16/05/2016

16
May

Πρόταση Σάντερς για κούρεμα χρέους στο Πουέρτο Ρίκο

Πρόταση Σάντερς για κούρεμα χρέους στο Πουέρτο Ρίκο.Εξέφρασε μάλιστα την άποψη ότι τα funds που ελέγχουν σημαντικό μέρος από το χρέος των 70 δισ. δολαρίων θα πρέπεοι να δεχθούν «κούρεμα».

Δεν μπορούν να τα έχουν όλα. Είναι ανήθικο τα funds των δισεκατομμυρίων να ζητούν ακόμα περισσότερη λιτότητα. Οι άνθρωποι στο Πουέρτο Ρίκο δεν μπορούν να υποφέρουν άλλο, τόνισε.

Σημειώνεται ότι οι κάτοικοι του Πουέρτο Ρίκο ψηφίζουν στις προκριματικές εκλογές για τους υποψήφιους των κομμάτων, όχι όμως και στις προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου.

200 χιλιάδες μετανάστες

Πάνω από 200 χιλιάδες κάτοικοι του νησιού έχουν μεταναστεύσει στις ΗΠΑ, λόγω της οικονομικής κρίσης που μαστίζει εδώ και χρόνια το Πουέρτο Ρίκο.

Η οικονομική κρίση έχει απασχολήσει κατ’ επανάληψη το αμερικανικό Κογκρέσο, ωστόσο, απόφαση δεν έχει ακόμα ληφθεί. Ο ρεπουμπλικάνος επικεφαλής της Βουλής των Αντιπροσώπων, Πολ Ράιαν, διαβεβαίωσε ότι το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί εκ νέου τις επόμενες ημέρες.

Ο Σάντερς βρέθηκε στο νησί ενόψει της προκριματικής κάλπης που στήνεται στις αρχές Ιουνίου. Το Πουέρτο Ρίκο θα επισκεφθεί και ο Μπιλ Κλίντον, προκειμένου να ζητήσει από τους πολίτες να στηρίξουν την Χίλαρι.

To 2008, όταν η Χίλαρι έδινε τη μάχη απέναντι στον Ομπάμα για το προεδρικό χρίσμα, οι κάτοικοι του Πουέρτο Ρίκο την είχαν ψηφίσει με συντριπτικό ποσοστό: 67,7%.

Πηγή : link

16
May

Γερμανία: Ρεκόρ παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας

Γερμανία: Ρεκόρ παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας.Η παραγωγή από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έφτασε σε νέο υψηλό την Κυριακή και κάλυψε για πρώτη φορά σχεδόν το σύνολο της ενεργειακής ζήτησης της Γερμανίας, σηματοδοτώντας ένα ορόσημα για την πολιτική «energiewende» της Mέρκελ για την σταδιακή κατάργηση της πυρηνικής ενέργειας και του άνθρακα.

Με βάση προκαταρκτικά στοιχεία από το ερευνητικό ινστιτούτο Agora Energiewende, το μεσημέρι της Κυριακής η αιολική και ηλιακή ενέργεια προσέφεραν τα 45,5 γιγαβάτ από τα 45,8 γιγαβάτ της συνολικής ζήτησης.

Εν τω μεταξύ, με βάση στοιχεία από την Epex Spot δείχνουν πως σε διάφορα σύντομα χρονικά διαστήματα οι τιμές ενέργειας γύρισαν σε αρνητικό επίπεδο την Κυριακή, υποχωρώντας ως και τα – 50 ευρώ ανά μεβατάτ/ώρα.

«Περιστατικά σαν και αυτά δείχνουν πως τελικά ίσως πρέπει να αρχίσουμε να περιορίζουμε την παραγωγή λόγω της υπερπροσφοράς» δήλωσε αναλυτής του Bloomberg New Energy Finance. «Μακροπρόθεσμα, αυτό μπορεί να αποτελέσει επιχείρημα για την δημιουργία τεχνολογιών που μπορούν να διαχειριστούν αυτήν την υπερπροσφορά» πρόσθεσε.

Ο αναλυτής υποστήριξε πως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ήταν σε θέση να καλύψουν την ζήτηση εξαιτίας της μεγάλης εξαγωγικής δυνατότητας της Γερμανίας.

«Αν η Γερμανία ήταν νησί, χωρίς καλώδια εξαγωγών, αυτό θα ήταν τεχνικά αδύνατο, γιατί χρειάζεσαι πάντα να έχεις κάποια υποστηρικτική πηγή ενέργειας σε περίπτωση που υποχωρήσει η ηλιακή ή αιολική» τόνισε.

Πηγή : link

16
May

Παράταση για τα χρηματοδοτικά προγράμματα του ΕΤΕΑΝ ως τον Σεπτέμβριο

Παράταση για τα χρηματοδοτικά προγράμματα του ΕΤΕΑΝ ως τον Σεπτέμβριο, με πόρους που προέρχονταν από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και αφορούσαν την προγραμματική περίοδο 2007-2013, όπως ενημέρωσε και ο πρόεδρος Κώστας Γαλιάτσος προτρέποντας από την πλευρά του όσες επιχειρήσεις έχουν χρηματοδοτικές ανάγκες να σπεύσουν στις τράπεζες να ζητήσουν δάνεια, είτε για κεφάλαια κίνησης, είτε για επενδυτικούς σκοπούς. Με τον τρόπο αυτό, όπως είπε, θα συμβάλλουν στην επιτάχυνση της αναπτυξιακής διαδικασίας, η οποία προβλέπεται ότι θα ξεκινήσει κατά τους επόμενους μήνες.
Επίσης, έγινε γνωστό ότι από τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με πρωτοβουλία που έχει αναλάβει το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού, μέσω του ΕΤΕΑΝ θα ενεργοποιηθεί το δεύτερο υποταμείο του IFG, το οποίο θα παρέχει κεφαλαιοδοτική και όχι μόνο χρηματοδοτική στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Ακόμη, ο πρόεδρος του ΕΤΕΑΝ σημείωσε ότι από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, διατέθηκαν 22 εκατ. ευρώ δάνεια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, τα κεφάλαια τα οποία έχει σήμερα προς διάθεση το ΕΤΕΑΝ ανέρχονται σε περίπου 60 εκατ. ευρώ. Δεδομένου ότι στα κεφάλαια αυτά προστίθεται ισόποση συμμετοχή των τραπεζών, τα συνολικά προς διάθεση κεφάλαια ανέρχονται σε 120 εκατ. ευρώ. Τα δάνεια με συμμετοχή του ΕΤΕΑΝ δίνονται με ιδιαίτερα ευνοϊκό επιτόκιο, το οποίο κατά μέσο όρο είναι χαμηλότερο από 4,5%. Με αυτόν τον τρόπο, το χρηματοπιστωτικό σύστημα συμβάλλει και θα συμβάλλει επίσης στο μέλλον, έμπρακτα στη χρηματοδοτική στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Σημειώνεται ότι επειδή οι πόροι των 120 εκατ. ευρώ αφορούν την προηγούμενη προγραμματική περίοδο, υπάρχει κίνδυνος απώλειάς τους εάν δεν διατεθούν τους επόμενους μήνες. Σε σχέση με την περίοδο μετά τον Σεπτέμβριο, το ΕΤΕΑΝ έχει ολοκληρώσει τις διαβουλεύσεις και τη συνεργασία με τις συστημικές τράπεζες και το επόμενο διάστημα θα μορφοποιήσει τα νέα προγράμματα που θα συγχρηματοδοτήσει με αυτές.

Πηγή : link

16
May

Τρόμος σε λούνα παρκ: αποκολλήθηκε περιστρεφόμενη ρόδα εν ώρα λειτουργίας (ΒΙΝΤΕΟ)

Τρόμος σε λούνα παρκ: αποκολλήθηκε περιστρεφόμενη ρόδα εν ώρα λειτουργίας (ΒΙΝΤΕΟ).Τρόμο προκαλούν οι εικόνες που καταγράφηκαν σε λούνα παρκ στην Ινδία, όταν περιστρεφόμενη πλατφόρμα αποκολλήθηκε εν ώρα λειτουργίας.

Το περιστατικό σημειώθηκε την Τετάρτη το απόγευμα στο θεματικό πάρκο Kishkinta της πόλης Τσενάι και στην περιστρεφόμενη πλατφόρμα βρίσκονταν εκείνη την ώρα υπάλληλοι του πάρκου οι οποίοι δοκίμαζαν αν η πλατφόρμα λειτουργεί σωστά, αφού είχε παραμείνει ανενεργή από τον περασμένο Δεκέμβριο.

Το αποτέλεσμα της αποκόλλησης και της πρόσκρουσης της πλατφόρμας στο έδαφος ήταν να χάσει τη ζωή του ένας 25χρονος ενώ τουλάχιστον εννέα άνθρωποι τραυματίστηκαν.

Πηγή:link
16
May

Κλείδωσε ο μηχανισμός δημοσιονομικής διόρθωσης – Στην κυβέρνηση η πρωτοβουλία των κινήσεων

Κλείδωσε ο μηχανισμός δημοσιονομικής διόρθωσης – Στην κυβέρνηση η πρωτοβουλία των κινήσεων.Την ερχόμενη Πέμπτη εισάγεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές το τελευταίο νομοσχέδιο με τα εναπομείναντα μέτρα για το κλείσιμο αξιολόγησης και τον μηχανισμό δημοσιονομικής διόρθωσης, με στόχο να έχει ψηφιστεί ενόψει και της συνεδρίασης του Eurogroup της 24ης Μαΐου.

Μια ημέρα νωρίτερα, την Τετάρτη, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ αναμένεται να ενημερωθεί από τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου.

Σε μια μαραθώνια συνεδρίαση που έγινε σήμερα υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, στο Μέγαρο Μαξίμου, οριστικοποιήθηκε, κατά τις ίδιες πληροφορίες που επικαλείται το Αθηναϊκό Πρακτορείο, η μορφή του μηχανισμού δημοσιονομικής διόρθωσης, ο οποίος θα ενεργοποιείται μόνο εφόσον δεν επιτυγχάνονται οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα. Θα προβλέπεται η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος για τις παρεμβάσεις στους κωδικούς των εσόδων και των δαπανών, για τους οποίους -σημειώνεται- η ελληνική κυβέρνηση θα αποφασίζει. Η έκδοση ΠΔ αποτελεί υποχρέωση που απορρέει από την ίδια τη συμφωνία, κατά τις ίδιες πληροφορίες.

 

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Υπογραμμίζεται ακόμη ότι στην περίπτωση που το ΠΔ δεν εκδοθεί, τότε μόνο θα ενεργοποιείται ο μηχανισμός δημοσιονομικής διόρθωσης με δυνατότητα παρέμβασης σε όλους τους κωδικούς, με εξαίρεση τους κωδικούς που αφορούν ευαίσθητες περιοχές. Τυχόν ενεργοποίηση του μηχανισμού αφορά μόνο δημοσιονομικούς στόχους που έχουν συμφωνηθεί με τους θεσμούς, θα βασίζεται αποκλειστικά στα στοιχεία της Eurostat και όχι σε μελλοντικές εκτιμήσεις και θα αφορά επίσης σε συγκεκριμένο ύψος προσαρμογής για συγκεκριμένες αποκλίσεις.

Η ελληνική κυβέρνηση θα μπορεί να παρεμβαίνει εγκαίρως προκειμένου να μην υπάρχουν αποκλίσεις από τους δημοσιονομικούς στόχους και να μην χρειάζεται ενεργοποίηση του μηχανισμού, αποφασίζοντας έτσι η ίδια για το μίγμα πολιτικής που θα αποτρέπει και θα προλαμβάνει αποκλίσεις.

Στη σημερινή σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, στο επίκεντρο βρέθηκε και η επικείμενη κρίσιμη συζήτηση για το ελληνικό χρέος. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές αυτό που επιδιώκει η Αθήνα στο Eurogroup της 24ης Μαΐου είναι ένα σαφές σχέδιο στη βάση της απόφασης της προηγούμενης συνεδρίασης του Eurogroup, το οποίο θα αποκαθιστά τη σταθερότητα στη χώρα και θα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα ασφαλές επενδυτικό περιβάλλον.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, κρίσιμο ζήτημα αυτή τη φορά, με βάση και την προηγούμενη απόφαση του Eurogroup, είναι ότι σχεδιάζεται ένας μηχανισμός ο οποίος δεν θα εξαρτάται από τον εκάστοτε υπουργό Οικονομικών, αλλά αυτόματα θα διατηρεί τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους.

Ο μηχανισμός δημοσιονομικής διόρθωσης

Ο αυτόματος μηχανισμός εδράζεται σε ευρωπαϊκές πρακτικές και είναι συμβατός με το ευρωπαϊκό κεκτημένο, αναφέρουν αρμόδιες πηγές και επισημαίνουν ότι από τον Μάρτιο 2012 το Δημοσιονομικό Σύμφωνο προβλέπει την υποχρέωση των κρατών-μελών να προβλέψουν τη δημιουργία ενός μηχανισμού αυτόματης δημοσιονομικής προσαρμογής σε περίπτωση που παρατηρούνται αποκλίσεις από τους μεσοπρόθεσμους στόχους.

Ειδικότερα,

Πώς θα λειτουργεί:

– Τον Απρίλιο κάθε έτους ανακοινώνονται τα στοιχεία της Eurostat για το προηγούμενο έτος.

– Αν η Ελλάδα βρίσκεται εντός των στόχων της συμφωνίας, κανένα απολύτως μέτρο δεν λαμβάνεται.

– Αν η Ελλάδα βρίσκεται κάτω του στόχου που έχει τεθεί τότε θα εκδίδεται προεδρικό διάταγμα με το οποίο θα μειώνονται οι δαπάνες σε συγκεκριμένους κωδικούς (με μέριμνα φυσικά για τα ευαίσθητα ζητήματα όπως πχ κοινωνική πρόνοια, επιδόματα ανεργίας κλπ.). Αλλά κάτι αντίστοιχο θα έπρεπε να συμβεί έτσι κι αλλιώς σε περίπτωση απόκλισης από τους στόχους.

– Σε περίπτωση εφαρμογής του μηχανισμού αυτή θα αφορά στους ήδη συμφωνημένους από το καλοκαίρι δημοσιονομικούς στόχους. ‘Αρα δεν πρόκειται για νέο μνημόνιο ή για υπέρβαση των όσων είχαν ψηφιστεί (και από την ΝΔ) το καλοκαίρι.

– Η βασική επιτυχία της κυβέρνησης είναι ότι με το μηχανισμό κερδίζει 3 «καθαρά» χρόνια για να προσηλωθεί απερίσπαστη στην άσκηση της πολιτικής της, υπογραμμίζουν οι ίδιες πηγές, κι αυτό διότι:

– Τον Απρίλιο 2017 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για το 2016 τα οποία πολύ εύκολα θα υπερκαλύψουν το στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 0,5% (το οποίο έχει πρακτικά κλειδώσει από φέτος)

– Τον Απρίλιο 2018 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για το 2017 τα οποία με βάση την πρόβλεψη για 2,7% ρυθμό ανάπτυξης θα έχουν καλύψει άνετα το στόχο του 1,5%

– Τον Απρίλιο του 2019 θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για το 2018 με στόχο 3,5%. Εκεί τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα λόγω του υψηλότερου στόχου αλλά η Ελλάδα αναμένεται ως τότε να έχει βγει στις αγορές και να έχει εξέλθει από το Μνημόνιο.

 

Πηγή:link[/expander_maker]

16
May

Στη Θεσσαλονίκη αύριο ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν για τα εγκαίνια του αγωγού TAP

Στη Θεσσαλονίκη αύριο ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Μάρος Σέφτσοβιτς για τα εγκαίνια του αγωγού TAP, τα οποία θα γίνει παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα.

«Είναι η δεύτερη φορά σε σύντομο χρονικό διάστημα που ο αντιπρόεδρος Σέφτσοβιτς, αρμόδιος για την ενεργειακή ένωση, επισκέπτεται την Ελλάδα, αναδεικνύοντας έτσι τη σημασία του τομέα της ενέργειας για τη χώρα μας και την σημαντική συμβολή που μπορεί να έχει στην ανάκαμψη της οικονομίας», δήλωσε ο επικεφαλής της Αντιπροσωπείας της ΕΕ στην Ελλάδα Πάνος Καρβούνης.

Στα εγκαίνια θα παραστούν επίσης αντιπροσωπείες υψηλού επιπέδου από τις χώρες που εμπλέκονται στο έργο (Αλβανία και Ιταλία), των λοιπών κρατών του Νοτίου Διαδρόμου και της Βουλγαρίας.

Ο Ευρωπαίος αξιωματούχος θα συμμετάσχει επίσης στην εκδήλωση του Ελληνικού Ενεργειακού Φόρουμ, ενώ την ίδια μέρα, θα συναντηθεί με τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Πάνο Σκουρλέτη καθώς και με υπουργούς χωρών που εμπλέκονται στην κατασκευή του Αγωγού ΤΑΡ.

Με αφορμή την επίσκεψη του αντιπροέδρου Σέφτσοβιτς, ο κ. Καρβούνης, δήλωσε:

«Στη διασταύρωση τριών ηπείρων, η Ελλάδα κατέχει θέση-κλειδί στην ολοκλήρωση της Ενεργειακής Ένωσης, μιας από τις βασικές προτεραιότητες της Επιτροπής Γιούνκερ, προς όφελος τόσο της χώρα μας όσο και όλης της Ευρώπης. O αντιπρόεδρος Σέφτσοβιτς βρίσκεται για δεύτερη φορά στην Ελλάδα μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αναδεικνύοντας έτσι την σημασία του τομέα της ενέργειας για την Ελλάδα και την σημαντική συμβολή που μπορεί να έχει στην ανάκαμψη της χώρας. Η κατασκευή του αγωγού TAP είναι ένα καίριο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και η δημιουργία θέσεων απασχόλησης και να ενισχυθεί η ανάπτυξη. Ευχή όλων είναι ότι τη σημερινή συμφωνία θα ακολουθήσουν και άλλες πρωτοβουλίες και ευκαιρίες επενδύσεων».

 

Πηγή:link

16
May

Σχέδιο για το χρέος από ΕΕ για να διασφαλιστεί η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα

Σχέδιο για το χρέος από ΕΕ για να διασφαλιστεί η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα.Προθεσμία μέχρι τις 20 Μαΐου και εντολή για συνεχείς επαφές και συναντήσεις έλαβαν οι ειδικοί του euro working group στις Βρυξέλλες για να λύσουν το θέμα του χρέους με τρόπο που θα ικανοποιεί τόσο τα κράτη μέλη όσο και το ΔΝΤ, θα εξασφαλίζει τη συμμετοχή του Ταμείου στο πρόγραμμα και θα διασφαλίζει ότι το ελληνικό πακέτο θα εγκριθεί από τα κοινοβούλια των εταίρων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ, Κλάους Ρέγκλινγκ και Τόμας Βίζερ, έλαβαν εντολή να παρουσιάσουν ως τότε “ένα σχέδιο για το χρέος που να φέρνει στο ελληνικό πρόγραμμα το ΔΝΤ”. Αν αυτό δεν συμβεί, το eurogroup της 24ης Μαΐου, προς το παρόν προσανατολίζεται στο λεγόμενο “σχέδιο Β” που προβλέπει δόση τώρα με πολιτική ευλογία από το ΔΝΤ και παραπομπή του θέματος του χρέους το Σεπτέμβριο.

H 20η Μαΐου έχει επιλεγεί ώστε να υπάρχει χρόνος για να διευκρινιστούν οι λεπτομέρειες του σχεδίου Β, εγκαίρως για το eurogroup στις 24. Σε κάθε περίπτωση, ο Ιούνιος δεν μπορεί να αποτελεί μήνα αντιπαραθέσεων των εταίρων για την Ελλάδα, όχι μόνο του Βρετανικού δημοψηφίσματος, αλλά και λόγω της άμεσης χρηματοδοτική πίεσης που υφίσταται η χώρα – με τους 19 να έχουν αποφασίσει ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να αφεθεί να καταρρεύσει. “Η συμμετοχή του Ταμείου είναι κάτι που μπορεί να έχει πολλές εκφάνσεις. Μπορεί να έρθει τώρα, ή αργότερα. Θα είναι σαφώς μέσα και στον έλεγχο και στα λεφτά, αλλά έτσι κι αλλιώς δεν μπορεί να πάει στο ΔΣ του ως τις 24 του μήνα. Αυτό το ξέρουν τα κοινοβούλια. Έτσι όλα θα εξαρτηθούν από το τι μπορεί να πει η Κρ.Λαγκάρντ στις 24.

Αν θα ευλογήσει και θα δεσμευθεί ρητά. Εξάλλου αυτό έγινε και το καλοκαίρι του 2015. Έχουμε εκταμιεύσει δόση με αυτή τη λογική”, λέει στo KYΠΕ κοινοτικός αξιωματούχος. Βεβαίως τότε τα κοινοβούλια είχαν προειδοποιήσει πως “αυτή είναι η τελευταία φορά”, και ως εκ τούτου το eurogroup πρέπει να βρει δείξει πως το 2016 δεν είναι 2016.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Μετά τη συμφωνία για τα μέτρα, τις μεταρρυθμίσεις και τον εφεδρικό μηχανισμό για τις αποκλίσεις, η διαπραγματευτική πίεση έχει ουσιαστικά φύγει από την Αθήνα και αφορά τις σχέσεις των 19 μεταξύ τους και με το Ταμείο.

Η Αθήνα προς το παρόν χρειάζεται να ανησυχεί μόνο για μια από τις παραμέτρους της λύσης για το χρέος: το για πόσα χρόνια θα της ζητηθεί να διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5%. Το πρωτογενές πλεόνασμα αυτής της τάξης επηρεάζει άμεσα τη δυνατότητα της χώρας να ασκεί δημοσιονομική πολιτική και η βασική ένσταση εταίρων και ΔΝΤ έχει να κάνει με την ευρωπαϊκή εμπειρία της Ιταλίας, του Βελγίου και της Φιλανδίας που κράτησαν για μια δεκαετία πλεονάσματα αρκετά μεγαλύτερα (εως και 6%).

Το ΔΝΤ εκτιμά ότι η Ελλάδα δεν είναι Ιταλία, δεν έχει εμπιστοσύνη στου ελληνικούς θεσμούς, εκτιμά ότι και η ανάπτυξη θα είναι χαμηλότερη και ζητά από την ΕΕ και άλλα μέτρα για να καλύψει τη διαφορά με ελάφρυνση του χρέους. Συγκεκριμένα σε σχέση με τη διάρκεια (3 , 5 ή 10 χρόνια ) του 3,5% με το Ταμείο να δέχεται μόνο τα 3: 2018 , 2019, 2020 και όχι τα έτη 2021 και 2022, που είναι εξάλλου τα δύο τελευταία χρόνια της περιόδου χάριτος. Ο ESM πρότεινε ότι η διαφορά θα μπορούσε να καλυφθεί με την επιστροφή στην Ελλάδα κερδών από τα ελληνικά ομόλογα (ANFA και SMPs) που υπολογίζονται σε 10 δις. Έτσι στο διάστημα μετά το 2018 και ως τη λήξη της περιόδου χάριτος η Ελλάδα θα μπορέσει εγγυημένα να έχει λεφτά να αποπληρώσει το ΔΝΤ. Η λύση δεν βρίσκει σύμφωνους όλους τους εταίρους, αλλά δεν έχει απορριφθεί.

Τα χρήματα θα μπορούσαν να μείνουν σε λογαριασμό στο Λουξεμβούργο και να αποδοθούν στην Ελλάδα μετά το 2018 σε δόσεις ή άπαξ. Στο μαραθώνιο EWG της Πέμπτης που συνεχίσθηκε ατύπως και μέσα στο σαββατοκύριακο, κατατέθηκαν και άλλες 4 “τεχνικές ιδέες” για την ελάφρυνση του χρέους: – επέκταση της ωρίμανσης των δανείων κατά 5 ακόμα έτη, – εγγύηση από την ΕΕ “σταθερών επιτοκίων” και πληρωμή της διαφοράς μετά το τέλος του προγράμματος, – διασφάλιση της σύνδεσης της αποπληρωμής κεφαλαίου στο 2% του ΑΕΠ ανά έτος και μεταφορά των υπολοίπων αργότερα, – επέκταση της περιόδου χάριτος με διαφορετικά σενάρια. Το ΔΝΤ δεν διαφώνησε με τα παραπάνω, αλλά επέμεινε ότι πρέπει να διευκρινιστεί τις θα συμβεί στα επόμενα 40 χρόνια.

Οι εταίροι διαφώνησαν και η συζήτηση αναμένεται να συνεχιστεί με αμείωτη ένταση ως τις 24 του μήνα και το τακτικό eurogroup. Κοινοτικοί ειδικοί αναφέρουν πως η πρόβλεψη για τέτοια μεγέθη είναι αβέβαιη ακόμα και για 5 χρόνια πόσο μάλλον για 40. Αν μη τι άλλο ΔΝΤ και ΕΕ συμφώνησαν ευτυχώς στα μακροοικονομικά δεδομένα ως το 2022.

Σημαντικό ρόλο σε όλα τα παραπάνω θα έχει το γεγονός ότι η Ελλάδα δε θα χρησιμοποιήσει το συνολικό πακέτο των 86 δις, αλλά μόνο κοντά στα 60 και πως ένα από τα τρία έτη του προγράμματος έχει κυλήσει χωρίς ακριβά δάνεια του ΔΝΤ. Τα δε 6 δις εσόδων από το ταμείο αποκρατικοποιήσεων ως το 2018 και η πώληση των τραπεζικών μετοχών σε 5 χρόνια σε πραγματικές τιμές αγοράς συνυπολογίζονται.

 

Ιστορικά τι έχουν καταφέρει χώρες παγκοσμίως σε πρωτογενή πλεονάσματα εδώ

Πηγή:link[/expander_maker]

16
May

Το ΔΝΤ απλώνει ‘δίχτυα’ στο Ιράν

Το ΔΝΤ απλώνει ‘δίχτυα’ στο Ιράν.Ο Ντέιβιντ Λίπτον, δεύτερος τη τάξει στην ιεραρχία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, άρχισε χθες διήμερη επίσκεψη στο Ιράν, όπου θα έχει σειρά επαφών και συζητήσεων για τις «οικονομικές εξελίξεις», γνωστοποίησε το ΔΝΤ με ανακοίνωσή του.

Οι συζητήσεις θα επικεντρωθούν στην οικονομική κατάσταση και σε πρωτοβουλίες οικονομικής πολιτικής που θα μπορούσε να αναλάβει το Ιράν μετά την άρση μέρους των κυρώσεων σε βάρος της Ισλαμικής Δημοκρατίας, χάρη στη συμφωνία της Τεχεράνης με τις μεγάλες δυνάμεις για το ιρανικό πυρηνικό πρόγραμμα, η οποία συνήφθη τον Ιούλιο του 2015 και τέθηκε σε ισχύ στις αρχές της χρονιάς.

Ο Λίπτον αναμένεται να συναντηθεί με ανώτερα στελέχη της κυβέρνησης του Ιράν, εκπροσώπους του ιδιωτικού τομέα, στελέχη τραπεζών και πανεπιστημιακούς.

Το ΔΝΤ δεν δραστηριοποιείται σήμερα καθ’ οιοδήποτε τρόπο στο Ιράν, εξαιρουμένης μιας στατιστικής και τεχνικής αρωγής που προσφέρει, διευκρίνισε ένας εκπρόσωπος του θεσμού.

Στην πιο πρόσφατη έκθεσή του για την ιρανική οικονομία, τον Ιανουάριο, το ΔΝΤ εκτίμησε ότι εξαιτίας της πτώσης των τιμών του πετρελαίου η ανάπτυξη θα υποχωρήσει κάτω από το 0,5% το 2015-2016.

Πάντως «η πρόσφατη ελάφρυνση των κυρώσεων αναμένεται να συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής πετρελαίου και των εξαγωγών», πρόσθεσε το ΔΝΤ, επισημαίνοντας ότι η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί σε έναν ρυθμό μεταξύ του 4% και του 5,5% το 2016-2017.

Πηγή:link

16
May

Is Greece destined to grow?

Is Greece destined to grow?Greece’s pre-crisis growth model was clearly unsustainable. It was characterised by widespread state control, inefficient public administration, corruption, excessive increases in public sector employment and wages, large increases in private sector wages well over productivity growth, and insufficient structural reforms. This model led to very unfavourable business conditions, which was reflected in Greece being ranked 108th out of 181 countries in the World Bank’s Ease of doing business indicator in 2008. Major vulnerabilities emerged, such as the -16.5% GDP current account balance in 2008, the -74 % of GDP net international investment position and the huge budget deficit and public debt. In 2008, the budget deficit was 10 % of GDP, which increased to 15% in 2009, by far the largest values in the EU, despite that economic contraction in these two years was not particularly large in Greece (GDP growth was -0.4% in 2008 and -4.4% in 2009). Public debt climbed to 127 % of GDP in 2009 and was on an exploding path. Clearly, the Greek crisis which erupted from late 2009 onwards was self-inflicted.

After 2010 the collapse of the Greek economy accelerated. GDP fell much more than was foreseen in the adjustment programmes (Figure 1). The big question is whether all of this collapse was inevitable given the unsustainable character of the pre-crisis growth model of Greece, or if the two Troika programmes exacerbated the output fall. In my assessment, some elements of the programmes worsened the situation  (as I argued here), but instead of elaborating what went wrong, let me focus on the economic adjustments of the past five years, in comparison to Cyprus, Portugal, Spain and Germany.

Figure 1: GDP at constant prices (2009 = 100), 2009-2014

Source: Programme documents, AMECO database May 2015.

In some aspects Greece has improved a lot[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]In the ease of doing business indicator, Greece’s ranking has risen from 108th in the world in 2008, to 62nd in 2015 (Figure 2). Greece has made significant progress, but there is still a long way to go.

Figure 2: World Bank ease of doing business ranking, 2006-2015

Source: World Bank. Note: 1=most business-friendly regulations. Data from 153 countries in 2006, and 189 countries in 2015. Cypriot data was reclassified in 2014 and therefore we do not show earlier values.

According to the OECD, labour markets are now more flexible in Greece than in Germany, concerning regular contracts (Panel A of Figure 3), which account for 73% of Greek employment. There has been some easing in the regulations for temporary labour contracts too (Panel B of Figure 3).

Figure 3: OECD index of strictness of employment protection, 2000-2013

Source: OECD. Note: for regular contracts, version 2 of the indicator is used, while for temporary contracts version 1 (in the absence of version 2). Version 3 is available for both indicators, but only for 2008-2013.

There has been a sizeable adjustment in unit labour costs (ULC) in Greece, though not all pre-crisis divergences have been corrected (Figure 4). Unit labour costs matter: as I indicated here, there is a quite close association between ULC-based real exchange rates and export performance. This was true especially before the crisis (when Greece fit very close to the regression line), though the association has become somewhat weaker in the post-2008 period, when Greece is an outlier: exports have not grown as much as the relationship would have predicted.

Figure 4: Unit labour cost developments (2000Q1=100), 2000Q1-2015Q1

Source: updated dataset by Darvas, Zsolt (2012b) ‘Compositional effects on productivity, labour cost and export adjustment‘, Bruegel Policy Contribution 2012/11

Figure 5 shows export developments separately for goods and services: at current prices, goods exports developed almost the same way as goods exports from Germany, Portugal and Spain (panel A of Figure 5) – in fact, Greece even did slightly better. This is very good news. The bad news is that Greek (and also Cypriot) services exports underperformed compared to Germany, Portugal and Spain (Panel B of Figure 5). The Bank of Greece (see page 65)concluded that weaknesses in exports of services were primarily related the prospect of Grexit, in particular the negative impact of uncertainty on tourism, and the decline in the international freight market on shipping.

Figure 5: Exports at current prices (2008Q1=100), 2008Q1-2015Q1

While there is some good news about Greek goods export dynamics, our evaluation must be nuanced, for three reasons:

· First, at constant prices Greek export dynamics are somewhat worse.

· Second, the composition of goods exports shows that the category “Mineral fuels, lubricants and related materials” is the primary driver of export growth (Figure 6), an industry which is characterised by low value added. While this category recorded the fastest growth in Germany and Spain too, in these two countries export growth is much more broad-based than in Greece.

· Third, Böwer, Michou and Ungerer (2014) estimate, using gravity models, that Greece exports a third less than regular international trade patterns would predict.

Figure 6: Exports of goods by type (2008=100), 2008-2014

Source: calculation using Eurostat data.

Böwer, Michou and Ungerer (2014) also conclude that weak institutions can explain much of the missing Greek exports puzzle. This implies that continued structural reforms should significantly boost exports.

The benefits of further reforms for GDP growth are highlighted by the calculations of Varga and in’t Veld (2014), who found that by closing half of the gap in structural reform indicators relative to 3 best performers, Greek GDP would rise 4% in 5 years and 18% in 20 years.

Clearly, despite progress with some of structural reforms in Greece in the past five years, there continue to be major obstacles to growth, like the complexity of regulatory procedures, enforcing contracts, state control, barriers to FDI and trade facilitation, and so on. Addressing these obstacles is difficult, yet their presence also implies that their elimination offers the prospect of growth.

Further good news concerning economic adjustment comes from the share of the tradable sector (defied as agriculture, manufacturing, trade, transport, tourism and ICT) in the private economy, whose decline reversed in 2010 and is now higher than in Germany (Figure 7). The increase in the share of the Greek tradable sector from 2010 was the consequence of a smaller fall of the tradable sector in 2010-12 than the fall of the non-tradable sector, while the tradable sector stabilised in 2013 and started to grow in 2014, when the non-tradable sector continued to shrink.

Figure 7: Share of tradable sector in private sector (%), 2000Q1-2015Q1

Source: calculation using Eurostat data.

Tradables: A: agriculture, forestry and fishing, C: Manufacturing, G-I: Wholesale and retail trade, transport, accommodation and food service activities, J: Information and communication.

Non-tradables: B, D, E: non-manufacturing industry, F: Construction, K: Financial and insurance activities, L: Real estate activities, M-N: Professional, scientific and technical activities; administrative and support activities, R-U: Arts, entertainment and recreation; other service activities; activities of household and extra-territorial organizations and bodies.

Not considered: O-Q: Public administration, defence, education, human health and social work activities.

In Germany, manufacturing accounts for about half of the tradable sector, while the share of manufacturing is much lower in southern euro-area countries (Figure 8). This should not be a problem; for example Germany may have an advantage in designing and producing cars, while Greece may have an advantage in attracting visitors to seaside resorts.

Figure 8: Composition of the Tradable sector (% share in private sector), 2014Q4

Source/notes: see Figure 7.

Finally, let me note that following a dramatic collapse in employment, whereby far fewer people are employed in Greece (and also in Portugal) now than in 2000, job creation has resumed since early 2014 (Figure 9). This implies that the economy may have hit bottom in 2013 and absent suppressing factors like the uncertainty about Greek membership in the euro

area and financial obstacles, the economy may rebound from its depressed state.

Figure 9: Employment (2000Q1=100), 2000Q1-2015Q1

Source: Eurostat.

Greece is destined to grow if a comprehensive and credible agreement is reached with the creditors and reforms continue

Is Greece destined to grow? If a comprehensive and credible agreement is reached with the creditors and reforms continue, then my answer is yes, for the following reasons:

  • Transition to a new growth model has already started,
  • Structural reforms have already been implemented,
  • The continuation of structural reforms offers major improvements in exports and growth,
  • The large fall in unit labour costs helps export performance,
  • Only minor further fiscal adjustment is needed,
  • The economy has likely reached the bottom in 2013 and deep recessions have been generally followed by quick recoveries,
  • The euro-area and global environment is now more supportive than in the past.

Yet my positive assessment is conditional on a comprehensive and credible agreement, which would eliminate the risk of Grexit not just for now, and also on continued structural reforms, which seem politically difficult. If the agreement is not sufficiently comprehensive and credible, then uncertainty will continue and growth may not resume.

And if there is no agreement at all, then Greece will likely exit the euro area, which would lead, in my view, to further major falls in GDP, unemployment increases and paradoxically to fiscal tightening. Tax revenues would plummet due to collapsing GDP, and therefore even if the Greek government completely stopped servicing its debt, revenues would not be sufficient to maintain current expenditures. For lenders, a Grexit would likely mean writing down official loans to Greece and ECB lending to Greek banks. A Grexit would also make the euro area more vulnerable: whenever public finances of another government would come under stress, markets may also bet that country will exit the euro area as well.

The time has now come to find a wise and fair agreement.

Source:link[/expander_maker]

16
May

Στο επίκεντρο του G7 η ελληνική κρίση

Στο επίκεντρο του G7 η ελληνική κρίση.Την ερχόμενη Παρασκευή θα συναντηθούν στην Ιαπωνία οι υπουργοί Οικονομικών του G7, με επίκεντρο των συζητήσεων τις προκλήσεις που απειλούν την παγκόσμια οικονομία, και την ελληνική κρίση.

Οι αξιωματούχοι του G7 βρίσκονται αντιμέτωποι περίπου με τα ίδια προβλήματα που τους απασχολούσαν και στην προηγούμενη συνάντησή τους, το 2015 στη Γερμανία.

Σε επίπεδο παγκόσμιας οικονομίας, οι υπουργοί των επτά ισχυροτέρων οικονομιών αναμένεται να επικεντρώσουν τις συζητήσεις τους σε τρόπους επανεκκίνησης της παγκόσμιας ανάπτυξης.

 

Πηγή:link

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close