fbpx

17/04/2016

17
Apr

Η ανάκαμψη της Ισλανδίας οφείλεται στο ΔΝΤ;

Η ανάκαμψη της Ισλανδίας οφείλεται στο ΔΝΤ;

Σε σύγκριση Ισλανδίας και Ελλάδας, η επιστροφή στην ανάπτυξη της Ισλανδίας ήταν ταχύτερη, με αποτέλεσμα να τίθεται το ερώτημα θα μπορούσε να εφαρμοστεί και αλλού αυτό το φαινομενικό success story της Ισλανδίας;
Η ανάκαμψη της Ισλανδίας οφείλεται στο ΔΝΤ όπως προκύπτει από την ανάλυση Sigrún Davíðsdóttir’s Icelog.
Οι Ισλανδικές αρχές αγνόησαν τις προειδοποιήσεις πριν από τον Οκτώβριο του 2008 για το τραπεζικό σύστημα που απειλούσε την χρηματοπιστωτική σταθερότητα, αλλά μετά το σοκ όπου το 90% του χρηματοπιστωτικού συστήματος είχε καταρρεύσει η Ισλανδία πήρε μέτρα.
Προσπάθησε να διορθώσει τα πράγματα με ένα πρόγραμμα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου καθώς και την επιβολή capital controls στις τράπεζες.
Αλλά σε περιόδους οικονομικών σοκ αυτά τα μέτρα δεν είναι αρκετά:
Ειδικός Εισαγγελέας και μια ειδική Ερευνητική Επιτροπή βοήθησαν να μειωθεί η δυσπιστία στους πολίτες.
Ίσως το πιο σημαντικό, η Ισλανδία έχει πλέον υγιείς τράπεζες  αλλά μπήκε στην κρίση με εξωπραγματικά δημόσια οικονομικά.
Οι χαμηλές του πετρελαίου και η ροή συναλλάγματος από τους τουρίστες, βοήθησαν ώστε η οικονομία να ανακάμψει.
[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Η Ισλανδία είναι μια μικρή οικονομία αλλά μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα για μεγαλύτερες χώρες ότι ακόμη και μια μικρή ανάκαμψη της οικονομίας δεν εξαρτάται από ένα θαύμα ένα τέχνασμα.
«Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές για την ισλανδική οικονομία παραμένουν αξιοζήλευτες» ανέφερε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το ΔΝΤ το 2007 τονίζοντας ότι υπάρχουν ορισμένοι τομείς που προκαλούν ανησυχία όπως το τραπεζικό σύστημα.Screenshot 2015-09-23 12.33.59
Οι τράπεζες στην Ισλανδία έφθασαν να αντιστοιχούν 10 φορές το ΑΕΠ της χώρας το 2008 μέσα σε 5-6 χρόνια.
Η αξιοζήλευτη μεσοπρόθεσμη προοπτική επισκιάστηκε από μια καθόλου αξιοζήλευτη τραπεζική κατάρρευση.
Όταν ξέσπασε η καταιγίδα στις τράπεζες η Κεντρική Τράπεζα της Ισλανδίας, CBI, και η κυβέρνηση συνασπισμού των Σοσιαλδημοκρατών και του κόμματος Ανεξαρτησίας αγνόησαν τις προειδοποιήσεις.
Ωστόσο, όταν τελικά αναγκάστηκαν να δράσουν στις 6 Οκτωβρίου του 2008, οι ισλανδικές αρχές υποχρεωθήκαν να ψηφίσουν νόμο έκτακτης ανάγκης για την αναδιάρθρωση των τραπεζών.
Η Ισλανδία άρχισε να εφαρμόζει ένα πρόγραμμα του ΔΝΤ το Νοέμβριο του 2008, με στόχο την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και τη σταθεροποίηση της οικονομίας, ενώ έλαβε και  ένα δάνειο ύψους  2,1 δισ δολαρίων.
Συνολικά, η βοήθεια από το ΔΝΤ και ορισμένες χώρες ανήλθαν σε περίπου 10 δισεκ., περίπου του ΑΕΠ της Ισλανδίας το 2008.
Οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες, η κυβέρνηση κατέρρευσε και αντικαταστάθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2009 από έναν αριστερό συνασπισμό της Αριστεράς των Πρασίνων και των Σοσιαλδημοκρατών.
Παρά την αμείλικτη κριτική οι κυβερνήσεις παγιδεύτηκαν στο τραπεζικό χάος.
Μετά το ΑΕΠ της Ισλανδίας συρρικνώθηκε κατά 4%.
Το 2015, η Ισλανδία έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή χώρα, που είχε πληγεί από την κρίση κατά την περίοδο 2008-2010, για ανακάμψει εκ νέου.
Η Ισλανδία είναι τώρα σε καλή κατάσταση από οικονομική άποψη όμως η ψυχή της ακόμη ταλανίζεται.
Η εμπιστοσύνη στα καθιερωμένα πολιτικά κόμματα έχει καταρρεύσει, το κόμμα των Πειρατών, το οποίο δεν ήταν ποτέ στην κυβέρνηση, έχει πάνω από 30% στις δημοσκοπήσεις.
Σε σύγκριση Ισλανδίας και Ελλάδας, η επιστροφή στην ανάπτυξη της Ισλανδίας ήταν ταχύτερη, με αποτέλεσμα να τίθεται το ερώτημα θα μπορούσε να εφαρμοστεί και αλλού αυτή το φαινομενικό success story της Ιρλανδίας;
Δυστυχώς, ένα μεγάλο μέρος αυτής της προσέγγισης είναι παραπλανητική, διότι βασίζεται σε τρεις μύθους της ισλανδικής ανάκαμψης:
η Ισλανδία απέφυγε την σκληρή λιτότητα,
δεν έσωσε τις τράπεζες της την σωστή στιγμή και ότι
η χώρα κινδύνευσε με χρεοκοπία.
Και οι τρεις προσεγγίσεις είναι λάθος:
η Ισλανδία δεν απέφυγε την λιτότητα, εξυγίανε ορισμένες τράπεζες.
Το υψηλό κόστος της ισλανδικής κατάρρευσης ανέρχεται σε 20-25% του ΑΕΠ ενώ στην Ελλάδα έφθασε στο 27%.
Ωστόσο, δεν ήταν τόσο υψηλό όσο αρχικά είχε εκτιμήσει το ΔΝΤ που προέβλεψε ότι η ύφεση θα φθάσει σωρευτικά στο 40% του ΑΕΠ.
Το ΔΝΤ έκανε λάθος πρόβλεψη και στην Ισλανδία.
Το καθαρό δημοσιονομικό κόστος της στήριξης και της αναδιάρθρωσης των τραπεζών αντιστοιχεί σύμφωνα με το ΔΝΤ στο 19,2% του ΑΕΠ ενώ στην Ελλάδα έφθασε στο 26% του ΑΕΠ.

Screenshot 2015-09-23 12.49.35
Για συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας, είναι αμφίβολο ότι η Ισλανδία μπορεί να είναι ένα μάθημα για άλλες χώρες, αλλά σε γενικές γραμμές, το συμπέρασμα είναι απλό:
τα υγιή δημόσια οικονομικά και τα υγιή δημόσια τραπεζικά ιδρύματα είναι πάντα απαραίτητα και ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης.
Το μονοπάτι της ισλανδικής οικονομίας κατά τα τελευταία πενήντα χρόνια ήταν ένα μονοπάτι εναλλαγών θετικών και αρνητικών.
Βεβαίως, η κατάρρευση των τραπεζών ήταν ένα μεγάλο σοκ.
Από το 1980 το ισλανδικό δημόσιο χρέος ως προς το ΑΕΠ ήταν κατά μέσο όρο 48,67%, ενώ έφθασε στο 60% στα τέλη της δεκαετίας του 1990.
Στον προϋπολογισμό το πλεόνασμα έφθασε στο 5%-6% έως το 2008, κατά μέσο όρο  -1,15% του ΑΕΠ από το 1998 έως το 2014. Το έλλειμμα έφθασε στο 13,5% το 2009, έκτοτε βελτιώνεται σταθερά , ενώ για το 2016 θα είναι ισοσκελισμένος ο προϋπολογισμός.

Το κρίσιμο 2008

Στις αρχές του 2007, η κατάσταση στην Ισλανδία φαινόταν καλή. Οι τράπεζες ήταν πολύ δυνατές ενώ είχαν περάσει την μίνι κρίση το 2006 μέσω stress tests.
Ισλανδοί ήταν πρόθυμοι να πείσουν όλο τον κόσμο ότι όλα ήταν μια χαρά.
Το Ισλανδικό Εμπορικό Επιμελητήριο προσέλαβε τον Frederic Mishkin, στη συνέχεια καθηγητή στο Columbia, και τον Ισλανδό οικονομολόγο Tryggvi Þór Herbertsson να συντάξουν έκθεση για την χρηματοπιστωτική σταθερότητα στην Ισλανδία, η οποία δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2006.
Η έκθεση προειδοποιούσε για την ευρωστία της ισλανδικής οικονομίας.
Αλλά όπως και στα παραμύθια υπήρχε μία σημαντική αδυναμία στην οικονομία:
Ένα τραπεζικό σύστημα με περιουσιακά στοιχεία, τα οποία μέχρι το 2008 ξεπέρασαν τις 10 φορές το ΑΕΠ της χώρας.
Αντί όλων αυτών το τραπεζικό σύστημα θεωρείτο ότι ήταν η δόξα των ισλανδικών πολιτικών σε μια χώρα που είχε γνωρίσει μόνο πλούτο.
Στις αρχές του 2008 τα πράγματα πάρει ανησυχητική τροπή:
Η αξία της κορώνας μειωνόταν ραγδαία, αυξάνοντας τα προβλήματα των υπερχρεωμένων νοικοκυριών – το 15% των δανείων  ήταν σε ξένο νόμισμα, μεταξύ άλλων σχεδόν όλα τα δάνεια αυτοκινήτων -.
Η Ισλανδία στο σύνολό της εξαρτιόταν από τις εισαγωγές ενώ οι τιμές αυξάνοντας  ο πληθωρισμός ενισχυόταν τα δάνεια επιδεινώνονταν.
Οι ισλανδικές τράπεζες αναζήτησαν χρηματοδότηση στις διεθνείς αγορές.
Προσέφεραν υψηλά επιτόκια στους λογαριασμούς σε ξένο νόμισμα ενώ το carry trade, άρχισε να στρεβλώνεται.
Το 2010 έκθεση λεπτομερώς ανέφερε πώς οι ισλανδικές αρχές αγνόησαν ή αρνήθηκαν να αξιολογήσουν τις προειδοποιήσεις για την οικονομία και τις τράπεζες.
Η Ισλανδία βρέθηκε αντιμέτωπη με την κατάρρευση του τραπεζικού συστήματος.
Ο νόμος έκτακτης ανάγκης, ψηφίστηκε στις 6 Οκτωβρίου του 2008 θέτοντας τα θεμέλια για την διαίρεση των τραπεζών.
Όχι με το κλασικό μοντέλο καλή και κακή τράπεζα, αλλά σε εγχώριες και ξένες τράπεζες.
Οι τρεις παλιές τράπεζες – Kaupthing, Glitnir και Landsbanki – διατήρησαν τα παλιά τους ενώ οι νέες τράπεζες πήραν τελικά τα νέα ονόματα με αρχικό προσδιορισμό «NYI”, “νέα”, Íslandsbanki και Landsbankinn.
Για τις καταθέσεις, σύμφωνα με το νόμο περί εγγυήσεων  καταθέσεων και ενός συστήματος  αποζημίωσης των επενδυτών, είχαν προτεραιότητα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 112, παράγραφος 1, του νόμου περί Πτωχεύσεων.
Όταν το 90% του χρηματοπιστωτικού συστήματος κατέρρευσε παρασύροντας το σύνολο της λειτουργίας των συστημάτων πληρωμών οι προκλήσεις αυξήθηκαν.
Συχνά αναφέρεται ότι η Ισλανδία, είχε χρεοκοπήσει.
Αυτό δεν είναι σωστό ωστόσο το δημόσιο χρέος αυξήθηκε από περίπου 30% του ΑΕΠ το 2008, στο 101% το 2012.

ΔΝΤ και η διεθνής βοήθεια ύψους 10 δισεκ. δολ.

Ένα από τα πιο σουρεαλιστικά γεγονότα εκείνων των ημερών ήταν όταν η κυβέρνηση Oddsson ανακοίνωσε νωρίς το πρωί, στις 7 Οκτωβρίου ότι η Ρωσία θα δανείσει την Ισλανδία  4 δις δολ με διάρκεια τριών έως τεσσάρων ετών, με επιτόκιο 30 έως 50 μονάδες βάσης πάνω από το Libor.
Κανείς δεν ξέρει τι συνέβη.
Η κυπριακή και η ελληνική κυβέρνηση ωστόσο ανακαλύψαν αργότερα ότι δάνεια από την Ρωσία δεν μπορούν να λάβουν.
Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Oddsson ήλπιζε ότι ένα ρωσικό δάνειο θα βοηθήσει την Ισλανδία αποφύγει ένα πρόγραμμα του ΔΝΤ.
Στις 17 Νοεμβρίου του 2008 το Γραφείο του Πρωθυπουργού δημοσίευσε ένα περίγραμμα του ισλανδικού προγράμματος του ΔΝΤ:
Η  Ισλανδία «αντιμετωπίζει τεράστια τραπεζική κρίση».
Η οικονομία οδεύει προς μια βαθιά ύφεση και η σχέση χρέους προς ΑΕΠ εκτινάχθηκε στο 80%.
Οι τρεις βασικοί στόχοι του προγράμματος ήταν:
1) αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην κορώνα, μεταξύ άλλων με τη χρήση ελέγχων κεφαλαίου – capital controls –
2) βάζοντας τα δημόσια οικονομικά σε μια βιώσιμη πορεία
3) ανασυγκρότηση του τραπεζικού συστήματος … και αναδιάρθρωση του ιδιωτικού χρέους.
Η Ισλανδία είχε εξασφαλίσει δάνεια ύψους 3 δισ από τις άλλες σκανδιναβικές χώρες, μαζί με τη Ρωσία και την Πολωνία (αναγνωρίζοντας τη μεγάλη πολωνική κοινότητα στην Ισλανδία). Ακόμη και το μικρό Νησί Φερόε χορήγησε 50 εκατ δολάρια. Επιπλέον, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία και η Γερμανία επέστρεψαν καταθέσεις 5 δισ. δολαρίων στις ισλανδικές τράπεζες Έτσι, η Ισλανδία πήρε οικονομική βοήθεια της τάξης των 10 δισ, όσο το ΑΕΠ της χώρας.
Οι κυβερνήσεις προσπάθησαν να δαιμονοποιήσουν το ΔΝΤ αλλά στην πορεία αποδείχθηκε ότι σε πολλά θέματα το ΔΝΤ συνέβαλλε θετικά στην Ισλανδική οικονομία.
Γιατί η Ισλανδία τα πήγε καλά;
Γιατί μετά από κάποιο διάστημα άρχισε να ακολουθεί πιστά το πρόγραμμα του ΔΝΤ.
Αυτό μετατράπηκε σε ένα μακρύ περιπετειώδες μυθιστόρημα επιτυχίας για την Ισλανδία και το ΔΝΤ.
Το ΔΝΤ μπορεί να επικαλείται ότι στην Ισλανδία πέτυχε.

Capital controls – Ένα γνωστό αλλά δυσφημισμένο μέτρο

Στις 28 Νοεμβρίου, η Κεντρική Τράπεζα της Ισλανδίας ανακοίνωσε ότι μετά την έγκριση του ΔΝΤ, οι ροές κεφαλαίων ήταν υπό περιορισμό, αλλά θα πρέπει να αρθούν», μόλις το επιτρέψουν οι περιστάσεις.
De facto, η Ισλανδία επέβαλλε capital controls.
Οι έλεγχοι κεφαλαίου δεν αφορούσαν μόνο αγαθά και υπηρεσίες, αλλά και επιχειρήσεις όχι όμως τα νοικοκυριά.
Τα ασφαλιστικά Ταμεία ωστόσο μπορούσαν να επενδύσουν έως και 10 δισεκ. κορώνες στο εξωτερικό.
Η επιβολή των capital controls επιβράδυνε σε κάποιο βαθμό τις μεταρρυθμίσεις.
Η αριστερή κυβέρνηση της Ισλανδίας έκανε διάφορες αλλαγές στο νόμο περί συναλλάγματος, αλλά στο τέλος δεν είχε το πολιτικό σθένος να κάνει τα πρώτα βήματα προς την άρση τους.
Την άνοιξη του 2015 η κυβέρνηση παρουσίασε ένα σχέδιο για την άρση των κεφαλαιακών ελέγχων.
Είναι εμφανώς δύσκολο να μετρηθούν τα αποτελέσματα των κεφαλαιακών ελέγχων.
Ωστόσο με τον καιρό οι έλεγχοι κεφαλαίων έχουν αρνητικές συνέπειες στην οικονομία, όπως η Κεντρική Τράπεζα της Ισλανδίας έχει αναφέρει σε εκθέσεις Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας της.

Αλλαγές στο πτωχευτικό δίκαιο

Το 2010 ο ισλανδικός νόμος περί πτώχευσης άλλαξε.
Το πιο σημαντικό, ο χρόνος χρεοκοπίας είχε μειωθεί σε δύο χρόνια.
Η περίοδος για να αναληφθεί νομική δράση μειώθηκε σε έξι μήνες.
… Και στη συνέχεια, 21 μήνες αργότερα, η Ισλανδία επέστρεψε στην ανάπτυξη[/expander_maker]

Πηγή: Sigrún Davíðsdóttir’s Icelog.
17
Apr

Συναγερμός στο Χίθροου: Αεροπλάνο χτυπήθηκε από drone

Συναγερμός στο Χίθροου: Αεροπλάνο χτυπήθηκε από drone που ετοιμαζόταν να προσγειωθεί.

Η πτήση BA727 της British Airways, από Γενεύη, εξέπεμψε σήμα, μέσω του πιλότου, ότι πιθανώς να έπεσε πάνω του ένα drone. Το αερολπάνο προσγειώθηκε με ασφάλεια και μετά τον έλεγχο στον οποίο υποβλήθηκε, κρίθηκε ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα και το σκάφος είναι σε κατάσταση να συνεχίσει τις πτήσεις.

Δεν αναφέρθηκε κανένα πρόβλήμα μεταξύ των 132 επιβατών. Εκπρόσωπος της αστυνομίας ανέφερε: «Ο πιλότος ανέφερε στην αστυνομία, ότι πιστεύει πως το αεροσκέφος χτυπήθηκε από drone. Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει συλλήψεις. Οι έρευνες από την ασφάλεια του αεροδρομίου συνεχίζονται».

Πηγή : link

17
Apr

Μαξίμου: Υπό όρους το «ναι» στα έκτακτα μέτρα

Μαξίμου: Υπό όρους το «ναι» στα έκτακτα μέτρα.η Αθήνα κάνει την αποτίμηση των επαφών στην Ουάσιγκτον   με άτυπο σημείωμα που έδωσε στη δημοσιότητα. Οπως αναφέρει:

1. Η συζήτηση στην Ουάσιγκτον απέδειξε ότι υπάρχουν συγκλίσεις, αλλά και σημαντικές διαφορές ανάμεσα σε όλα τα μέλη που μετέχουν στη διαπραγμάτευση. Σημαντικότερη σύγκλιση, είναι η επιθυμία όλων των πλευρών να υπάρχει καταρχήν συμφωνία σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων (staff level agreement) στην Αθήνα, μέχρι την συνεδρίαση του Eurogroup την ερχόμενη εβδομάδα.

2. Επιβεβαιώθηκε για μια ακόμα φορά η διαφορά ανάμεσα στο ΔΝΤ και τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για το πόσο εφικτό είναι να φτάσουμε σε ένα πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% το 2018. Συγχρόνως, η γερμανική πλευρά φαίνεται να πιστεύει ότι είναι δυνατόν να κλείσει η συμφωνία με την συμμετοχή και του ΔΝΤ, χωρίς, όμως, καμία ελάφρυνση του χρέους -κάτι που αγνοεί την επαναλαμβανόμενη θέση του ΔΝΤ, που επισημάνθηκε πολλές φορές και στην Ουάσιγκτον, ότι χωρίς ουσιαστική απομείωση χρέους, το Ταμείο δεν μπαίνει στο πρόγραμμα.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]3. Θετικό σημείο για την ελληνική πλευρά είναι η ενισχυμένη κατανόηση για τις “κόκκινες γραμμές” στο αφορολόγητο και τις συντάξεις. Παρά τα σχετικά, δηκτικά, σχόλια στον εγχώριο Τύπο, ούτε μια φορά, στις συζητήσεις στην Ουάσιγκτον, δεν αναφέρθηκε -πόσο μάλλον έγινε αντικείμενο κριτικής- η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να φέρει στη Βουλή το φορολογικό και το ασφαλιστικό.

4. Είναι προφανές ότι καθώς πλησιάζουμε το Eurogroup θα υπάρχουν διαδοχικές προτάσεις και προσεγγίσεις για να βρεθεί ένα “πακέτο” που όλες οι πλευρές θα μπορέσουν να το υποστηρίξουν με αξιοπρέπεια.

5. Είναι επίσης προφανές ότι οι διαφωνίες ανάμεσα στους θεσμούς για τα μακροοικονομικά μεγέθη δεν μπορούν να λυθούν σε βάρος της χώρας. Όπως είναι επίσης προφανές ότι δεν μπορεί να υπάρχει συμφωνία που να παραβιάζει κάτι που συμφωνήθηκε πριν από δέκα μήνες.

6. Μέσα στις διαφορετικές προτάσεις που κατατέθηκαν προκειμένου να υπάρξει προσέγγιση ανάμεσα στους θεσμούς, είναι και αυτή για περαιτέρω μέτρα που θα αποφασιστούν μεν από τώρα αλλά θα εφαρμοστούν, εάν και μόνο εάν, δεν καλύψουμε το στόχο του 3,5%, το 2018. Με δυο λόγια, η συγκεκριμένη πρόταση προβλέπει να κλείσει η αξιολόγηση με τα μέτρα που υπολογίζουν οι ευρωπαϊκοί θεσμοί και συμφωνούν και οι ελληνικές αρχές και, μόνο αν το 2018 δεν πιάσουμε το στόχο, να είμαστε υποχρεωμένοι, τότε, να εφαρμόσουμε και κάποια από τα μέτρα που προτείνει το Δ.Ν.Τ. Και είναι ξεκάθαρο ότι σ’ αυτή την πρόταση, τα περαιτέρω μέτρα προτείνεται να είναι ανάλογα με την απόκλιση από το στόχο. Για παράδειγμα, μια απόκλιση 0,3% (δηλαδή, να έχουμε 3,2% πρωτογενές πλεόνασμα και όχι 3,5%) θα οδηγούσε σε μέτρα ύψους μόνο 0,3%.

7. Σε κάθε περίπτωση η ελληνική πλευρά δεν έχει αποδεχτεί αυτή την πρόταση και η τελική της θέση θα εξαρτηθεί από ολόκληρο το “πακέτο” που θα είναι στα τραπέζι και που, προφανώς, θα συμπεριλαμβάνει και την ελάφρυνση του χρέους, η οποία, με βάση τη Συμφωνία του Ιουλίου, είναι προγραμματισμένο να αποφασιστεί αμέσως μετά την πρώτη αξιολόγηση.

Πηγή : link [/expander_maker]

17
Apr

Αίσιο τέλος για το πλήρωμα του KRITI AMBER

Αίσιο τέλος για το πλήρωμα του KRITI AMBER το οποίο στο οδηγειται στο λιμάνι του Πειραιά με τη βοήθεια ρυμουλκού , που το πρωί λόγω μηχανικής βλάβης έμεινε ακυβέρνητο δυτικά της νήσου Φλεβών, φορτωμένο με 42.000 τόνους καύσιμα.

Tο πλοίο μόλις αγκυροβολήσει θα του απαγορευθεί ο απόπλους μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης και της βεβαίωσης πιστοποιητικού από τον παρακολουθούντα νηογνώμονα.

Το ελληνικής σημαίας και μήκους 190 μέτρων τάνκερ είχε αναχωρήσει από την Κούβα με προορισμό τη Σιγκαπούρη με ενδιάμεσο σταθμό τη ράδα του λιμανιού του Πειραιά για ανεφοδιασμό.

Πηγή : link

17
Apr

‘Μπουρλότο’ στη ΝΔ μετά το φιάσκο στο συνέδριο της ΟΝΝΕΔ

‘Μπουρλότο’ στη ΝΔ μετά το φιάσκο στο συνέδριο της ΟΝΝΕΔ.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
‘Μπουρλότο’ στη ΝΔ μετά το φιάσκο στο συνέδριο της ΟΝΝΕΔ

ΒΙΚΥ ΣΑΜΑΡΑ 17 ΑΠΡ. 2016 13:51
Article Image
Λακκούβες στο δρόμο για το γαλάζιο συνέδριο. Σκληρή σύγκρουση με αφορμή την εκλογή ΚΕ και συνέδρων της νεολαίας. Άρωμα διαγραφών. Σε ρήξη οι μητσοτακικοί με Βασίλη Γεωργιάδη- Παπαμιμίκο. Ο ρόλος του Άδωνι. Καταγγελίες για αποκλεισμό ΟΝΝΕΔιτών από τις σημερινές ψηφοφορίες στις νομαρχιακές

ADVERTISING

Όλοι εναντίον όλων: Πρωτοφανή γεγονότα σημάδεψαν το συνέδριο της ΟΝΝΕΔ, όπου επρόκειτο να εκλεγούν οι σύνεδροι που θα εκπροσωπήσουν τη νεολαία στο επικείμενο συνέδριο του κόμματος, ενώ ένταση επικρατεί και στις νομαρχιακές όπου πραγματοποιούνται σήμερα εκλογές για τους προέδρους των τοπικών οργανώσεων.

Κατά τη δεύτερη ημέρα του συνεδρίου χθες Σάββατο, οι σύνεδροι άρχισαν να αποχωρούν με καταγγελίες για κλειστές πόρτες και καταστρατήγηση της εκλογικής διαδικασίας. Οι καταγγελίες υποστήριζαν ειδικότερα ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της οργάνωσης επιχειρήθηκε να μη στηθούν καν κάλπες για τη νέα κεντρική επιτροπή της νεολαίας και τους συνέδρους που θα την εκπροσωπήσουν στο συνέδριο του κόμματος.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Λίγο πριν τις δύο τη νύχτα εκδόθηκε ανακοίνωση ότι η διαδικασία εκλογής ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ “λόγω τεχνικών προβλημάτων” και πως τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σήμερα Κυριακή. Μένει ωστόσο να φανεί εάν αυτά θα αναγνωριστούν από την ηγεσία, καθώς οι μητσοτακικοί της νεολαίας υπό την καθοδήγηση του Θανάση Νέζη και του Ελπιδοφόρου Παπανικολάου φέρονται σε σύγκρουση με την ομάδα Ανδρέα Παπαμιμίκου- Βασίλη Γεωργιάδη. Συνεργάτες του κ.Μητσοτάκη δηλώνουν ότι ο πρόεδρος της ΝΔ είναι απογοητευμένος με τα όσα έγιναν στην ΟΝΝΕΔ. Μάλιστα ορισμένοι από το περιβάλλον Μητσοτάκη καταγγέλουν “νταβατζήδες” στη νεολαία στους οποίους θα αποδοθούν ευθύνες. Κοινώς διαγραφές.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ.Γεωργιάδης “χρίσθηκε” πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ άνευ κάλπης μετά την πρόσφατη αναταραχή στη νεολαία λόγω της απόφασης Μητσοτάκη να πραγματοποιηθεί τώρα το συνέδριο της ΟΝΝΕΔ και να εκλεγεί νέος πρόεδρος, με αποτέλεσμα την παραίτηση του Σάκη Ιωαννίδη. Ετσι η ηγεσία είχε “δώσει” τη νεολαία “μονοκούκι”, όμως φαίνεται πως δεν είχαν βρεθεί ισορροπίες για τη συνέχεια.

Πηγή : link [/expander_maker]

17
Apr

Οι κεντρικοί τραπεζίτες «ξέχασαν» τις αγορές μετοχών

Οι κεντρικοί τραπεζίτες «ξέχασαν» τις αγορές μετοχών.Νέα δεδομένα για τις μετοχές δημιουργεί η στροφή επενδυτών από τις αγορές ομολόγων στα χρηματιστήρια.Οι παράπλευρες συνέπειες των αρνητικών επιτοκίων και πώς επηρεάζουν τις στρατηγικές των CEOs.

Για τους φορείς χάραξης νομισματικής πολιτικής, η ενστικτώδης αντίδραση στην ανάπτυξη που πέφτει και τον πληθωρισμό, είναι να προχωρήσουν σε ακόμη δραστικότερα μέτρα.

Η Τράπεζα της Ιαπωνίας έχει μετατοπιστεί σε αρνητικά επιτόκια. Η ΕΚΤ ανακοίνωσε πως θα τα μειώσει κι άλλο, θα αρχίσει να αγοράζει εταιρικά ομόλογα και θα αυξήσει τα κίνητρα προς τις τράπεζες για δανεισμό. Η Fed υπαινίχθηκε πως οι αυξήσεις στα επιτόκια θα είναι πιο αργές απ’ ό,τι αναμενόταν προηγουμένως. Αλλά οι αγορές γίνονται όλο και πιο καχύποπτες. Υποψιάζονται ξεκάθαρα πως οι αποδόσεις από την νομισματική πολιτική ελαττώνονται.

Το μεγαλύτερο μέρος των αναλύσεων σχετικά με τα εξαιρετικά χαμηλά επιτόκια εστιάζει στους παραδοσιακούς μηχανισμούς μετάδοσης –τις αγορές ομολόγων, τα credit spreads, τις αγορές νομισμάτων και τις αποφάσεις των τραπεζών που συνδέονται με το δανεισμό.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Ωστόσο, πάντα βρίσκαμε παράξενο το γεγονός ότι, πέραν των συνηθισμένων συνεπειών στον πλούτο, οι φορείς χάραξης πολιτικής έχουν δείξει ελάχιστο ενδιαφέρον στο ρόλο που παίζουν οι αγορές μετοχών. Ίσως απλά πιστεύουν πως οι τιμές των μετοχών αντανακλούν αυτό το οποίο συμβαίνει. Φυσικά αυτό είναι αληθές, αλλά οι τιμές των μετοχών επηρεάζουν κιόλας αυτό το οποίο συμβαίνει.

Στέλνουν σημάδια ώστε οι εισηγμένες εταιρίες να συμπεριφέρονται με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Αν οι διευθύνοντες σύμβουλοι αγνοήσουν αυτά τα σημάδια, τότε μπορεί να μείνουν χωρίς δουλειά. Εξάλλου, σε ένα καπιταλιστικό χρηματιστήριο, οι μάνατζερς έχουν ευθύνη πρώτα απ’ όλα στους μετόχους, όχι στους φορείς χάραξης πολιτικής.

Για παράδειγμα, οι κεντρικές τράπεζες θα έπρεπε να παρακολουθούν πιο στενά τα χρηματιστήρια στην αναζήτηση μιας εξήγησης για τη μεγαλύτερη ίσως σπαζοκεφαλιά που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή –το γιατί η εταιρική επένδυση δεν ανταποκρίνεται στα χαμηλά επιτόκια. Εκτιμούμε πως η παγκόσμια επένδυση των εισηγμένων εταιριών (κεφαλαιουχική δαπάνη + έρευνα και ανάπτυξη) συρρικνώθηκε 2% πέρυσι. Αυτό είναι σε έντονη αντίθεση με τον τελευταίο κύκλο, όταν αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό.

Αυτό μπορεί να αποδοθεί μερικώς στην αβέβαιη προοπτική παγκοσμίως. Αλλά υποπτευόμαστε επίσης ότι οι CEOs διστάζουν να επενδύσουν διότι το χρηματιστήριο δεν θέλει να το κάνουν. Οι εταιρίες που μοιράζουν περισσότερο κεφάλαιο απ’ ότι επενδύουν, παραδοσιακά λαμβάνουν τις υψηλότερες αποτιμήσεις. Το μήνυμα προς τους διευθύνοντες συμβούλους είναι σαφές –αν θέλετε υψηλότερη τιμή μετοχής, τότε επανεπενδύστε λιγότερο στην επιχείρησή σας και πληρώστε περισσότερα στους μετόχους.

Αυτό αντανακλά μια αθέλητη συνέπεια της τρέχουσας νομισματικής πολιτικής. Οι κεντρικές τράπεζες έχουν επιτυχημένα μεταφέρει κεφάλαια εκτός των αγορών αμυντικών χαμηλής απόδοσης ενεργητικών, όπως είναι τα μετρητά ή τα κυβερνητικά ομόλογα. Κάποια από αυτά βρήκαν το δρόμο προς τις αγορές μετοχών. Αλλά αυτοί οι «πρόσφυγες» από την αγορά ομολόγων φέρνουν μαζί τους τη νοοτροπία του σταθερού εισοδήματος.

Ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για τα μερίσματα και την ασφάλεια του κεφαλαίου, σε σχέση με τα πιο επικίνδυνα πονταρίσματα στην κεφαλαιουχική δαπάνη και τη μελλοντική ανάπτυξη. Αυτοί οι CEOs που επιθυμούν να προσελκύσουν αυτούς τους αγοραστές, χρειάζεται να τους δώσουν αυτό που θέλουν. Αυτό συνήθως σημαίνει μεγαλύτερες πληρωμές μερισμάτων και λιγότερη κεφαλαιουχική δαπάνη, και αυτό δεν είναι αυτό που θέλουν οι φορείς χάραξης πολιτικής.

Η επιθετική νομισματική πολιτική έχει σταθεί πολύ επιτυχής στη μείωση του κόστους δανεισμού για τις επιχειρήσεις. Αλλά δεν κατάφερε να πιέσει προς τα πάνω την αποτίμηση των μετοχών.

Αυτό το διευρυνόμενο χάσμα, το λεγόμενο equity risk premium, καθιστά πιο ελκυστικές τις επαναγορές μετοχών και τις εξαγορές και συγχωνεύσεις. Εξάλλου, γιατί να πάρει κανείς το ρίσκο του να χρησιμοποιήσει φθηνό χρέος για να χτίσει ένα εργοστάσιο, όταν μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να αγοράσει μια έτοιμη εκδοχή στο χρηματιστήριο. Αυτό βοηθά στη στήριξη των τιμών των περιουσιακών στοιχείων, αλλά δεν κάνει πολλά για να ενθαρρύνει την οικονομική ανάπτυξη. Και πάλι, δεν είναι κάτι που θέλουν οι φορείς χάραξης πολιτικής.

Η επιρροή της αγοράς μετοχών είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις τράπεζες της ευρωζώνης αυτή τη στιγμή. Η ΕΚΤ τις ενθαρρύνει να δανείσουν. Αλλά, με το κόστος των μετοχών των τραπεζών να είναι μεγαλύτερο από την απόδοσή τους, οι μέτοχοι κάνουν το αντίθετο. Φαίνεται πως η αγορά μετοχών κερδίζει αυτή τη μάχη. Μετά βίας περνά μια μέρα χωρίς ο διευθύνων σύμβουλος κάποιας ευρωπαϊκής τράπεζας να υπόσχεται μια περαιτέρω συρρίκνωση του ισολογισμού. Για άλλη μια φορά, κάτι που δε θέλουν οι φορείς χάραξης πολιτικής.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ίσως θα έπρεπε οι φορείς χάραξης πολιτικής να αφήσουν την καχυποψία απέναντι στην κεφαλαιουχική δαπάνη να κάνει τον κύκλο της.

Τα κενά στην παραγωγή θα κλείσουν γρηγορότερα και ο πληθωρισμός θα επιστρέψει πιο σύντομα αν οι εταιρίες σταματήσουν να οικοδομούν νέα παραγωγική ικανότητα. Ίσως πρέπει να αυξήσουν τα επιτόκια. Αν και αρχικά θα είναι επώδυνο, αυτό θα μπορούσε να στείλει τους πρόσφυγες της αγοράς ομολόγων πίσω στη θέση τους και να επιτρέψει στην αγορά μετοχών να επιστρέψει στην προσπάθεια για ανάπτυξη.

Ή ίσως θα έπρεπε να αποκλείσουν εντελώς τις χρηματοπιστωτικές αγορές και να τονώσουν τις οικονομίες με «χρήματα από το ελικόπτερο». Το λιγότερο που ελπίζουμε είναι πως θα δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην αγορά μετοχών. Εξάλλου, το πρώτο πράγμα που κοιτάει ένας CEO κάθε μέρα είναι η τιμή της μετοχής του, όχι των ομολόγων του.

Πηγή : F.T[/expander_maker]

17
Apr

Κριτική του Κολ στην Μέρκελ για το προσφυγικό

Κριτική του Κολ στην Μέρκελ για το προσφυγικό.Ο πρώην καγκελάριος της χώρας, Χέλμουτ Κολ, κατακρίνει την πολιτική της Άνγκελα Μέρκελ για την προσφυγική κρίση και την απόφαση να δεχτεί χιλιάδες πρόσφυγες το περασμένο καλοκαίρι στη Γερμανία , χωρίς ωστόσο να την κατονομάζει.

Στο απόσπασμα του προλόγου νέου βιβλίου του με τίτλο: «Από ενδιαφέρον για την Ευρώπη» που αναδημοσιεύει η εφημερίδα Tagesspiegel, ο Κολ θεωρεί ότι η λύση δεν βρίσκεται στην Ευρώπη αλλά στις περιοχές από τις οποίες οι άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν.

«Η Ευρώπη δεν μπορεί να μετατραπεί σε νέα πατρίδα για τα εκατομμύρια ανθρώπους που έχουν ανάγκη σε όλο τον κόσμο», υποστηρίζει ο πρώην καγκελάριος της Γερμανίας, που κυβέρνησε τη Γερμανία για δεκαέξι χρόνια.

Οι μονομερείς αποφάσεις, όσο δικαιολογημένες κι αν μπορεί να τις θεωρούν εκείνοι που τις λαμβάνουν, και οι εθνικές πολιτικές τύπου μοναχικού καβαλάρη, θα έπρεπε να ανήκουν στο παρελθόν.

Ο ίδιος σημειώνει ότι πολλοί από τους πρόσφυγες «προέρχονται από διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο». «Ένα μεγάλο μέρος τους, έχουν μια πίστη που είναι διαφορετική από την ιουδαιοχριστιανική πίστη, που αποτελεί ένα από τα θεμέλια της κοινωνικής μας τάξης και της κλίμακας αξιών μας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο 86χρονος πρόκειται να δεχθεί στο σπίτι του την Τρίτη τον αυταρχικό Ούγγρο πρωθυπουργό Βίκτορ Όρμπαν και σφοδρό πολέμιο της πολιτικής της Μέρκελ για την αντιμετώπιση της κρίσης των προσφύγων.

Πηγή : link

17
Apr

Ο Ντάνιελ Γκρος αποκαλύπτει τον βρώμικο ρόλο του ΔΝΤ: Θα είχε χρεοκοπήσει, η Ελλάδα το έσωσε – να φύγει για να σωθεί η Ευρώπη! 

Ο Ντάνιελ Γκρος αποκαλύπτει τον βρώμικο ρόλο του ΔΝΤ: Θα είχε χρεοκοπήσει, η Ελλάδα το έσωσε – να φύγει για να σωθεί η Ευρώπη!  Ο Ντανιέλ Γκρος οικονομολόγος και διευθυντής του Κέντρου Μελετών Ευρωπαϊκής Πολιτικής,  σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα επιτίθεται με σφοδρότητα κατά του ΔΝΤ και του βρώμικου ρόλου που διαδραματιζει κατά της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης. Ο κορυφαίος οικονομολόγος όμως εγκαταλείπει τις «πολιτικά ορθές» δεσμεύσεις και εξαπολύει μία πρωτοφανούς σφοδρότητας επίθεση, αποκαλύπτοντας ότι «Το ΔΝΤ θησαύρισε από την Ελληνική κρίση»!

Συγκεκριμένα ο Γκρος αναφέρει ότι ολόκληρο το ΔΝΤ συντηρείται από το Ελληνικό πρόγραμμα και τους ιλιγιώδεις τόκους που έχει επιβάλλει. «Εάν δεν υπήρχε η Ελλάδα, το ΔΝΤ θα είχε χρεοκοπήσει! Δεν έχει καμμία δουλειά στην Ευρώπη, οι ευρωπαίοι φορολογούμενοι δεν μπορούν πλέον να πληρώνουν το ΔΝΤ»!

Αυτά που γράφαμε από το 2009, όταν ο πολιτικός εγκληματίας Παπανδρέου μεθόδευε την δολοφονία της χώρας μαζί με το ΔΝΤ. Από το στόμα ενός κορυφαίου οικονομολόγου, ο οποίος μάλιστα τάσσεται από το 2013 υπέρ του κουρέματος του Ελληνικού χρέους.

Και υπάρχουν ακόμα ντόπια απολιθώματα που υπερασπίζονται το ΔΝΤ. Να είστε σίγουροι ότι δεν το κάνουν με το αζημίωτο. Όλη η συμμορία μαζί με τα κοράκια, θησαύρισαν από την καταστροφή της Ελλάδας, όπως γίνεται όπου έχει επέμβει το ταμείο.
Είναι καιρός πια το πολιτικό σύστημα να συνταχθεί πίσω από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας που ξεκάθαρα τοποθετήθηκε υπέρ της άμεσης απομακρυνσης του ΔΝΤ από Ελλάδα και Ευρώπη.

Πηγή : link

17
Apr

ΔΝΤ: Το καρκίνωμα του νεοφιλελευθερισμού

ΔΝΤ: Το καρκίνωμα του νεοφιλελευθερισμού.Μία Σέχτα ανυπόληπτων στελεχών επανδρώνει ένα μόρφωμα τοκογλυφίας που σπέρνει τον όλεθρο εδώ και 70 χρόνια.

Ο κορυφαίος οικονομολόγος Ντάνιελ Γκρος, επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά την πραγματική σκοπιμότητα ύπαρξης του ΔΝΤ. Αυτού του οργανισμού που σπέρνει την καταστροφή στις εθνικές οικονομίες, γεμίζοντας τα ταμεία του ως νόμιμος τοκογλύφος, έχοντας στο ενεργητικό του μόνον καλές δημόσιες σχέσεις με την ολιγαρχία των χωρών στις οποίες επεμβαίνει.

Το ίδιο γλαφυρά είχε περιγράψει ο Weisbrot την δράση του Ταμείου: Το φιάσκο του ΔΝΤ. Κατάρρευση Εθνικών οικονομιών και …δημόσιες σχέσεις με τα ΜΜΕ υπό το βλέμμα των ΗΠΑ.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Σήμερα επιβεβαιωνόμαστε όλοι εμείς που από το 2009 αποκαλύπταμε την ολέθρια μεθόδευση του Παπανδρέου και την επερχόμενη καταστροφή, προτάσσοντας την ανάγκη αμιγούς ευρωπαϊκής λύσης για την οικονομική κρίση. Όχι, δεν είμασταν προφήτες τύπου Λεβέντη. Όποιος γνωρίζει τις βασικές αρχές της δυτικής οικονομίας αλλά και την ιστορία των επεμβάσεων του Ταμείου, μπορούσε κάλλιστα να αντιληφθεί ότι αυτός ο αποτυχημένος οργανισμός δεν ερχόταν στην Ελλάδα για να την σώσει, αλλά για να σωθεί. Όπερ και εγένετο.

Διότι το ΔΝΤ είχε αποτύχει σε όλα τα επίπεδα, ακόμα και αυτά των προβλέψεων, όπου είχε παρέμβει. Το 2009, αναλύαμε απλως τις προβλεψεις του ΔΝΤ για την Αργεντινή και τα αποτελέσματα: από το 1999 έως το 2001, περίοδο εφαρμογής των πολιτικών του, το ΔΝΤ προέβλεπε ρυθμούς μεγέθυνσης 1,5 , 3,7, και 2,6 για κάθε έτος, ενώ οι πραγματικοί ρυθμοί κατέληξαν σε -0,8 , -4,4 και -10,9 αντίστοιχα.

Φιάσκο; Όχι. Την ίδια στιγμή που οι εθνικές οικονομίες καταστρέφοντο, σεσημασμένοι «επενδυτές» θησαύριζαν γνωρίζοντας πολύ καλά τις μεθοδεύσεις του ΔΝΤ και έχοντας σαφέστατα εσωτερική πληροφόρηση. Ο Πόλσον, ο Σόρος, ο γαμπρός της Κλίντον κλπ, πενταπλασίαζαν τα χρήματα τους σε μία νύχτα. Έχοντας συμπτωματικά πριν υποστηρίξει τις κυβερνήσεις εκείνες και τους πολιτικούς που θα έβαζαν το ΔΝΤ στην χωρα τους. Ποιός θα ξεχάσει τα ραντεβού του Παπανδρέου με τον Σόρος το 2009, όταν λεφτά υπήρχαν…

Φυσικά ένας τέτοιος οργανισμός δεν θα μπορούσε παρά να θυμίζει την δομή της μαφίας, με την ποιότητα των στελεχών που το επανδρώνουν: Χρήσιμοι ηλίθιοι όπως ο Τόμσεν, ανίκανος ακόμα και για συνοικιακό λογιστικό γραφείο στην Δανία. Βελκουλέσκου, κλασικός γραφειοκράτης της ΚΟΜΕΚΟΝ. Όσο για τις κεφαλές;

Όλοι τους, άκρως εκβιαζόμενοι και φυσικά… Ευρωπαίοι! Από τον Στρως Καν που εξαφανίστηκε σε μία νύχτα επειδή ούτε αυτός δεν μπορούσε να χωνέψει το ολέθριο σχέδιο Παπανδρέου, εώς την κυρία Λαγκάρντ: Υπόδικη για τεράστια οικονομικά σκάνδαλα, έγινε πρόεδρος επειδή ήταν σε θέση να εκβιάσει τον Παπανδρέου, τον Παπακωνσταντινου, τον Σαμαρά με τον Παπασταύρου ελέω της λίστας που η ίδια ειχε στην κατοχή της.

Πραγματική εγκληματική συμμορία που όπως τόνισε ο Γκρος, υπάρχει μονον για να τοκίζουν τα λεφτά τους στην πλάτη του δανειζόμενου οι «επενδυτές».

Είναι οι φαρισαίοι που σημερα ανακαλύπτουν ότι το Ελληνικό χρέος δεν ειναι βιώσιμο, ουδείς όμως τους ζητά να απολογηθούν για το πως οι ίδιοι ανέλαβαν με ενθουσιασμό να χρηματοδοτήσουν ένα μη βιώσιμο χρέος! Ψελλίζουν την λέξη «κούρεμα» για τους άλλους όμως, αφού οι ίδιοι δεν ειναι διατεθειμένοι να κουρέψουν ουτε ευρώ από τα δικά τους δάνεια, που δόθηκαν με όρους τοκογλύφου της νύχτας.

Είναι εθνική και ευρωπαϊκή αναγκαιότητα η αποπομπή του ταμείου από την ΕΕ. Εδώ οι κυβερνήσεις θα αποδείξουν κατά πόσον ελέγχονται οι εκβιάζονται από έναν οργανισμό που αποτελεί το σύγχρονο καρκίνωμα του Νεοφιλελευθερισμού.

Πηγή : link

[/expander_maker]
17
Apr

Ποιες λύσεις προτείνει ο Ελβετός πρέσβης για το «μαύρο» ελληνικό χρήμα

Ποιες λύσεις προτείνει ο Ελβετός πρέσβης για το «μαύρο» ελληνικό χρήμα.Ο πρέσβης της Ελβετίας στην Αθήνα από το 2015 Χανς Ρούντολφ Χόντελ, χαρακτηρίζει τους Έλληνες ως ένα φιλόξενο και εξυπηρετικό λαό και απέναντι στους πρόσφυγες σε συνέντευξή στη δημόσια ελβετική ιστοσελίδα swissinfo.ch.

Όπως λέει, η Ελβετία βοηθά ήδη και εξετάζει πώς μπορεί να βοηθήσει περαιτέρω την Ελλάδα στο προσφυγικό. Θεωρεί επίσης, ότι μπορεί να εξευρεθεί λύση στο θέμα του ελληνικού «μαύρου» χρήματος το οποίο βρίσκεται σε ελβετικές τράπεζες, μεταδίδει το ΑΠΕ.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Ο Ελβετός πρέσβης λέει χαρακτηριστικά: «Πρέπει να βγάλουμε το καπέλο στον ελληνικό λαό, διότι είναι άκρως εξυπηρετικός και φιλόξενος. Πολλοί άνθρωποι, οι οποίοι δεν έχουν οι ίδιοι πολλά, προσπαθούν να βοηθήσουν τους πρόσφυγες και δεν τους βλέπουν πρωτίστως ως πρόβλημα, αλλά ως ανθρώπους που χρήζουν βοήθειας, ως φιλοξενούμενους».

Η χώρα του, επισημαίνει, συμμετέχει καταρχάς εμμέσως οικονομικά στην αντιμετώπιση του προσφυγικού μέσω των διεθνών οργανισμών και ανήκει, όπως συχνά συμβαίνει, στις χώρες με τις μεγαλύτερες εισφορές, αλλά και με διάφορους άλλους τρόπους άμεσα και πρακτικά.

«Η Ελβετία υποστηρίζει την Ελλάδα στην αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης, η οποία αποτελεί μια τεράστια πρόκληση για τις ελληνικές αρχές. Είπα πρότινος στον Έλληνα υπουργό μετανάστευσης Γιάννη Μουζάλα, ότι η Ελβετία θα υποστηρίξει την Ελλάδα σε ότι οι Έλληνες το θεωρούν πιο σκόπιμο», προσθέτει ο πρέσβης.

Για το επίμαχο θέμα του ελληνικού «μαύρου» χρήματος που είναι κατατεθειμένο σε τράπεζες της χώρας του ο Ελβετός πρέσβης υπενθυμίζει τη σχετική συμφωνία που έχει γίνει με την Ελλάδα αλλά και την συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία όμως θα ισχύσει από το 2017 και η οποία θα αφορά όλη την Ε.Ε., δηλαδή και την Ελλάδα. Υπογραμμίζει δε ότι θα διευκόλυνε την ανταλλαγή των σχετικών πληροφοριών εάν το ελληνικό κοινοβούλιο ψήφιζε ένα πρόγραμμα εθελοντικής δήλωσης εκ μέρους των καταθετών (voluntary disclosure program), διότι όπως λέει, «αυτό θα βοηθούσε, αν χρειαζόταν, τους Έλληνες πελάτες των τραπεζών μας να τα βρουν με τις ελληνικές αρχές».

Για την υποστήριξη την οποία παρέχει η Γερμανία στην Ελλάδα για τον εντοπισμό ελληνικού «μαύρου» χρήματος στην Ελβετία και με τη βοήθεια δεδομένων από κλεμμένα CD, ο Ελβετός πρέσβης απαντά ότι έχει κατατεθεί προς ψήφιση στο ελβετικό κοινοβούλιο τροποποίηση του σχετικού νόμου και «μετά την θέση σε ισχύ της νομικής βάσης για την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών οι εταίροι της Ελβετίας θα έχουν ελάχιστο ενδιαφέρον για κλεμμένα δεδομένα, διότι θα τα έχουν αυτόματα στη διάθεσή τους από τα δεδομένα των τραπεζών».

Στο ερώτημα για το ύψος των αφορολόγητων καταθέσεων Ελλήνων, που εικάζεται ότι υπάρχουν στις ελβετικές τράπεζες, ο πρέσβης απαντά ότι «δεν υπάρχουν επίσημες στατιστικές για αδήλωτα χρήματα στην Ελβετία. Και εκείνο τα οποίο δεν γνωρίζουμε είναι πόσα από αυτά δεν έχουν φορολογηθεί.

Το ύψος των αφορολόγητων καταθέσεων θα πρέπει όμως να είναι πολύ μικρότερο από αυτό που αναφέρουν ορισμένα ελληνικά μέσα ενημέρωσης. Η εθελοντική αποκάλυψη περιουσιακών στοιχείων, δηλαδή μια φορολογική αμνηστία, καθώς επίσης και η αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών ασφαλώς θα έφερνε πιο κοντά μια λύση», καταλήγει ο Ελβετός πρέσβης.

Πηγή : link

[/expander_maker]
Comodo SSL