02/09/2016

2
Sep

Eurogroup: Τα προαπαιτούμενα βασικό θέμα στην ατζέντα του

Eurogroup: Τα προαπαιτούμενα βασικό θέμα στην ατζέντα του.Με πρώτο και βασικό θέμα στην ατζέντα του την Ελλάδα και την πορεία του ελληνικού προγράμματος, συνεδριάζει το eurogroup την επόμενη Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου στην Μπρατισλάβα, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του προέδρου Ντάισελμπλουμ.

To eurogroup θα εξετάσει την πορεία υλοποίησης των προαπαιτούμενων, η οποία όταν συντελεστεί θα ανοίξει το δρόμο για την εκταμίευση 2,8 δισ. ευρώ, που απομένουν από την πρώτη αξιολόγηση.

Ειδικότερα και σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, οι υπουργοί αναμένεται να ενημερωθούν από το θεσμικά όργανα και τις ελληνικές αρχές σχετικά με την εφαρμογή των ορόσημων και την αποπληρωμή των εσωτερικών οφειλών του κράτους, όπως ορίζεται στη δήλωση του eurogroup για την Ελλάδα στις 25 Μαΐου, καθώς και τα επόμενα βήματα για τη δεύτερη αξιολόγηση.

Η δήλωση του eurogroup της 25ης Μαΐου αναφέρει ότι η πρόσθετη εκταμίευση μετά το καλοκαίρι, κάτω από τη δεύτερη δόση θα υπόκειται στην ολοκλήρωση των ορόσημων που σχετίζονται με τις ιδιωτικοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένου του νέου Ταμείου Επενδύσεων και Ιδιωτικοποιήσεων, τις μεταρρυθμίσεις στην τραπεζική διακυβέρνηση, το ανεξάρτητο γραφείο εσόδων της ελληνικής διοίκησης και στον τομέα της ενέργειας, καθώς και την πρόοδο στην εκκαθάρισης των καθυστερούμενων χρεών της κυβέρνησης στο εσωτερικό.

Το eurogroup, σύμφωνα με τον επικεφαλής εκπρόσωπο της Κομισιόν Μαργαρίτη Σχοινά θα συζητήσει εξάλλου και το θέμα της ποιότητας των ελληνικών στατιστικών στοιχειών και τις κατηγορίες για την ΕΛΣΤΑΤ, στον απόηχο της επιστολής Ντομπρόβσκις – Μοσκοβισί – Τάισεν.

Νωρίτερα σήμερα ο επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, μιλώντας στο πρακτορείο Bloomberg, χαρακτήρισε «τεράστιο λάθος» τη δικαστική υπόθεση γύρω από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ο Γ. Ντάισενμπλουμ διευκρίνισε όμως ότι η υπόθεση αυτή δεν πρόκειται να εκτροχιάσει το ελληνικό πρόγραμμα.

 

Πηγή:link

2
Sep

Υπ.Οικ.: Αύξηση εσόδων από ΦΠΑ στα νησιά τον Ιούλιο

Υπ.Οικ.: Αύξηση εσόδων από ΦΠΑ στα νησιά τον Ιούλιο.Σημαντική ανάκαμψη σημείωσαν τα έσοδα από τον ΦΠΑ τον Ιούλιο σε σχέση με τις αρνητικές επιδόσεις του Ιουνίου, καθώς εντάθηκαν οι έλεγχοι του υπουργείου Οικονομικών, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές όπου συγκεντρώνεται ένα μεγάλο ποσοστό του τζίρου την καλοκαιρινή περίοδο.

Η αύξηση των εισπράξεων από τον ΦΠΑ τον Ιούλιο, είχε σαν αποτέλεσμα το επτάμηνο σε ολόκληρη τη χώρα να παρουσιάσουν υπέρβαση από τον στόχο κατά 3,5%.

Η εξέλιξη αυτή προκαλεί αισιοδοξία στο υπουργείο Οικονομικών και στην γενική γραμματεία Δημοσίων Εσόδων για την πορεία των εσόδων τον Αύγουστο και τους επόμενους μήνες του έτους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ –ΜΠΕ από το υπουργείο Οικονομικών, μεγάλη υπέρβαση κατά 82,8% από τον στόχο παρουσίασαν τον Ιούλιο τα έσοδα από τον ΦΠΑ στη Σαντορίνη, ενώ στη Μύκονο υπερκαλύφθηκε ο στόχος κατά 45,6%. Στα δύο αυτά νησιά, τον Ιούνιο είχε σημειωθεί υστέρηση από τον στόχο 58% και 60% αντίστοιχα.

Οι εξαγγελίες και η υλοποίηση του προγράμματος εντατικών ελέγχων της γενικής γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, έφεραν αποτέλεσμα σε ό,τι αφορά τις εισπράξεις του ΦΠΑ στα δημόσια ταμεία. Επίσης, αυξήθηκαν τα πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις, όπως τη μη έκδοση αποδείξεων, τα οποία είχαν μειωθεί.

Στη Σύρο τα έσοδα από τον ΦΠΑ υπερκάλυψαν τον στόχο κατά 37% , στην Πάρο 35% , στη Ρόδο 36% στην Κέρκυρα 25%, στα Χανιά 24,6%, στη Μυτιλήνη 13% και στο Ηράκλειο 12%.

 

Πηγή:link

2
Sep

ΗΠΑ: Χειρότερα των εκτιμήσεων τα στοιχεία για ανεργία

ΗΠΑ: Χειρότερα των εκτιμήσεων τα στοιχεία για ανεργία.Σημαντική επιβράδυνση παρατηρείται στην αμερικανική αγορά εργασίας τον Αύγουστο, καθώς δημιουργήθηκαν 151.000 θέσεις εργασίας, πολύ χαμηλότερα από τις προβλέψεις των αναλυτών αλλά και της αύξησης που είχε παρατηρηθεί τους προηγούμενους μήνες.

Οι οικονομολόγοι περίμεναν αύξηση των νέων θέσεων εργασίας κατά 175-180.000. Η ανεργία παρέμεινε αμετάβλητη στο 4,9%.

Οι αγορές περίμεναν τη μέτρηση, συνεκτιμώντας τη στάση της αμερικανικής κεντρικής τράπεζας ότι θα παρακολουθεί τα μακροοικονομικά στοιχεία και ιδίως αυτά της αγοράς εργασίας, για να καθορίσει τη στάση της στο μέτωπο των επιτοκίων.

Ως εκ τούτου, τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν εκτιμάται ότι μειώνουν την πιθανότητα αύξησης επιτοκίων από τη Fed στη συνεδρίαση του Σεπτεμβρίου.

Οι ευρωπαϊκές αγορές αλλά και τα futures της Wall ενισχύονται μετά την ανακοίνωση ενώ υποχωρεί το δολάριο.

Σημειώνεται ότι αναθεωρήθηκε υψηλότερα η μέτρηση του Ιουλίου στις 275.000 νέες θέσεις από 255.000 ενώ μειώθηκε η μέτρηση του Ιουνίου στις 271.000 από 292.000 θέσεις.

Εν τω μεταξύ, όπως ανακοινώθηκε, το αμερικανικό εμπορικό έλλειμμα μειώθηκε κατά 11,6% τον Ιούλιο, στα 39,5 δισ. δολάρια.

 

Πηγή:link

2
Sep

Χειροπιαστά αποτελέσματα στις διαπραγματεύσεις για τους αυτοκινητόδρομους – Πάνω από 764 εκατ. ευρώ το συνολικό όφελος

Χειροπιαστά αποτελέσματα στις διαπραγματεύσεις για τους αυτοκινητόδρομους – Πάνω από 764 εκατ. ευρώ το συνολικό όφελος.Αλ. Τσίπρας: Στη στήριξη ευπαθών ομάδων θα κατευθυνθούν τα έσοδα από τις τηλεοπτικές άδειες (βίντεο)

Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,  «μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες έδωσαν τη μάχη  για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος και την ολοκλήρωση των τελματωμένων έργων, των τεσσάρων μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας, που αντιμετώπιζαν σύνθετα και μεγάλα προβλήματα», όπως αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΜΕΔΙ. «Έργα που η μη ολοκλήρωσή τους θα ήταν καταστροφική για την οικονομία της χώρας. Έργα με συμβάσεις δυσμενείς για το ελληνικό δημόσιο. Συμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων των περιόδων 2006-7 και 2013-14, που δένουν χειροπόδαρα το ελληνικό δημόσιο και δεν είχαν ούτε μία αράδα προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Συμβάσεις που οδήγησαν σε διεκδικήσεις δισεκατομμυρίων για αποζημιώσεις», συνεχίζουν οι ίδιες πηγές και τονίζουν αναλυτικά:

Προχωρήσαμε σε καλόπιστες μεν, αλλά σκληρές διαπραγματεύσεις. Επιλύσαμε χρόνια προβλήματα και καθυστερήσεις. Και σήμερα έχουμε χειροπιαστά αποτελέσματα. Πετύχαμε την προστασία του δημοσίου συμφέροντος, την συμφωνία δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων λειτουργικής παράδοσης όλων των έργων αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Μέχρι τον Μάρτιο 2017 ολοκληρώνονται τα 5 μεγάλα έργα παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, δηλαδή η Ιόνια Οδός, ο Μορέας, η Ολυμπία Οδός, ο Ε65 και ο αυτοκινητόδρομος Μαλιακός – Κλειδί.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Ολοκληρώνουμε τους αυτοκινητοδρόμους που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης, με σκοπό να παραδοθούν για χρήση στους πολίτες και να μην υπάρξει κίνδυνος επιστροφής δισεκατομμυρίων ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Από την επαναδιαπραγμάτευση  των 4 οδικών αξόνων (ΙΟΝΙΑ, ΟΛΥΜΠΙΑ,Ε65,ΜΟΡΕΑΣ), που έκανε η Κυβέρνηση μας και το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων,  σε σχέση με τις αρχικές  απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων το δημόσιο και ο ελληνικός λαός, ο έλληνας φορολογούμενος πολίτης έχει συνολικό όφελος 764.477.733 ευρώ.

Συγκεκριμένα:

  • Στην «Ολυμπία Οδό»: 171.834.053 ευρώ.

  • Στην «Ιόνια Οδό»: 230.240.276 ευρώ. 

  • Στον Ε 65: 137.403.444 ευρώ.

  • Στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας»: 225.000.000  ευρώ.

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΤΕΛΙΚΟ ΟΦΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΟΛΙΤΗ: 764.477.773 ευρώ.

Ο κύκλος των οικονομικών υπερβάσεων, των καθυστερήσεων και της λεηλασίας των χρημάτων από τον ιδρώτα του έλληνα πολίτη, σε ημιτελή, ανολοκλήρωτα και διαιωνιζόμενα έργα κλείνει οριστικά.

 

«ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ»

 

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, με πρόσφατη συμφωνία έδωσε οριστικές λύσεις και έβγαλε από το αδιέξοδο το έργο της «Ολυμπίας Οδού», διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον και την ολοκλήρωση του έργου, με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα λειτουργικής παράδοσης  έως τον Μάρτιο του 2017.

Ο κύκλος του αίματος και των τροχαίων ατυχημάτων, της τριτοκοσμικής ταλαιπωρίας, του αποκλεισμού της Δυτικής Ελλάδας, της Ηπείρου, της Πελοποννήσου και των νησιών του Ιονίου από την υπόλοιπη Ελλάδα κλείνει οριστικά. Μαζί κλείνει και ο κύκλος των οικονομικών αποζημιώσεων και υπερβάσεων, που άνοιξαν οι συμβάσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων και πλήρωσαν ακριβά οι έλληνες πολίτες και ο ελληνικός λαός, για να έχουν τον πιο ακριβοπληρωμένο και ταυτοχρόνως πιο άθλιο δρόμο της Ευρώπης.

Στην «Ολυμπία Οδό» από την επαναδιαπραγμάτευση  που έκανε η Κυβέρνηση μας και το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων,  σε σχέση με τις αρχικές  απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων το δημόσιο και ο ελληνικός λαός, ο έλληνας φορολογούμενος πολίτης έχει όφελος 171.834.053 ευρώ.

Τον Ιούλιο του 2016 υπογράφτηκε μεταξύ του Δημοσίου και Παραχωρησιούχου η τελική Συμφωνία για την ολοκλήρωση του Έργου του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πάτρας. Ο Παραχωρησιούχος ήδη από τον Φεβρουάριο του 2016 έχει προχωρήσει σε σημαντική επιτάχυνση των εργασιών σε εφαρμογή του Πλαισίου Συναντίληψης που υπογράφτηκε με το Δημόσιο στις 11-2-2016.

Με βάση το Χρονοδιάγραμμα Εφαρμογής που προσαρτήθηκε στη Συμφωνία το Νέο Τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου από Κόρινθο μέχρι Πάτρα μήκους 120 χλμ προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να αποδοθεί σε λειτουργική κυκλοφορία στο τέλος Μαρτίου του 2017.

Οι λόγοι που κατέστησαν αναγκαία την υπογραφή της υπόψη Συμφωνίας αφορούν σε καθυστερήσεις του παρελθόντος και οι οποίες δεν είχαν επιλυθεί κατά την επανεκκίνηση του Έργου και σχετίζονταν κυρίως με :

  • Το χρόνιο ζήτημα της εκτέλεσης των εργασιών αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ στις περιοχές εμπλοκής του αυτοκινητοδρόμου με την Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ), το οποίο επιλύθηκε με απόφαση του Υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη τον Μάιο του 2015.

  • Την καθυστέρηση έγκρισης της περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του οριστικού Σχεδιασμού στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα, η οποία έλαβε χώρα το Σεπτέμβριο του 2015.

  • Την καθυστέρηση διενέργειας των αρχαιολογικών ερευνών στις περιοχές Κερύνειας Αχαΐας, και Αρχαίας Κορίνθου και Λουτρού Κορινθίας, οι οποίες ολοκληρώθηκαν το Ιούλιο του 2016.

  • Την υπογραφείσα τον Δεκέμβριο του 2014 Συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και Παραχωρησιούχου για την υιοθέτηση των νέων προδιαγραφών των πλευρικών στηθαίων στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα.

Στο έργο κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Πάτρα απασχολούνται σήμερα περίπου 1.750 εργαζόμενοι ενώ λειτουργούν οκτώ (8) συνολικά εργοταξιακές εγκαταστάσεις.

 

Παράδοση σε κυκλοφορία νέων τμημάτων της «Ολυμπίας Οδού»

Η παράδοση σε κυκλοφορία νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πάτρας γίνεται σε  εφαρμογή της πρόσφατα υπογραφείσας Συμφωνίας μεταξύ ελληνικού δημοσίου και παραχωρησιούχου. Ειδικότερα:

Ολοκληρώθηκε, το τμήμα Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο του νέου αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου – Πάτρας. Πρόκειται για το πρώτο τμήμα που παραδίδεται σε πλήρη διατομή αυτοκινητοδρόμου και το οποίο κατασκευάστηκε και ολοκληρώθηκε στα πλαίσια της Σύμβασης Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού.

Το τμήμα Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο μήκους 20 χιλιομέτρων παραδόθηκε με πλήρη διατομή αυτοκινητοδρόμου και περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση καθώς και λωρίδα έκτακτης ανάγκης αυξημένου πλάτους. Αυτό σε συνδυασμό με το διευρυμένο πλάτος της κεντρικής νησίδας παρέχει τη δυνατότητα, όταν οι κυκλοφοριακές συνθήκες το απαιτήσουν, να μπορεί να διαμορφωθεί σε αυτοκινητόδρομο τριών λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδας έκτακτης ανάγκης κανονικού πλάτους δηλαδή με την ίδια ακριβώς διατομή του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Αρχαία Κόρινθος.

Το τμήμα αυτό περιλαμβάνει 3 ανισόπεδους κόμβους (Αρχαίας Κορίνθου, Ζευγολατιού και Κιάτου), 7 άνω διαβάσεις, 19 κάτω διαβάσεις και 5 γέφυρες, οι οποίες εξυπηρετούν το τοπικό οδικό δίκτυο.

Οι ανισόπεδοι Κόμβοι Αρχαίας Κορίνθου και Κιάτου έχουν πλήρως ανακατασκευαστεί.  Ο κόμβος του Ζευγολατιού είναι ένας νέος ανισόπεδος κόμβος και μετά την ολοκλήρωσή του θα εξυπηρετεί τους οικισμούς της επαρχίας Βόχας και πολλούς προορισμούς της ορεινής Κορινθίας.

Κατά την  κατασκευή του υπόψη τμήματος ανευρέθηκαν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα με κυριότερο το Αρχαϊκό Τείχος της Αρχαίας Κορίνθου για την ανάδειξη του οποίου κρίθηκε αναγκαία η κατασκευή γέφυρας μήκους 100 μέτρων. Λόγω της πληθώρας και της σπουδαιότητας των ευρημάτων το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων χρηματοδότησε μέσω του Έργου του αυτοκινητοδρόμου την κατασκευή 2 πλήρως εξοπλισμένων κτιρίων για την ανάδειξη και φύλαξη των ευρημάτων. Επίσης κρίθηκε αναγκαία η μεταφορά, με δαπάνες του Έργου, δύο τάφων ρωμαϊκής εποχής λόγω της εξαιρετικής σπουδαιότητας έγχρωμων τοιχογραφιών που διασώθηκαν.

Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου Αρχαία Κόρινθος – Κιάτο, με την ολοκλήρωση της κατασκευής των παραπλεύρων οδών και του τοπικού δικτύου ανέρχεται σε 102 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα σημαντική εξέλιξη για την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην Παλαιά Εθνική Οδό είναι η, στα πλαίσια της Συμφωνίας για την ολοκλήρωση του Έργου, υλοποιούμενη δέσμευση εκ μέρους του Παραχωρησιούχου για την επέκταση του παραπλεύρου SR017L από την περιοχή του Μετωπικού Σταθμού Διοδίων Κιάτου μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο Κιάτου η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2016:

Ολοκληρώθηκε η κατασκευή των σηράγγων του νότιου κλάδου του Αυτοκινητοδρόμου στην Παράκαμψη Δερβενίου Κορινθίας, με μήκος περί τα 670 & 535 μέτρα αντίστοιχα καθώς και της γέφυρας του ποταμού Δερβένιου μήκους 122 μέτρων, οι οποίες εντάσσονται στο νέο-κατασκευασμένο οδικό τμήμα της Παράκαμψης Δερβενίου μήκους 2,15 περίπου χιλιομέτρων και συνολικού κατασκευαστικού κόστους 13,5 εκατομμυρίων €. Οι σήραγγες αυτές εξυπηρετούν την κίνηση από Πάτρα προς Κόρινθο και Αθήνα.


«ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ»

Το έργο της «Ιόνιας Οδού» βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία της ολοκλήρωσης του. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, η Κυβέρνηση μας πέτυχε σε πολύ δύσκολες συνθήκες να βγάλει την «Ιόνια Οδό» από το πλήρες τέλμα.  Υπενθυμίζεται ότι την Άνοιξη του 2010 οι δανείστριες τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση του έργου και από τον Φεβρουάριος του 2011 επιβλήθηκε  μακρόχρονη αναστολή εργασιών. Η κατασκευή του έργου προωθείται εδώ και πολλούς μήνες με γοργούς ρυθμούς σε όλα τα μέτωπα.

Αντιμέτωποι  με δυσμενέστατους όρους συμβάσεων, που είχαν συνάψει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και υπέρογκες διεκδικήσεις αποζημιώσεων καταφέραμε με πολύ δουλειά και σκληρή διαπραγμάτευση να προστατέψουμε το δημόσιο συμφέρον και την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου.

Στην επαναδιαπραγμάτευση για την «Ιόνια Οδό», έναντι των απαιτήσεων και κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων πέτυχε όφελος για το ελληνικό δημόσιο και τον έλληνα πολίτη που ανέρχεται σε  230.240.276 ευρώ.

Παράλληλα πετύχαμε να υπάρχει για πρώτη φορά δεσμευτικό και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της κατασκευής του έργου. Τον Μάρτιο του 2017 το σύνολο του έργου της «Ιόνιας Οδού» παραδίδεται σε λειτουργική κυκλοφορία και λίγους μήνες αργότερα τον Αύγουστο του 2017 σε πλήρη λειτουργία.

Η πρόοδος κατασκευής της «Ιόνιας Οδού» είναι σήμερα πάνω από το 80%, (πρόοδος του έργου μέχρι και Ιούλιο 2016: 81,26 %). Στα έξι συνολικά εργοτάξια κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, απασχολούνται περισσότερα από 2.200 άτομα και χρησιμοποιούνται 1.530 μηχανήματα.

Για να ολοκληρωθεί το έργο και να ξεπεραστούν οι δυσμενέστατοι για το ελληνικό δημόσιο όροι των συμβάσεων των προηγούμενων κυβερνήσεων στην Ιόνια Οδό, έχει ήδη προχωρήσει η μίσθωση 1.746 στρεμμάτων γης από 363 ιδιοκτήτες των οποίων οι απαλλοτριώσεις εκκρεμούσαν. Επιπλέον υπάρχει επιτάχυνση των αρχαιολογικών ανασκαφών και των εργασιών  μεταφοράς των δικτύων κοινής ωφέλειας.

Η σημασία και ταυτότητα  του έργου

Ο  ομώνυμος αυτοκινητόδρομος «Ιόνια Οδός» μήκους 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό) έχει τεράστια σημασία, κοινωνική και αναπτυξιακή, αφού:

Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.

Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.

Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον, αφού με την ολοκλήρωση της κατασκευής της, το ταξίδι από Αντίρριο έως και Ιωάννινα θα διαρκεί 1 ώρα και 40 λεπτά σε σχέση με τις 3 ώρες και 30 λεπτά σήμερα.

Η Ιόνια Οδός διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και έρχεται να καλύψει μια απαίτηση πολλών ετών και να δώσει νέα ώθηση ανάπτυξης. Η κατασκευή της αποτελεί τεράστια πρόκληση καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις. Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε ανάμεσα σε άλλα:

  • 4 Σήραγγες διπλού κλάδου

  • Κλόκοβας μήκους 2.950μ.

  • Μακύνειας μήκους 542μ.

  • Καλυδώνας μήκους 1.200μ.

  • Αμπελιάς μήκους 900μ.

  • 5 Μεγάλες γέφυρες

  • Ευήνου ποταμού μήκους 260μ. και ύψους βάθρων 35μ.

  • Μενιδίου μήκους 532μ και μέγιστου ύψους βάθρων 33μ.

  • Γυμνότοπου μήκους 252μ. και ύψους βάθρων 30μ.

  • Τσαγκαρόπουλου μήκους 447μ. και ύψους βάθρων 57μ.

  • Κρυφοβού μήκους280 μ

  • 19 Ανισόπεδους Κόμβους

  • 9 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών

  • 3  Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης

  • 33 Άνω & 100 Κάτω Διαβάσεις

Η Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι  Ιωάννινα είναι τμήμα του Δυτικού Άξονα Βορρά – Νότου, εντάσσεται στους άξονες του Διευρωπαϊκού Δικτύου και αποτελεί την ραχοκοκαλιά της συγκοινωνιακής υποδομής της Δυτικής Ελλάδας.  Αναμένεται ότι  θα συμβάλει δραστικά στην ασφάλεια των οδικών μετακινήσεων και μεταφορών, θα  μειώσει τα ατυχήματα κατά τουλάχιστον 80% επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις.

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού θα βοηθήσει επίσης στην άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Δυτικής Ελλάδος και της Ηπείρου, δίδοντας την δυνατότητα ενίσχυσης της περιφερειακής ανάπτυξης και του τουρισμού σε μια περιοχή από τις οικονομικά ασθενέστερες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σημαντική υστέρηση σε όλους τους δείκτες της οικονομικής ανάπτυξης, συμβάλλοντας παράλληλα στην μείωση του ποσοστού ανεργίας και στην αύξηση του κατ’ κεφαλήν εισοδήματος.

Ο διεθνής ρόλος του έργου είναι επίσης σημαντικός διότι συνδέει αφ’ ενός την Ελλάδα με την Αλβανία και κατ΄ επέκταση με τις υπόλοιπες χώρες της Βορειοδυτικής Βαλκανικής και εξασφαλίζει αφ’ ετέρου, μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας και την αξιοποίηση του Λιμένα Αστακού, την  οδική διασύνδεση της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω της Αδριατικής.

H σήραγγα της Κλόκοβας

Η σήραγγα της Κλόκοβας αποτελεί το πλέον δύσκολο τεχνικό τμήμα και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της «Ιόνιας Οδού». Είναι η δίδυμη σήραγγα στην περιοχή του όρους Κλόκοβα πλησίον του χωριού Ρίζα, στο Αντίρριο του Ν. Αιτωλοακαρνανίας, μήκους 2.906 μ. ο αριστερός και 2.925 μ. ο δεξιός κλάδος.

Η έναρξη των εργασιών της διάνοιξης ξεκίνησαν τον Μαίο 2015 και εντός 13 μηνών, τον Ιούνιο 2016, επιτεύχθηκε η πλήρης διάνοιξη (Α΄ και Β΄ Φάση) και των δύο κατευθύνσεων, που αποτελεί χρόνο ρεκόρ.

Η διάνοιξη της σήραγγας της Κλόκοβας ολοκληρώθηκε μόλις μέσα σε 13 μήνες. Μάλιστα μισό χρόνο νωρίτερα από ότι προβλέπονταν στο επίσημο χρονοδιάγραμμα του έργου.   Για να συμβεί αυτό, το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού του ομώνυμου εργοταξίου εργάζονταν αδιάλειπτα σε 3 βάρδιες, σε 24ωρη βάση, ενώ η εκσκαφή πραγματοποιούνταν ταυτόχρονα και από τα 4 μέτωπα.  (είσοδος, έξοδος και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας).

Οι εργασίες σήμερα συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς με στόχο την επίτευξη του χρονοδιαγράμματος που έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στο τεχνικό έργο της διέλευσης του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός» από το όρος Κλόκοβα (Παλιοβούνα) περιλαμβάνονται  συστήματα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, αερισμού και πληροφόρησης των οδηγών. Τα κέντρα ελέγχου των σηράγγων θα λειτουργούν στα μέτωπα εισόδου και εξόδου. Για τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης κατασκευάζονται  εφτά συνδετήριες  (κάθετες) σήραγγες  διαφυγής, ενώ υπάρχει δυνατότητα αναστροφής της κυκλοφορίας στα αντίθετα ρεύματα, προ και μετά τα μέτωπα των σηράγγων.

Αρχαιολογική έρευνα στην περιοχή «Αγίου Θωμά Μεσολογγίου (Αρχαία Αλίκυρνα)

Κατά την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της «Ιόνιας Οδού» στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, κοντά στην πόλη του Μεσολογγίου ήρθε στο φως εκτεταμένο τμήμα της υστεροκλασικής-ελληνιστικής πόλης Αλίκυρνας. Η πόλη ήταν γνωστή από τις αρχαίες πηγές (Στράβων, Πλίνιος), με βάση τις οποίες τοποθετείται μεταξύ των δύο μεγάλων αιτωλικών πόλεων Καλυδώνας και Πλευρώνας, στον οικισμό του Αγ. Θωμά Μεσολογγίου, στο λόφο «Χίλια Σπίτια». Στη βορειότερη κορυφή του λόφου διατηρούνται τα ερείπια μικρού οχυρωματικού περιβόλου που περικλείει την ακρόπολη, έκτασης περίπου 20 στρεμμάτων. Οικοδομικά κατάλοιπα της πόλης ωστόσο δεν είχαν ερευνηθεί μέχρι σήμερα.

Ο άξονας της Ιονίας Οδού διέρχεται από τον πυρήνα της αρχαίας πόλης σε μήκος περίπου 400μ. και η ανασκαφή εκτείνεται σε συνολική έκταση 20 στρεμμάτων. Η έρευνα του αρχαιολογικού χώρου ξεκίνησε το 2011 και βαίνει προς ολοκλήρωση, έχοντας φέρει στο φως τμήμα του εμπορικού της κέντρου και του οικιστικού της ιστού. Η πόλη φαίνεται πως ήταν εξαρχής οργανωμένη σύμφωνα με πολεοδομικό σχέδιο, καθώς  έχουν έρθει στο φως τέσσερις δρόμοι πλάτους 4,5 μ. που με κατεύθυνση Β/Ν τη διασχίζουν ανά 32μ.

Για την προστασία και περιορισμό των επιπτώσεων στον αρχαιολογικό χώρο από το έργο της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ κατασκευάστηκαν, μετά από απόφαση του Υπ. Πολιτισμού μετά από σχετική γνωμοδότησή του ΚΑΣ,  πασσαλότοιχοι αριστερά και δεξιά του αυτοκινητόδρομου επί μήκους 300 μ. περίπου.

Επίσης προβλέφτηκε και θα κατασκευαστεί πεζογέφυρα άνωθεν της αρτηρίας του αυτοκινητόδρομου που θα ενώσει τις εκατέρωθεν αρχαιολογικές περιοχές και θα δώσει την δυνατότητα στους επισκέπτες να γνωρίσουν την αρχαία πόλη της Αλίκυρνας.

Το έργο παραχώρησης «Ιόνιας Οδού»

Το έργο παραχώρησης «Ιόνια Οδός», με συνολικό μήκος 380 χλμ., περιλαμβάνει τους παρακάτω αυτοκινητοδρόμους:

Α) Τον ομώνυμο αυτοκινητόδρομο «Ιόνια Οδός» μήκους 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό).

Β) Τμήμα του αυτοκινητόδρομου Π.Α.Θ.Ε. μήκους περίπου 172,5 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης Αττικής έως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας, μετά τα Καμένα Βούρλα.

Γ) το συνδετήριο κλάδο του Π.Α.Θ.Ε. Σχηματάρι – Χαλκίδα, μήκους 11 χλμ. που είναι υπό κατασκευή.

Οικονομικά στοιχεία

Ο Προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.500 εκατ. € περίπου (1.115 εκατ. Ευρώ, το κατασκευαστικό κόστος σύμφωνα με την προσφορά του Παραχωρησιούχου).

Στο ανωτέρω κατασκευαστικό κόστος προστέθηκε και επιπλέον ποσόν 100 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της δίδυμης σήραγγας στην Κλόκοβα, σύμφωνα με την Συμφωνία Τροποποίησης της οικείας Σύμβασης Παραχώρησης.

Η Χρηματοδοτική Συμβολή του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται στο ποσόν των 360.032.958,50 ευρώ και έχει ήδη καταβληθεί.

Σύμφωνα με τη Συμφωνία Τροποποίησης, σε συνδυασμό και με την Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για  τροποποίηση της χάραξης στην περιοχή του όρους Κλόκοβα με κατασκευή δίδυμης σήραγγας μήκους 2,9 χλμ. περίπου, προβλέπεται Πρόσθετη Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου ύψους 278.854.485,00 ευρώ.

Η καταβολή της Πρόσθετης Χρηματοδοτικής Συμβολής  πραγματοποιείται σε συγκεκριμένες  προθεσμίες.

Το έργο αποτελεί «έργο γέφυρα», εντάχθηκε στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) του Επιχειρησιακού Προγράμματος  «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007 – 2013» και εγκρίθηκε με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Οι δηλώσεις του Χρήστου Σπίρτζη κατά την παράδοση στην κυκλοφορία των σηράγγων Δερβενίου και του τμήματος Κορίνθου-Κιάτου της «Ολυμπίας Οδού», επιθεώρηση εργοταξίων κατά μήκος της «Ολυμπίας Οδού»:

«Κύριε Πρωθυπουργέ, κύριοι Περιφερειάρχες, κύριοι Δήμαρχοι, αγαπητοί συνάδελφοι, φίλες και φίλοι. Να σας ευχαριστήσω για την ανταπόκρισή σας στη σημερινή εκδήλωση, για την παράδοση στην κυκλοφορία της σήραγγας στο Δερβένι, ολοκληρωμένων τμημάτων της Ολυμπίας Οδού και επιθεώρηση στα εργοτάξια τόσο της Ολυμπίας Οδού, όσο και της Ιόνιας Οδού.

Για εμάς και για τον ελληνικό λαό σήμερα είναι μια ιδιαίτερη μέρα. Μια μέρα που μιλάνε τα έργα της κυβέρνησης από μόνα τους. Βρισκόμαστε εδώ όχι για την τυπική διαδικασία εγκαινίων, ούτε για τη σήραγγα στο Δερβένι, ούτε για τη σήραγγα στην Κλόκοβα που πραγματικά είναι αξιοθαύμαστος ο χρόνος που ολοκληρώθηκε και είναι ένα έργο που περιμένουν οι Έλληνες πολίτες για πολλές 10ετίες. Ούτε για το τμήμα μέχρι το Κιάτο, αλλά για να δούμε μαζί σας την πρόοδο των εργασιών σε όλα τα εργοτάξια και να διαπιστώσουμε από κοινού τη μεγάλη προσπάθεια όλων των συντελεστών για τη μεγάλη και λειτουργική ολοκλήρωση των έργων το Μάρτιο του 2017.

Των έργων που πριν 1,5 χρόνο ήταν ημιθανή, τελματωμένα, με σωρευμένα προβλήματα, με πολλές εκκρεμότητες στις αδειοδοτήσεις, στις απαλλοτριώσεις, στις μεταφορές δικτύων, στα σημεία που τέμνεται το οδικό δίκτυο με το σιδηροδρομικό δίκτυο, 12 χρόνια μετά την έναρξη των έργων.

Αξίζει τον κόπο να τονίσουμε όχι μόνο την αποφασιστικότητα και την αποτελεσματικότητα για την ολοκλήρωση των έργων και την επανεκκίνησή τους, αλλά ότι στο νέο θεσμικό πλαίσιο που ψηφίστηκε, δεν μπορεί να δημοπρατηθεί κανένα δημόσιο έργο εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές έρευνες.

Φίλες και φίλοι, να επαναλάβουμε ότι τα έργα υποδομών δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανέναν Υπουργό, Περιφερειάρχη, ή Δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό, στον Έλληνα πολίτη. Εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητά μας, τη διαφάνεια, τον ορθό σχεδιασμό και το κόστος των έργων.

Σήμερα, ιδιαίτερα σήμερα, μιλάνε οι πράξεις και τα έργα της κυβέρνησης. Μιλάει η διαπραγμάτευση των αποζημιώσεων των παραχωρησιούχων και των εργοληπτών που είναι κατά 764 εκατομμύρια λιγότεροι από τα διεκδικούμενα, μιλούν τα εργοτάξια που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και οι χιλιάδες πολιτών που εργάζονται εκεί. Μιλούν τα 246 εκατομμύρια από το διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες και γίνονται συγκρίσεις.

Μιλούν η ολοκλήρωση των οδικών δρόμων και των σιδηροδρομικών γραμμών στην Πελοπόννησο, στη Δυτική Ελλάδα και στην Ήπειρο που ήταν οι ξεχασμένες αδικημένες περιοχές της χώρας. Μιλούν τα μικρά και τα μεσαία έργα σε όλη την περιφέρεια.

Εμείς συνεχίζουμε τη δουλειά μας και στο πολιτικό και στο θεσμικό και στον παραγωγικό τομέα. Έχουμε σχέδιο και παρά τις δυσκολίες θα βγάλουμε τη χώρα από την κρίση, από την κρίση την οικονομική, από την κρίση την πολιτική, αλλά και από την κρίση τη θεσμική που έφεραν τα κόμματα της συντήρησης και του παλαιοκομματισμού.

Θα πετύχουμε γιατί έχουμε τρία όπλα. Τη στήριξη του ελληνικού λαού, την πίστη μας στις αρχές και τις αξίες της αριστεράς και του προοδευτικού κόσμου και το όραμα, τη δύναμη και το πάθος του Πρωθυπουργού μας, του Αλέξη Τσίπρα που τον καλώ στο βήμα. Ευχαριστώ».

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα πραγματοποιήθηκε:

  • Παράδοση στην κυκλοφορία του τμήματος Αρχαίας Κορίνθου-Κιάτου, μήκους 20 χιλιομέτρων, του πρώτου πλήρους τμήματος αυτοκινητοδρόμου του οδικού άξονα της «Ολυμπίας Οδού».

  • Παράδοση στην κυκλοφορία των δύο σηράγγων παράκαμψης Δερβενίου Κορινθίας, μήκους 670 και 535 μέτρων αντίστοιχα και της νέας γέφυρας διέλευσης νότιου κλάδου του αυτοκινητοδρόμου «Ολυμπίας Οδού» από τον ποταμό Δερβένι, μήκους 122 μέτρων.

  • Επιθεώρηση εργοταξίων κατά μήκος της «Ολυμπίας Οδού».

Η περιοδεία συνεχίζεται με;

  • Επιθεώρηση των εργασιών ολοκλήρωσης του έργου διάνοιξης και κατασκευής των δίδυμων σηράγγων Κλόκοβας Αιτωλοακαρνανίας της «Ιόνιας Οδού», μήκους 2,9 χλμ ανά κλάδο και κατεύθυνση.

Πηγή:link[/expander_maker]

2
Sep

Τσίπρας: Σε ευπαθείς ομάδες τα χρήματα από τις τηλεοπτικές άδειες

Τσίπρας: Σε ευπαθείς ομάδες τα χρήματα από τις τηλεοπτικές άδειες.Στη στήριξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων θα διατεθούν τα χρήματα που το Δημόσιο θα εισπράξει από τη δημοπράτηση των τηλεοπτικών αδειών, δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Σε δηλώσεις του στο πλαίσιο της επιθεώρησης των έργων της Ολυμπίας Οδού, ο κ. Τσίπρας ανέφερε πως τα δύο τρίτα του τιμήματος των τηλεοπτικών αδειών, καθώς και το υπόλοιπο ένα τρίτο έως το τέλος του 2017, θα διατεθούν σε έκτακτες δράσεις για τη στήριξη ευπαθών ομάδων.
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός  χαρακτήρισε την ολοκλήρωση της δημοπρασίας «σημαντική είδηση που δίνει ένα μήνυμα εντός και εκτός Ελλάδας ότι σε αυτόν τον τόπο σταματάει η ανομία και η ασυδοσία».  Όπως είπε, «εδώ όλοι θα είναι ίσοι μετά από τόσα χρόνια ανομίας στον τηλεοπτικό χώρο και οι νόμοι ισχύουν για όλους. “Κι αν είσαι και παπάς με την αράδα σου θα πας” και αυτό δεν αφορά τον υπουργό Επικρατείας».

Kάλεσε, δε, την αντιπολίτευση να παραδεχθεί τη λάθος στάση που τήρησε σχετικά με το διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες και να δείξει συναίνεση για την επανενεργοποίηση του ΕΣΡ.

Πηγή:link

2
Sep

Παππάς: Πλέον, στη χώρα μας θα εκπέμπουν νόμιμοι τηλεοπτικοί σταθμοί

Παππάς: Πλέον, στη χώρα μας θα εκπέμπουν νόμιμοι τηλεοπτικοί σταθμοί.Απολύτως επιτυχημένη χαρακτήρισε τη διαδικασία δημοπράτησης των τεσσάρων τηλεοπτικών αδειών ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, σε δηλώσεις του έξω από το κτίριο της ΓΓΕΕ, μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της δημοπρασίας, ενώ τόνισε ότι «δεν περιμέναμε το τίμημα να πάει τόσο ψηλά».

«Η ολοκλήρωση της δημοπρασίας των τηλεοπτικών αδειών βάζει τέλος σε 27 χρόνια ανομίας», σημειώνει ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς σε γραπτή ευχαριστήρια δήλωσή του για την ολοκλήρωση της δημοπρασίας των τηλεοπτικών αδειών.

Σημειώνει ότι «η Ελλάδα παύει να διαθέτει το ντροπιαστικό “προνόμιο” της μοναδικής χώρας που ουδέποτε διενέργησε διαγωνισμό για την αδειοδότηση των ιδιωτικών καναλιών» και τονίζει: «Πλέον, στη χώρα μας θα εκπέμπουν νόμιμοι τηλεοπτικοί σταθμοί. Βιώσιμες επιχειρήσεις, που θα ζουν από τη λειτουργία τους, παράγοντας ποιοτικό και ανταγωνιστικό τηλεοπτικό πρόγραμμα και όχι από τη διαπλοκή με τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Κανάλια που θα ενημερώνουν τον ελληνικό λαό με αντικειμενικότητα και πλουραλισμό, όχι ανάλογα με τις υπόγειες σχέσεις του ιδιοκτήτη τους με την πολιτική ηγεσία και φόντο τα θαλασσοδάνεια».

Ο κ. Παππάς υπογραμμίζει ότι «η ιστορική αυτή αλλαγή του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου στη χώρα μας ήταν απαίτηση του ελληνικού λαού επί δεκαετίες» και «ήταν βασική δέσμευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ».

Επισημαίνει επιπλέον ότι «πέρα, όμως, από τη δεδομένη πολιτική βούληση, η υλοποίηση ενός κρυστάλλινου διαγωνισμού, που θα αποτελέσει πρότυπο για την προσέλκυση κεφαλαίων στο μέλλον μεγιστοποιώντας το εκάστοτε τίμημα υπέρ του Έλληνα φορολογούμενου, απαίτησε σκληρή δουλειά, αφοσίωση και ηθικό που ξεπερνούν την απλή αίσθηση του καθήκοντος, από δεκάδες ανθρώπους, ο καθένας από τους οποίους συνέβαλε καίρια για να φτάσουμε στη σημερινή μέρα». Σε αυτό το πλαίσιο απευθύνει ευχαριστίες προς «τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας που υπερέβαλαν εαυτούς όλους αυτούς τους μήνες, από την αρχή της νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας, με αποκορύφωμα βέβαια τις ημέρες της δημοπρασίας. Τα μέλη των Επιτροπών Διενέργειας του Διαγωνισμού και Ενστάσεων που στάθηκαν στο ύψος των πρωτόγνωρων περιστάσεων. Τα στελέχη της Singular Logic, τα οποία υποστήριξαν με απόλυτη αρτιότητα τη διαδικασία. Την Ελληνική Αστυνομία, που διαφύλαξε την τάξη με τρόπο άψογο, καθώς και τον αρμόδιο Υπουργό. Τους βουλευτές της κυβερνητικής πλειοψηφίας που έδωσαν τη μάχη για την ελευθεροτυπία, τον πλουραλισμό και, τελικά, τη Δημοκρατία. Και, βέβαια, τους συνεργάτες του γραφείου μου και τους δικηγόρους».

«Θέλω, τέλος, να ευχαριστήσω», αναφέρει ο υπουργός Επικρατείας, «και όλους όσοι αμφισβήτησαν πολιτικά το διαγωνισμό». «Ακόμη και εκείνους», όπως συμπληρώνει, «που επί της ουσίας υπονόμευσαν τη διαδικασία. Διότι -και με τα περισσότερα από 60 δικόγραφα με τα οποία επιχείρησαν να προσβάλουν το διαγωνισμό- έδωσαν τη δυνατότητα να διατυπωθεί κάθε επιχείρημα, κάθε αντίλογος. Με αυτό τον τρόπο, θωράκισαν πλήρως το διαγωνισμό πολιτικά, νομικά, θεσμικά και ηθικά».

Πηγή : link


 

2
Sep

Is the ECB Buying Bonds From Itself?

Is the ECB Buying Bonds From Itself?The European Central Bank may be buying bonds from itself as it runs out of debt to sate its massive quantitative easing program.

That’s according to economists at Jefferies.

The ECB’s bond-buying program has been running for nearly 18 months, and investors and analysts have often asked whether the central bank is running out of debt to buy.

Now, the ECB may be indirectly buying bonds from itself, according to Marchel Alexandrovich and David Owen at Jefferies, in a research note published Thursday.

The ECB did not immediately reply to an attempt to seek comment.

But here’s how Jefferies thinks it may work. The ECB’s QE program is implemented through several national central banks, like Germany’s Bundesbank and Spain’s Banco de Espana. National central banks buy bonds according to rules set by the ECB.

The problem is that these constraints narrow the stock of debt the banks can buy from. These rules prevent the purchase of too much debt from any one country and stop central banks from buying debt with steeply negative yields. Portuguese and Irish debt, for instance, is now becoming scarce.

But the national central banks also sell sovereign bonds. They sometimes reduce their holdings as a part of their reserve management activities, which aim to ensure that banks, state institutions and other organizations “manage their euro-denominated reserve assets comprehensively, efficiently, and in a safe, confidential and reliable environment,” according to the ECB’s website.

That means, for example, that while the German Bundesbank bought €209 billion in sovereign bonds between March and July, they also sold off €43 billion of such debt, according to Jefferies.

Those securities are then back on the market to be bought, potentially helping the central banks to work around the program’s restrictions.

“This suggests that one of the ways that QE has been implemented, especially in the countries where scarcity may be an issue, is that the (National Central Bank) is essentially buying bonds from itself; or more intriguingly, perhaps even from the other NCBs in the Eurosystem,” said Mr. Alexandrovich, one of the economists.

The ECB’s coming meeting and press conference on September 8 will be watched closely for any news on whether the bank will expand its QE program, including any loosening of the restrictions currently causing shortages of eligible debt.

Source : link

 

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close