fbpx

05/10/2016

5
Oct

Reuters: Το Bερολίνο επιδιώκει γρήγορο συμβιβασμό για Deutsche Bank

Reuters: Το Bερολίνο επιδιώκει γρήγορο συμβιβασμό για Deutsche Bank.Η γερμανική κυβέρνηση επιδιώκει διακριτικές συνομιλίες με τις αμερικάνικες αρχές για να βοηθήσει τη Deutsche Bank να διασφαλίσει ένα γρήγορο συμβιβασμό με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, σύμφωνα με πηγές του Reuters.

Mέχρι σήμερα, οι Γερμανοί αξιωματούχοι έχουν υποβαθμίσει το ρόλο τους στην κόντρα ανάμεσα στη μεγαλύτερη γερμανική τράπεζα και το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, το οποίο ζητά 14 δισ. δολάρια για τον διακανονισμό κατηγοριών για καταχρηστικές πωλήσεις «τοξικών» στεγαστικών δανείων πριν το ξέσπασμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Αλλά κυβερνητικοί αξιωματούχοι στο Βερολίνο, μιλώντας υπό το καθεστώς ανωνυμίας, δήλωσαν πως ελπίζουν να διευκολύνουν μια γρήγορη συμφωνία που θα δώσει χρόνο στη Deutsche Bank να ανασυγκροτηθεί.

Ένας υψηλόβαθμος αξιωματούχος δήλωσε στο Reuters πως γίνονται «επαφές σε όλα τα επίπεδα» ανάμεσα σε Γερμανούς και Αμερικανούς αξιωματούχους.

Μια άλλη πηγή ανέφερε πως ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε δεν σχεδιάζει να συναντηθεί με αξιωματούχους του υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατά την διάρκεια του ταξιδιού του στην Ουάσιγκτον αυτή την εβδομάδα. Η ίδια πηγή πρόσθεσε ωστόσο: «Μπορεί να διεξαχθούν συζητήσεις. Δεν χρειάζεται να είναι με τον υπουργό».

Όπως μεταδίδει το Reuters, το Βερολίνο ελπίζει στην επίτευξη ενός συμβιβασμού αρκετά χαμηλότερου από το πρόστιμο των 14 δισ. δολαρίων.

Ο πρώτος κυβερνητικός αξιωματούχος ανέφερε πως η ιδανική λύση για τη Γερμανία μακροπρόθεσμα θα ήταν μια συγχώνευση ανάμεσα στη Deutsche Bank και στην Commerzbank.

«Η διάσωση της Deutsche Bank δεν θα είναι δημοφιλής. Καμία κυβέρνηση στον κόσμο δεν θέλει να αναλάβει τη διάσωση τράπεζας πριν από εκλογές. Αλλά δεν πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα είναι απαραίτητο» πρόσθεσε ο ίδιος.

Διακριτική προσέγγιση

Καθώς η γερμανική κυβέρνηση εξετάζει τις επόμενες κινήσεις της, αξιωματούχοι υποστηρίζουν πως διαμορφώνουν την στρατηγική τους μέσα από την εξέταση μιας σειράς ανάλογων υποθέσεων του παρελθόντος ανάμεσα σε ευρωπαϊκές εταιρείες και τις αμερικάνικες αρχές.

Στην προώθηση ενός συμβιβασμού με το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, το Βερολίνο θέλει να ακολουθήσει μια διακριτική προσέγγιση, εν μέρει γιατί έχει δει πως το επιθετικό δημόσιο λόμπινγκ των Γάλλων πριν από μερικά χρόνια οδήγησε σε πρόστιμο 9 δις. δολαρίων κατά της BNP Paribas.

Πηγή : link

5
Oct

ΔΝΤ: Στα 900 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις ευρωπαϊκές τράπεζες

ΔΝΤ: Στα 900 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις ευρωπαϊκές τράπεζες.Το ΔΝΤ εκτιμά πως τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στις ευρωπαϊκές τράπεζες ανέρχονται σε περίπου 900 δισ. ευρώ, βρίσκονται δηλαδή περίπου στο ίδιο επίπεδο με την εκτίμηση που είχε ανακοινώσει το Ταμείο τον Απρίλιο.

Ο Πίτερ Ντάτελς, αναπληρωτής διευθυντής του ΔΝΤ για τις κεφαλαιαγορές, κάλεσε τις αρχές να αντιμετωπίσουν τις «ανεπάρκειες» στο τραπεζικό σύστημα μέσα σε ένα περιβάλλον αρνητικών επιτοκίων.

Πηγή : link

5
Oct

Στο ΦΕΚ ο κανονισμός της ΥΠΑ για τα drones. Τι ορίζεται για την ασφάλιση έναντι τρίτων;

Στο ΦΕΚ ο κανονισμός της ΥΠΑ για τα drones. Τι ορίζεται για την ασφάλιση έναντι τρίτων;Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (δείτε εδώ) ο κανονισμός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εκτέλεση πτήσεων των Συστημάτων μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών ΣμηΕΑ, γνωστά ως drones.

Σύμφωνα με τον κανονισμό, τα drones χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: την «ανοικτή» κατηγορία, την «ειδική» κατηγορία και την «πιστοποιημένη» κατηγορία ενώ οι εκμεταλλευόμενοι/ιδιοκτήτες/χειριστές των ΣμηΕΑ των οποίων η πτήση διεξάγεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 50 μ. από τον χειριστή θα πρέπει να εγγράφονται σε ειδικό μητρώο που τηρείται από την ΥΠΑ. Η αίτηση εγγραφής θα μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά με φόρμα εγγραφής που θα παρέχεται από το ιστολόγιο της ΥΠΑ (www.ypa.gr).

Παράλληλα, μία από τις πολύ σημαντικές παραμέτρους του κανονισμού για τα drones είναι ότι θα απαιτείταιασφαλιστική κάλυψη τόσο για τα ΣμηΕΑ «ανοικτής κατηγορίας» σε περίπτωση επαγγελματικής χρήσης, όσο και για τα ΣμηΕΑ της «ειδικής κατηγορίας», καθώς και για τα ΣμηΕΑ της «πιστοποιημένης κατηγορίας». Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, ο Εκμεταλλευόμενος/Ιδιοκτήτης/Χειριστής ΣμηΕΑ της Α2 «ανοικτής» κατηγορίας, της «Ειδικής» και της «Πιστοποιημένης» κατηγορίας, αλλά και κάθε κατηγορίας/υποκατηγορίας σε περίπτωση χρήσης ΣμηΕΑ για επαγγελματικούς σκοπούς οφείλει να ασφαλίζει το ΣμηΕΑ για ζημίες έναντι τρίτων και ειδικότερα έναντι υλικών ζημιών τρίτων έως 150.000 και για σωματικές βλάβες έως 1.000.000.

Πηγή:link

5
Oct

ΔΝΤ: Σε κίνδυνο το 1/3 των ευρωπαϊκών τραπεζών

ΔΝΤ: Σε κίνδυνο το 1/3 των ευρωπαϊκών τραπεζών.Το 1/3 των μεγαλύτερων τραπεζών στις αναπτυγμένες χώρες είναι αρκετά αδύναμες προκειμένου να διασωθούν, προειδοποιεί το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), σε νέα του έκθεση για το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Η έκθεση του Ταμείου αφορά κυρίως, το 1/3 των ευρωπαϊκών τραπεζών και το ¼ των αμερικανικών τραπεζών. «Πρέπει να υλοποιηθούν θεμελιώδεις αλλαγές στα επιχειρησιακά μοντέλα των τραπεζών αλλά και στη διάρθρωση, συνολικά, του τραπεζικού συστήματος» αναφέρει το Ταμείο.

Παρ’ όλα αυτά, ο ισολογισμός των τραπεζών είναι ισχυρότερος έναντι της προ-κρίσης περιόδου, αλλά η αδύναμη κερδοφορία έχει αναδειχθεί ως την κυριότερη πρόκληση του κλάδου. «Απαιτούνται περισσότερα κέρδη προκειμένου να καταστούν βιώσιμα τα κεφαλαιακά επίπεδα των τραπεζών» επισημαίνει σχετικά.

Ειδικά για τον ευρωπαϊκό κλάδο, το ΔΝΤ καθιστά αναγκαία την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων, οι οποίες «δεν χωρούν άλλες αναβολές». «Το τραπεζικό σύστημα θα πρέπει να συρρικνωθεί» συμπληρώνει, στο ίδιο πλαίσιο.

Καταλήγοντας, επαναλαμβάνει την ανάγκη ύπαρξης μεγαλύτερης ευελιξίας στις τραπεζικές αναδιαρθρώσεις, προκειμένου να αποσοβηθούν οι κίνδυνοι χρηματοπιστωτικής αστάθειας.

Πηγή:link

5
Oct

Από 12 Οκτωβρίου η υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο

Από 12 Οκτωβρίου η υποβολή αιτήσεων υπαγωγής στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο.Κινητήριος δύναμη που θα επιταχύνει την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, στρέφοντάς την προς ένα νέο πρότυπο βιώσιμης ανάπτυξης, συνιστά η ενεργοποίηση, εντός χρονοδιαγράμματος, των τεσσάρων βασικών καθεστώτων του νέου Αναπτυξιακού Νόμου (4399/2016) που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή.

Τα σχέδια αποφάσεων προκήρυξης για τα καθεστώτα «Γενική Επιχειρηματικότητα», «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού», «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ» και «Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους», τέθηκαν σήμερα, Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2016, σε ολιγοήμερη ανοικτή διαβούλευση (http://www.opengov.gr/minfin/?p=7395) με στόχο η υποβολή αιτήσεων για την υπαγωγή επενδυτικών προτάσεων σε αυτά, να ξεκινήσει στις 12 Οκτωβρίου 2016.

Για τα καθεστώτα «Γενική Επιχειρηματικότητα» και «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ», η προθεσμία λήγει στις 30 Νοεμβρίου 2016 και για τα άλλα δύο, «Ενισχύσεις Μηχανολογικού Εξοπλισμού» και «Επενδύσεις Μείζονος Μεγέθους», στις 28 Απριλίου 2017.

Με τη λήξη του ανωτέρω κύκλου, τα δύο πρώτα καθεστώτα θα επαναπροκηρυχθούν τον Μάρτιο του 2017 και τα δύο επόμενα τον Μάιο του 2017.

Επίσης, ολοκληρώνονται οι διαδικασίες διεύρυνσης των εθνικών μητρώων εξωτερικών αξιολογητών και ελεγκτών, οι οποίοι ανέρχονται στο εξής σε 300 άτομα. Οι εξωτερικοί αξιολογητές και ελεγκτές θα αναλάβουν να διεκπεραιώσουν ταχείες αξιολογήσεις, εντός τριμήνου, για το νέο κύκλο επενδύσεων του νέου Αναπτυξιακού Νόμου.

Με τη ρύθμιση αυτή αξιοποιείται ουσιαστικά ένα πολύ σημαντικό χρηματοδοτικό εργαλείο, το οποίο, στο συνολικότερο πλαίσιο του αναπτυξιακού σχεδιασμού, δίνει έμφαση στη δυναμική της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια, ενθαρρύνει συνέργιες και δικτυώσεις και ταυτόχρονα αντιμετωπίζει όλες τις παθογένειες του παρελθόντος.

5
Oct

ΥΠΑ: Σπάει στα δύο λόγω σύγχρονων εξελίξεων και Μνημονίου

ΥΠΑ: Σπάει στα δύο λόγω σύγχρονων εξελίξεων και Μνημονίου.Στα δύο διαχωρίζεται η σημερινή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ενενήντα χρόνια μετά την ίδρυσή της προκειμένου να εναρμονισθεί με όσα ισχύουν διεθνώς αλλά και να εκπληρωθεί ένα από τα τελευταία προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της δόσης των 2,8 δισ. Ευρώ από τους δανειστές.

Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε χθες στη Βουλή το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προβλέπει μεταξύ άλλων πως:

– Συστήνεται νέα Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (Α.Π.Α) η οποία θα έχει ρυθμιστικές, κανονιστικές και εποπτικές αρμοδιότητες στους τομείς αερομεταφορών, αεροναυτιλίας και τελών αερολιμένων. Ταυτόχρονα θα έχει ρόλο οικονομικού ρυθμιστή της αγοράς αερομεταφορών.

Αναδιαρθρώνεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας η οποία θα έχει τη μορφή αυτοτελούς δημόσιας υπηρεσίας. Η νέα ΥΠΑ θα αποτελεί φορέα παροχής υπηρεσιών Αεροναυτιλίας ενώ θα διαχειρίζεται τα 23 αεροδρόμια που παραμένουν στον έλεγχο του δημοσίου μετά την παραχώρηση 14 περιφερειακών αερολιμένων στη γερμανική Fraport. Παράλληλα θα διαχειρίζεται και υδατοδρόμια.

Η κατάρτιση του νομοσχεδίου έγινε εν μέσω έντονου παρασκηνίου με την εμπλοκή, μεταξύ άλλων και του υπ. Εθνικής Άμυνας. Ο λόγος ήταν πως στο επίκεντρο των διαπραγματεύσεων της ελληνικής πλευράς με τους θεσμούς βρέθηκαν οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας. Θέμα που συνδέεται αναπόσπαστα με τον έλεγχο του εθνικού εναέριου χώρο, τη λειτουργία της Πολεμικής Αεροπορίας αλλά και την Άμυνα της χώρας στο σύνολό της.

«Μήλον της έριδος» μεταξύ κυβέρνησης και δανειστών ήταν η μορφή που θα έχει η Υπηρεσία που θα παρέχει τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας (έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας). Οι θεσμοί φέρονται να επέμεναν έχει τη μορφή ΝΠΙΔ. Σε μια τέτοια περίπτωση, όμως, άνοιγε «παράθυρο» για μελλοντική ιδιωτικοποίηση της εν λόγω υπηρεσίας με ότι αυτό συνεπάγεται το έλεγχο του εθνικού εναέριου χώρου.

Η ελληνική πλευρά αντιπρότεινε τη δημιουργία αυτοτελούς μεν, αλλά δημόσιας υπηρεσίας, προκειμένου να αποκλείσει το ενδεχόμενο να περάσει με οποιονδήποτε τρόπο ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας σε χέρια ιδιωτών και, εμμέσως, άλλων κρατών.

Η επιμονή των δανειστών, όμως, δεν αφορούσε μόνο το θεσμικό σκέλος υποστηρίζουν παράγοντες του χώρου των αερομεταφορών. Αφορούσε κι έναν «κουμπαρά» 180 εκατ. ευρώ που αντιπροσωπεύουν τα λεγόμενα «τέλη διαδρομής» τα οποία καταβάλλουν οι αεροπορικές εταιρείες για τα χρήση του εναέριου χώρου της χώρας , είτε κατευθύνονται στην Ελλάδα ή διέρχονται απλώς από αυτήν κατευθυνόμενες σε άλλον προορισμό.

Τα τέλη διαδρομής καταβάλλονται από τις αεροπορικές εταιρείες στο Eurocontrol το οποίο με τη σειρά του τα καταθέτει στην αντίστοιχη υπηρεσία που παρέχει υπηρεσίες αεροναυτιλίας σε κάθε χώρα. Ενώ, όμως, στις άλλες χώρες της Ευρώπης οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας αποτελούν ανεξάρτητη υπηρεσία από χρόνια, στην Ελλάδα αποτελούσαν μέρος της ενιαίας Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Έτσι, στις άλλες χώρες το Eurocontrol απέδιδε τα τέλη διαδρομής απευθείας στην υπηρεσία αεροναυτιλίας ενώ στην Ελλάδα τα χρήματα κατατίθενται σε λογαριασμό του Γενικού Λογιστηρίου.

Στις άλλες χώρες τα χρήματα αυτά κατευθύνονταν αποκλειστικά στην κάλυψη των αναγκών αεροναυτιλίας (δαπάνες υπηρεσίας, προσωπικού, ανανέωση εξοπλισμού). Στην Ελλάδα αντίθετα θεωρούνταν μέρος των δημοσίων εσόδων, ένα μέρος τους αποδίδονταν στην ΥΠΑ για να καλύψει ανάγκες της ενώ τα υπόλοιπα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη άλλων αναγκών.

Το συγκεκριμένο ζήτημα έχουν θέσει από χρόνια οι αεροπορικές εταιρείες οι οποίες καταβάλλουν τέλη διαδρομής σε ανταποδοτική βάση με σκοπό να μεγιστοποιηθεί η ασφάλεια των πτήσεων αλλά και να μειωθούν οι καθυστερήσεις.
Πόσο φλέγον είναι για τις αεροπορικές εταιρείες το θέμα της διαχείρισης των χρημάτων από τα τέλη διαδρομής και η αξιοποίησή τους αποκλειστικά για την αεροναυτιλία το εξήγησε στο Euro2day.gr έμπειρο στέλεχος της ΥΠΑ.

Όπως ανέφερε, κάθε λεπτό καθυστέρησης στον αέρα (ή το έδαφος κοστίζει στις αεροπορικές 80 ευρώ. «Αντιλαμβάνεστε πως ακόμα και μια καθυστέρηση 15-30 λεπτών μεταφράζεται σε τεράστια ποσά γι’αυτές. Για το λόγο αυτό απαιτούν ολοένα πιο σύγχρονα συστήματα αεροναυτιλίας προκειμένου να μειώνονται οι απώλειές τους».

Η τελική μορφή του νομοσχεδίου, ταυτόχρονα, έχει και συνδικαλιστική διάσταση. Αφού ενώ στις άλλες χώρες από τα τέλη αεροναυτιλίας πληρώνονται μόνο οι υπάλληλοι που απασχολούνται με αυτή, στην ΥΠΑ αξιοποιούνταν τα χρήματα για να καλυφθεί μέρος των αμοιβών του συνόλου του προσωπικού της.

Έτσι, εξηγούν στελέχη της ΥΠΑ, σε περίπτωση που επιλέγονταν οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας να αποτελέσουν μια εντελώς ξεχωριστή υπηρεσία, αυτό σημαίνει πως θα έμεναν χωρίς έσοδα όλες οι άλλες δραστηριότητες της ΥΠΑ που λειτουργούσε έως σήμερα.

 

Πηγή:link

5
Oct

Changes to collateral eligibility criteria and risk control measures for unsecured bank bonds

Changes to collateral eligibility criteria and risk control measures for unsecured bank bonds.

  • ECB will amend eligibility criteria and risk control measures applicable to senior unsecured debt instruments issued by credit institutions or investment firms within its collateral framework, with effect from 1 January 2017
  • Changes ensure eligibility of senior unsecured debt instruments of such issuers subject to statutory subordination
  • Revisions are in response to the implementation of the EU Bank Recovery and Resolution Directive in EU Member States
  • Framework to be revisited during the course of 2017, and final collateral eligibility criteria to also depend on further progress towards a common EU approach to the bank creditor hierarchy

The European Central Bank (ECB) has today decided on changes to the collateral eligibility criteria and risk control measures applicable to senior unsecured debt instruments issued by credit institutions or investment firms or their closely linked entities. These instruments are known as unsecured bank bonds (UBBs).

The ECB has decided to maintain the eligibility of UBBs for the time being, including the eligibility of statutorily subordinated UBBs that are not also contractually subordinated, which under the current rules would have become ineligible as at 1 January 2017. Eligibility will also be subject to additional risk control measures. The ECB has decided to reduce, as of 1 January 2017, the usage limit for uncovered bank bonds from 5% to 2.5%. This limit shall not apply where (a) the value of such assets does not exceed €50 million after any applicable haircut or (b) such assets are guaranteed by a public sector entity which has the right to levy taxes, by way of a guarantee that complies with the provisions of Article 114 of the ECB Guideline on the implementation of the Eurosystem monetary policy framework (known as the General Documentation Guideline).

The need to adjust the collateral eligibility criteria for UBBs has been triggered by the implementation of the EU Bank Recovery and Resolution Directive (BRRD) in EU Member States and the forthcoming minimum requirements for own funds and eligible liabilities (MREL), as well as by the need for global systemically important banks (G-SIBs) to adhere to the new total loss-absorbing capacity (TLAC) framework. This has prompted EU Member States to adopt various legislative approaches to facilitate the ability of banks to issue UBBs with different insolvency rankings.

The ECB reaffirms its support in reaching agreement on a common EU approach to the creditor hierarchy in bank insolvency and resolution, and notes that work is ongoing in this respect.

The ECB will review this decision during the course of 2017, and the collateral eligibility framework eventually applicable to UBBs will also reflect progress made within that period towards a common EU approach.

 

Source:link

5
Oct

Υπεραποδίδουν τα μέτρα με υπέρβαση στα έσοδα 9μήνου, «αγκάθι» τα προαπαιτούμενα

Υπεραποδίδουν τα μέτρα με υπέρβαση στα έσοδα 9μήνου, «αγκάθι» τα προαπαιτούμενα.«Άσσος στο μανίκι» του οικονομικού επιτελείου αποτελεί η εντυπωσιακή επίδοση των εσόδων τον Σεπτέμβριο τα οποία κατέγραψαν υπέρβαση 806 εκατ. ευρώ σε ένα πολύ δύσκολο μήνα κατά τον οποίο επιχειρήσεις και νοικοκυριά έπρεπε να πληρώσουν φόρους 1,8 δισ. ευρώ .

Με τα αποτελέσματα του Σεπτεμβρίου η υπέρβαση των εσόδων για το εννεάμηνο Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου έφτασε τα 1,36 δισ. ευρώ έναντι υπέρβασης 460 εκατ. ευρώ που καταγράφοντας από την αρχή του χρόνου μέχρι και τα τέλη Αυγούστου.

Το συνολικό αυτό αποτέλεσμα δημιουργεί μια ασφαλή βάση για το προϋπολογισμό του 2017 που θα είναι ένα από αντικείμενα της δεύτερης αξιολόγησης αλλά το κυριότερο: Αποτρέπει το ενδεχόμενο και νέων μέτρων αφού καθώς φαίνεται από τα επίσημα στοιχεία αυτά που εφαρμόζονται ήδη μέχρι στιγμής υπεραποδίδουν.

Βεβαίως η προσπάθεια θα πρέπει να συνεχιστεί μέχρι και το τέλος τους χρόνου αφού το υπουργείο οικονομικών έχει να εισπράξει περίπου 5 δισ. ευρώ μέχρι και το τέλος και τον Ιανουάριο του 2017.

Από τα χρήματα αυτά περίπου 2 δις ευρώ θα έρθουν από τις υπόλοιπες τέσσερις δόσεις του ΕΝΦΙΑ άλλα 1,2 δισ. ευρώ από την τελευταία δόση του φόρου εισοδήματος και 1,1 δις ευρώ από Τέλη Κυκλοφορίας και άλλα περίπου 700 εκατ. ευρώ από ρυθμίσεις οφειλών παρελθόντων ετών.

Βεβαίως εκτός από τα έσοδα σε ορθή πορεία θα πρέπει να έρθει και το τομέας των δαπανών . Αυτό αφορά όχι μόνο τις προγραμματισμένες δαπάνες του προϋπολογισμού που υπολείπονται περίπου 2,5 δις ευρώ από το στόχο που έχει τεθεί όσο και το πρόγραμμα εξόφλησης ληξιπρόθεσμων οφειλών μέσω του οποίου θα πρέπει να πληρωθούν χρέη συνολικού ύψους 3,5 δις ευρώ μέχρι και το τέλος του 2016.

«Αγκάθι» ακόμη τα προαπαιτούμενα

Ωστόσο εκτός από το δημοσιονομικό σκέλος υπάρχει και το διαρθρωτικό και σήμερα λήγει η πρακτικά η προθεσμία για να κλείσουν και τα τρία τελευταία ανοιχτά μέτρα τα οποία συνδέονται με την δόση των 2,8 δις ευρώ.

Στην υποεπιτροπής για το χρέος όπου μίλησε χθες ο υπουργός οικονομικών κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος εμφανίστηκε βέβαιος για τν ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης και επικέντρωσε τις παρατηρήσεις τους για το πόσο πιθανό είναι να έχουμε μια επίσημη συμφωνία για τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους μέχρι και το τέλος του χρόνου.

Από το ευρωκοινοβούλιο ο επίτροπος αρμόδιος για οικονομικά θέματα κ. Πιέρ Μοσχοβισί παρότι εμφανίστηκε αισιόδοξος τόνισε ότι πλέον μένουν μόνο πέντε μέρες μέχρι και την συνεδρίαση του Eurogroup και όπως είπε « ο διάβολος κρύβεται συνήθως στις μικρές λεπτομέρειες».

Ως γνωστό τα τρία θέματα που απομένουν είναι:

– Το τέλος εκπομπής ρύπων και η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για την ΑΕΠ.

– Η ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου για την Υπηρεσία Πολιτική Αεροπορίας που θα προσαρμόσει την λειτουργία της υπηρεσίας ενσωματώνοντας και το έλεγχο των περιφερειακών αεροδρομίων που έχουν παραχωρηθεί στη Frapport.

– Η εκκίνηση του διαγωνισμού για την σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού η οποία καθυστερεί αφού ακόμη δεν έχει απεμπλακεί ακόμη το θέμα της δημιουργίας των νέων διοδίων.

Τα δύο πρώτα χρειάζονται νομοθετική ρύθμιση ενώ η παραχώρηση είναι θέμα του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και του υπουργείου υποδομών.

Πηγή : link

Comodo SSL