27/09/2017

27
Sep

Αυγάτισαν κατά 1,5 δισ. οι καταθέσεις τον Αύγουστο

Αυγάτισαν κατά 1,5 δισ. οι καταθέσεις τον Αύγουστο.Σημαντική αύξηση καταγράφεται στη ροή καταθέσεων προς το τραπεζικό σύστημα τον Αύγουστο. Τα στοιχείας της Τράπεζας της Ελλάδας δείχνουν ότι στο τραπεζικό σύστημα μπήκε συνολικά 1,5 δισ. ευρώ. Μάλιστα ανοδικά κινούνται οι καταθέσεις τόσο των επιχειρήσεων (+716 εκατ. ευρώ), όσο και των νοικοκυριών (691 εκατ. ευρώ). Θετικό είναι το πρόσημο και για το Δημόσιο με την γενική κυβέρνηση να καταγράφει άνοδο κατά 93 εκατ. ευρώ. Αναλυτικά:

ΙΙ.1 Καταθέσεις από τη γενική κυβέρνηση

Αύξηση κατά 93 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Αύγουστο του 2017, οι καταθέσεις της γενικής κυβέρνησης (περιλαμβάνονται τα ρέπος), έναντι αύξησης κατά 18 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο 9,5% από 2,8% τον προηγούμενο μήνα.

ΙΙ.2 Καταθέσεις από τον ιδιωτικό τομέα

Αύξηση κατά 1.407 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Αύγουστο του 2017, οι καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα, έναντι αύξησης κατά 928 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής παρέμεινε αμετάβλητος, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, στο 4,3%.

ΙΙ.2.1 Καταθέσεις από επιχειρήσεις

Αύξηση κατά 716 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Αύγουστο του 2017, οι συνολικές καταθέσεις των επιχειρήσεων, έναντι αύξησης κατά 512 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο 13,0% από 15,3% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, οι καταθέσεις των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων αυξήθηκαν κατά 689 εκατ. ευρώ, έναντι μείωσης κατά 93 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ οι καταθέσεις των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων αυξήθηκαν κατά 27 εκατ. ευρώ, τον Αύγουστο του 2017, έναντι αύξησης κατά 605 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

ΙΙ.2.2 Καταθέσεις από νοικοκυριά και ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα

Αύξηση κατά 691 εκατ. ευρώ παρουσίασαν, τον Αύγουστο του 2017, οι καταθέσεις των νοικοκυριών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων, έναντι αύξησης κατά 416 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο 2,5% από 2,1% τον προηγούμενο μήνα.

Τραπεζική χρηματοδότηση και καταθέσεις

Τον Αύγουστο του 2017, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης της οικονομίας διαμορφώθηκε στο -1,5% από -1,8% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή ήταν αρνητική κατά 241 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 714 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής του συνόλου των καταθέσεων διαμορφώθηκε στο 4,7% από 4,2% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή ήταν θετική κατά 1.500 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 946 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο του 2017.

Ι.1 Χρηματοδότηση της γενικής κυβέρνησης

Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τη γενική κυβέρνηση, τον Αύγουστο του 2017, ήταν θετική κατά 72 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 258 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης της γενικής κυβέρνησης διαμορφώθηκε στο -5,0% από -5,2% τον προηγούμενο μήνα.

Ι.2 Χρηματοδότηση του ιδιωτικού τομέα

Τον Αύγουστο του 2017, o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του ιδιωτικού τομέα διαμορφώθηκε στο -0,9% από -1,2% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον ιδιωτικό τομέα ήταν αρνητική κατά 313 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 456 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Ι.2.1 Χρηματοδότηση των επιχειρήσεων

Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, τον Αύγουστο του 2017, ήταν αρνητική κατά 134 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 282 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο 0,3% από -0,2% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων διαμορφώθηκε στο -0,2% από -0,5% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν αρνητική κατά 204 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 548 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων διαμορφώθηκε στο 6,7% από 4,7% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν θετική κατά 70 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 266 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Ι.2.2 Χρηματοδότηση των ελεύθερων επαγγελματιών, αγροτών και ατομικών επιχειρήσεων

Τον Αύγουστο του 2017, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ήταν αρνητική κατά 28 εκατ. ευρώ, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 11 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διατηρήθηκε αμετάβλητος, σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, στο -0,2%.

Ι.2.3 Χρηματοδότηση των ιδιωτών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων

Αρνητική κατά 150 εκατ. ευρώ ήταν η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, τον Αύγουστο του 2017, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 164 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο -2,3% από -2,4% τον προηγούμενο μήνα.

Πηγή:link

27
Sep

Noυί (SSM): Βλέπει συγχωνεύσεις ευρωπαϊκών τραπεζών

Noυί (SSM): Βλέπει συγχωνεύσεις ευρωπαϊκών τραπεζών.O τραπεζικός τομέας στην Ευρώπη έχει γίνει πολύ μεγάλος και ίσως χρειάζεται να συρρικνωθεί, πιθανότατα μέσω συγχωνεύσεων ή χρεοκοπιών, δήλωσε την Τετάρτη η επικεφαλής του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού (SSM), Ντανιέλ Νουί.

«Φαίνεται ότι ο ευρωπαϊκός τραπεζικός τομέας μπορεί να έχει γίνει υπερβολικά μεγάλος» σημείωσε η κα. Νουί. «Και μπορούμε να δούμε ότι ένα από τα προβλήματα σχετίζεται με αυτό. Πολλές τράπεζες στην ευρωζώνη δεν κερδίζουν το κόστος του κεφαλαίου» πρόσθεσε.

«Φαίνεται πως υπάρχουν πολλές τράπεζες που ανταγωνίζονται για πελάτες. Υπάρχει αρκετά μεγάλη πιθανότητα να συρρικνωθεί ο τραπεζικός τομέας» σημείωσε η ίδια σύμφωνα με το Reuters.

Πηγή:link

27
Sep

Imaginative reform is vital for the eurozone to thrive

Imaginative reform is vital for the eurozone to thrive.The eurozone has survived the twin shocks of the global financial crisis of 2007-09 and its own crisis of 2010-12. It is enjoying a good recovery. That is no justification for complacency, however: the eurozone’s real output per head has suffered a lost decade. The recovery is, rather, an opportunity for reforms, at both national and eurozone level. The question is which reforms to choose.

This year, real gross domestic product per head in the eurozone will finally surpass its 2007 level. Since 2013, eurozone output per head has been rising at much the same rate as in the US. The main explanation for this turnround, beyond the normal cyclical forces, has been the determination of the European Central Bank, under Mario Draghi, to do its job properly. (See charts.)

A decisive moment was Mr Draghi’s remark, in July 2012, a moment of crisis in sovereign debt markets, that: “Within our mandate, the ECB is ready to do whatever it takes to preserve the euro. And believe me, it will be enough.” He was right. The announcement of the ECB’s “Outright Monetary Transactions” programme in August 2012 turned his promise into a policy. That shifted market opinion and lowered elevated yields on Italian and Spanish sovereign bonds. The ECB slashed interest rates and, in 2015, also launched its asset purchase programme.

Other steps have included the creation of the European Financial Stability Facility and its permanent successor, the European Stability Mechanism; programmes of support for crisis-hit countries, four of which — those for Cyprus, Ireland, Portugal and Spain — have now concluded successfully; the determination of crisis-hit countries to do what was required to stay in the eurozone; the creation of the Single Supervisory Mechanism for banks; and steps towards a banking and capital markets union. Whatever the mistakes made in creating and running the eurozone, members have shown themselves far more determined to keep it afloat than outsiders, notably in the UK and US, expected.

Yet challenges remain. In its most recent analysis of the eurozone, the International Monetary Fund notesthat: “The crisis of the years 2007-08 marked the end of the convergence trend and the start of a divergence trend, which is only slowly being corrected.” True, some crisis-hit countries have shown dramatic recoveries, in particular Ireland. The real GDP per head of Portugal and Spain is also back where it was in 2007. Yet Germany’s has risen 20 per cent relative to that of Italy over the past decade. Greek real GDP per head is still more than 20 per cent lower than it was in 2007. Joblessness also remains elevated in Greece, Spain and, to a lesser degree, Italy.

Public and private indebtedness also remains high in many countries. It is helpful therefore that the growth of nominal GDP is now above the yield on government bonds, even in Italy. Partly because of the debt overhangs, but also because the patience of the public has frayed and the room for policy manoeuvre is limited, another shock could be a disaster. This recovery must endure.

So the ECB must not tighten prematurely. After all, core consumer price inflation has been below 2 per cent since 2008. Fiscal policy should also be used wherever there is room, notably in Germany. The weaker economies must also push ahead vigorously with pro-growth and pro-employment reforms.

What, then, of the eurozone reforms? I doubt the wisdom and feasibility of Emmanuel Macron’s proposals, particularly his ideas for substantially enhanced fiscal integration. The results of the German election must also make big moves towards this far harder. The banking union does need a fiscal back-up for deposit insurance. But that may be as far as fiscal integration can go.

Adam Lerrick of the American Enterprise Institute has suggested a scheme for mitigating the impact of asymmetric fiscal shocks, without ECB support and without ongoing fiscal transfers. In a crisis, yields on government bonds of vulnerable countries rise relative to the stronger ones. According to Mr Lerrick, at the peak of the eurozone crisis, in 2012, the unexpected increase in relative interest rates cost Spain and Italy more than €5bn per annum combined. Over a seven-year average maturity, the impact reached more than €35bn.

If a part of the gains of the strong were transferred temporarily to the weak, this impact would be mitigated. Under Mr Lerrick’s proposal: “Members that receive an unexpected decrease in relative financing costs will contribute 50 per cent of their gain into a Eurozone Financing Cost Stabilisation Account.” These funds would go to members that have an unexpected increase in relative financing costs, to cover 50 per cent of their loss. Transfers would halt once relative yields stabilised and would be paid back as they reversed. Countries would only be eligible if they stuck to the fiscal rules.

This plan would not require a new treaty, would not generate ongoing transfers and would not socialise credit risks. But it would be a gesture of solidarity. It would also reduce the need for the ECB’s outright monetary transactions. Politically, therefore, this idea might be attractive to Germans, while strengthening the solidarity that others desire. This is the sort of imaginative idea that the eurozone should be looking at. The eurozone will never be a normal fiscal federation. It is necessary to invent alternatives.

It is vital that the eurozone does not merely survive, as it has, but thrives, economically and so politically. So the period of recovery is an opportunity for members to push ahead with reforms, both individually and collectively. If they fail, still worse crises might arrive.

Source: FT

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close