fbpx

05/02/2018

5
Feb

Σοσιαλδημοκράτες και CDU/CSU συμφώνησαν στην αύξηση των επενδύσεων στην Ευρωζώνη

Σοσιαλδημοκράτες και CDU/CSU συμφώνησαν στην αύξηση των επενδύσεων στην Ευρωζώνη.

Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες μεταξύ CDU/CSU και Σοσιαλδημοκρατών στη Γερμανία για την Ευρώπη συμφωνώντας στην αύξηση των επενδύσεων και το τέλος της λιτότητας στην Ευρωζώνη, δήλωσε ο πρόεδρος του SPD, Μάρτιν Σουλτς.

«Σήμερα ολοκληρώσαμε τις συνομιλίες μας στο πεδίο της Ευρώπης», ανακοίνωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο ηγέτης του SPD διευκρινίζοντας ότι η συμφωνία περιλαμβάνει «περισσότερες επενδύσεις, επενδυτικό προϋπολογισμό για την Ευρωζώνη και ένα τέλος για την αναγκαστική λιτότητα!».

Ο ίδιος είπε επίσης ότι οι τρεις υποψήφιοι εταίροι τάσσονται υπέρ της δικαιότερης φορολόγησης εταιρειών όπως οι GOOGLE APPLE, FACEBOOK και AMAZON στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Πηγή: ΑΜΠΕ

5
Feb

Novartis-Gate: Βαλίτσες με μίζες σε πέντε πρώην υπουργούς

Novartis-Gate: Βαλίτσες με μίζες σε πέντε πρώην υπουργούς.Τέσσερις προστατευόμενοι μάρτυρες, οι οποίοι έχουν καταθέσει στην Εισαγγελία Διαφθοράς, μετατρέπουν το σκάνδαλο της φαρμακευτικής εταιρείας Novartis στο μεγαλύτερο πολιτικό σκάνδαλο από ιδρύσεως του νεοελληνικού κράτους, το οποίο υπερβαίνει κατά πολύ εκείνα της Siemens και των εξοπλιστικών.

Το θέμα δεν είναι μόνο ότι το ελληνικό δημόσιο έχει απωλέσει έως και 2 δισ. ευρώ από υπερτιμολογήσεις των φαρμάκων που αγόραζε, αλλά ότι πρωταγωνιστές του σκανδάλου είναι πέντε υπουργοί της ΝΔ και της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ από το 2010 έως τον Ιανουάριο του 2015, την εποχή που η ελληνική κοινωνία έχει υποστεί ισχυρό σοκ από την εφαρμογή του πρώτου και του δεύτερου μνημονίου, τα οποία συμπεριλάμβαναν τα πιο σκληρά μέτρα, που οδήγησαν στην απώλεια μεγάλου ποσοστού του εισοδήματος των εργαζομένων και στην απώλεια θέσεων εργασίας. Το κυριότερο είναι ότι φαίνεται να στοιχειοθετείται άμεση εμπλοκή και ενός ενοίκου του Μαξίμου την εποχή εκείνη, που οι μάρτυρες κατονομάζουν ως τελικό αποδέκτη μαύρου χρήματος σε «βαλιτσάκια». Το κομμάτι της δικογραφίας για αυτές τις χρονιές, αφού έχει «χτυπήσει» πάνω σε πρόσωπα που είχαν υπουργικές θέσεις, πιθανόν τις επόμενες μέρες να διαβιβαστεί στη βουλή για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες έρευνας με βάση τον νόμο Περί Ευθύνης Υπουργών. Στη βουλή βρίσκεται ήδη άλλη δικογραφία που αφορά άλλους ή ίδιους υπουργούς της ΝΔ, οι οποίοι παρέκαμπταν τις νόμιμες διαδικασίες για την προμήθεια ιατρικών ειδών και οδηγούσαν σε αγορές με υπερτιμολόγηση. Οι δύο υποθέσεις και κυρίως αυτή της Novartis, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν όσα γίνονται εδώ και έναν χρόνο σε επίπεδο έρευνας, είναι δεμένες νομικά, αφού οι καταθέσεις των μαρτύρων επιβεβαιώνονται με άλλα στοιχεία. Οι εξελίξεις μετατρέπουν την υπόθεση Novartis σε σκάνδαλο μιας συγκεκριμένης ομάδας στη ΝΔ και μοιραία του κόμματος.

Προστατευόμενοι μάρτυρες δίνουν διευθύνσεις και ονόματα – Οι «αδηφάγοι», τα συνέδρια, η πολυπράγμων σύζυγος και η ανησυχία της ΝΔ για την υπόθεση που κάνει τα… πάμπερς να ωχριούν.

Δύο νέοι μάρτυρες, οι οποίοι έχουν μπει στο πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων και προστέθηκαν στους δύο που είχαν καταθέσει ως πληροφοριοδότες υπό προστασία (whistleblowers) στις αμερικανικές αρχές, έχουν ξετυλίξει το κουβάρι των σχέσεων της Novartis με πολιτικά πρόσωπα και ανθρώπους που είχαν αρμοδιότητα τη διαμόρφωση της τιμής του φαρμάκου στην Ελλάδα. Η εν λόγω φαρμακευτική εταιρεία είχε στο στόχαστρό της την Ελλάδα, όχι για να προκαλεί αφαίμαξη στο δημόσιο πουλώντας ακριβά υπερτιμολογημένα φάρμακα, αλλά γιατί η Ελλάδα ήταν από τις χώρες αναφοράς στην τιμή του φαρμάκου, δηλαδή από τις χώρες που διαμορφώνουν την ευρωπαϊκή τιμή του φαρμάκου. Η υψηλή τιμολόγηση των φαρμάκων της Novartis στην Ελλάδα διαμόρφωνε ακριβή τιμή παγκοσμίως και τεράστια κέρδη για την πολυεθνική, που διώκεται παγκοσμίως για τέτοιες πρακτικές. Γι’ αυτό τον λόγο οι μίζες ήταν τεράστιες.

Η Εισαγγελία Διαφθοράς, η οποία ξεκίνησε την έρευνα (συμπεριλαμβάνονται σε αυτή δημοσιεύματα και αποκαλύψεις του Documento στις 8 Ιανουαρίου 2017 και στις 12 Μαρτίου 2017), ύστερα από πολύμηνη προσπάθεια έφτασε στους ανθρώπους-κλειδιά, οι οποίοι δέχτηκαν να καταθέσουν υπό προστασία. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για έναν άντρα και μία γυναίκα, αλλά δεν είναι απαραίτητο ότι αυτοί που παρουσιάζονται ως άντρας και γυναίκα με ψευδώνυμο στη διαδικασία των καταθέσεων έχουν και την ίδια ταυτότητα στην πραγματικότητα, αφού το πρόγραμμα προστασίας προβλέπει δήλωση όχι μόνο ψεύτικου ονόματος αλλά και φύλου ή επαγγέλματος. Η ανεύρεση πάντως των δύο μαρτύρων ταυτίζεται χρονικά με την αποχώρηση από τη Novartis δύο γυναικών στελεχών. Η μία από αυτές ήταν πολύ κοντά στον Mr Novartis της Ελλάδας, τον αντιπρόεδρο και υπεύθυνο για την εικόνα της εταιρείας Κώστα Φρουζή, και η άλλη «ειδική» επί των συνεδρίων της πολυεθνικής στην Ελλάδα. Δηλαδή των διοργανώσεων που εμφανίζονταν ως συνέδρια με χορηγία Novartis, μέσω των οποίων στην πραγματικότητα χρηματίζονταν γιατροί αλλά και πολιτικά πρόσωπα.

Τον Νοέμβριο και τον Μάρτιο του 2017 το Documento είχε αποκαλύψει πτυχές του Novartis-Gate και σχέσεις πολιτικών με την πολυεθνική. Σήμερα προστατευόμενοι μάρτυρες όχι μόνο επιβεβαιώνουν τα δημοσιεύματα αλλά καταθέτουν για μίζες εκατομμυρίων που πήγαιναν με βαλίτσες σε υπουργούς της ΝΔ. Μάλιστα σχετική δικογραφία αναμένεται εντός της εβδομάδας στη Βουλή

Οι υπουργοί ταχυδακτυλουργοί

Τον Δεκέμβριο του 2016 οι ελληνικές αρχές ενημερώθηκαν ότι δύο Ελληνες οι οποίοι σχετίζονταν με τη Novartis είχαν καταθέσει μέσω του δικηγόρου Παύλου Σαράκη στοιχεία για τις μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού της εταιρείας στις αμερικανικές αρχές. Στις 8 Ιανουαρίου 2017 το Documento κάνει το πρώτο δημοσίευμα για αυτό που ονομάζει Novartis-Gate. Στο δημοσίευμα αποκαλύπτεται ότι υπάρχουν εσωτερικά βίντεο από τη Novartis που δείχνουν τον αντιπρόεδρό της να μιλά σε στελέχη της εταιρείας κατονομάζοντας μάλιστα πολιτικά πρόσωπα, την εύνοια και τη βοήθεια των οποίων είχε η εταιρεία, καθώς και μια απόπειρα αυτοκτονίας σημαντικού στελέχους της Novartis, το οποίο είχε διοργανώσει την «προώθηση της εταιρείας».

Οι ελληνικές αρχές, ξεκινώντας τη δική τους έρευνα, επιχείρησαν να πληροφορηθούν από τους Αμερικανούς την πιθανή εμπλοκή πολιτικών προσώπων από την Ελλάδα. Στη φάση εκείνη οι Αμερικανοί επέμεναν να λένε πως «ο ρόλος των πολιτικών προσώπων και οι ευθύνες τους φαίνεται ξεκάθαρα από την ανάγνωση των αποφάσεων που υπέγραφαν για την πολιτική φαρμάκου», υπονοώντας ότι το θέμα δεν ήταν οι μάρτυρες αλλά το τι πραγματικά είχε γίνει με τις δεκάδες υπουργικές αποφάσεις τιμολόγησης του φαρμάκου.

Πάνω από δέκα στελέχη της Novartis πολιορκήθηκαν για να δώσουν στοιχεία. Ο κύκλος λίγο αργότερα άνοιξε με στελέχη του υπουργείου Υγείας που καθόριζαν και πρότειναν τις τιμές φαρμάκου. Από αυτούς του τεμνόμενους κύκλους προέκυψαν τελικώς οι τέσσερις προστατευόμενοι μάρτυρες.

Πολύ προτού πειστούν να καταθέσουν για τα πολιτικά πρόσωπα που ενέχονταν στην υπόθεση, οι μάρτυρες περιέγραψαν το πώς λειτουργούσε το κοινό σύστημα Novartis και υπουργών.

Οι χρηματιζόμενοι από τη Novartis υπουργοί φρόντιζαν να κάνουν τρεις σημαντικές κινήσεις εξυπηρέτησης της πολυεθνικής.

1 Υπέγραφαν για υψηλές τιμές σε φάρμακα της Novartis και καθόριζαν την τιμή στην Ευρώπη, αφού η Ελλάδα ήταν χώρα αναφοράς. Συνήθως οι τιμές ανέβαιναν στα ακριβά φάρμακα. Μία αύξηση 20 ευρώ σε ένα φάρμακο των 100 ευρώ, το οποίο έκανε τζίρο 40 εκατ. ευρώ, σήμαινε αμέσως 8 εκατ. επιπλέον κέρδη για την εταιρεία. Φυσικά την «αναγκαιότητα» του φαρμάκου προπαγάνδιζαν υπουργοί, γιατροί και δημοσιογράφοι. Οπως στην Ιταλία, έτσι και στην Ελλάδα, φάρμακα της Novartis, όπως το Lucentis (για θεραπεία της ωχράς κηλίδας) προωθήθηκε αντί φαρμάκου άλλης εταιρείας που ήταν 40 φορές φτηνότερο.

2 Οι υπουργοί και οι υπηρεσιακοί παράγοντες φρόντιζαν να καθυστερούν και να παρακωλύουν τους ανταγωνιστές της Novartis, ώστε η εταιρεία-ευεργέτης να έχει πάντα προβάδισμα.

3 Η Novartis είχε επίσης προβάδισμα στις πληρωμές του ΕΟΠΥΥ. Οταν οι άλλες εταιρείες, οι οποίες δεν είχαν περάσει από το υπουργικό ταμείο, είχαν καθυστερήσεις στην πληρωμή στο όνομα της οικονομικής κρίσης, η Novartis πληρωνόταν κανονικά.

Και οι τρεις ταχυδακτυλουργικές κινήσεις του διεφθαρμένου συστήματος φαίνεται ότι αποδεικνύονται από τα στοιχεία που υπέδειξαν οι μάρτυρες, τα οποία δεν είναι τίποτε άλλο από τα επίσημα έγγραφα πληρωμών και τιμολόγησης φαρμάκου.

Βαλίτσες με χρήμα σε Μαξίμου και υπουργούς

Στέλεχος της Novartis είχε ενημερώσει ότι παρέδωσε στο Μαξίμου βαλίτσα με 1 εκατ. ευρώ αφού προηγήθηκε συνάντηση πολυσυζητημένου συμβούλου του τότε πρωθυπουργού

Ενας από τους ανθρώπους που σχετίστηκαν με την έρευνα από πολύ νωρίς επιμένει ότι «τα πάμπερς της εποχής Κοσκωτά» ωχριούν μπροστά σε αυτά που έχουν καταθέσει οι μάρτυρες για τη σχέση Novartis και πολιτικών προσώπων της περιόδου 2010-2015 που εξετάζεται στη δικογραφία η οποία αναμένεται να σταλεί στη Βουλή. Δύο μάρτυρες έχουν καταθέσει πως στέλεχος της Novartis, το οποίο μάλιστα πριν από ένα χρόνο μπήκε υπό τον εσωτερικό έλεγχο και της ίδιας της εταιρείας, μοίραζε εκατομμύρια σε βαλίτσες που παρέδιδε με μετρητά. Τα ποσά δεν ήταν καθόλου ευκαταφρόνητα. Υπάρχουν υπουργοί που, σύμφωνα με τις καταθέσεις, πήραν 2 εκατ. ευρώ σε δόσεις αλλά υπήρξε και δόση του 1 εκατομμυρίου. Το στέλεχος της Novartis είχε ενημερώσει τη μαμά εταιρεία, και συγκεκριμένα Ιταλό στέλεχός της, ότι παρέδωσε στο Μέγαρο Μαξίμου βαλίτσα με 1 εκατομμύριο ευρώ. Αυτής της παράδοσης προηγήθηκε συνάντηση πολυσυζητημένου πρωθυπουργικού συμβούλου με το στέλεχος της Novartis. Το συγκεκριμένο πρόσωπο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναλάμβανε το ξέπλυμα του μαύρου χρήματος.

Πέντε υπουργοί οι οποίοι είχαν εμπλοκή με το φάρμακο χρηματίστηκαν με τον ίδιο τρόπο από το ίδιο πρόσωπο της Novartis, το οποίο μάλιστα ήταν αρκετά ομιλητικό στο εσωτερικό της εταιρείας, περιγράφοντας ως αδηφάγους τους υπουργούς.

Οι μάρτυρες έχουν κατονομάσει επίσης υπουργό οικονομικού υπουργείου ως χρηματιζόμενο από τη Novartis προκειμένου να προωθεί την εκταμίευση των ποσών που απαιτούσε η Novartis, όταν οι αντίπαλες εταιρείες έμεναν χωρίς πληρωμή «λόγω κρίσης».

Οι λεπτομέρειες των καταθέσεων είναι συγκλονιστικές. Περιγράφονται πρόσωπα, τρόποι πληρωμής και επακριβώς οι παρεχόμενες υπηρεσίες από τους υπουργούς προς τη Novartis.

Τα συνέδρια και η σύζυγος υπουργού

Εκτός από τους υπουργούς κατονομάζεται και σύζυγος υπουργού, η οποία εισέπραττε από τη Novartis αντί του υπουργού ως διοργανώτρια συνεδρίων. Τα συνέδρια είχαν ως φορείς διοργάνωσης διάφορα πρόσωπα τα οποία σχετίζονταν με τη Novartis και εμφανίζονταν ως επιστημονικοί φορείς. Οι φορείς αυτοί αναλάμβαναν να θέσουν υπό την αιγίδα τους ένα φαινομενικά ιατρικό επιστημονικό συνέδριο στο οποίο χορηγός ήταν η Novartis και άλλες φαρμακευτικές εταιρείες. Τα έσοδα από τις χορηγίες πήγαιναν στη διοργανώτρια σύζυγο υπουργού, η οποία εμφάνιζε ως νόμιμα τα έσοδα. Ηταν τόση η βεβαιότητα και η απροσεξία του υπουργικού ζεύγους, που ο κ. υπουργός κατά καιρούς εμφανιζόταν στα συγκεκριμένα συνέδρια ως παράγοντας με επιστημονική κατάρτιση επί του αντικειμένου του συνεδρίου.

Η φημολογία των τελευταίων ημερών περί αποκαλύψεων για τη Novartis έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία στα πολιτικά κόμματα. Στη ΝΔ, όπου γνωρίζουν πως η εξεταζόμενη περίοδος αφορά δικούς της υπουργούς, η κυρίαρχη αντίληψη είναι ότι πρέπει το κόμμα να απαντήσει πως οι προστατευόμενοι μάρτυρες δεν είναι παρά κουκουλοφόροι που συκοφαντούν ανθρώπους. Οι πιο ψύχραιμοι ωστόσο θυμίζουν ότι ο νόμος περί προστατευόμενων μαρτύρων ήταν μια νομική ρύθμιση της ΝΔ, η οποία μάλιστα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στις διώξεις εναντίον της Χρυσής Αυγής. Συνεπώς δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν απαξιωτικά.

Οσοι γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο κινήθηκε η Εισαγγελία Διαφθοράς επιμένουν ότι η υπόθεση δεν είναι μόνο μεγάλη αλλά και δεμένη με στοιχεία που επιβεβαιώνουν τις μαρτυρίες. Στην έρευνα που αφορά τα μη πολιτικά πρόσωπα έχουν εντοπιστεί γιατροί και μέλη των Επιτροπών Τιμολόγησης Φαρμάκου με εισοδήματα που δεν μπορούν να δικαιολογήσουν. Η Εισαγγελία θεωρεί βέβαιο ότι τόσο η έκταση της έρευνας όσο και τα ενοχοποιητικά στοιχεία που υπάρχουν θα οδηγήσουν πολλούς να συνεργαστούν με τις Αρχές. Αλλωστε, ένας από τους υπουργούς που εμπλέκονται έχει έρθει στο παρελθόν σε επαφή με Αμερικανούς, οι οποίοι του είχαν προτείνει να καταθέσει ως μάρτυρας εναντίον της Novartis.

Οπως αναφέρει δικηγόρος που γνωρίζει, «μπορεί στο μυαλό όσων εμπλέκονται σήμερα η βασική γραμμή να είναι πως πρέπει να μιλήσουν για πολιτική δίωξη, ωστόσο τα στοιχεία είναι τέτοια που αν πάνε στη Βουλή και ξεκινήσουν διαδικασίες ανάκρισης, το σύνθημα θα είναι ο σώζων εαυτόν σωθήτω».

Σύμφωνα με έγκριτους νομικούς, τα αδικήματα που αντιμετωπίζουν τα εμπλεκόμενα πρόσωπα δεν έχουν παραγραφεί, αφού δεν πρόκειται για απιστία και παράβαση καθήκοντος μόνο, αλλά και για διακίνηση μαύρου χρήματος, το οποίο δεν παραγράφεται.

Πηγή: link

5
Feb

Τα μυστικά για ρύθμιση χρεών σε 36 και 120 δόσεις

Τα μυστικά για ρύθμιση χρεών σε 36 και 120 δόσεις.Χιλιάδες επιχειρήσεις, ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες θα έχουν τη άμεσα δυνατότητα να εξοφλούν έως και σε 36 μηνιαίες δόσεις ληξιπρόθεσμα χρέη μέχρι 3.000 ευρώ προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία ή να αποπληρώνουν έως και σε 120 μηνιαίες δόσεις ληξιπρόθεσμα χρέη έως 50.000 ευρώ προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους εξέδωσε εγχειρίδιο με αναλυτικές διευκρινίσεις για τον τρόπο εφαρμογής των νέων ρυθμίσεων, παραθέτοντας πλήρεις απαντήσεις στις πιο συχνά υποβαλλόμενες ερωτήσεις των πολιτών για τις ρυθμίσεις των 36 και των 120 δόσεων. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο εγχειρίδιο, ο κάθε οφειλέτης που πληροί τις προβλεπόμενες προϋποθέσεις θα μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση που τον ενδιαφέρει, μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.keyd.gov.gr

Οι απαντήσεις στις πιο σημαντικές ερωτήσεις έχουν αναλυτικά ως εξής:

1. Μπορούν να ρυθμίσουν τις οφειλές τους τα φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα αλλά δεν έχουν την πτωχευτική ικανότητα;

Φυσικό πρόσωπο που αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά δεν έχει την πτωχευτική ικανότητα μπορεί να ρυθμίσει τις οφειλές του προς το Δημόσιο και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης εφόσον:

i. Έχει κάνει έναρξη εργασιών.

ii. Έχει φορολογική κατοικία στην Ελλάδα.

iii. Έχει σε μία από τις 3 τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης:

✓ θετικό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, για οφειλέτες που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, ή

✓ θετικό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ή θετική καθαρή θέση, για οφειλέτες που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.

iv. Δεν είναι διαχειριστής:

✓ Οργανισμού Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες (ΟΣΕΚΑ) ή

✓ Οργανισμού Εναλλακτικών Επενδύσεων (ΟΕΕ).

v. Δεν έχει διακόψει την επιχειρηματική του δραστηριότητα, εκτός εάν υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών φυσικού προσώπου πριν από την υποβολή της αίτησης για υπαγωγή στη διαδικασία εξωδικαστικής ρύθμισης οφειλών.

vi. Δεν έχει καταδικασθεί με αμετάκλητη απόφαση το ίδιο το φυσικό πρόσωπο για ένα από τα ακόλουθα αδικήματα:

(αα) φοροδιαφυγή, εκτός αν αφορά μη απόδοση φόρου προστιθέμενης αξίας, φόρου κύκλου εργασιών, φόρου ασφαλίστρων, παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων τελών ή εισφορών ή φόρου πλοίων,

(ββ) νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, υπεξαίρεση, εκβίαση, πλαστογραφία, δωροδοκία, δωροληψία, λαθρεμπορία, καταδολίευση δανειστών, χρεοκοπία ή απάτη, σε βαθμό κακουργήματος. Στην περίπτωση της απάτης, αν ο παθών είναι το Δημόσιο ή φορέας κοινωνικής ασφάλισης, αρκεί η καταδίκη σε βαθμό πλημμελήματος.

vii. Οι συνολικές οφειλές του προς ρύθμιση ανά πιστωτή (Δημόσιο ή φορείς κοινωνικής ασφάλισης) κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης για εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών του δεν υπερβαίνουν το ποσό των 50.000 ευρώ.

2. Εντάσσονται στην παρούσα ρύθμιση οι ελεύθεροι επαγγελματίες;

Ναι, εντάσσονται, καθώς οι ελεύθεροι επαγγελματίες είναι φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά δεν έχουν την πτωχευτική ικανότητα. Περιπτώσεις ελεύθερων επαγγελματιών είναι ενδεικτικά τα φυσικά πρόσωπα που ασκούν το επάγγελμα του ιατρού, του οδοντιάτρου, του κτηνιάτρου, του φυσιοθεραπευτή, του βιολόγου, του ψυχολόγου, της μαίας, του δικηγόρου, του δικολάβου, του συμβολαιογράφου, του άμισθου υποθηκοφύλακα, του δικαστικού επιμελητή, του αρχιτέκτονα, του μηχανικού, του τοπογράφου, του χημικού, του γεωπόνου, του γεωλόγου, του δασολόγου, του ωκεανογράφου, του σχεδιαστή, του δημοσιογράφου, του συγγραφέα, του διερμηνέα, του ξεναγού, του μεταφραστή, του καθηγητή ή του δασκάλου, του καλλιτέχνη γλύπτη ή του ζωγράφου ή του σκιτσογράφου ή του χαράκτη, του ηθοποιού, του εκτελεστή μουσικών έργων ή του μουσουργού, των καλλιτεχνών των κέντρων διασκέδασης, του χορευτή, του χορογράφου, του σκηνοθέτη, του σκηνογράφου, του ενδυματολόγου, του διακοσμητή, του οικονομολόγου, του αναλυτή, του προγραμματιστή, του ερευνητή ή του συμβούλου επιχειρήσεων, του λογιστή ή του φοροτέχνη, του αναλογιστή, του κοινωνιολόγου, του κοινωνικού λειτουργού και του εμπειρογνώμονα.

3. Ποιες οφειλές προς το Δημόσιο των ανωτέρω φυσικών προσώπων ρυθμίζονται;

Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές προς το Δημόσιο που είναι ήδη βεβαιωμένες κατά την 31η Δεκεμβρίου 2016, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων – ΚΕΔΕ (ν.δ. 356/1974), του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013) και του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001), καθώς και οφειλές υπέρ τρίτων πιστωτών που βεβαιώνονται και εισπράττονται από τη Φορολογική Διοίκηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ΚΕΔΕ, εφόσον έχουν ήδη βεβαιωθεί κατά την ανωτέρω ημερομηνία, με τις προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής κατά το χρόνο υπαγωγής στη ρύθμιση. Η υπαγωγή στην ανωτέρω ρύθμιση συνεπάγεται την αυτοδίκαιη απώλεια τυχόν υφιστάμενων ρυθμίσεων για τις ίδιες οφειλές.

4. Ποιες οφειλές προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης των ανωτέρω φυσικών προσώπων ρυθμίζονται;

Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές προς τους ΦΚΑ που γεννήθηκαν μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016 και είναι κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης βεβαιωμένες, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων – ΚΕΔΕ (ν.δ. 356/1974), με τις προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής κατά το χρόνο υπαγωγής στη ρύθμιση. Η υπαγωγή στην ανωτέρω ρύθμιση συνεπάγεται την αυτοδίκαιη απώλεια τυχόν υφιστάμενων ρυθμίσεων για τις ίδιες οφειλές.

Από τη ρύθμιση εξαιρούνται οφειλές που έχουν ρυθμιστεί με οριστική δικαστική απόφαση ή δικαστικό συμβιβασμό κατά τις διατάξεις του νόμου 3869/2010, ακόμα κι αν ακολούθησε έκπτωση του οφειλέτη για οποιονδήποτε λόγο.

5. Μέχρι πότε μπορεί ένας οφειλέτης να υποβάλει την αίτησή του για ρύθμιση των ρυθμιζόμενων οφειλών του προς το Δημόσιο και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και πού την υποβάλλει;

Φυσικό πρόσωπο που αποκτά εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα, αλλά δεν έχει την πτωχευτική ικανότητα και επιθυμεί να ρυθμίσει τις ρυθμιζόμενες οφειλές του προς το Δημόσιο και τους ΦΚΑ, το σύνολο των οποίων δεν υπερβαίνουν τις 50.000 ευρώ έκαστος, υποβάλλει αίτηση ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ) www.keyd.gov.gr και με τη χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Η αίτηση μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά έως την 31η Δεκεμβρίου 2018.

6. Ποιο το περιεχόμενο της αίτησης και ποια τα συνυποβαλλόμενα δικαιολογητικά;

Η αίτηση πρέπει να περιέχει:

✓ πλήρη στοιχεία του οφειλέτη,

✓ πλήρη στοιχεία τυχόν συνοφειλετών που υποβάλλουν την αίτηση από κοινού με τον οφειλέτη,

✓ τα στοιχεία που βεβαιώνουν ότι ο οφειλέτης έχει σε μία από τις 3 τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης:

• θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων, για οφειλέτες που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, ή

• θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων ή θετική καθαρή θέση, για οφειλέτες που τηρούν διπλογραφικό λογιστικό σύστημα,

✓ κατάλογο όλων των πιστωτών του οφειλέτη και των οφειλόμενων ποσών ανά πιστωτή.

Η αίτηση υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 και συνοδεύεται υποχρεωτικά από:

✓ Πιστοποιητικό από το Ειρηνοδικείο Αθηνών (Γενικό Αρχείο Αιτήσεων άρθρου 13 ν. 3869/2010) που να βεβαιώνει ότι δεν έχει εκδοθεί για τον οφειλέτη οριστική δικαστική απόφαση ρύθμισης οφειλών ή επικύρωσης δικαστικού συμβιβασμού κατά τις διατάξεις του νόμου 3869/2010. Σε περίπτωση έκδοσης τέτοιου είδους δικαστικής απόφασης, πρέπει να προσκομίζονται:

• υπεύθυνη δήλωση του οφειλέτη του ν. 1599/1986 ότι οι οφειλές που έχουν περιληφθεί στην παρούσα αίτηση του οφειλέτη δεν έχουν ρυθμιστεί με οριστική δικαστική απόφαση ή δικαστικό συμβιβασμό κατά τις διατάξεις του νόμου 3869/2010, ακόμα κι αν ακολούθησε έκπτωση του οφειλέτη για οποιονδήποτε λόγο, καθώς και

• επικυρωμένο αντίγραφο της αίτησης και της απόφασης.

✓ Αντίγραφο της τελευταίας εκδοθείσας δήλωσης ΕΝΦΙΑ – πράξης προσδιορισμού φόρου του έτους υποβολής της αίτησης και

• των τριών (3) προηγούμενων ετών, εφόσον έχουν εκδοθεί, για αίτηση ρύθμισης οφειλών προς το Δημόσιο,

• των πέντε (5) προηγούμενων ετών, εφόσον έχουν εκδοθεί, για αίτηση ρύθμισης οφειλών προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης.

✓ Για οφειλέτες οι οποίοι έχουν στην κυριότητά τους εμπράγματα δικαιώματα επί γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης και οικισμού, συμπληρωμένο έντυπο υπολογισμού αξίας του γηπέδου (Α ΓΗΣ).

✓ Αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης του οφειλέτη.

Στην περίπτωση κατά την οποία οι προς ρύθμιση οφειλές προς το Δημόσιο ή/και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης υπερβαίνουν τις 20.000 ευρώ, επισυνάπτονται επιπροσθέτως και τα ακόλουθα δικαιολογητικά:

✓ Χρηματοοικονομικές καταστάσεις του άρθρου 16 του ν. 4308/2014 (Α’ 251) των τελευταίων πέντε (5) περιόδων, οι οποίες πρέπει να είναι δημοσιευμένες, εφόσον προβλέπεται υποχρέωση σύνταξης ή/και δημοσίευσης αυτών.

✓ Προσωρινό ισοζύγιο τελευταίου μηνός τεταρτοβάθμιων λογαριασμών του αναλυτικού καθολικού της γενικής λογιστικής, εφόσον προβλέπεται η κατάρτισή του.

✓ Πρόσφατα πιστοποιητικά βαρών όλων των ακινήτων.

✓ Υπεύθυνη δήλωση με αναλυτική παράθεση των ανεξόφλητων υποχρεώσεων για τις οποίες υπάρχουν εμπράγματες εξασφαλίσεις επί αυτών.

Το Δημόσιο ή/και το ΚΕΑΟ (το οποίο εκπροσωπεί τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης) δύναται να ζητήσουν την υποβολή επιπλέον δικαιολογητικών, τα οποία κρίνουν απαραίτητα για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του οφειλέτη και για τη διαμόρφωση της πρότασης ρύθμισης από αυτούς.

7. Ποια κριτήρια λαμβάνουν υπόψη το Δημόσιο και οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης για τη διαμόρφωση της πρότασης ρύθμισης;

Για την υποβολή πρότασης ρύθμισης από το Δημόσιο και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης λαμβάνονται υπόψη:

✓ η αξία των περιουσιακών στοιχείων, κινητών και ακινήτων, του οφειλέτη και των συνοφειλετών αυτού έως του ποσού της συνυπευθυνότητάς τους στις συνολικές προς ρύθμιση οφειλές και

✓ το διαθέσιμο εισόδημα του οφειλέτη και των συνοφειλετών αυτού κατά το ποσό της συνυπευθυνότητάς τους στις συνολικές προς ρύθμιση οφειλές.

8. Ποιες ρυθμίσεις χορηγούν το Δημόσιο ή/και οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης στα φυσικά πρόσωπα που αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα χωρίς πτωχευτική ικανότητα με συνολικές οφειλές προς ρύθμιση έως € 50.000,00 στον κάθε πιστωτή (Δημόσιο, ΦΚΑ);

> Για οφειλέτες με συνολικό ποσό βασικής οφειλής προς ρύθμιση έως 3.000 ευρώ και συνολικό ποσό προς ρύθμιση έως 50.000 ευρώ προς το Δημόσιο ή/και τους ΦΚΑ:

✓ τμηματική καταβολή του συνολικώς οφειλόμενου ποσού χωρίς δυνατότητα διαγραφής κανενός ποσού,

✓ καθορισμό του πλήθους και του ύψους των ισόποσων τοκοχρεολυτικών μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:

i. ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ,

ii. μέγιστος αριθμός δόσεων 36,

✓ επιτόκιο ρύθμισης: επιτόκιο euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά πέντε (5) εκατοστιαίες μονάδες, το οποίο είναι σταθερό, με κρίσιμο χρόνο την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, και υπολογίζεται ετησίως,

✓ στη ρύθμιση δεν συνυπολογίζονται τα πρόστιμα του άρ. 57 ν. 4174/2013 και του άρ. 6 του ν.δ. 356/1974.

> Για οφειλέτες με συνολικό ποσό βασικής οφειλής προς ρύθμιση από 3.000,01 έως 20.000 ευρώ και συνολικό ποσό προς ρύθμιση έως 50.000 ευρώ προς το Δημόσιο ή/και τους ΦΚΑ:

✓ διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής,

✓ καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:

i. ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ,

ii. μέγιστος αριθμός δόσεων 120,

✓ επιτόκιο ρύθμισης: επιτόκιο euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά πέντε (5) εκατοστιαίες μονάδες, το οποίο είναι σταθερό, με κρίσιμο χρόνο την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, και υπολογίζεται ετησίως,

✓ στη ρύθμιση δεν συνυπολογίζονται τα πρόστιμα του άρ. 57 ν. 4174/2013 και του άρ. 6 του ν.δ. 356/1974.

> Για οφειλέτες με συνολικό ποσό βασικής οφειλής προς ρύθμιση άνω των 20.000,00 και συνολικό ποσό προς ρύθμιση έως 50.000 ευρώ προς το Δημόσιο ή/και τους ΦΚΑ:

Το Δημόσιο και οι ΦΚΑ χορηγούν ρυθμίσεις μόνο εφόσον το σύνολο των οφειλών προς ρύθμιση μετά την αφαίρεση ποσοστών 95% από τα φορολογικά πρόστιμα και 85% από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής των ασφαλιστικών ταμείων είναι μέχρι 8 φορές μεγαλύτερο από το εισόδημα του οφειλέτη και τυχόν συνοφειλετών.

Εφόσον ισχύει το ως άνω κριτήριο βιωσιμότητας, τότε το Δημόσιο ή/και οι ΦΚΑ χορηγούν ρυθμίσεις με τα εξής χαρακτηριστικά:

✓ διαγραφή του 85% των οφειλών από προσαυξήσεις και τόκους εκπρόθεσμης καταβολής,

✓ διαγραφή του 95% των οφειλών από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση,

✓ καθορισμό του πλήθους και του ύψους των μηνιαίων δόσεων, βάσει των κάτωθι κανόνων:

i. ελάχιστο ποσό εκάστης δόσης 50 ευρώ,

ii. μέγιστος αριθμός δόσεων 120,

✓ επιτόκιο ρύθμισης: επιτόκιο euribor τριμήνου, προσαυξημένο κατά πέντε (5) εκατοστιαίες μονάδες, το οποίο είναι σταθερό, με κρίσιμο χρόνο την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, και υπολογίζεται ετησίως,

✓ στη ρύθμιση δεν συνυπολογίζονται τα πρόστιμα του άρ. 57 ν. 4174/2013 και του άρ. 6 του ν.δ. 356/1974.

Το Δημόσιο δύναται να προτείνει ρυθμίσεις ακόμα και χωρίς τη συνδρομή του ανωτέρου κριτηρίου βιωσιμότητας εφόσον διαθέτει, σύμφωνα με τις εσωτερικές του διαδικασίες, δική του μελέτη βιωσιμότητας, βάσει της οποίας το χρέος του οφειλέτη χαρακτηρίζεται ως βιώσιμο. Το ίδιο εφαρμόζεται και σε περίπτωση που προσκομίζεται μελέτη βιωσιμότητας που έχει καταρτισθεί από άλλον θεσμικό πιστωτή (φορέα κοινωνικής ασφάλισης ή πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα) ή από ανεξάρτητο εμπειρογνώμονα σε χρόνο μικρότερο του έτους πριν από την υποβολή της αίτησης του οφειλέτη για ρύθμιση των οφειλών του.

9. Πώς γίνεται η καταβολή των δόσεων της ρύθμισης;

Για την υπαγωγή στη ρύθμιση πρέπει να καταβληθεί η πρώτη δόση εντός πέντε (5) εργάσιμων ημερών από την αποδοχή της πρότασης ρύθμισης από τον αιτούντα. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε επόμενου μήνα, αρχής γενομένης από την ημερομηνία αποδοχής της πρότασης ρύθμισης.

Πηγή πληροφοριών: Ελεύθερος Τύπος

5
Feb

Πότε έρχονται τα «ραβασάκια» με τα πρόστιμα για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ

Πότε έρχονται τα «ραβασάκια» με τα πρόστιμα για όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ.Την Έκθεση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναμένει, σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr. η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ώστε να καταθέσει στη Βουλή το νομοσχέδιο, στο οποίο μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνονται τα πρόστιμα για τους ιδιοκτήτες που δεν περνούν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ, τα νέα όρια ηλικίας για τα Ταξί αλλά και ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ.

Συγκεκριμένα, στο νομοσχέδιο που είχε παρουσιάσει ο κ. Σπίρτζης επισημαίνονταν πως στους παραβάτες θα επιβάλλεται το πρόστιμο των 150 ευρώ μόνο μετά την πάροδο έξι μηνών από τον τακτικό έλεγχο με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2018 και μετά.

Ωστόσο, εξαιτίας τη μη κατάθεσης του νομοσχεδίου πριν από την έλευση της νέας χρονιάς αναμένεται η καθυστέρηση της επιβολής των προστίμων κατά τουλάχιστον ένα μήνα με αναδρομική ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου αντί για την 1η Ιανουαρίου 2018 η οποία αυτομάτως «μεταφέρει» τα πρόστιμα για το καλοκαίρι!

Επίσης, οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ που δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο έχουν το χρονικό περιθώριο των 6 μηνών ώστε να το περάσουν από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμου ελέγχου!

Από την άλλη πλευρά, στο νομοσχέδιο που παρουσιάστηκε από τον Χρ. Σπίρτζη στο τέλος του άρθρου ξεκαθαρίζεται ότι: «H ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει έξι (6) μήνες μετά από τη δημοσίευσή του» οπότε για ακόμη μία φορά επιβεβαιώνεται πως τα πρόστιμα πάνε για το… καλοκαίρι.

Τα πρόστιμα αφορούν σε πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων και μάλιστα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ εκτιμούν πως όσο δεν επιβάλλονται τα πρόστιμα τόσο θα αυξάνεται ο αριθμός των οχημάτων που δεν περνούν από τον τεχνικό έλεγχο…

Επίσης, ξεκαθαρίζεται πως Ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν επιτρέπεται να ιδρυθούν από υπαλλήλους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς και από συγγενικά τους πρόσωπα έως και δευτέρου βαθμού για διάστημα τουλάχιστον 2 ετών από την απώλεια της ιδιότητας του δημοσίου υπαλλήλου.

Ειδικότερα στο νομοσχέδιο αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι:

«Άρθρο 54 Τροποποίηση του άρθρου 34 του ν. 2963/2001 (Α’ 268)

Το άρθρο 34 «Ίδρυση ιδιωτικών Κ.Τ.Ε.Ο.» του ν. 2963/2001 (Α’ 268) τροποποιείται ως ακολούθως:

  1. Η παρ. 4 όπως αυτή αναριθμήθηκε σε παρ. 3, μετά την κατάργηση της παρ. 2 του ίδιου άρθρου με την παρ. 4 του άρθρου 5 και την παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 3897/2010 (Α’ 208), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«3. Τα ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. δεν μπορούν να συστεγάζονται με συνεργεία επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, εταιρείες εισαγωγής και εμπορίας αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων, και ανταλλακτικών αυτών, καθώς και με εγκαταστάσεις επιχειρήσεων οδικής βοήθειας, αλλά και γραφεία μηχανολόγων ή/και ηλεκτρολόγων μηχανικών. Στην περίπτωση που από ένα μεγαλύτερο οικόπεδο ή γήπεδο, χρησιμοποιείται για την εγκατάσταση και λειτουργία Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. ένα τμήμα (το οποίο πληροί τις απαιτήσεις αρτιότητας για τη συγκεκριμένη περιοχή και σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου) του οικοπέδου/γηπέδου αυτού, η ανωτέρω απαγόρευση ισχύει για το τμήμα του οικοπέδου ή γηπέδου που απαιτείται και έχει οριστεί κατά περίπτωση ως κύρια έκταση για την εγκατάσταση και λειτουργία του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο.»

  1. Στο τέλος της παρ. 5 όπως αυτή αναριθμήθηκε σε παρ. 4, μετά την κατάργηση της παρ. 2 του ίδιου άρθρου με την παρ. 4 του άρθρου 5 και την παρ. 4 του άρθρου 18 του ν. 3897/2010 (Α’ 208) και όπως αντικαταστάθηκε τελευταία με την παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 4313/2014 (Α’ 261), προστίθενται εδάφια ως ακολούθως:

«Τα Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. για τα οποία έχει γίνει έναρξη εργασιών δόμησης με βάση άδεια δόμησης για την κατασκευή Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. ή άρχισαν να λειτουργούν σε χρόνο προγενέστερο από τυχόν άδειες δόμησης, ίδρυσης ή λειτουργίας ή αποφάσεις κήρυξης που χορηγούνται/εκδίδονται σε/για κτίρια, εγκαταστάσεις και χώρους, που εμπίπτουν στις ως άνω περιπτώσεις, , αυτά ολοκληρώνονται ή συνεχίζουν τη λειτουργία τους, κατά περίπτωση, ακόμη και εάν απέχουν απόσταση μικρότερη από την ανωτέρω προβλεπόμενη, υπό την επιφύλαξη ότι δεν ορίζεται το αντίθετο από ισχύουσες πολεοδομικές ή άλλες διατάξεις κατά τον χρόνο υποβολής της αιτήσεως (πλήρης φάκελος) για χορήγηση έγκρισης δόμησης ή κατά τον χρόνο ενάρξεως λειτουργίας του Ι.Κ.Τ.Ε.Ο. Ο έλεγχος συνδρομής της ανωτέρω προϋπόθεσης ασκείται και βεβαιώνεται από τον μελετητή μηχανικό, με την απαιτούμενη για τη χορήγηση έγκρισης δόμησης – άδειας δόμησης βεβαίωση της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 4315/2014 (Α’ 269) στις περιπτώσεις ειδικών κτιρίων, στις οποίες δεν ορίζεται ειδικός φορέας για τον έλεγχο λειτουργικότητας. Στη βεβαίωση αυτή δηλώνεται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ίδια διάταξη, ότι τα στοιχεία που δηλώνονται είναι έγκυρα και αληθή και λήφθηκαν υπόψη οι ειδικότεροι κανονισμοί που ισχύουν για τη λειτουργικότητα του κτιρίου. Σε περίπτωση που έχει εκδοθεί άδεια δόμησης για την κατασκευή Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., αλλά δεν έχει γίνει έναρξη εργασιών, ο δικαιούχος της άδειας αποζημιώνεται για το κόστος της έκδοσης άδειας δόμησης. Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται ο υπόχρεος, η διαδικασία υπολογισμού και καταβολής της αποζημίωσης και οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου.».

  1. Ιδιωτικά Κ.Τ.Ε.Ο. δεν επιτρέπεται να ιδρυθούν από υπαλλήλους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή των διευθύνσεων Μεταφορών των Περιφερειών καθώς και από συγγενικά τους πρόσωπα έως και δεύτερου βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας ή από νομικά πρόσωπα, στα οποία τα παραπάνω πρόσωπα ορίζουν ή ελέγχουν την διοίκηση ή κατέχουν την πλειοψηφία του κεφαλαίου. Η παραπάνω απαγόρευση ισχύει και για διάστημα δύο (2) ετών μετά την απώλεια της ιδιότητας του υπαλλήλου.

Άρθρο 55 Τροποποίηση του άρθρου 18A του ν. 3446/2006 (Α’ 49)

Οι παρ. 3 & 4 του άρθρου 18A «Εκπρόθεσμος Τεχνικός Έλεγχος πέραν των έξι (6) μηνών», όπως αυτό προστέθηκε με την υποπαράγραφο Δ.8. της παρ. Δ του άρθρου 2 του Μέρους Β’ του ν. 4336/2015 (Α’ 94) «Συνταξιοδοτικές διατάξεις − Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης» στο ν. 3446/2006 (Α’ 49), αντικαθίστανται ως ακολούθως:

«3. Πρόστιμο ύψους εκατόν πενήντα (150) ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται στη Φορολογική Διοίκηση και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974 (Α΄90)) επιβάλλεται από το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στους ιδιοκτήτες οχημάτων για τα οποία:

α. Συμπληρώνεται χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την καταληκτική ημερομηνία εμπρόθεσμης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου.

β. Από 01-01-2018 και έκτοτε συμπληρώνεται χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την ημερομηνία κατά την οποία υποχρεούνται, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις περιπτώσεις στ’& ζ’ της παρ. 4 του άρθρου 5 του ν. 1350/1983 (Α’ 55), να υποβληθούν αντί του επαναληπτικού ελέγχου σε αρχικό έλεγχο. Η επιβολή του προστίμου επαναλαμβάνεται κάθε φορά που προκύπτει από τη διαδικασία εντοπισμού, όπως αυτή προβλέπεται στις διατάξεις της κ.υ.α. της παρ. 4 του παρόντος, ότι οι παραβάτες δεν συμμορφώνονται ως προς την υποχρέωση προσκόμισης των οχημάτων τους σε ΚΤΕΟ για τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου. Σε όσους επιβάλλεται το ανωτέρω πρόστιμο, δεν επιβάλλεται το πρόστιμο της παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 2696/1999 (Α’ 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».

  1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, ορίζεται ο τρόπος πληρωμής του μειωμένου πρόσθετου τέλους της παρ. 1, τα όργανα, η διαδικασία και ο τρόπος πληρωμής του προστίμου της παρ. 3, καθορίζονται οι περιπτώσεις ιδιοκτητών οχημάτων που εξαιρούνται από την επιβολή του προστίμου, ρυθμίζονται τα σχετικά με τις διασταυρώσεις αρχείων για τον εντοπισμό των εκπρόθεσμων σε τεχνικό έλεγχο οχημάτων και κάθε άλλη λεπτομέρεια αναγκαία για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου αυτού.»
  2. H ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει έξι (6) μήνες μετά από τη δημοσίευσή του.»

Στο ίδιο νομοσχέδιο αναμένεται να δοθεί και η «παράταση ζωής» στα οχήματα Ταξί κατά 3 έτη με αποτέλεσμα τα οχήματα με κινητήρες έως 1.950 κ.εκ. να μπορούν να κυκλοφορούν μέχρι να κλείσουν 18 έτη, τα οχήματα με κινητήρες από 1.950 κ.εκ. και άνω έως 21 έτη ενώ εκείνα της επαρχίας από 23 έως και 27 έτη…

Πηγή: enikonomia.gr 

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close