μηνιαίας δόσης αναπροσαρμόζεται στην περίπτωση που η συνολική αρχική μηναία δόση, όπως υπολογίστηκε, είναι μικρότερη από το ποσό που θα λάμβανε το Κ.Ε.Α.Ο. βάσει της ικανότητας αποπληρωμής του οφειλέτη.

Ως ικανότητα αποπληρωμής προς το σύνολο των πιστωτών νοείται 2,75% του EBITDA που χρησιμοποιήθηκε στην περίπτωση 4.2 ανωτέρω. Στην περίπτωση ύπαρξης και άλλων πιστωτών, το Κ.Ε.Α.Ο.θα λάβει το μέρος του εν λόγω ποσοστού που αντιστοιχεί στο ποσοστό συμμετοχής του Κ.Ε.Α.Ο.στο σύνολο των οφειλών προς όλους τους πιστωτές.

ΟΦΕΙΛΕΣ ΑΠΟ 20.001€ ΕΩΣ 50.000€

Στις διμερείς διαπραγματεύσεις με συνολικές οφειλές από 20.001 έως 50.000€ και στις περιπτώσεις οφειλετών με εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα που στερούνται πτωχευτικής ικανότητας και συνολικές οφειλές προς Φ.Κ.Α.από 20.001 έως 50.000€, το Κ.Ε.Α.Ο. χορηγεί ρυθμίσεις μόνο εφόσον, πέραν των λοιπών, πληρείται και το ακόλουθο κριτήριο βιωσιμότητας:

Ο λόγος του χρέους, όπως αυτό προκύπτει αφού από τη συνολική οφειλή προς Φ.Κ.Α. προαφαιρεθεί το 85% των προσαυξήσεων και τόκων εκπρόθεσμης καταβολής, προς το εισόδημα, όπως αυτό καθορίστηκε σύμφωνα με τα προαναφερόμενα (οφειλέτη και συνοφειλετών), είναι μικρότερος ή ίσος του 8.

Στην περίπτωση αυτή, τα αρμόδια όργανα προτείνουν ρυθμίσεις ως ακολούθως:

i. Διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής
ii. Ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης 50 ευρώ
iii. Μέγιστος αριθμός δόσεων 120

Ο αριθμός των προαναφερόμενων δόσεων μειώνεται και το ύψος της μηνιαίας δόσης αναπροσαρμόζεται στην περίπτωση που η συνολική αρχική μηναία δόση, όπως υπολογίστηκε, είναι μικρότερη από το ποσό που θα λάμβανε το Κ.Ε.Α.Ο. βάσει της ικανότητας αποπληρωμής του οφειλέτη.

Το Κ.Ε.Α.Ο. δύναται να προτείνει ρυθμίσεις, ακόμα και στις περιπτώσεις που δε συντρέχουν τα ανωτέρω κριτήρια βιωσιμότητας, όπου αυτά εφαρμόζονται, εφόσον διαθέτει σύμφωνα με τις εσωτερικές του διαδικασίες, δική του μελέτη βιωσιμότητας, βάσει της οποίας το χρέος χαρακτηρίζεται βιώσιμο ή προσκομίζεται μελέτη βιωσιμότητας που έχει καταρτισθεί εντός έτους από την υποβολή της αίτησης, από άλλον θεσμικό πιστωτή (το Δημόσιο ή πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα) ή από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα.

Η πρώτη δόση καταβάλλεται εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία αποδοχής της πρότασης ρύθμισης και οι επόμενες δόσεις έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα που έπεται αυτής.

Η διαγραφή των οφειλών και η απαλλαγή τόκων και προσαυξήσεων τελεί υπό την αναβλητική αίρεση της ολοσχερούς αποπληρωμής των ρυθμιζόμενων οφειλών.

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ

Από την ημερομηνία υπαγωγής και συμμόρφωσης στη ρύθμιση, για τις υπαγόμενες στη ρύθμιση οφειλές:• Δεν υπολογίζονται περαιτέρω τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής.

• Χορηγείται στον οφειλέτη αποδεικτικό ενημερότητας σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις των Φ.Κ.Α., για τη χορήγηση του οποίου δεν
λαμβάνονται υπόψη τυχόν προς διαγραφή / απαλλαγή βασικές οφειλές, τόκοι και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, όπως προσδιορίζονται στη ρύθμιση.

• Αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών και ακινήτων κατά του οφειλέτη. Η αναστολή δεν ισχύει για ληξιπρόθεσμες δόσεις της σύμβασης και για κατασχέσεις εις χείρας τρίτων που έχουν επιβληθεί έως την υπαγωγή στη ρύθμιση.

• Αναστέλλεται η ποινική δίωξη για τα αδικήματα του α.ν. 86/1967 και αναβάλλεται η εκτέλεση ποινής που επιβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού ή, εφόσον άρχισε, η εκτέλεσή της διακόπτεται. Κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής αυτής, αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος, χωρίς να ισχύει ο χρονικός περιορισμός της παρ.3 του άρθρου 113 του Π.Κ..

• Αναστέλλεται η παραγραφή των ρυθμιζόμενων οφειλών καθ’ όλη τη διάρκεια ισχύος της ρύθμισης και δε συμπληρώνεται πριν την πάροδο έτους από τη λήξη της αναστολής, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο αρ.137 του ν.3655/2008, όπως ισχύει.

Σε περίπτωση που ο οφειλέτης απολέσει το ευεργέτημα της ρύθμισης, τα αναγκαστικά μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.

ΑΠΩΛΕΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗΣ – ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

Η ρύθμιση απόλλυται, με συνέπεια να καθίσταται άμεσα ληξιπρόθεσμο και απαιτητό το σύνολο της οφειλής που παραμένει ανεξόφλητο, σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης μαζί με τους αναλογούντες τόκους και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, στις ακόλουθες περιπτώσεις:

> Μη καταβολής ή μερικής καταβολής δόσεων έως της συμπλήρωσης του ποσού που αντιστοιχεί σε τρεις (3) δόσεις

> Μη υποβολής ΑΠΔ εντός 3 μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους

> Μη εξόφλησης ή τακτοποίησης τρεχουσών οφειλών, δηλ. οφειλών που γεννήθηκαν μετά την 31/12/2016, εντός 90 ημερών από την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση ή οφειλών που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την υπαγωγή σε ρύθμιση, εντός 60 ημερών από την λήξη προθεσμίας καταβολής τους.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

Το Κ.Ε.Α.Ο. διατηρεί το δικαίωμα και μετά την υπαγωγή στη ρύθμιση:

• Να προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά των Φ.Κ.Α.και μέχρι του ύψους των οφειλών αυτού, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες περί συμψηφισμού διατάξεις.

• Να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη και των συνοφειλετών, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη

• Να προβαίνει σε ελέγχους ακρίβειας των στοιχείων που δήλωσε ο οφειλέτης, έως και ένα έτος μετά την αποπληρωμή. Σε περίπτωση διαπίστωσης σημαντικών αποκλίσεων από τα πραγματικά, θα προβαίνει σε μονομερώς έκπτωσή του από τη ρύθμιση και αναβίωση των οφειλών σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης, μαζί με τους αναλογούντες τόκους και προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής. Ποσά που καταβλήθηκαν κατά τη διάρκεια της ρύθμισης, αφαιρούνται από τις απαιτήσεις που αναβίωσαν.

Υπενθυμίζεται ότι με τη συμπλήρωση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του πεδίου «ΑΦΜ» εισάγονται αυτόματα όλες οι βεβαιωμένες οφειλές που έχουν γεννηθεί μέχρι 31/12/2016. Παρά ταύτα, οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να παρέχουν τις απαιτούμενες διευκρινίσεις και να προάγουν την καλύτερη εξυπηρέτηση των οφειλετών που επιθυμούν να υπαχθούν στη ρύθμιση.

Πηγή: link

12
Feb

Κύπρος: Νέο σχέδιο για τα ” κόκκινα” δάνεια επεξεργάζεται η κυβέρνηση

Στα σκαριά βρίσκεται το νέο σχέδιο για τα ” κόκκινα” δάνεια που επεξεργάζεται η κυβέρνηση μέσω του υπουργείου Oικονομικών της Κύπρου για τη δημιουργία Φορέα ή Ταμείου που θα αποσκοπεί κατά βάση στην αντιμετώπιση προβληματικών δανείων που σχετίζονται με την πρώτη κατοικία.

Σύμφωνα με το Stockwatch,το πρόγραμμα φέρει την ονομασία Εστία και βρίσκεται στα τελικά στάδια σχεδιασμού, πριν την παρουσίαση και υιοθέτηση του από το υπουργικό συμβούλιο.

Μάλιστα το Υπουργείο Οικονομικών της Κύπρου φιλοδοξεί να λύσει μέρος του προβλήματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με ρυθμίσεις που ευνοούν όσους αποδεδειγμένα αδυνατούν να πληρώνουν τις δόσεις των στεγαστικών δανείων για πρώτη κατοικία.

Το εν λόγω πρόγραμμα προβλέπει τη δημιουργία φορέα, ο οποίος θα χρηματοδοτηθεί από το κράτος. Σε αυτόν θα μεταφερθούν τα κόκκινα δάνεια ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Δεν έχει αποφασιστεί μέχρι αυτή τη στιγμή το ύψος της κάλυψης των προβληματικών δανείων ή πόσα δάνεια θα περιληφθούν στο εν λόγω σχέδιο για να υπολογιστεί επακριβώς και το δημοσιονομικό βάρος.

Ωστόσο, η σημαντική πτυχή του ύψους της χρηματοδότησης του φορέα από το κράτος εξετάστηκε διεξοδικώς από την τεχνοκρατική ομάδα του υπουργείου οικονομικών και όπως ανέφεραν άτομα που έχουν γνώση των σχεδιασμών, το κράτος με βάση τις οικονομικές του δυνατότητες θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει τον εν λόγω φορέα περίπου λίγο πιο πάνω από το 1 δισ. ευρώ.

Τα ΜΕΔ των νοικοκυριών ανέρχονται σ περίπου σε 11,3 δισ. ευρώ και μέρος τους αφορά πρώτη κατοικία.

Οριστική απόφαση για το ύψος του φορέα δεν έχει ακόμη ληφθεί καθώς, το υπουργείο επεξεργάζεται διάφορα σενάρια.

Στον φορέα έχει προβλεφθεί να συμμετέχουν όλες οι τράπεζες, διότι σε αντίθετη περίπτωση θα τεθεί θέμα δυσμενούς διάκρισης υπέρ του Συνεργατισμού, που έχει και το μεγαλύτερο μέρος των προβληματικών δανείων για πρώτη κατοικία.

Οι σχεδιασμοί που έχουν τεθεί στο τραπέζι προνοούν ότι η κυβέρνηση αναμένεται να προχωρήσει στην έκδοση εγγυημένων ομολόγων έναντι των δανείων που θα μεταφερθούν στο φορέα από τις τράπεζες.

Η τιμή στην οποία θα δοθούν από τις τράπεζες τα δάνεια στο κράτος θα κρίνουν και το μελλοντικό όφελος που θα αποκομίσουν οι φορολογούμενοι από την εν λόγω ρύθμιση.

Με τις προβλέψεις των τραπεζών να φτάνουν το 50% των προβληματικών δανείων, τραπεζίτες και κυβερνητικοί αξιωματούχοι εκτιμούν ότι έχουν ενισχυθεί οι προοπτικές επιτυχίας τέτοιων ρυθμίσεων.

Το πρόγραμμα αυτό θα είναι η πρώτη κοινωνική εξαγγελία του προέδρου Αναστασιάδη μετά την επανεκλογή του, κάτι που προδιέγραψε σε δηλώσεις του την Παρασκευή και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, κάνοντας λόγο, πέραν του κυπριακού, για «θέματα που απασχολούν ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού».

«Και αυτά είναι θέματα για τα οποία το αμέσως επόμενο διάστημα, και με την επαναλειτουργία της βουλής, θα υπάρξουν συγκεκριμένες ενέργειες από μέρους της εκτελεστικής εξουσίας», είπε ο Νίκος Χριστοδουλίδης.

Πηγή: link

12
Feb

Επιστρέφουν οι καταθέσεις στις ελληνικές τράπεζες

Ο ιδιωτικός τομέας επανέφερε στις τράπεζες της χώρας καταθέσεις ύψους 7,4 δισ. ευρώ από τον Μάιο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2017, με τα 4,8 δισ. ευρώ να προέρχονται από νοικοκυριά σύμφωνα με στοιχεία από τις εγχώριες τράπεζες.

Μάλιστα, το ήμισυ αυτών των κεφαλαίων βγήκε από θυρίδες και “σεντούκια”, αναστρέφοντας την τάση προηγούμενων ετών, σύμφωνα με πηγές τραπεζών.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό μέγεθος που καταδεικνύει τη βελτίωση του κλίματος είναι η αύξηση του “νέου χρήματος”, των νέων καταθέσεων δηλαδή που δεν υπόκεινται σε κεφαλαιακούς περιορισμούς μετά τη χαλάρωση του καλοκαιριού του 2016.

Το νέο χρήμα υπολογίζεται αυτή τη στιγμή σε περίπου 30 δισ. ευρώ, επί συνόλου 126 δισ. ευρώ καταθέσεων του ιδιωτικού τομέα, και προέρχεται από “σεντούκια”, επενδυτικά προϊόντα που ρευστοποιούνται, χρήματα από το εξωτερικό και σε μεγάλο βαθμό μετρητά που καταθέτουν εμπορικές επιχειρήσεις.

Από τα περίπου 15 δισ. ευρώ ένα έτος πριν, το νέο χρήμα έχει τουλάχιστον διπλασιαστεί, εξέλιξη που δείχνει, σύμφωνα με τραπεζικά στελέχη, ότι εμπεδώνεται η κανονικότητα.

Μέρος του νέου χρήματος, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις χρησιμοποιείται σε υποχρεώσεις των καταθετών αλλά και ένα αξιοσημείωτο μέρος του, μένει στο σύστημα.

Τραπεζικά στελέχη βλέπουν ότι τους επόμενους μήνες όσο επαληθεύονται οι θετικές εκτιμήσεις για την οικονομία, και πλησιάζει η ολοκλήρωση του προγράμματος χρηματοδότησης, οι συνθήκες θα επιτρέψουν την επιτάχυνση του ρυθμού επιστροφής των καταθέσεων.

Για το 2018, συντηρητικές εκτιμήσεις τραπεζικών στελεχών κάνουν λόγο για τουλάχιστον 7 δισ. ευρώ νέες καταθέσεις με τις προσδοκίες να γίνονται υψηλότερες, και να φθάνουν ακόμη και στα 15 δισ. ευρώ, όσο βελτιώνονται οι συνθήκες.

Είναι ενδεικτική, σύμφωνα πάντα με τραπεζικές πηγές. η σημασία της σταθερότητας και του καλού κλίματος και αποτυπώνεται στις τάσεις του 2017, το οποίο χωρίζεται σε δύο περιόδους που κινήθηκαν σε διαμετρικά διαφορετικές κατευθύνσεις.

Στο πρώτο τετράμηνο του προηγούμενου έτους ήταν κυρίαρχη η ανησυχία των καταθετών και η αβεβαιότητα εξαιτίας της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ενώ από τον Μάιο και μετά, η συμφωνία με τους Θεσμούς και η οριστικοποίησή της τον Ιούνιο, ήταν ο καταλύτης για την άνοδο των καταθέσεων από τον ιδιωτικό τομέα που έγινε σταδιακά και σταθερά.

Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου μειώθηκαν κατά 2,4 δισ. ευρώ ενώ από τον Μάιο ως και τον Δεκέμβριο καταγράφηκαν εισροές 7,4 δισ. ευρώ.

Στο οκτάμηνο αυτό μάλιστα τα νοικοκυριά έφεραν στο σύστημα περίπου 4,8 δισ. ευρώ έναντι μείωσης των καταθέσεών τους κατά 1,6 δισ. ευρώ στο πρώτο τετράμηνο του έτους.

Στο τέλος του έτους, το ισοζύγιο των καταθέσεων του ιδιωτικού τομέα ήταν θετικό με αύξηση της τάξης των 5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 3 δισ. ευρώ προέρχονταν από τις καταθέσεις των νοικοκυριών.

Τις καταθέσεις των επιχειρήσεων τόνωσαν η πληρωμή σημαντικού ποσού των ληξιπρόθεσμων οφειλών από πλευράς του Δημοσίου, αλλά και η αύξηση των τουριστικών εισπράξεων. Οι επιχειρηματικές καταθέσεις, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 2,6 δισ. ευρώ από τον Απρίλιο ως και τον Δεκέμβριο και έκλεισαν το 2017 με αύξηση κατά 1,8 δισ. ευρώ.

Η αποπληρωμή των οφειλών αλλά και η βελτίωση του δείκτη οικονομικού κλίματος, έδωσε περαιτέρω ώθηση στον κύκλο εργασιών συγκεκριμένων κλάδων, όπως για παράδειγμα, τα φαρμακεία, την ενέργεια, τα τρόφιμα, και τον τουρισμός, δημιουργώντας προσδοκίες σε συνδυασμό με τα θετικά μακροοικονομικά δεδομένα.

Πηγή Πληροφοριών:ΑΠΕ

12
Feb

DW: O Ντράγκι συνεχίζει την ποσοτική χαλάρωση

Για μία ακόμη φορά ο επικεφαλής της ΕΚΤ υπερασπίζεται την πολιτική χαμηλών επιτοκίων, αλλά και τηv ποσοτική χαλάρωση. Η ανάπτυξη στην Ευρωζώνη  οφείλεται και στην παρέμβαση της Φρανκφούρτης, λέει ο κεντρικός τραπεζίτης.

Όλα αυτά στα πλαίσια πρόσφατης συζήτησης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για την ετήσια “έκθεση δραστηριοτήτων” της ΕΚΤ και ενώ η Γερμανία και άλλες χώρες του Βορρά ασκούν πιέσεις για να τερματιστεί η πολιτική των χαμηλών επιτοκίων που αποτελεί αντικίνητρο για αποταμίευση. Η ΕΚΤ αντιτείνει ότι, σύμφωνα με το καταστατικό της, παραμένει υπεύθυνη για τη σταθερότητα των τιμών. Μιλώντας στο Ευρωκοινοβούλιο, ο διοικητής της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι δηλώνει ότι η σημερινή νομισματική πολιτική θα συνεχιστεί “τουλάχιστον μέχρι τον Σεπτέμβριο” και σε κάθε περίπτωση μέχρι να επιτευχθεί ο στόχος ως προς τον πληθωρισμό.

“Αν και έχει ενισχυθεί η πεποίθησή μας ότι οι πληθωριστικές πιέσεις θα συγκλίνουν γύρω στο 2%, αλλά κάτω από το συγκεκριμένο όριο, ακόμη δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι έχουμε επικρατήσει σε αυτό το μέτωπο. Μετά από μία άνοδο κοντά στο 2% το 2017 λόγω αυξημένων τιμών ενέργειας, είδαμε ότι από τον περασμένο Μάρτιο ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει σε ένα πλαίσιο μεταξύ 1,3 και 1,5%” συνοψίζει ο Ιταλός τραπεζίτης.

Ποσοτική χαλάρωση και μεταρρυθμίσεις πάνε μαζί

Η τελευταία φορά που η Φρανκφούρτη είχε ανεβάσει τα επιτόκια ήταν το 2011, όπως μεταδίδει η DW,  όταν στο “τιμόνι” της τράπεζας ήταν ο προκάτοχος του Ντράγκι, Ζαν Κλoντ  Τρισέ. Καθώς η πολιτική χαμηλών επιτοκίων δεν είχε αποφέρει άμεσο αποτέλεσμα, ο Μάριο Ντράγκι βρήκε άλλον έναν τρόπο να διοχετεύσει χρήμα στην αγορά, παρεμβαίνοντας στην αγορά ομολόγων. Το αποκαλούμενο “πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης” προκαλεί αντιδράσεις στον πλούσιο Βορρά της Ευρώπης. Αλλά όπως επισημαίνει ο ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Γιώργος Κύρτσος “πάντα συμπληρώνει (ο Ντράγκι) την ποσοτική χαλάρωση, που τη θεωρεί – προς το παρόν τουλάχιστον – αναγκαία, με την επισήμανση ότι πρέπει να ελεγχθούν οι δημόσιες δαπάνες και ότι πρέπει οι κυβερνήσεις να αξιοποιήσουν τον χρόνο που τους εξασφαλίζει με την πολιτική τους η ΕΚΤ για να προχωρήσουν στις αναγκαίες διαρθρωτικές αλλαγές τώρα που το οικονομικό περιβάλλον είναι ευνοϊκό”.

Ο Έλληνας ευρωβουλευτής δηλώνει “φανατικός ντραγκιστής”, καθώς, όπως υποστηρίζει, η σημερινή πολιτική της ΕΚΤ προσφέρει ευκαιρίες στις πιο αδύναμες χώρες της Ευρωζώνης. Απομένει ωστόσο να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των “μη εξυπηρετούμενων δανείων” που επιβαρύνει τον τραπεζικό κλάδο κυρίως στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ιταλία. Ο ίδιος ο Ντράγκι δηλώνει αισιόδοξος, αλλά την ίδια στιγμή προειδοποιεί τα κράτη-μέλη ότι πρέπει να εντείνουν τις προσπάθειες στην κατεύθυνση αυτή. “Τα επίπεδα των μη εξυπηρετούμενων δανείων μειώνονται συνεχώς τα τελευταία τρία χρόνια”, επισημαίνει. “Σημειώνεται πρόοδος στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης που είχε συμφωνηθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Χρειάζονται ωστόσο επιπλέον προσπάθειες από τράπεζες, εποπτικές αρχές και νομοθέτες, προκειμένου να δημιουργηθεί εκείνο το περιβάλλον, στο οποίο μπορούμε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια και τελικά να απαλλαγούμε από αυτά”.

Βάιντμαν στη θέση Ντράγκι;

Η πολιτική Ντράγκι δεν αναμένεται να αλλάξει μέχρι το τέλος της θητείας του Ιταλού τραπεζίτη τον Οκτώβριο του 2019. Αλλά τι θα γίνει στη συνέχεια; Ως ιδιαίτερα σοβαρή υποψηφιότητα για τη διαδοχή του προβάλλει πλέον ο επικεφαλής της γερμανικής κεντρικής τράπεζας, Γιενς Βάιντμαν, ο οποίος πάντως επικρίνει το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης. Το σχόλιο από τον Έλληνα ευρωβουλευτή Γιώργο Κύρτσο: “Νομίζω ότι είναι το σενάριο με τις μεγαλύτερες πιθανότητες εφαρμογής, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν έτσι. Κανείς δεν αμφισβητεί τις ικανότητές του (Βάιντμαν), αλλά ανήκει σε μία διαφορετική σχολή σκέψης. Δηλαδή εκφράζει τους επιτυχημένους και δυναμικούς και δεν είμαι σίγουρος ότι θα δώσει τις αναγκαίες ευκαιρίες με την πολιτική που θα ακολουθήσει σε αυτούς που έχουμε μείνει πιο πίσω. Πολλές φορές με δικές μας ευθύνες, αλλά παρ΄ όλ΄ αυτά χρειαζόμαστε τις ευκαιρίες…”.

 Πηγή: link
12
Feb

Καταιγίδα προστίμων και κυρώσεων για τα ανασφάλιστα οχήματα

Σε νέους ελέγχους για χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα και μοτοσυκλέτες, προχωρούν οι αρμόδιες υπηρεσίες, με την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) να είναι έτοιμη να στείλει νέα πρόστιμα – φωτιά στους ιδιοκτήτες.

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα οι ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων κινδυνεύουν με πρόστιμα 100 έως 250 ευρώ, με αφαίρεση διπλώματος οδήγησης και άδειας κυκλοφορίας, αλλά και με ποινικές κυρώσεις. Το ύψος του προστίμου θα υπολογίζεται με βάση το είδος και τον κυβισμό του οχήματός τους.

Σύμφωνα με τις νεότερες εκτιμήσεις της ΑΑΔΕ αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν περίπου 500.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα, αναμένεται λοιπόν καταιγίδα προστίμων για τα ανασφάλιστα οχήματα.

Ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος αντιμετωπίζει διοικητικές κυρώσεις όπως:

  • Αφαίρεση πινακίδων

  • Αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας

  • Χρηματικό πρόστιμο

Επιπλέον, ο κάτοχος του ανασφάλιστου οχήματος αντιμετωπίζει και ποινικές κυρώσεις.

Τα πρόστιμα που θα καλούνται να πληρώσουν οι παραβάτες ιδιοκτήτες κυμαίνονται:

  • 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κ.εκ.

  • 150 ευρώ για δίκυκλα οχήματα από 251 κ.εκ. και άνω.

  • 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1000 κ.εκ.

  • 250 ευρώ για αυτοκίνητα από 1001 κ.εκ. και άνω.

 

Πηγή: link

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close