fbpx

05/06/2016

5
Jun

Ο Σαμαράς ομολογεί πως υπέγραψε μέτρα για να παγιδεύσει τον ΣΥΡΙΖΑ

Ο Σαμαράς ομολογεί πως υπέγραψε μέτρα για να παγιδεύσει τον ΣΥΡΙΖΑ.Ο Αντώνης Σαμαράς επανεμφανίζεται στο προσκήνιο, λέγοντας ότι ήξερε πως θα έχανε τις εκλογές, ενώ αποκαλύπτει ότι οι δανειστές δεν θέλησαν να δώσουν στην κυβέρνηση της ΝΔ την τότε δόση και δύο μήνες αργότερα να βρεθούν τα χρήματα αυτά στα χέρια μιας άλλης κυβέρνησης που δεν δεσμευόταν για τίποτε. Για ομολογία του πρώην πρωθυπουργού ότι δέσμευσε τη χώρα με σκληρά μέτρα για να εξαναγκάσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε «αριστερή παρένθεση», κάνει λόγο η κυβέρνηση.

Εκτενή συνέντευξη του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά φιλοξενεί η εφημερίδα Real News που κυκλοφορεί την Κυριακή.  Όπως λέει ο Αντώνης Σαμαράς περίμενε την ήττα του, καθώς «όλοι προεξοφλούσαν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα προκαλέσει νέες εκλογές και θα τις κερδίσει», ενώ αποκαλύπτει ότι «οι δανειστές δεν θέλησαν να δώσουν στη δική μας κυβέρνηση την εκταμίευση των 7,5 δισεκατομμυρίων και δύο μήνες αργότερα να βρεθούν τα χρήματα αυτά στα χέρια μιας άλλης κυβέρνησης που δεν “δεσμευόταν” για τίποτε».

Η δήλωση δεν πέρασε απαρατήρητη από το Μέγαρο Μαξίμου, με στέλεχος της κυβέρνησης να σχολιάζει ανώνυμα ότι «παρόλο, λοιπόν, που γνώριζε ότι καταρρέει και ερχόταν ο Αλέξης Τσίπρας, ο Αντώνης Σαμαράς υπέγραψε την 5η αξιολόγηση για να δεσμεύσει τη χώρα με σκληρά μέτρα, ενώ, παράλληλα άφησε και τα ταμεία της χώρας άδεια. Στόχος του, να εξαναγκάσει την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σε αριστερή παρένθεση, όπως, άλλωστε τόνιζαν εκείνη την εποχή οι διάφοροι συνεργάτες του».

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Ο ίδιος πάντως λέει για το σενάριο της αριστερής παρένθεσης: «Το αν αποδειχθούν παρένθεση εξαρτάται μόνον από τους ίδιους. Και μέχρι στιγμής κάνουν τα πάντα για να γίνουν παρένθεση».

Αναφορικά με το λεγόμενο «sucess story» της κυβέρνησης του, ο Αντώνης Σαμαράς δηλώνει στην εφημερίδα ότι δεν φέρει καμιά ευθύνη για την σημερινή ύφεση και υποστηρίζει ότι «εμείς δημιουργήσαμε πλεονάσματα» και ότι τα μέτρα που εφαρμόζει σήμερα η κυβέρνηση είναι χειρότερα από αυτά που εφαρμόστηκαν κατά την περίοδο διακυβέρνησης του. «Η Ελλάδα έμπαινε στην κανονικότητα πριν από ενάμιση χρόνο! Και την έβγαλαν», σημειώνει και προβλέπει νέα μέτρα μέσα στο 2016 που «θα αποδειχθούν οδυνηρά για τον ΣΥΡΙΖΑ».

Σχολιάζοντας τις συγκεκριμένες δηλώσεις το κυβερνητικό στέλεχος που μίλησε σε δημοσιογραφικούς κύκλους, υπενθύμισε τα μέτρα που είχε συμφωνήσει με την 5η αξιολόγηση και την τρόικα ο Αντώνης Σαμαράς, τα οποία και θα άρχιζαν να υλοποιούνται από την 1η Ιανουαρίου του 2015.

Όπως ο ίδιος είπε τα μέτρα ήταν:

* Μηδενική προστασία της πρώτης κατοικίας, όπως είχε συμφωνήσει η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Οι πλειστηριασμοί θα ξεκίναγαν από την 1η Ιανουαρίου του 2015, ενώ τα «ραβασάκια» των τραπεζών απλώς θα ειδοποιούσαν τους πολίτες μόνο για το πότε βγαίνει το σπίτι τους «στο σφυρί». Οι πλειστηριασμοί, σύμφωνα με την κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου ήταν «εργαλείο» για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών! Αντίθετα, σήμερα προστατεύεται η πρώτη κατοικία σε ποσοστό πάνω από 60%, ενώ στα δάνεια με εγγύηση δημοσίου η προστασία ξεπερνά το 94%! Ας σημειωθεί ότι, μεταξύ άλλων, ο νόμος προβλέπει ακόμα και οικονομική ενίσχυση πολιτών σε περιπτώσεις που αδυνατούν να αποπληρώνουν τη δόση.

* Ως προς τα πρωτογενή πλεονάσματα, η κυβέρνηση της ΝΔ – ΠΑΣΟΚ είχε συμφωνήσει σε υπερβολικά –ανέφικτα– πλεονάσματα. Η σύγκριση μ’ αυτά που τελικά απέσπασε, μετά από διαπραγμάτευση η σημερινή κυβέρνηση είναι εμφανής. Δεν χρειάζεται να είσαι οικονομολόγος ή ειδικός, για να αντιληφθείς ότι όσο μεγαλύτερα ποσά χρειάζεται ως πλεόνασμα τόσο περισσότερα σκληρά μέτρα παίρνεις. Η συμφωνία για πρωτογενή πλεονάσματα [ποσοστό επί τοις % του ΑΕΠ]. Η διαφορά είναι καθαρή. Μάλιστα, η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ είχε συμφωνήσει αυτά τα πλεονάσματα του 4,5% να τα διατηρεί επ’ άπειρον! Καμιά χώρα στον κόσμο δεν θα υποσχόταν κάτι τέτοιο… Ο κ. Σαμαράς, πάντως, φαίνεται να έχει κάποιο πρόβλημα με τα νούμερα, καθώς δηλώνει ότι «θα είχαμε επιτύχει 7% πραγματική ανάπτυξη μέχρι το 2016». Μάλλον για τυπογραφικό λάθος πρόκειται, εκτός και αν δεν συμβουλεύτηκε κανένα οικονομολόγο – έστω και πρωτοετή!

* Η κυβέρνηση ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, με την 5η αξιολόγηση, είχαν συμφωνήσει και σε μια σειρά «μεταρρυθμίσεων» σε εργασιακά (ομαδικές απολύσεις, συνδικαλιστικός νόμος, κ.ά.), απολύσεις στο δημόσιο (που ήδη είχε ξεκινήσει ο σημερινός αρχηγός της ΝΔ Κυριακός Μητσοτάκης), κατάργηση ειδικών μισθολογίων, συμφωνία για περικοπές στις κύριες συντάξεις, εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος κ.ά.

Στη συνέντευξη του, ο πρώην πρωθυπουργός εκφράζει την εκτίμηση ότι η ΝΔ μπορεί να κερδίσει την αυτοδυναμία, αλλά -όπως αναφέρει- σε κάθε περίπτωση «πρέπει μετά τις εκλογές να κάνει άνοιγμα σε ευρύτερες μεταρρυθμιστικές δυνάμεις». Ανάμεσα σε αυτές συγκαταλέγει και τον Άδωνι Γεωργιάδη, για τον οποίο λέει ότι αποδείχθηκε αποτελεσματικός μεταρρυθμιστής.

Επιχειρεί μάλιστα ο ίδιος ένα έμμεσο άνοιγμα προς «ευρύτερες μεταρρυθμιστικές δυνάμεις», λέγοντας πως διατηρεί άριστες σχέσεις με τον Ευάγγελο Βενιζέλο, ενώ δείχνει και τους Άννα Διαμαντοπούλου, Ανδρέα Λοβέρδο και Γιάννη Μανιάτη. «Προσέξτε! Υπάρχει μια πολιτική κλωστή που ενώνει τους πραγματικούς μεταρρυθμιστές. Από τη Δεξιά ως την Κεντροαριστερά, πέρα και πάνω από κόμματα», τονίζει. Ο ίδιος αφήνει ανοιχτό να τους δει στα ψηφοδέλτια της ΝΔ, αν και ξεκαθαρίζει ότι είναι πρόωρο κάτι τέτοιο και δεν είναι δικό του θέμα να μιλήσει «για πρόσωπα, συγκλίσεις ή άλλα κόμματα».

«Ωστόσο, σε όλη τη συνέντευξη γι’ αυτά μιλάει, βέβαια!», σχολίασε στον αντίποδα το στέλεχος της κυβέρνησης

Πηγή : link[/expander_maker]

5
Jun

Ασφαλής ο φυσιολογικός τοκετός μετά από καισαρική

Ασφαλής ο φυσιολογικός τοκετός μετά από καισαρική.Ο φυσιολογικό τοκετός μετά από προηγούμενη καισαρική είναι ασφαλής για τις περισσότερες γυναίκες, σύμφωνα με τις νεότερες κατευθυντήριες οδηγίες που εξέδωσε το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων Γυναικολόγων.

Μάλιστα οι ειδικοί αναφέρουν ότι είναι ασφαλής ακόμη και για τις γυναίκες που έτεκαν δίδυμα ή είχαν πραγματοποιήσει καισαρική τομή ακόμη και σε δύο προηγούμενους τοκετούς.

Οι οδηγίες που υπήρχαν μέχρι σήμερα προέβλεπαν ότι εφόσον ο πρώτος τοκετός γίνει με καισαρική τομή κάποιος επόμενος δεν είναι ασφαλές να γίνει με φυσιολογικό τοκετό.

Την ίδια στιγμή, στατιστικά στοιχεία δείχνουν να αυξάνεται ο αριθμός των γεννήσεων με καισαρική τομή παγκοσμίως, την ώρα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) διστάζει να αναθεωρήσει προς τα πάνω το χαμηλό ποσοστό (10% – 15% επί του συνόλου των γεννήσεων) το οποίο θεωρούσε «ασφαλές για την υγεία των μητέρων και των παιδιών».

Ο φυσιολογικό τοκετός μετά από προηγούμενη καισαρική είναι ασφαλής για τις περισσότερες γυναίκες, σύμφωνα με τις νεότερες κατευθυντήριες οδηγίες που εξέδωσε το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτήρων Γυναικολόγων.

Μάλιστα οι ειδικοί αναφέρουν ότι είναι ασφαλής ακόμη και για τις γυναίκες που έτεκαν δίδυμα ή είχαν πραγματοποιήσει καισαρική τομή ακόμη και σε δύο προηγούμενους τοκετούς.

Οι οδηγίες που υπήρχαν μέχρι σήμερα προέβλεπαν ότι εφόσον ο πρώτος τοκετός γίνει με καισαρική τομή κάποιος επόμενος δεν είναι ασφαλές να γίνει με φυσιολογικό τοκετό.

Την ίδια στιγμή, στατιστικά στοιχεία δείχνουν να αυξάνεται ο αριθμός των γεννήσεων με καισαρική τομή παγκοσμίως, την ώρα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) διστάζει να αναθεωρήσει προς τα πάνω το χαμηλό ποσοστό (10% – 15% επί του συνόλου των γεννήσεων) το οποίο θεωρούσε «ασφαλές για την υγεία των μητέρων και των παιδιών».

Ήδη κάποιοι επιστήμονες χαρακτηρίζουν «μύθο» την αντίληψη ότι η καισαρική τομή θα πρέπει γενικώς να αποφεύγεται. Και έρχονται σε αντίθεση με παγιωμένες αντιλήψεις, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με τη «βιομηχανία καισαρικών» η οποία ανθεί στον αναπτυσσόμενο κόσμο.

Παρ΄ ότι σε ορισμένες περιπτώσεις τοκετών η καισαρική τομή κρίνεται ιατρικά απαραίτητη, το προτεινόμενο ποσοστό για τη διαδικασία που έθεσε ο ΠΟΥ πριν από 20 χρόνια εγκαταλείφθηκε πέρυσι, χωρίς να αντικατασταθεί από άλλο. Στις νέες οδηγίες του Οργανισμού αναφέρεται συγκεκριμένα: «Αν και ο ΠΟΥ από το 1985 πρότεινε ότι το ποσοστό δεν πρέπει να ξεπερνά το 10%- 15%, δεν υπάρχουν εμπειρικές ενδείξεις για το επιθυμητό ποσοστό. Η βέλτιστη αναλογία είναι άγνωστη». Προσθέτει μάλιστα ότι «αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι όλες οι γυναίκες που χρήζουν καισαρικής τομής να μπορούν να την έχουν».

Η μελέτη και οι οδηγίες δημοσιεύονται στο τεύχος Αυγούστου της επιστημονική επιθεώρησης Obstetrics & Gynecology.

Πηγή : link

5
Jun

Χωρίς φραγμό η παραπληροφόρηση του Πρώτου Θέματος

Χωρίς φραγμό η παραπληροφόρηση του Πρώτου Θέματος.Το νέο παραμύθι της εφημερίδας δεν έχει όμως ούτε πρίγκιπα, ούτε δράκο. Η περίφημη «πρόταση Φίλη-Λιάκου» που αναδεικνύει στο πρωτοσέλιδό του το Πρώτο Ψέμα, δεν είναι παρά μία φράση από τις προτάσεις κάποιου αγνώστου, οι οποίες περιλαμβάνονται στο πόρισμα του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό τον τίτλο ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΟΜΒΟ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ (η συγκεκριμένη βρίσκεται στη σελίδα 124 του σχετικού pdf).  Στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας, η φωτογραφία από το κείμενο και η υπογράμμιση της επίμαχης φράσης προϊδεάζουν για μια ακόμα «συγκλονιστική αποκάλυψη», από αυτές στις οποίες μας έχει συνηθίσει το συγκεκριμένο μέσο. Δυστυχώς, όμως, για το Πρώτο Θέμα, είναι πολύ εύκολο να εντοπίζει κάποιος ότι δεν είναι παρά.. κάτι που έγραψε κάποιος στο forum του υπουργείου Παιδείας.  Αν ένα δίδαγμα μπορεί να βγάλει κανείς από την παραδημοσιογραφία είναι ότι ένας πρίγκιπας ίσως αποτελεί τη βιτρίνα για έναν κατακίτρινο βάτραχο…

Πηγή : link

5
Jun

Κόντρα για τα «μαθηματικά» του ελληνικού χρέους

Κόντρα για τα «μαθηματικά» του ελληνικού χρέους.Απαντήσεις στο δημοσίευμα του Alphaville για τον υπολογισμό του ελληνικού χρέους έστειλαν το ΔΝΤ και η ΤτΕ. Γιατί παραμένουν ερωτηματικά. Τι δείχνει μια εξέταση στα στατιστικά για άλλες χώρες. Οι υποψίες για ειδική μεταχείριση της Ελλάδας και της Πορτογαλίας.

Την περασμένη εβδομάδα, αποκαλύψαμε σημαντικές αποκλίσεις ανάμεσα στο καθαρό χρέος της Ελλάδας όπως αναφέρεται στην βάση δεδομένων του World Economic Outlook του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και σε αυτό που προκύπτει αν ακολουθήσει κανείς την καθιερωμένη μεθοδολογία του ΔΝΤ για τον συμψηφισμό «χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού που αντιστοιχούν σε εργαλεία χρέους» με την χρήση δεδομένων που έχουν δημοσιευτεί από την Τράπεζα της Ελλάδας.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Ούτε το ΔΝΤ ούτε και η Τράπεζα της Ελλάδας απάντησαν όταν γράφαμε το πρώτο μπλογκ στα αιτήματα μας να δώσουν μια εξήγηση για τις αποκλίσεις αυτές. Κανένας από τους δύο θεσμούς δεν απάντησε έγκαιρα στην συζήτηση που ακολούθησε για το χαρτοφυλάκιο μετοχών της ελληνικής κυβέρνησης.

(σ.σ. Tο δημοσίευμα του FT Alphaville δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα και ισχυριζόταν ότι υπάρχει απόκλιση στο νούμερο για το καθαρό χρέος όπως υπολογίζεται στο WEO του ΔΝΤ και από αυτό που προκύπτει αν χρησιμοποιηθούν στοιχεία της ΤτΕ).

Τέσσερις ημέρες αφότου στείλαμε με email το αρχικό μας ερώτημα (ενώ ήμασταν διακοπές) λάβαμε τελικά κάποιες απαντήσεις.

Πρώτα από την Τράπεζα της Ελλάδας:

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι η Τράπεζα της Ελλάδας καταρτίζει τους χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς, από τους οποίους προέρχονται τα στοιχεία για το καθαρό χρέος της κυβέρνησης, με βάση τα ευρωπαϊκά κριτήρια. Τα δεδομένα της Τράπεζας της Ελλάδας είναι συμβατά με τους κανονισμούς της ΕΚΤ και της Eurostast (ΕSA 2010) όσον αφορά τους χρηματοοικονομικούς λογαριασμούς και χρησιμοποιούνται ως ένα αναπόσπαστο μέρος στην παραγωγή των Χρηματοοικονομικών Λογαριασμών της Νομισματικής Ένωσης. Τα δεδομένα αυτά μπορούν επίσης να αξιολογηθούν μέσω της Αποθήκης Στατιστικών Δεδομένων της ΕΚΤ στο http://sdw.ecb.europa.eu/reports.do?node=1000002429.

Οι σειρές του ΔΝΤ για το καθαρό χρέος της γενικής κυβέρνησης προέρχονται από τη βάση δεδομένων του WEO και δεν βασίζονται αναγκαστικά σε επίσημα στατιστικά από τις ελληνικές στατιστικές αρχές. Κατανοούμε ότι μπορεί να καταρτίζονται από οικονομολόγους του ΔΝΤ υπεύθυνους για προγράμματα και αξιολογήσεις χωρών (και όχι από το τμήμα στατιστικής του Ταμείου) και άρα δεν εγγυόμαστε για την ακρίβεια τους, από την στιγμή που είναι προσαρμοσμένα με βάση τις ανάγκες προγραμματισμού του ΔΝΤ. Με μια πρώτη ματιά, φαίνεται πως βασίζονται σε παρωχημένη πληροφόρηση που περιλαμβάνεται σε παλιότερες τεκμηριώσεις της διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος (EDP).

Με άλλα λόγια, οι αριθμοί από την Τράπεζα της Ελλάδας βασίζονται στα πιο σύγχρονα κριτήρια και αν το ΔΝΤ διαφωνεί είναι γιατί χρησιμοποιούν δεδομένα χαμηλότερης ποιότητας. Ωστόσο, το ΔΝΤ ισχυρίζεται στο WEO πως τα νούμερα του για το ελληνικό ακαθάριστο και καθαρό χρέος είναι «σύμφωνα με την ESA-2010».

To μυστήριο φαινόταν να παραμένει άλυτο.

Τότε ήταν που απάντησε το ΔΝΤ. Ξεκίνησε εξηγώντας «πως πήρε κάποιο χρόνο για να απαντήσουμε στα αρχικά σας αιτήματα» επειδή έπρεπε να διαβουλευτούν «με ειδικούς από το τμήμα στατιστικής, το WEO, (και) το ευρωπαϊκό τμήμα».

Σύμφωνα με αυτούς, οι αποκλίσεις εξηγούνται από τη χρήση διαφορετικών ορισμών:

Η απόκλιση είναι πράγματι θέμα ορισμού. Για να υπολογίσει το καθαρό χρέος, η βάση δεδομένων του WEO χρησιμοποιεί έναν στενό ορισμό των χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού της κυβέρνησης που αντανακλούν την κατάσταση της ρευστότητας του κράτους. Η τελευταία είναι μια έννοια που είναι πιο κατάλληλη για τους σκοπούς ενός προγράμματος, καθώς καταδεικνύει αν το κράτος έχει αρκετά ρευστά στοιχεία ενεργητικού για να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

Πληροφορίες για τα χρηματοοικονομικά στοιχεία ενεργητικού της γενικής κυβέρνησης σε δεδουλευμένη βάση (συμπεριλαμβανομένων εισπρακτέων λογαριασμών, δανείων, κτλ, όλων των οντοτήτων της γενικής κυβέρνησης) δημοσιεύονται τακτικά από την Υπηρεσία ∆ιεθνών Οικονοµικών Στατιστικών (IFS) και Δημοσιονομικών Στατιστικών (GFS).

Σας καλούμε να λάβετε υπόψη ότι για λόγους βιωσιμότητας του χρέους, το ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης είναι η κατάλληλη μεταβλητή.

Με μια πρώτη ματιά, μπορεί να σκεφτεί κανείς πως η εξήγηση αυτή λύνει το ζήτημα: η βάση δεδομένων του WEO χρησιμοποιεί έναν πολύ πιο στενό ορισμό των χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού. Ωστόσο έχουμε εντοπίσει κάποια προβλήματα.

Πρώτον, αντιτίθεται στην απάντηση που δίνεται στην ιστοσελίδα του WEO για τις συχνές ερωτήσεις (Frequently Asked Questions):

To ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης αποτελείται από όλες τις υποχρεώσεις που απαιτούν πληρωμή ή πληρωμές τόκου και/ή κεφάλαιο από τον οφειλέτη προς τον πιστωτή σε μια ημερομηνία ή σε ημερομηνίες στο μέλλον. […] Από την άλλη πλευρά, το καθαρό χρέος της γενικής κυβέρνησης αντιστοιχεί στο ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης πλην των χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού της με τη μορφή εργαλείων χρέους. Παραδείγματα χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού με τη μορφή εργαλείων χρέους είναι το συνάλλαγμα και οι καταθέσεις, τα χρεόγραφα, τα δάνεια, οι ασφάλειες, οι συντάξεις και τυποποιημένα συστήματα εγγύησης και άλλοι εισπρακτέοι λογαριασμοί.

Ο ορισμός αυτός ευθυγραμμίζεται με την γλώσσα στο manual του ΔΝΤ για την Στατιστική του Δημόσιου Χρέους, στο οποίο είχε βασιστεί η πρώτη μας δημοσίευση για το θέμα. Ως μια υπενθύμιση (έμφαση στο αρχικό):

Για την διαχείριση ρίσκου, οι υποχρεώσεις χρέους και τα στοιχεία ενεργητικού μπορούν να αντιμετωπιστούν με ενιαίο τρόπο, εστιάζοντας στο καθαρό χρέος. Για παράδειγμα, το χρέος μπορεί να έχει προκύψει για την χρηματοδότηση στοιχείων ενεργητικού που θα παράξουν έσοδα για την εξυπηρέτηση των υποχρεώσεων. Το καθαρό χρέος υπολογίζεται ως ακαθάριστο χρέος μείον τα χρηματοοικονομικά στοιχεία ενεργητικού που αντιστοιχούν σε εργαλεία χρέους, όπως φαίνεται στον πίνακα 2.1.

Αν κοιτάξει κανείς τον πίνακα 2.1, όπως κάναμε στην πρώτη μας δημοσίευση, μπορεί να δει ότι τα «χρηματοοικονομικά στοιχεία που αντιστοιχούν σε εργαλεία χρέους» περιλαμβάνουν καταθέσεις, ομόλογα, δάνεια και εισπρακτέους λογαριασμούς (Οι εισπρακτέοι λογαριασμοί συμπεριλαμβάνονται γιατί οι πληρωτέοι λογαριασμοί υπολογίζονται στα νούμερα του ακαθάριστου χρέους).

Δεύτερον, δεν μπορούσαμε να βρούμε οποιαδήποτε τεκμηρίωση του ΔΝΤ που να εξηγεί τι σημαίνει η «κατάσταση ρευστότητας του κράτους». Η αναζήτηση στο Google έβγαλε αυτό:

image

Χωρίς κανονισμούς ή ορισμούς, μπορούμε μόνο να υποθέσουμε πως υπολογίζεται η «κατάσταση ρευστότητας του κράτους».

Μπορεί να θεωρήσει κανείς ότι αυτός ο πιο στενός ορισμός υπολογίζει μόνο τα περιουσιακά στοιχεία της γενικής κυβέρνησης της Ελλάδας σε συνάλλαγμα και καταθέσεις. Αλλά το 2015, αυτά είχαν αξία περίπου 12 δισ. ευρώ ή τέσσερις φορές τα ρευστά στοιχεία ενεργητικού που ισχυρίστηκε το ΔΝΤ ότι είχε πέρυσι η κυβέρνηση.

Χρειάζονται και άλλες εξηγήσεις.

Τρίτον, το ΔΝΤ δεν φαίνεται να έχει τα ίδια κριτήρια για όλες τις χώρες.

Σύμφωνα με την βάση δεδομένων του WEO του ΔΝΤ, η διαφορά ανάμεσα στο ακαθάριστο χρέος (€2170 δισ.) και το καθαρό χρέος της γενικής κυβέρνησης της Ιταλίας ήταν περίπου €346 δισ. το 2015. Σύμφωνα με την Eurostat και την ΕΚΤ, το ιταλικό κράτος είχε γύρω στα €543 δισ. σε χρηματοοικονομικά στοιχεία ενεργητικού το 2015. Το νούμερο του ΔΝΤ είναι το χαμηλότερο, οπότε μπορείτε να υποθέσετε αφελώς ότι το ΔΝΤ ακολουθεί με συνέπεια τα ίδια κριτήρια.

Ωστόσο!

Από αυτά τα €543 δισ. σε χρηματοοικονομικά στοιχεία ενεργητικού της γενικής κυβέρνησης της Ιταλίας, μόνο τα €118 δισ. είναι συνάλλαγμα και καταθέσεις. Με άλλα λόγια, το ΔΝΤ μέτρησε το συνάλλαγμα και τις καταθέσεις του ιταλικού κράτους συν €228 δισ. επιπρόσθετων χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού, που πρέπει λογικά να περιλαμβάνουν κάποιο συνδυασμό από εισπρακτέους λογαριασμούς (περίπου €117 δισ.), ομόλογα (περίπου €41 δισ.) και δάνεια (περίπου €139 δισ.).

Αντιθέτως, το ΔΝΤ μέτρησε μόνο το ένα τέταρτο του συναλλάγματος και των καταθέσεων της ελληνικής κυβέρνησης και κανένα από τα υπόλοιπα χρηματοοικονομικά στοιχεία ενεργητικού της κυβέρνησης.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει στην Ισπανία. Εκεί, η διαφορά ανάμεσα στο ακαθάριστο και καθαρό χρέος της γενικής κυβέρνησης, σύμφωνα με την βάση δεδομένων του WEO, ήταν περίπου €367 δισ. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ισπανίας, ο τομέας της γενικής κυβέρνησης είχε χρηματοοικονομικά στοιχεία αξίας περίπου €616 δισ. το 2015, από τα οποία μόλις τα €92 δισ. ήταν συνάλλαγμα και καταθέσεις. Αυτό αφήνει περίπου €275 δισ. σε άλλα χρηματοοικονομικά στοιχεία που μετρούνται έναντι του καθαρού χρέους.

Μετά είναι η Πορτογαλία. Αν χρησιμοποιήσει κανείς τα νούμερα από την βάση δεδομένων του WEO, το ακαθάριστο χρέος της γενικής κυβέρνησης ήταν περίπου €231 δισ. το 2015 έναντι καθαρού χρέους €218 δισ., κάτι που σημαίνει «χρηματοοικονομικά στοιχεία που αντιστοιχούν σε εργαλεία χρέους» αξίας περίπου €13 δισ.

Ωστόσο ο τομέας της γενικής κυβέρνησης είχε μόλις €31 δισ. σε συνάλλαγμα και καταθέσει το 2015, μαζί με δισεκατομμύρια σε εισπρακτέους λογαριασμούς, ομόλογα και δάνεια. Φαίνεται πως η Πορτογαλία, όπως και η Ελλάδα, είναι επίσης στην λάθος πλευρά των μεθοδολογικών επιλογών του ΔΝΤ.

Στείλαμε email στο ΔΝΤ με τις ερωτήσεις για όλο αυτά το πρωί της Τετάρτης και 48 ώρες αργότερα (σ.σ. το δημοσίευμα έγινε το απόγευμα της Παρασκευής) δεν μας έχουν απαντήσει.

Πηγή : link[/expander_maker]

5
Jun

Πώς θα χτιστεί το νέο Δημόσιο: Ριζικές αλλαγές με καταργήσεις και συγχωνεύσεις ειδικοτήτων και κλάδων

Πώς θα χτιστεί το νέο Δημόσιο: Ριζικές αλλαγές με καταργήσεις και συγχωνεύσεις ειδικοτήτων και κλάδων.Με «υλικά» το νέο πλαίσιο κινητικότητας των δημοσίων υπαλλήλων, τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων, τη μετεκπαίδευση του προσωπικού και τη στοχοθεσία ανά έτος σε υπαλλήλους και υπηρεσίες χτίζει η κυβέρνηση το νέο Δημόσιο τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Έθνους της Κυριακής».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι απαραίτητες οργανωτικές και νομοθετικές προεργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2016 και από την επόμενη χρονιά αναμένεται να ξεκινήσει η διαμόρφωση των νέων κρατικών υπηρεσιών.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης έχει ήδη έτοιμο το νέο θεσμικό πλαίσιο για την κινητικότητα το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί εντός του Ιουνίου, ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Χριστόφορος Βερναρδάκης έχει αποστείλει οδηγίες προς τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων για τη διαμόρφωση των νέων οργανισμών στα υπουργεία, στην τοπική αυτοδιοίκηση και τους εποπτευόμενους φορείς.

Τα νέα χρονοδιαγράμματα είναι σφιχτά, αφού μέχρι το τέλος Ιουνίου θα έχει ψηφιστεί το νέο πλαίσιο της κινητικότητας και μέχρι τα τέλη του 2016 θα έχουν ολοκληρωθεί τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα νέα οργανογράμματα θα επιφέρουν μειώσεις οργανικών δομών, καταργήσεις και συγχωνεύσεις νομικών προσώπων δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου. Ο περιορισμός των δομών θα πραγματοποιηθεί χωρίς απολύσεις, αλλά με την εκκίνηση αποσπάσεων και μετατάξεων μέσω προκήρυξης των κενών θέσεων και εθελοντική συμμετοχή των εργαζομένων που θα μοριοδοτηθούν για να επιλεγούν οι επιτυχόντες που θα καλύψουν τα κενά στις νέες υπηρεσίες.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του «Έθνους της Κυριακής», επικαλούμενο κύκλους του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης δεν θα πραγματοποιηθούν υποχρεωτικές μετακινήσεις για την κάλυψη των κενών. Ακόμα και στις περιπτώσεις που θα διαπιστωθεί πλεονάζον προσωπικό σε μια υπηρεσία θα δίνεται η δυνατότητα μετεκπαίδευσης για την αλλαγή ειδικότητας και αξιοποίησης του εργαζομένου σε νέα θέση, εντός των ορίων του δήμου όπου εργάζεται. Για παράδειγμα εάν σε μια υπηρεσία πλεονάζουν οι οδηγοί και δεν υπάρχει προσωπικό φύλαξης κτιρίων, τότε θα δοθεί η δυνατότητα στο πλεονάζον προσωπικό να μετεκπαιδευτεί στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης στον τομέα της φύλαξης κτιρίων.

Ριζικές αλλαγές

Παράλληλα, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, το υπουργείο προετοιμάζει ριζικές αλλαγές με συγχώνευση και κατάργηση ειδικοτήτων και κλάδων των υπαλλήλων του Δημοσίου, με στόχο τη διευκόλυνση της κινητικότητας μεταξύ των υπηρεσιών. Με την πλήρη καταγραφή προσωπικού ανά ειδικότητα και οργανογραμμάτων και με υπολογισμό των συνταξιοδοτήσεων σε βάθος πενταετίας, το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης θα μπορεί να προγραμματίσει τις νέες προσλήψεις αλλά και τη μετακίνηση πλεονάζοντος προσωπικού.

Στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία επιτελικών δομών στα υπουργεία και μεταφορά αρμοδιοτήτων που αφορούν την εξυπηρέτηση των πολιτών σε αποκεντρωμένες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, ήδη αποκεντρώνονται επιχειρησιακές λειτουργίες αρχής γενομένης από τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου στις
Οικονομικές Υπηρεσίες των υπουργείων και των φορέων από την 1/01/2017 όπως προβλέπει σχετική εγκύκλιος του
αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Γ. Χουλιαράκη.

Οι βασικοί άξονες

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το «πράσινο» φως για την αλλαγή των οργανογραμμάτων σε όλα τα υπουργεία και τους φορείς του στενού και ευρύτερου δημοσίου τομέα άναψε ο κ. Βερναρδάκης με επιστολή του προς τους γενικούς γραμματείς των υπουργείων. Οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα διαμορφωθούν τα νέα οργανογράμματα περιλαμβάνουν έξι βήματα τα οποία είναι:

– Πλήρης καταγραφή των υπηρεσιών των δομών και του έργου που αποδίδουν

– Κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών και νομικών προσώπων ύστερα από αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του χωρίς απολύσεις προσωπικού.

– Προάσπιση του δημοσίου χαρακτήρα των υπηρεσιών

– Τέλος στη σύσταση νέων ειδικών γραμματειών και ΝΠΔΔ

– Επιτελικό κράτος – αποκέντρωση υπηρεσιών

– Μία διοικητική δομή σε κάθε υπουργείο – αναβάθμιση των τεχνολογιών πληροφορικής

Πηγή : link[/expander_maker]

5
Jun

Η Ελβετία ψηφίζει για «άνευ όρων βασικό μηνιαίο εισόδημα» 2.260 ευρώ σε εργαζόμενους και μη, ξένους και Ελβετούς

Η Ελβετία ψηφίζει για «άνευ όρων βασικό μηνιαίο εισόδημα» 2.260 ευρώ σε εργαζόμενους και μη, ξένους και Ελβετούς.Οι Ελβετοί προσέρχονται σήμερα, Kυριακή στις κάλπες για να αποφασίσουν για την εισαγωγή ενός βασικού εισοδήματος για όλους, εργαζόμενους και άνεργους, ένα μοναδικό σχέδιο στον κόσμο που προκαλεί έντονη συζήτηση σε μια χώρα όπου η αξία της εργασίας τιμάται.

Ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατες δημοσκοπήσεις, η πρόταση που υποβλήθηκε από μη-κομματική ομάδα δεν είναι πιθανό να υπερψηφιστεί.

Δεν προκαλεί έκπληξη αν θυμηθεί κανείς ότι το 2012, οι Ελβετοί είχαν ήδη αρνηθεί να αυξηθούν οι ημέρες αδείας των εργαζομένων από τέσσερις σε έξι εβδομάδες, φοβούμενοι μείωση της ανταγωνιστικότητάς τους.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Η λαϊκή πρωτοβουλία “Για ένα άνευ όρων βασικό εισόδημα” (RBI) προτείνει την καταβολή επιδόματος κάθε μήνα σε όλους τους Ελβετούς και τους ξένους που ζουν στη χώρα, είτε έχουν δουλειά είτε δεν έχουν.

Το ποσό του εισοδήματος αυτού μένει να καθοριστεί, αλλά η ομάδα που είχε την πρωτοβουλία προτείνει τη χορήγηση 2.500 ελβετικών φράγκων (2.260 ευρώ) ανά ενήλικα —πολύ μικρό ποσό για να ζει κανείς στην Ελβετία— και 650 ελβετικά φράγκα για κάθε ανήλικο.

Αυτό θα απαιτούσε έναν πρόσθετο προϋπολογισμό περίπου 25 δισεκατομμυρίων ελβετικών φράγκων (22,6 δισεκ. ευρώ) ετησίως, που θα χρηματοδοτείτο από νέους φόρους.

“Είναι ένα όνειρο που υπάρχει εδώ και καιρό”, αλλά που έχει γίνει “αναγκαιότητα” απέναντι στη μεγάλη ανεργία που προκαλείται από την αύξηση της αυτοματοποίησης, εξηγεί στο Γαλλικό Πρακτορείο ένας από αυτούς που είχαν την πρωτοβουλία, ο Ραλφ Κούντινγκ.

Η κυβέρνηση και τα περισσότερα πολιτικά κόμματα καταγγέλλουν ένα ουτοπικό και πανάκριβο σχέδιο.

“Είναι ένα παλιό όνειρο, λίγο μαρξιστικό. Γεμάτο καλά και ειλικρινή συναισθήματα, αλλά χωρίς οικονομική σκέψη”, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο διευθυντής του Διεθνούς Κέντρου Νομισματικών και Τραπεζικών Σπουδών στη Γενεύη, Σαρλ Βιπλόζ. Σύμφωνα με τον ίδιο, αν η σχέση μεταξύ αμοιβής και εργασίας κοπεί, “οι άνθρωποι θα κάνουν λιγότερα”.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα που διεξήχθη από το ινστιτούτο gfs.bern, το 71% των Ελβετών θα καταψηφίσει την πρόταση.

«Ευγονικός νόμος»

Άλλα θέματα που τίθενται επίσης προς ψήφιση είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών ασύλου και η έγκριση της προεμφυτευτικής διάγνωσης.

Όσον αφορά το άσυλο, ο νέος νόμος προτείνει την επιτάχυνση των διαδικασιών, μεγάλο μέρος των οποίων θα πρέπει να ολοκληρώνεται το πολύ σε 140 ημέρες. Η πρόταση υποστηρίζεται από το 60% των ψηφοφόρων, σύμφωνα πάντα με τη δημοσκόπηση της gfs.bern.

Οι πολέμιοι της πρότασης καταγγέλλουν την παροχή δωρεάν νομικής βοήθειας σε μετανάστες, ενώ οι Ελβετοί δεν τη δικαιούνται, και την απλούστευση της διαδικασίας έγκρισης για να ανοίξουν ομοσπονδιακά κέντρα ασύλου.

Οι Ελβετοί θα πρέπει επίσης να αποφανθούν αν δέχονται ή όχι την προεμφυτευτική διάγνωση (DPI), μια μέθοδο που επιτρέπει την επιλογή και την κατάψυξη εμβρύων, αλλά μόνο εκείνα των ζευγαριών που είναι φορείς σοβαρής κληρονομικής νόσου ή των ζευγαριών που δεν μπορούν φυσιολογικά να αποκτήσουν παιδιά.

Σύμφωνα με έρευνα του ομίλου μέσων ενημέρωσης Tamedia, το 55% των ερωτηθέντων υποστηρίζει την πρόταση. Αν γίνει δεκτή, δώδεκα έμβρυα θα μπορούν να αναπτυχθούν με επεξεργασία εναντίον τριών σήμερα, και αυτά που δεν θα εμφυτευθούν αμέσως, θα μπορούν στο εξής να καταψύχονται.

Οι πολέμιοι της πρότασης καταγγέλλουν έναν “ευγονικό νόμο”.

Πηγή : link[/expander_maker]

5
Jun

Μηχανή του Χρόνου: Αυτά είναι τα αρχαία όπλα μαζικής καταστροφής

Μηχανή του Χρόνου: Αυτά είναι τα αρχαία όπλα μαζικής καταστροφής.Αρουραίοι, σφήκες σε στοές και πτώματα ζώων μέσα σε πηγάδια ήταν μερικά από τα όπλα μαζικής καταστροφής κατά την αρχαιότητα.

Η τακτική βιολογικών όπλων που χρησιμοποιούνται σε σύγχρονους πολέμους έχει τις ρίζες της στη νεολιθική εποχή, τότε που τοποθετούσαν μέλισσες στις στοές των εχθρών.

Αν και δεν γνώριζαν τα βακτήρια, μπορούσαν να κατανοήσουν τα αποτελέσματα που είχαν και δεν άργησαν να τα χρησιμοποιήσουν για την εξόντωση του εχθρού. Συχνά μόλυναν τα πηγάδια ρίχνοντας πτώματα και ακαθαρσίες και χρησιμοποιούσαν αρουραίους, σκορπιούς, σμήνη μελισσών και πεινασμένα θηρία για να εξοντώσουν τους αντιπάλους. Ένα από τα βαριά βιολογικά όπλα των αρχαίων ήταν τα λιμνάζοντα νερά.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Με διάφορα τεχνάσματα οι στρατηγοί ανάγκαζαν τους αντιπάλους τους να παραμένουν για πολύ καιρό σε βαλτώδεις περιοχές, ώστε να κολλήσουν ελονοσία. Αυτή την τακτική ακολούθησε ο στρατηγός των Συρακουσίων Ερμοκράτης στην εκστρατεία των Αθηναίων κατά των Συρακουσών, το 141 πΧ. Ανάγκασε τον Αθηναίο στρατηγό Νικία να μείνει για αρκετό καιρό σε μια υγρή πεδιάδα όπου η ελονοσία θέριζε.

Εξαντλημένοι οι Αθηναίοι από την αρρώστια, ηττήθηκαν και χιλιάδες οδηγήθηκαν ως δούλοι στα ορυχεία των Συρακουσών. Άλλη τακτική ήταν η ανάπτυξη τσιμπουριών σε άρρωστα ζώα με στόχο την εξάπλωσή τους σε κατοικημένες περιοχές πριν τις καταλάβει ο εχθρός. Ακόμα πιο εντυπωσιακά όμως είναι τα χημικά όπλα που χρησιμοποιούσαν. Ιστορικοί θεωρούν ότι ο «εφευρέτης» του χημικού όπλου είναι ο πρώτος κυνηγός που άναψε φωτιά με χλωρά φύλλα στο άνοιγμα μιας σπηλιάς για να αναγκάσει το αγρίμι που κυνηγούσε να βγει έξω.

Η εξέλιξη του όπλου ήρθε όταν οι πολεμιστές άρχισαν να ρίχνουν στη φωτιά κατράμι ή πίσσα, που διέθεταν για την κατασκευή των σπιτιών τους ή την επιδιόρθωση των πλοίων τους. Είχαν όμως ένα σημαντικό πρόβλημα: τον άνεμο που έδιωχνε μακριά τον καπνό και περιόριζε τη ζημιά που ήθελαν να προκαλέσουν στα μάτια και στους πνεύμονες των αντιπάλων τους. Το πρόβλημα λύθηκε από τους Έλληνες που έφτιαξαν τα φλογοβόλα. Αποτελεσματικό όπλο της εποχής ήταν και ο ασβέστης.

Στην πολιορκία της φοινικικής Τύρου από τον Αλέξανδρο τον Μακεδόνα, οι υπερασπιστές της πόλης έριξαν από ψηλά στους στρατιώτες ένα μείγμα άμμου και σβησμένου ασβέστη. Η σκόνη που μπήκε στις πανοπλίες και στα ρούχα προκάλεσε αφόρητους πόνους κυρίως στα μάτια των απροετοίμαστων στρατιωτών. Το φλογοβόλο ήταν ο,τι χρειάζονταν οι στρατηγοί για να ξεπεράσουν το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης κατεύθυνσης του αέρα και να πετύχουν τον στόχο τους. Κατά τον Θουκιδίδη, το επινόησαν οι Βοιωτοί.

‘Έφτιαξαν μια μηχανή από κορμό δέντρου, καζάνι, σωλήνα και σιδερένιες πλάκες. Χρησιμοποιώντας αναμμένα κάρβουνα, θειάφι και πίσσα δημιουργούσαν μεγάλες φλόγες και έβαζαν φωτιά στις οχυρώσεις. Σχεδόν την ίδια εποχή άρχισαν να παρασκευάζονται και τα εμπρηστικά μίγματα με πιο γνωστό το υγρό πυρ, που έσωσε πολλές φορές την Κωνσταντινούπολη.

Πηγή : link[/expander_maker]

5
Jun

Μοχάμεντ Άλι: Αποκαλύφθηκαν τα αίτια του θανάτου του

Μοχάμεντ Άλι: Αποκαλύφθηκαν τα αίτια του θανάτου του.O Μοχάμεντ Άλι, ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής πυγμαχίας, απεβίωσε σε ηλικία 74 ετών από σηπτικό σοκ που οφείλεται σε αδιευκρίνιστα φυσικά αίτια, γνωστοποίησε σήμερα ένας εκπρόσωπος τύπου της οικογένειας.

Ο Άλι, που είχε διαγνωστεί εδώ και πολλά χρόνια με τη νόσο Πάρκινσον, πέθανε στις 21.10 τοπική ώρα την Παρασκευή, δήλωσε ο εκπρόσωπος τύπου Μπομπ Γκάνελ σε μια συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στο Σκότσντεϊλ της Αριζόνας, σε χώρο που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το νοσοκομείο όπου ο σπουδαίος πυγμάχος νοσηλευόταν με αναπνευστικά προβλήματα.

Η δημόσια κηδεία του θα τελεστεί την Παρασκευή στη γενέτειρά του, το Λούισβιλ του Κεντάκι, στις κεντροδυτικές ΗΠΑ, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο.

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον, όπως επίσης ο δημοσιογράφος Μπράιαν Γκάμπελ και ο ηθοποιός Μπίλι Κρίσταλ θα εκφωνήσουν τον επικήδειο στη μνήμη του θρυλικού αθλητή, επισημάνθηκε στη συνέντευξη τύπου.

 

Πηγή:link

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close