08/05/2016

8
May

Το Βερολινο καλείται να αλλάξει γραμμή στο Eurogroup

Το Βερολινο καλείται να αλλάξει γραμμή στο Eurogroup.Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών επανέλαβε σήμερα προς το Ρόιτερς ότι οι όποιες αποφάσεις για τη διαχείριση του ελληνικού χρέους θα πρέπει να ληφθούν μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης. Η ίδια εκπρόσωπος τόνισε εκ νέου πως το ζητούμενο ήταν και παραμένει ένα βιώσιμο συνολικό πακέτο, μεταδίδει η Deutsche Welle.

Αν και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε επιμένει στην πάγια αυτή θέση του, ότι δηλαδή η ολοκλήρωση των εν εξελίξει διαπραγματεύσεων για την πρώτη αξιολόγηση θα πρέπει να προηγηθεί των όποιων αποφάσεων για το χρέος, γερμανοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι εξελίξεις αναγκάζουν το Βερολίνο να αναθεωρήσει τη στάση του στο μείζον ζήτημα του χρέους.

Όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, από τη στιγμή που για τη γερμανική κυβέρνηση η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα είναι αδιαπραγμάτευτη κόκκινη γραμμή, το Ταμείο όμως από την πλευρά θέτει ως όρο συμμετοχής του τη διευθέτηση του χρέους, ο γερμανός υπουργός θα πρέπει να βάλει τώρα νερό στο κρασί του και να προβεί σε παραχωρήσεις, μολονότι ο ίδιος έχει υποστηρίξει επανειλημμένως ότι στην παρούσα φάση δεν είναι αναγκαία μια νέα αναδιάρθρωση.

Υπέρ της ελάφρυνσης και ο Ζ. Γκάμπριελ

Έτσι τουλάχιστον διαβάζουν τις εξελίξεις πολλοί αναλυτές στη γερμανική πρωτεύουσα, εντάσσοντας σε αυτό το πλαίσιο και τις δηλώσεις του αντικαγκελαρίου Ζίγκμαρ Γκάμπριελ προς το Ρόιτερς ο οποίος τάχθηκε ανοιχτά υπέρ της άμεσης ελάφρυνσης του χρέους.

Οι ίδιοι σημειώνουν ότι ο γερμανός αντικαγκελάριος δεν θα διαφοροποιούνταν τόσο απροκάλυπτα τη δεδομένη χρονική στιγμή από τις θέσεις του Β. Σόιμπλε και των συγκυβερνώντων Χριστιανοδημοκρατών εν γένει, εάν δεν ήταν σίγουρος ότι επίκεινται σημαντικές εξελίξεις στο εν λόγω ζήτημα.

Βέβαια και ο Ζ. Γκάμπριελ μιλάει για ελάφρυνση και όχι για κούρεμα του ελληνικού χρέους, το οποίο απορρίπτει ως γνωστόν κατηγορηματικά η γερμανική κυβέρνηση και όχι μόνο.

 

Πηγή:link

8
May

Μοσκοβισί: Δεν θα υπάρξει remake του ελληνικού δράματος

Μοσκοβισί: Δεν θα υπάρξει remake του ελληνικού δράματος, διότι έχουν γίνει πράγματα, έχει γίνει πολλή δουλειά, διαβεβαίωσε ο ευρωπαίος επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί σε συνέντευξή του στο τηλεοπτικό δίκτυο BFM TV απόψε, παραμονή της έκτακτης συνεδρίασης του Eurogroup στις Βρυξέλλες για την «εξέταση της πορείας του προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής της Ελλάδας».

Σε ερώτηση σχετικά με το δημοψήφισμα για την παραμονή ή μη της Βρετανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο Πιερ Μοσκοβισί δήλωσε ότι η έξοδος της χώρας από την ΕΕ θα ήταν μία αμοιβαία αρνητική εξέλιξη.

«Υποστηρίζω με πάθος την παραμονή της Βρετανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εάν η Βρετανία έφευγε, θα ήταν απώλεια και για τις δύο πλευρές, απώλεια για εκείνους και απώλεια για εμάς», είπε.

Πηγή : link

8
May

Ευκ. Τσακαλώτος: Να βγούμε οριστικά από τον φαύλο κύκλο που μας έβαλαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ

Ευκ. Τσακαλώτος: Να βγούμε οριστικά από τον φαύλο κύκλο που μας έβαλαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ.«Έχουμε κάνει αυτά που έχουμε υποσχεθεί με λύσεις, που είναι εφικτές και θα δημιουργήσουν καθαρό διάδρομο για τους πολίτες και τους επενδυτές για να μπορούν να έρθουν να επενδύσουν και να βγούμε οριστικά από τον φαύλο κύκλο που μας έβαλαν ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και να πάμε σε έναν ενάρετο κύκλο», είπε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος.

Αναφερόμενος στην διαπραγμάτευση ενόψει και του Eurogroup της Δευτέρας, ο υπουργός Οικονομικών αφού τόνισε ότι η ελληνική πλευρά έχει υλοποιήσει ότι προβλεπόταν στη συμφωνία του Καλοκαιριού, επισήμανε πως αυτό είναι κάτι που αναγνωρίζουν όλοι εκτός από το ΔΝΤ και διεμήνυσε: «Εμείς, έχουμε πει και έχουμε πείσει ότι δεν μπορεί να ληφθούν πρόσθετα και άλλα μέτρα ούτε με βάσει το Σύνταγμα ούτε όμως και η Οικονομία τα αντέχει. Γι αυτό και μιλάμε για έναν μηχανισμό όπως τον έχουμε αναλύσει».

Απευθυνόμενος δε, προς την ΝΔ και τα κόμματα της Αντιπολίτευσης, ο κ. Τσακαλώτος διερωτήθηκε «εσείς είστε με την κυβέρνηση και τους ευρωπαίους εταίρους ή με το ΔΝΤ;» και κάλεσε να τοποθετηθούν με «ξεκάθαρες κουβέντες» και όχι πετώντας την μπάλα στην εξέδρα». Αναφερόμενος στην τροπολογία του για το αφορολόγητο και απέναντι στην κριτική της Αντιπολίτευσης, αντέτεινε «πως ήταν και παραμένει από τα υψηλότερα αφορολόγητα σε όλη την Ευρώπη» ενώ αρνήθηκε τις εκτιμήσεις περί αύξησης της φορολόγησης για την πλειοψηφία των φορολογούμενων.

Πηγή : link

8
May

Γ. Σταθάκης: Ξεκινά το θετικό πρόσημο της οικονομίας

Γ. Σταθάκης: Ξεκινά το θετικό πρόσημο της οικονομίας.«Η οικονομία με την πρώτη αξιολόγηση φτάνει σε ένα σημείο από το οποίο ξεκινά το θετικό πρόσημο», τόνισε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης μιλώντας στη Βουλή για το ασφαλιστικό.
Αναφερόμενος στις επικρίσεις της ΝΔ και την «προτροπή» για «να φύγει η κυβέρνηση» ο κ. Σταθάκης σχολίασε: «Έχουμε μία κυβέρνηση της οποίας ο πρωθυπουργός έχει παραιτηθεί από την προηγούμενη εβδομάδα. Της οποίας οι υπουργοί φεύγουν. Να είστε πιο ειλικρινείς. Η βασική σας ευχή θα έπρεπε να είναι: “καλύτερα να μην είχατε έρθει καθόλου”».
«Η Κομισιόν προβλέπει ανάκαμψη το 2016. Θα το αποδεχθείτε; Και αν όχι, γιατί δεν θα το αποδεχθείτε;», ρώτησε τους βουλευτές της ΝΔ. Ο Κ. Σταθάκης επεσήμανε πως «επιτεύχθηκε προστασία στα κόκκινα δάνεια, θα το δείτε και στο νομοσχέδιο ότι είμαστε πολύ κοντά σε αυτό που είχαμε επιδιώξει».
Ο υπουργός Οικονομίας ανέλυσε το σχέδιο που ακολουθεί η κυβέρνηση από το καλοκαίρι του 2015 επισημαίνοντας πως  «το επίμαχο θέμα αν μπορεί μία κυβέρνηση να έχει σχέδιο, να ακολουθεί συντεταγμένη πορεία για την ανάκαμψη της οικονομίας και να το κάνει με τρόπο κοινωνικά δίκαιο και αποτελεσματικό, αμφισβητείται από μία καταστροφολογική αντιπολίτευση».
«Σύμφωνα με την ΝΔ», είπε, «το κόστος των μέτρων που πήρε η κυβέρνηση, είναι 12,7 δισ., τα capital control, η ανικανότητά της. Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι αν αυτά συνέβαιναν, θα αποτυπωνόντουσαν στο ΑΕΠ του 2015. Όμως τα αποτελέσματα του 2015 δείχνουν άλλη εικόνα. Η ύφεση ήταν μηδενική, το εξωτερικό ισοζύγιο πήγε καλά, οι εξαγωγές αυξήθηκαν, η ανεργία είχε μικρή μείωση και όχι αύξηση και η εκτέλεση του προϋπολογισμού πήγε εξαιρετικά. Τα αποτελέσματα της οικονομίας δείχνουν ότι υπάρχει κάτι άλλο που δεν συνάδει με την κριτική της ΝΔ». Πρόσθεσε ακόμη ότι «το 2015 η διεθνής συγκυρία ήταν πιο αρνητική απ’ ό,τι σήμερα».
«Έχει σχέδιο συντεταγμένο, με λογική και συνάφεια η κυβέρνηση;», αναρωτήθηκε και συνέχισε: «Η συμφωνία που φέραμε είχε τρία σημεία: απάλλασσε την οικονομία από δανειακές υποχρεώσεις περίπου 40 δισ. τα επόμενα χρόνια. Αυτό μας επέτρεψε να κάνουμε ηπιότερη δημοσιονομική προσαρμογή. Και είχε ένα οδικό χάρτη που θα οδηγούσε στην ανάπτυξη. Ο χάρτης είχε τα προαπαιτούμενα, την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και μία σειρά από μέτρα. Δεν είναι καινούργιο, το είχαμε πει και προεκλογικά».
«Έχουμε αποδεχθεί τομές εντός και εκτός του πλαισίου της συμφωνίας. Αυτή την στιγμή κινούμαστε εντός της συμφωνίας. Γιατί το ασφαλιστικό που καθιερώνει ενιαίους κανόνες, λειτουργεί αναδιανεμητικά, αναλογικά, δεν είναι σχέδιο και τομή;», υπογράμμισε ο κ. Σταθάκης και τόνισε πως και το φορολογικό σύστημα «έχει προοδευτικό πρόσημο. Αφορά την αύξηση των εσόδων από τα υψηλότερα στρώματα της κοινωνίας, προστατεύει απόλυτα τα κατώτερα και τα μεσαία στρώματα έχουν οριακή μείωση».

Πηγή : link

8
May

Ο Γιούνκερ κατά του φράχτη μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ ή οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη

Ο Γιούνκερ κατά του φράχτη μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ ή οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη .Ο κ. Γιούνκερ, σε συνέντευξή του στις εφημερίδες του Funke Mediengruppe της Γερμανίας, τόνισε την τεράστια σημασία του Μπρένερ ως συνδέσμου μεταξύ Βόρειας και Νότιας Ευρώπης: «Οτιδήποτε μπλοκάρει το πέρασμα, δεν θα έχει μόνο σοβαρές οικονομικές αλλά κυρίως σοβαρές πολιτικές συνέπειες», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για το προσφυγικό, ο πρόεδρος της Επιτροπής εκτίμησε ότι ήδη έχει αποτελέσματα, καθώς βοηθά στον περιορισμό της προσφυγικής ροής. «Βρισκόμαστε σε σημείο καμπής», επισήμανε, αλλά διευκρίνισε ότι «λήξη συναγερμού» μπορεί να σημάνει μόνο όταν υπάρξει βιώσιμη μείωση του αριθμού των προσφύγων. Τάχθηκε δε κατά του φράχτη μεταξύ Ελλάδας και ΠΓΔΜ, τονίζοντας: «Δεν συμμερίζομαι την άποψη μερικών ότι αυτός ο φράχτης ή η ανέγερση φραχτών γενικά στην Ευρώπη μπορεί να συμβάλει το παραμικρό στην μακροπρόθεσμη επίλυση της προσφυγικής κρίσης».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

8
May

Στο τραπέζι του Eurogroup το πακέτο προληπτικών μέτρων

Στο τραπέζι του Eurogroup το πακέτο προληπτικών μέτρων.Σύμφωνα με την ανακοίνωση για το προσχέδιο της ατζέντας, οι υπουργοί Οικονομικών θα ενημερωθούν για την πορεία της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος. Παράλληλα, θα συζητηθεί το πακέτο προληπτικών πρόσθετων μέτρων, ενώ είναι πιθανό να συζητηθεί και το ενδεχόμενο «ανακούφισης» του ελληνικού χρέους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Το Eurogroup θα συζητήσει την κατάσταση που διαμορφώνεται (state of play) για την πρώτη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής.
Οι υπουργοί θα ενημερωθούν από τους Θεσμούς και τις ελληνικές αρχές για την πρόοδο που επετεύχθη στις συζητήσεις του πακέτου μεταρρυθμίσεων που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση, περιλαμβανομένου του προληπτικού δημοσιονομικού πακέτου που θα εξασφαλίσει την επίτευξη των συμφωνηθέντων στόχων πρωτογενούς πλεονάσματος του προγράμματος ESM.

To Eurogroup θα συζητήσει επίσης πιθανά μέτρα ανακούφισης χρέους που στοχεύουν να εξασφαλίσουν ότι οι μεικτές χρηματοδοτικές ανάγκες της Ελλάδας θα παραμείνουν σε βιώσιμα επίπεδα με στόχο να ληφθεί πολιτική συμφωνία.

Σε ευθυγράμμιση με τα συμπεράσματα του Eurogroup της 22ης Απριλίου στο Αμστερνταμ Θεσμοί και ελληνικές αρχές συνέχισαν τις συζητήσεις τους για το πακέτο πολιτικής αναφορικά με τις μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση, περιλαμβανομένου του προληπτικού δημοσιονομικού πακέτου, με στόχο να τις ολοκληρώσουν το συντομότερο δυνατόν».

 

Πηγή:link

8
May

Τρίμηνη παράταση Κατρούγκαλου στο αγγελιόσημο

Τρίμηνη παράταση Κατρούγκαλου στο αγγελιόσημο.Σε ισχύ μέχρι την 1Αυγούστου θα παραμείνει σε ισχύ το αγγελιόσημο καθώς ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, κατέθεσε νομοθετική ρύθμιση στο ασφαλιστικό αναβάλλοντας για τρεις μήνες την κατάργησή του.

«Θα υπάρξει μεταβατική περίοδος για το αγγελιόσημο. Οι σχετικές ρυθμίσεις θα ισχύσουν από 1Αυγούστου» είπε ο κ. Κατρούγκαλος στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση του ασφαλιστικού πολυνομοσχεδίου. Επισήμανε, μάλιστα, ότι το αγγελιόσημο δεν μπορεί να παραμείνει περισσότερο σε ισχύ καθώς η κατάργησή του αποτελεί «διαχρονική μνημονιακή δέσμευση».

Ο υπουργός Εργασίας, με άλλη ρύθμιση, καθόρισε μεταβατική περίοδο μέχρι την 1Ιουλίου για την έναρξη ισχύος τις συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις που αφορούν τα σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις. Εξήγησε, ότι η εν λόγω παράταση δίνεται ενόψει της εφαρμογής νέου μισθολογίου στους ένστολους.

Επίσης ανακοίνωσε ότι γίνεται δεκτό το «δίκαιο αίτημα» των σωμάτων ασφαλείας η σύνταξη λόγω θανάτου να χορηγείται με τους ίδιους όρους που ισχύουν για τη σύνταξη λόγω ανικανότητας.

Πηγή : link

8
May

Έπαινοι Γιούνκερ: Η Ελλάδα έχει σχεδόν πετύχει τους στόχους της

Έπαινοι Γιούνκερ: Η Ελλάδα έχει σχεδόν πετύχει τους στόχους της.«Δεν τίθεται θέμα νέου πακέτου βοήθειας και σίγουρα ούτε εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη» δήλωσε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ στις εφημερίδες του γερμανικού δημοσιογραφικού συγκροτήματος Funke.

«Η Ελλάδα έχει σχεδόν επιτύχει τους στόχους, τα οικονομικά στοιχεία είναι καλύτερα των αναμενόμενων, δεν τίθεται θέμα νέου πακέτου βοήθειας και σίγουρα ούτε εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη, ενώ τη Δευτέρα θα συζητηθεί στο Εurogroup το πως μπορεί να γίνει το χρέος της βιώσιμο», ανέφερε χαρακτηριστικά  ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ στις εφημερίδες του γερμανικού δημοσιογραφικού συγκροτήματος Funke (Westdeutsche Allgemeine Zeitung, Berliner Morgenpost, Hamburger Abendblatt, Westfälische Rundschau κλπ.)

«Βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στο στάδιο της πρώτης αξιολόγησης του προγράμματος και οι στόχοι έχουν σχεδόν επιτευχθεί», δήλωσε ο Ζ-Κ Γιούνκερ και προσέθεσε πως τη Δευτέρα «θα γίνει μια πρώτη συζήτηση για το πως μπορεί το ελληνικό χρέος να γίνει βιώσιμο», ενώ είπε πως δεν μπορεί να γίνει λόγος για τρίτο πακέτο και ότι τα οικονομικά στοιχεία της Ελλάδας είναι καλύτερα των αναμενόμενων.

Υπενθύμισε δε ότι Επιτροπή επιστροφή στην ανάπτυξη στο δεύτερο μισό του 2016, η οποία θα επιταχυνθεί το επόμενο έτος. «Με το πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε τον περασμένο καλοκαίρι η Ελλάδα απέκτησε τη βάση για να επιστρέψει σε μια μόνιμη και σταθερή οικονομική ανάπτυξη», όπως είπε.

Ο Ζ-Κ. Γιούνκερ τόνισε επίσης ότι η έξοδος της Ελλάδας από την Ευρωζώνη δεν αποτελούσε επιλογή ήδη από τον περασμένο χρόνο «και δεν αποτελεί ασφαλώς ούτε σήμερα».

Πηγή : link

8
May

Is Greek public debt unsustainable?

Is Greek public debt unsustainable?

9 May 2016 marks yet another extraordinary meeting for the Eurogroup. The agenda includes discussing the status of the third financial assistance programme to Greece and the sustainability of Greece’s public debt. Ministers stand to face hard choices.

The IMF has been vocal about the need for debt reduction. Christine Lagarde, the Managing Director of the IMF, sent a letter on Thursday to euro-area finance ministers regarding the issue, which was subsequently leaked. She argues that fiscal consolidation measures agreed upon thus far will only reach a GDP primary surplus of 1.5% by 2018, instead of the original 3.5% target desired by the third financial assistance programme.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]According to the IMF, reaching the 3.5% target would not only be difficult, but could even be counterproductive. If further adjustment relied on tax hikes levied against a narrow base and excessive discretionary spending cuts, it may skirt around the bigger issue of long-overdue public sector reforms in the pension and tax systems. The IMF also believes that even if the 3.5% primary balance target could be reached in 2018, future Greek governments would likely relax it. The IMF therefore proposes a target of 1.5% of GDP primary surplus from 2018 onward and public debt restructuring (aside from IMF loans).

The IMF deserves adequate praise for its courage to learn from past mistakes. In 2010, the IMF wholeheartedly endorsed the target of 6% of GDP primary surplus during the first financial assistance programme. The programme was based on overly-optimistic assumptions and the IMF resolutely opposed debt restructuring. In 2012, the IMF endorsed the target of 4.5% of GDP primary surplus during the second financial assistance programme. The result was the vicious fiscal adjustment/GDP contraction circle. This led to greater uncertainty about Greek membership in the euro, which further undermined economic and social developments. European contributors to the first two Greek financial assistance programmes are still obliged to admit these mistakes.

Although we share many arguments the IMF put forward in its new approach, we argue that the IMF goes too far in requesting such low levels of primary surplus. In 2013, an IMF research paper found that the average primary surplus for 26 major debt reductions in advanced economies over the last three decades was 3.1% of GDP. Primary surpluses larger than 1.5% were maintained in Europe’s other two high-debt countries: Belgium had an average of 4.3% between 1987-2008, while Italy saw 3.1% between 1992-2008. In the coming years, many European countries will need to reach higher than a 1.5% of GDP primary surplus target in order to calm concerns about debt sustainability.

Therefore, we see no fundamental problem with a 3.5% of GDP target, though it could be reduced slightly, as a 2.5% target appears reasonable in our simulations below. But the key problem is timing: Greece has suffered the largest fiscal adjustment and output decline of any country in the world for the last six years, but continues to be asked for further fiscal adjustment.

Of course, Greece was primarily responsible for the mess that necessitated its bail-out in 2010, and when a country has unmanageable debt and an excessive budget deficit, it must adjust. But design failures from the first two financial assistance programmes exacerbated Greece’s falling GDP. Thus the responsibility for the failure of the first two financial assistance programmes falls both upon Greece and official creditors, as is argued in this article.

Further fiscal adjustment should be delayed several years until economic growth resumes. What Greece needs most right now is hope for the future. This hope will not materialize until economic growth and job creation resume. Economic growth would also improve the primary balance, even without further fiscal adjustment, and thereby contribute to reaching the long-term primary balance target. In fact, many positive developments suggest that a new growth model is in the works in Greece. Let us first see growth resume, and then continue with fiscal adjustments.

Therefore, a key consideration we propose to the Eurogroup is a delayed fiscal adjustment path, potentially making it conditional on GDP growth.

And as for Greek public debt?

The greatest peculiarity we see is that at the end of 2015, 75% of Greek public debt was in the form of official loans. Bond holdings of European central banks amounted to an additional 6%, while some additional percentage was held by (largely state-owned) Greek banks. The share of official loans is bound to increase in the coming years. Given the dominant share of official creditors, the high level of debt and all the uncertainties that characterise the Greek economy, it is unreasonable to assume that Greece will be able to return to market borrowing at an affordable rate in the foreseeable future(*).

Even if Greece reaches an overall budget balance by 2018, new borrowing will be needed in the future. The current €16bn loan from the IMF needs to be repaid by 2021, and the €20bn bond holdings of the ECB and national central banks by 2026. The current stock of €3bn pre-2012 bonds, which were not restructured in 2012, also needs to be repaid. Repayment of the remaining €31bn bonds which resulted from the 2012 debt restructuring will start in 2023. The €53bn bilateral loans from euro-area partners granted in the first financial assistance programme will have to be repaid between 2020-2041, according to current schedule.

Thus, like it or not, euro-area partners either have to fund the new borrowings of Greece for decades at the preferential ESM lending rates, or implement a debt reduction plan drastic enough to make a return to market borrowing possible.

To put it differently, Greek public debt does not look sustainable if the country has to return to market borrowing at the end of the third bail-out programme, but could be sustainable if preferential ESM funding continues in the long-term.

There seems to be strong opposition for a large nominal haircut, so we presume funding will continue beyond the horizon of the current third bail-out programme.

Future funding needs can be reduced by extending maturities and grace periods of existing official loans, returning all profits that European central banks make on their earlier purchase of Greek government bonds back to Greece, eliminating the 50 basis points spread which is still added to the Euribor for the bilateral loans that euro-area partners provided in the first bail-out, and offering further deferrals of interest payments. Swapping official loans to GDP-indexed loans would also reduce uncertainty, since loan value would reduce automatically if GDP growth falls again, while also giving creditors more in return if GDP outperforms current projections. In fact, the menu of choices seems much the same since we assessed the options in January 2015.

We have updated our simulations on the outlook of Greek public debt if official funding continues (see our detailed methodological description here and our calculations from January 2015 here). The results are indicated in the figure below.

Greek public debt projections (% GDP) up to 2030

image

Note: In our baseline scenario (blue line with symbols), the primary surplus gradually increases to 3.5% of GDP in 2018 and stays at this level thereafter, as in the 3rd financial assistance programme. For nominal GDP growth, it assumes the IMF growth forecasts by 2020, after which growth is reduced to 3.7% per year (the long-term nominal growth forecast for Spain by Consensus Economics; unfortunately Consensus forecasts are not available for Greece). We consider alternative scenarios when either the primary surplus is reduced by 1% of GDP in each year, or GDP growth 1% point slower growth in each year, or both.

Even under the assumption of a 2.5% of GDP primary surplus and a 2.7% per year nominal GDP growth, the public debt ratio is set to decline, although it looks to remain very high in the next fifteen years(**). While these calculations are sensitive to the underlying assumptions and it is difficult to envision at what level of public debt the Greek government would be able to market borrowing at an affordable cost, it is quite unlikely to happen before 2030.

Eurogroup discussion will therefore face difficult choices. Will it insist on the 3.5% of GDP primary balance target by 2018? Or allow delayed fiscal adjustment, or even a lower target? Will it agree to fund the new borrowing requirements of Greece by at least 2030 and reduce the new borrowing requirement by some lighter form of easing the debt burden, or implement a sizeable debt reduction to facilitate the return to market borrowing? Our advice is to offer hope for Greece in the form of delayed fiscal adjustment toward a target of 2.5% of GDP primary balance and adopt various measures to ease the debt burden, for the benefit of both Greece and its official lenders.

Endnotes:

(*) According to our calculations, the current ESM funding rate for Greece is about 0.7% per year, while the EFSF loans cost about 1.2% (the average funding costs of these institutions, considering outstanding bonds and new bonds and bills to be issued in 2016). Since higher-yielding bonds issued in earlier years will gradually mature and will be replaced by lower-yielding bonds, even these low average funding costs are expected to fall further till about 2020 according to market-based expectations, after which a slow increase is expected to about 1.5% in 2030. The 3-month Euribor (to which the interest rate of the €53bn bilateral loans is linked) is expected to remain negative until 2019 and only a small increase is expected thereafter. We see no chance that Greece would be able to borrow at interest rates close to the ESM/EFSF/bilateral loan funding costs, and borrowing at a much higher rate from the market would derail public debt developments.

(**) The Greek public debt trajectory has improved since our 2015 calculations, primarily due to the significant reduction in current and expected interest rates on bilateral euro-area country loans, EFSF loans and ESM loans.

Source : link[/expander_maker]

8
May

Το Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε στα άγρια εδάφη της Στερεάς Ελλάδας

Το Ράλλυ Ακρόπολις επέστρεψε στα άγρια εδάφη της Στερεάς Ελλάδας.Με την επιστροφή του στη Στερεά Ελλάδα, άνθρωποι και μηχανές ήρθαν αντιμέτωποι με τις δύσκολες και απαιτητικές ειδικές διαδρομές της Φθιώτιδας και της Φωκίδας, σε μια προσπάθεια να συνδυάσουν ταχύτητα με… επιβίωση. Οι πρωταγωνιστές τουΕυρωπαϊκού αλλά και του Ελληνικού Πρωταθλήματος έδωσαν σήμερα σπουδαίες μάχες σε έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 104,84 χλμ.,μπροστά σε χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στην ευρύτερη περιοχή.

Το πρώτο σκέλος του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2016χαρακτηρίστηκε από σπουδαίες μάχες, με εναλλαγές σε επίπεδο κορυφής. Μετά το πέρας των έξι ειδικών της σημερινής ημέρας, ο Alexey Lukyanuk με το Ford Fiesta R5 βρίσκεται επικεφαλής, με μόλις 2 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Ralfs Sirmacis με το Skoda Fabia R5. Ο Ρώσος αντιμετώπισε μία σειρά προβλημάτων με το Fiesta, και συγκεκριμένα με τον κινητήρα, ο οποίος και είχε μειωμένη ισχύ στο πρώτο loop ειδικών.

Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο 22χρονος Λετονός Ralfs Sirmacis, που τέθηκε από νωρίς επικεφαλής. Ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι αυτή είναι και η πρώτη του εμφάνιση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο χώμα! Ο Lukyanukβελτίωσε σημαντικά τις επιδόσεις του στη συνέχεια, και, όταν στο τέλος τού αφαιρέθηκε μία ποινή 10 δευτερολέπτων που είχε δεχθεί για πρόωρη εκκίνηση, βρέθηκε πρώτος με βραχεία κεφαλή στο τέλος της ημέρας. Σε κάθε περίπτωση, όλα είναι ανοιχτά αύριο, και η μάχη για την πρώτη θέση σε καμία περίπτωση δεν έχει τελειώσει.


Ο μεγάλος άτυχος της σημερινής ημέρας ήταν ο Πρωταθλητής Ευρώπης του 2015, Kajetan Kajetanowicz, που μόλις στην πρώτη ειδική του αγώνα τούμπαρε με το Ford Fiesta R5, με αποτέλεσμα να χάσει πολύ χρόνο μέχρι να επανέλθει στο δρόμο. Στη συνέχεια μπορεί να κέρδισε ειδικές, αλλά το γεγονός ότι βρίσκεται περισσότερο από 14 λεπτά μακριά από την κορυφή δεν του επιτρέπει να ελπίζει σε κάτι σημαντικό.

Με τον Kajetanowicz ουσιαστικά εκτός, οι Jaromir Tarabus και Λάμπρος Αθανασούλας, αμφότεροι μεSkoda Fabia R5, δίνουν τη δική τους μάχη για το βάθρο. Ο Έλληνας οδηγός αρχικά ήταν τρίτος, αλλά ένα τετ-α-κε και η υπερβολική φθορά των ελαστικών του είχαν ως αποτέλεσμα να πέσει τέταρτος πίσω από τον Τσέχο. Η μεταξύ τους διαφορά, που αγγίζει τα 20 δευτερόλεπτα, δεν είναι απαγορευτική, και ο Αθανασούλας θα διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο. Την πρώτη εξάδα συμπληρώνουν οι Raul Jeets και Jaroslav Koltun με Ford Fiesta R5 και Skoda Fabia R5, αντίστοιχα, με τη μεταξύ τους διαφορά να είναι μόλις 2 δευτερόλεπτα! 

Στην κατηγορία ERC2, o Πολωνός Wojciech Chuchala με το Subaru Impreza WRX έχει σημειώσει πολύ καλές επιδόσεις και βρίσκεται επικεφαλής, παρά το πρόβλημα που αντιμετώπισε με τη σπασμένη εξαγωγή του αυτοκινήτου του. Την ίδια ώρα, ο Peter Ranga με τοLancer EVO IX παραμένει σε απόσταση βολής, έτοιμος να εκμεταλλευτεί το παραμικρό λάθος.

Στην κατηγορία ERC3, ο Murat Bostanci από την Τουρκία με το Ford Fiesta R2 τέθηκε επικεφαλής με το πέρας της τελευταίας ειδικής, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Lukasz Pieniazek με το Opel Adam R2, από πρόβλημα στο κιβώτιο.

Η αυριανή, δεύτερη και τελευταία ημέρα του αγώναπεριλαμβάνει ακόμα έξι ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκους 126,68 χιλιομέτρων! Κάτι που σημαίνει ότι ο αγώνας έχει πολύ δρόμο και, ως γνωστόν, σε ένα Ακρόπολις κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα.

 

Πηγή:link

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close