fbpx

19/03/2016

19
Mar

Απόρρητη έκθεση της ΕΛΑΣ αποκαλύπτει τη δράση του συνδικάτου των διακινητών. Τα δισεκατομμύρια ευρώ, τα λαδώματα, οι σχέσεις με τον ΙSIS

Απόρρητη έκθεση της ΕΛΑΣ αποκαλύπτει τη δράση του συνδικάτου των διακινητών της Τουρκίας.Τα δισεκατομμύρια ευρώ, τα λαδώματα, οι σχέσεις με τον ΙSIS.Όπως αναφέρεται χρησιμοποιεί 24 λιμάνια στη γείτονα χώρα, διαθέτει τουλάχιστον τρία «στρατηγεία», κάνει τζίρο 6δισ ευρώ το χρόνο ενώ στην κορυφή της πυραμίδας της δαιδαλώδους εγκληματικής οργάνωσης, φέρεται να βρίσκεται ένας μεγαλοεργολάβος της Κωνσταντινούπολης.

Αποσπάσματα αυτή της έκθεσης, φέρνει στο φως η Real News της Κυριακής, ρίχνοντας φως σε πολλές πτυχές αυτής της τεράστιας επιχείρησης ανθρώπινης ελπίδας.

Όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα για τον τρόπο δράσης του «συνδικάτου» του διακινητών:

Σημεία αναχώρησης και άφιξης: Είναι 24 λιμάνια και συγκεκριμένα σε Τσανάκαλε, Άσσο, Πράσινο Λιμάνι, Αϊβαλί, Δίκελι, Τσανδαρλί, Σμύρνη, Τσεσμέ, Καράαντ, Καραμπούρν, Τσαμιμπογκαζί, Κουσάνασι, Τουζμπούργκαζι, Ντιντίμ, Γιαλιακαβάκ, Γκουμουσλούκ, Αλικαρνασσό, Μαζικόι, Τουργκουτρέις, Ντάτσα, Εμετσίκ, Μοζμπουρούν, Μαρμαρίδα, Κας. Τα δε κύρια σημεία αποβίβασης προσφύγων είναι από την Λήμνο και τη Λέσβο έως τη Ρω και το Καστελόριζο.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Διαδρομές: «Οι Σύριοι εισέρχονται στην Τουρκία από οκτώ βασικές πύλες στα σύνορα μεταξύ των δύο χωρών και έπειτα καταλύουν σε τέσσερις βασικές πόλεις (Μερσίνη, Άδανα, Κιλις, Αττάλεια)…Στη συνέχεια είτε κατευθύνονται στα παράλια του Αιγαίου είτε καταλήγουν εκεί μετά την παραμονή τους σε Κωνσταντινούπολη και Άγκυρα. Στα παράλια η πόλη με τον μεγαλύτερο όγκο διακινούμενων είναι η Σμύρνη, ενώ αρκετοί πρόσφυγες συγκεντρώνονται και νοτιότερα σε Αλικαρνασσό, Σόκε και Ντιντίμ» αναφέρει το δημοσίευμα.
Ύποπτες «συνεργασίες»: Βάσει της έκθεσης, η τουρκική ακτοφυλακή που επιχειρεί στα παράλια της Τουρκίας, συνήθως…αργεί να αναλάβει δράση και μερικές φορές δεν «ενοχλεί» καν τις δραστηριότητες των διακινητών. Τα κυκλώματα των διακινητών όμως δεν περιορίζονται στο να έχουν καλές σχέσεις με την Ακτοφυλακή αλλά σε κάποιες περιοχές της Τουρκίας λειτουργούν «σαν κράτος εν κράτει εξαγοράζοντας τη σιωπή των κατοίκων». Όπως αναφέρεται στην έκθεση: «Στην παγίωση της αγοράς της παράνομης διακίνησης σημαντικός είναι και ο ρόλος που διαδραματίζει και το υφιστάμενο καθεστώς ανοχής από την τοπική κοινωνία στην Τουρκία. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση για την περιοχή της Άσσου όπου σύμφωνα με πληροφορίες διακινούμενων, εξαγοράζεται η σιωπή των κατοίκων».
Σχέσεις με τον ΙSIS:Σε τουλάχιστον δύο υποθέσεις που αναφέρονται στην έκθεση φαίνεται πως χρήματα προσφύγων κατέληξαν κατέληξαν σε τζιχαντιστές. Συγκεκριμένα «τα μέλη της μαφίας των διακινητών έχουν αναμειχθεί με τη λειτουργία ταξιδιωτικών γραφείων στο Ιράκ που φέρονρται να εμπλέκονται σε υποθέσεις παράνομης διακίνησης ανθρώπων και ταυτόχρονα μέλη αυτών να συνδέονται με το Ισλαμικό Κράτος».
Η Hawala: Οι διακινητές φαίνεται να χρησιμοποιούν το ίδιο άτυπο τραπεζικό σύστημα συναλλαγής χρημάτων που είχε αποκαλυφθεί μετά την 11η Σεπτεμβρίου από τις αμερικανικές διωκτικές αρχές. Το σύστημα αυτό ονομάζεται Hawala και βασίζεται σε ένα μεγάλο δίκτυο «μεσιτών πληρωμών» τους hawalanders ενώ ως βιτρίνα χρησιμοποιούν νόμιμα καταστήματα και εταιρείες.
Αμφιβολίες για ΜΚΟ: Όπως φαίνεται η ΕΛΑΣ διατηρεί επιφυλάξεις για τον ρόλο κάποιων ΜΚΟ και όπως αναφέρεται στην έκθεση «Ήδη στα νησιά του βορείου και του νοτίου Αιγαίου δραστηριοποιούνται περίπου 100 ΜΚΟ. Οι εν λόγω ΜΚΟ κατ’ αρχάς παρέχουν βοήθεια και στήριξη στους αφικνούμενους στα ελληνικά νησιά. Ωστόσο πέραν της κύριας αποστολής τους, ενδέχεται μερίδα αυτών ή μέλη κάποιων ΜΚΟ να εξυπηρετούν και άλλους σκοπούς…».[/expander_maker]

Πηγή : link

 

19
Mar

O Πολ Μέισον κατηγορεί το ΔΝΤ για «εγκληματική αμέλεια» σε βάρος της Ελλάδας

O Πολ Μέισον κατηγορεί το ΔΝΤ για «εγκληματική αμέλεια» σε βάρος της Ελλάδας.Σε άρθρο του στο Medioum.com αναφέρεται στη νέα διαμάχη Ελλάδας-Ταμείου για το αφορολόγητο, με τον ίδιο να φαίνεται να υιοθετεί και τη θέση τη ελληνικής κυβέρνησης πως οι απαιτήσεις που διατυπώνονται επιβαρύνουν δυσανάλογα τους φτωχούς και ευνοούν τους έχοντες. Παράλληλα όμως εντάσσει και αυτές τις νέες απαιτήσεις στην όλη «τακτική» των καθυστερήσεων που εκτιμά πως ακολουθούν οι δανειστές προειδοποιώντας: «Το αδιέξοδο (σ.σ. που έχει δημιουργηθεί) έχει ιδιαίτερη αξία, επειδή η Ελλάδα βρίσκεται και υπό το βάρος της προσφυγικής κρίσης. Η τακτική της Τρόικα, αυτή της καθυστέρησης των αποφάσεων που οδηγεί σε παράταση του πόνου της κοινωνίας και της έντασης των πολιτικών εντάσεων μοιάζει-στο πλαίσιο και των προσφυγικών ροών αλλά και της αναδυόμενης και πάλι γεωπολιτικής αστάθειας- με εγκληματική αμέλεια».

Σημειώνεται πως ο Π.Μέισον που παρακολουθεί από την αρχή την οικονομική κρίση στη χώρα μας, είναι και ο δημιουργούς- μαζί με τη δημοσιογράφο και σκηνοθέτη, Θεόπη Σκαρλάτου- του ντοκυμαντέρ #ThisIsACoup

Πηγή : link

19
Mar

Βαρβιτσιώτης: Δεν είμαι αρνητικός στην ιδέα της βίας για να αδειάσει η Ειδομένη

Βαρβιτσιώτης: Δεν είμαι αρνητικός στην ιδέα της βίας για να αδειάσει η Ειδομένη δήλωσε στον Real fm 97.8 και στους Άκη Παυλόπουλο και Μάνο Νιφλή, ο βουλευτής της ΝΔ, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης. “Τίθενται θέματα υγείας και ασφάλειας με την παραμονή τους εκεί” τόνισε, ανάμεσα σε άλλα, ο κ.Βαρβιτσιώτης.

 

Πηγή:link

19
Mar

Νέα συνάντηση δανειστών με Κατρούγκαλο την Κυριακή

Νέα συνάντηση δανειστών με Κατρούγκαλο την Κυριακή για το συνταξιοδοτικό, χωρίς όμως να διαφαίνεται συμφωνία.Οπως δήλωσε ο υπουργός μετά τη συνάντηση του Σαββάτου στο Χίλτον «δεν πάμε για να κλείσουμε αύριο».

Διαφωνία σε δύο σημεία

Οπως είπε ο υπουργός Εργασίας στους δημοσιογράφους στα θέματα αρμοδιότητάς του παραμένουν οι διαφωνίες μεταξύ της ελληνικής πλευράς και των πιστωτών σε δύο θέματα: την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών και τα ποσοστά αναπλήρωσης των συντάξεων.

Ενστάσεις προβάλλουν οι Θεσμοί και για την έκπτωση στις εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και των αγροτών που έχει προτείνει η κυβέρνηση, ζητώντας περισσότερο ποσοτικοποιημένα στοιχεία.

Η συμφωνία θα κλείσει πακέτο (Ασφαλιστικό – Φορολογικό – Δημοσιονομικό) και δεν θα εξεταστεί κάθε τομέας ξεχωριστά.

Το πρωί του Σαββάτου, προτού ξεκινήσει ο γύρος των συνομιλιών στο ξενοδοχείο Χίλτον, υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Εργασίας έλεγαν ότι η εμπλοκή που σημειώθηκε την Παρασκευή με το ΔΝΤ, δεν θα αφήσει ανεπηρέαστο το μέτωπο του ασφαλιστικού. «Δεν υπάρχει περιθώριο για νέες υποχωρήσεις» τόνισαν.

Η συνάντηση ξεκίνησε στις 11.30 το πρωί και ολοκληρώθηκε μετά τις 2 το μεσημέρι

Οι δανειστές ζητούν «μετρήσιμα» αποτελέσματα περικοπής συνταξιοδοτικής δαπάνης όπως είναι η μείωση της εθνικής σύνταξης από τα 384 ευρώ στα 320-340 και τη μείωση των επικουρικών συντάξεων έως και 40%.

Αμφισβητούν ότι η εξοικονόμηση της δαπάνης από τη μείωση του πλαφόν των υψηλών και πολλαπλών συντάξεων αποφέρει 200 εκ. ευρώ όπως υποστηρίζει η ελληνική πλευρά. Σύμφωνα με τους δικούς τους υπολογισμούς ,η απόδοση δεν υπερβαίνει τα 35 εκ ευρώ καθώς μόνο 50.000 συνταξιούχοι εισπράττουν σήμερα συντάξεις άνω των 2000 ευρώ, αθροιστικά (κύριες + επικουρικές).

Πάντως, ο κ. Κατρούγκαλος διέψευσε ότι η εθνική σύνταξη θα μειωθεί στα 288 ευρώ.

 

Πηγή:link

19
Mar

Σπέτσες: Στις 9-10 Απριλίου το Εαρινό Ράλι Κλασικών Αυτοκινήτων

Σπέτσες: Στις 9-10 Απριλίου το Εαρινό Ράλι Κλασικών Αυτοκινήτων για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στις Σπέτσες -το αγαπημένο νησί χωρίς αυτοκίνητα του Αργοσαρωνικού-επιστρέφει η ομορφιά των κλασικών αυτοκινήτων   από το Poseidonion Grand Hotel σε συνεργασία με τη ΦΙΛΠΑ (Φίλοι Παλαιού Αυτοκινήτου).

Το Εαρινό Ράλι Κλασικών Αυτοκινήτων, έχοντας πλέον αναβαθμιστεί στην κατηγορία FIVA A’ Events της Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιού Αυτοκινήτου FIVA και ενταχθεί στο Προγράμμα των Διεθνών Εκδηλώσεων της, θα αποτελέσει και φέτος την άνοιξη μια μοναδική αφορμή για ένα εντυπωσιακό θέαμα με αντίκες εποχής που φιλοξενούνται για 24 ώρες στο σαγηνευτικό σκηνικό των Σπετσών.

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, τα κλασικά αυτοκίνητα θα ακολουθήσουν την διαδρομή από τον Ισθμό της Κορίνθου μέχρι το λιμάνι της Κόστας για να αναδειχθούν οι νικητές μέσα από ειδικές διαδρομές.

Οι αντίκες θα μεταφερθούν με Ferry Boat στις Σπέτσες για να πάρουν τη θέση τους σταδιακά στην πλατεία Ποσειδωνίου, με φόντο το εμβληματικό ξενοδοχείο και να ξυπνήσουν για άλλη μια χρονιά αναμνήσεις από την φίνα αισθητική περασμένων εποχών.

Την δεύτερη μέρα τα πληρώματα πραγματοποιούν τον γύρο των Σπετσών δημιουργώντας αντιθέσεις μοναδικής ομορφιάς με τις άμαξες του νησιού.
Με αφορμή την αναβάθμιση, το Ράλι θα πραγματοποιηθεί με την παρουσία παρατηρητή της Διεθνούς Ομοσπονδίας Παλαιού Αυτοκινήτου FIVA.

image

Όσοι έχουν την τύχη να παρακολουθήσουν την φετινή εκδήλωση, θα θαυμάσουν από κοντά πλήθος από κλασικές αντίκες όπως Cadillac, Bentley, Porsche, Jaguar Maserati και πολλές άλλες που αποτελούν πλέον όχι οχήματα αλλά κοσμήματα συλλεκτικής αξίας.
Επίσης, θα πραγματοποιηθούν καλλιστεία στα οποία οι θεατές θα έχουν την δυνατότητα να ψηφίσουν.

Πηγή : link

[rf_contest contest=’1820′]
19
Mar

Νέος γύρος διαπραγματεύσεων κυβέρνησης – θεσμών: Εντάσεις, διαφωνίες και η «απειλή» του Τσακαλώτου

Νέος γύρος διαπραγματεύσεων κυβέρνησης – θεσμών: Εντάσεις, διαφωνίες και η «απειλή» του Τσακαλώτου.Προκειμένου οι δύο πλευρές να έρθουν σε συμφωνία και να «κλείσει» το ζήτημα της αξιολόγησης της ελληνικής οικονομίας συνεχίζονται και σήμερα Σάββατο οι συζητήσεις μεταξύ του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης και των θεσμών, με την συζήτηση να περιστρέφεται γύρω από το Ασφαλιστικό.

Οι εντάσεις μεταξύ των δύο πλευρών δεν λείπουν, ενώ παραμένουν τέσσερα «αγκάθια» μεταξύ των δύο πλευρών ούτως ώστε να επιτευχθεί συμφωνία.

Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times το οποίο υπογράφει ο Πίτερ Σπίγκελ και αναφέρεται στο παρασκήνιο των διαπραγματεύσεων, μεταξύ των δύο πλευρών υπήρξαν πολλές φορές συγκρούσεςι αλλά και εντάσεις. Μάλιστα το δημοσίευμα επισημαίνει πως οι εκπρόσωποι των θεσμών είναι έτοιμοι να φύγουν από την Αθήνα χωρίς συμφωνία, κάτι που σύμφωνα με το δημοσίευμα θα προκαλούσε ερωτηματικά για το μέλλον του προγράμματος όπως επίσης και νέες καθυστερήσεις στις πολιτικά δύσκολες διαπραγματεύσεις για την ελάφρυνση χρέους.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]Όπως αναφέρει ο δημοσίευμα, ο έλληνας υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος έφτασε μάλιστα στο σημείο να απειλήσει τους θεσμούς με συνέχιση των διαπραγματεύσεων στην Ειδομένη, ενώ στο τραπέζι έπεσε και η διακοπή των διαπραγματεύσεων μέχρι το τέλος του Καθολικού Πάσχα, δηλαδή την επόμενη Κυριακή. Σύμφωνα με πηγές του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, τις επόμενες ημέρες αναμένεται η αναχώρηση των επικεφαλής των Θεσμών, καθώς την άλλη Κυριακή είναι το Πάσχα των Καθολικών αναφέρουν. Θα υπάρξει δηλαδή διακοπή για το Πάσχα των Καθολικών ενώ η διαπραγμάτευση θα συνεχισθεί μετά από αυτό. Θα υπάρξει σχετική ενημέρωση διευκρινίζουν οι αρμόδιες πηγές του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.

Το δημοσίευμα επικαλείται δηλώσεις υψηλόβαθμου έλληνα αξιωματούχου ο οποίος ανέφερε πως η προσφυγική κρίση είναι ευρωπαϊκό ζήτημα πλέον, καθώς μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης θα απελευθερωθούν πόροι που θα χρησιμοποιηθούν για την αντιμετώπιση του προσφυγικού.

Τα «τέσσερα» αγκάθια

Στο μεταξύ ολοκληρώθηκε χθες αργά Παρασκευή το βράδυ η συνάντηση του οικονομικού επιτελείου με τους επικεφαλής των θεσμών για το δημοσιονομικό κενό της περιόδου μέχρι το 2018 και τα πρόσθετα μέτρα κάλυψής του πέραν του φορολογικού και του ασφαλιστικού.

Αρμόδιος κυβερνητικός παράγοντας μετά τη συνάντηση δήλωσε ότι έγινε συζήτηση για τα μέτρα με τα οποία, βάσει της συμφωνίας του καλοκαιριού, θα πρέπει να καλυφθεί δημοσιονομικό κενό ύψους 1% του ΑΕΠ έως και το 2018.

Συζητήθηκαν τα μέτρα αυτά στα οποία συμφωνούν οι δύο πλευρές, δήλωσε ο ίδιος παράγοντας, διευκρινίζοντας ότι υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις σε ότι αφορά την απόδοσή τους για αυτό και θα αναζητηθούν πρόσθετα προκειμένου να κλείσει το κενό που απομένει. Η συζήτηση για το θέμα αυτό θα συνεχισθεί σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις μεταξύ των δύο πλευρών έχουν έχουν μεν προχωρήσει αρκετά σε ότι αφορά το ζήτημα του φορολογικού, η τελική συμφωνία όμως θα υπάρξει μόλις «κλειδώσει» το σύνολο των θεμάτων. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες μεταξύ των δύο πλευρών υπάρχει ένα δημοσιονομικό κενό περί τα 600 εκατ. ευρώ το οποίο και θα συζητηθεί σε τεχνικό επίπεδο.

Επίσης τέσσερα είναι τα «αγκάθια» που εξακολουθούν να υπάρχουν μεταξύ των δύο πλευρών και αυτά είναι:

– Η απαίτηση του ΔΝΤ για χαμηλότερο αφορολόγητο όριο, στην περιοχή των 7.000 ευρώ.
– Οι αντιδράσεις των δανειστών για το νομοσχέδιο που αφορά στην εθελοντική δήλωση των αδήλωτων εισοδημάτων.
– Τα «κόκκινα» δάνεια, με το ΔΝΤ να επιμένει στην πώληση όλων των «κόκκινων» δανείων σε funds.
– Η ένσταση από το ΔΝΤ για την αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών[/expander_maker]

Πηγή : link

19
Mar

Δεν θα πετούν πλέον ανεξέλεγκτα τα drones στην Ελλάδα

Δεν θα πετούν πλέον ανεξέλεγκτα τα drones στην Ελλάδα.«Θα εκδοθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το έργο της ομάδας εργασίας και η υιοθέτηση του εν λόγω κανονισμού έχει ολοκληρωθεί και » αναφέρει έγγραφο της ΥΠΑ που διαβιβάστηκε στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη σε απάντηση ερώτησης του βουλευτή της ΝΔ κ. Νικήτα Κακλαμάνη.

«Το τελευταίο διάστημα, η κλιμακούμενη ευρεία και ανεξέλεγκτη χρήση των πάσης φύσεως τηλεκατευθυνόμενων ιπτάμενων συσκευών προκαλεί παγκόσμια ανησυχία» αναφέρει η ΥΠΑ.

«Ήδη ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) έχει εκπονήσει σχέδιο κοινών κανόνων, προτύπων και κατευθυντηρίων αρχών, το οποίο ρυθμίζει τα της λειτουργίας και εκμετάλλευσης των μη επανδρωμένων αεροσκαφών στον ευρωπαϊκό χώρο» επισημαίνει η ΥΠΑ.

«Ανεξάρτητα, ωστόσο, από την ευρωπαϊκή πρωτοβουλία, έχει συσταθεί από την ΥΠΑ ομάδα εργασίας με σκοπό τη σύνταξη πλήρους ελληνικού κανονισμού, εναρμονισμένου ήδη με το αυστηρό πλαίσιο που προετοιμάζει ο EASA» σημειώνεται στο ίδιο έγγραφο.

[expander_maker more=”Διαβάστε περισσότερα” less=”Διαβάστε λιγότερα”]«Η αρμοδιότητα και ευθύνη του εντοπισμού της ταυτοποίησης και παραπομπής παραβατών στις δικαστικές αρχές παραμένει στις μονάδες της ΕΛ.ΑΣ. Η ΥΠΑ έχει την ευθύνη της θέσπισης προδιαγραφών και απαιτήσεων λειτουργίας καθώς και της λήψης μέτρων διοικητικής φύσεως ενώ θα συνδράμει σε θέματα αρμοδιοτήτων της» επισημαίνει η ΥΠΑ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργείου Δικαιοσύνης, έχει σχηματιστεί ποινική δικογραφία από το Τμήμα Προστασίας Κράτους και Δημοκρατικού Πολιτεύματος της ΕΛ.ΑΣ. μετά τη σύλληψη 32χρονου οποίος εντοπίστηκε να «πιλοτάρει» από απόσταση drone το οποίο διέθετε κάμερα και βιντεοσκοπούσε τη Βουλή και το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη.

Τι προτείνει η EASA

Προτεραιότητα για την EASA δεν είναι μόνο η ασφαλής χρήση των drones αλλά και η ενθάρρυνση της καινοτομίας. «Εύκολα, μέσα από εξαιρετικά αυστηρούς ή ακόμη και παράλογους κανονισμούς, μπορεί μία ανερχόμενη τεχνολογία να οδηγηθεί σε “θάνατο”» εξηγεί ο υπεύθυνος επικοινωνίας της EASA κ. Ηλίας Μαραγκάκης.

«Τα drones έχουν πολλές υποσχόμενες εφαρμογές και προσφέρουν δυνατότητα για καινοτομία.  Φυσικά, προτεραιότητα παραμένει η διατήρηση του υψηλού επίπεδου ασφάλειας της πολιτικής αεροπορίας. Γι’ αυτό και θεωρούμε απαραίτητη τη χρήση τεχνολογιών όπως geofencing που θα εμποδίζουν τη πτήση drones κοντά σε περιοχές με αεροπορικό ενδιαφέρον, π.χ. αεροδρόμια ή περιοχές προσέγγισης αεροσκαφών» σημειώνει.

Όπως αναφέρει ο κ. Μαραγκάκης, το geofencing γίνεται με ψηφιακούς χάρτες που ορίζουν στο σύστημα πλοήγησης του drone -μέσω gps- τις περιοχές στις οποίες υπάρχουν περιορισμοί. «Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί η κάθε χώρα να ορίζει τους χώρους στους οποίους η χρήση των drones θα περιορίζεται (π.χ. σε ύψος) ή ακόμη και θα απαγορεύεται πλήρως» εξηγεί.

Αυτή τη στιγμή στην ΕΕ οι όροι χρήσης drones διαφέρουν μεταξύ των κρατών-μελών. Σε κάποιες χώρες χρειάζεται ειδική άδεια κατόπιν εξετάσεων, ενώ σε άλλες χώρες απλά μια βεβαίωση, και αυτή μόνο εφόσον το drone είναι εξοπλισμένο με κινηματογραφική κάμερα.

«Οι ρυθμιστικές μας προτάσεις για νέους κανονισμούς προσπαθούν να φέρουν μία ομοιογένεια, χρησιμοποιώντας τη μέχρι τώρα εμπειρία από κάθε χώρα, καθώς και βέλτιστες πρακτικές» σημειώνει ο εκπρόσωπος Τύπου της EASA.

Όπως αναφέρει, για τα μικρά drones προτείνεται ένα σχετικά χαλαρό ρυθμιστικό πλαίσιο το οποίο θέτει όρια στη χρήση τους, χωρίς όμως τα όρια αυτά να αυξάνουν το κόστος χρήσης ή να εμποδίζουν τη λειτουργία τους.

«Όσο πιο μεγάλα τα drones και πιο επικίνδυνη η χρήση τους (π.χ. λήψη εικόνων πάνω από στάδιο) τόσο πιο αυστηρό γίνεται το πλαίσιο και η αδειοδότηση. Με άλλα λόγια, σημασία δεν έχει μόνο το μέγεθος του drone αλλά και ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιείται» εξηγεί ο κ. Μαραγκάκης.

Πάντως, το ζήτημα της προστασίας της ιδιωτικότητας  είναι εξίσου σημαντικό, όμως είναι εκτός των καθηκόντων της EASA, η οποία ασχολείται με την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας, επιβλέποντας -μεταξύ άλλων- τις Υπηρεσίες Πολιτικής Αεροπορίας στην ΕΕ. 

Ρυθμίσεις στο «αεροπορικό πακέτο»

Πρόσφατα η Κομισιόν πρότεινε ρυθμίσεις για τη θέσπιση κοινών κανόνων για τον σχεδιασμό, την παραγωγή, τη συντήρηση και τη λειτουργία drones σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι οποίες εντάχθηκαν στο «αεροπορικό πακέτο» του περασμένου Δεκεμβρίου

Σύμφωνα με τις Βρυξέλλες, ο συγκεκριμένος τομέας παρουσιάζει τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης και ήδη αρκετά κράτη-μέλη έχουν προχωρήσει στη θέσπιση εθνικών κανονισμών για την ομαλή λειτουργία της συγκεκριμένης αγοράς.

Συγκεκριμένα, το άρθρο 45 του πρόσφατου σχεδίου κανονισμού εισάγει για τη σχεδίαση, την παραγωγή, τη συντήρηση και τη λειτουργία των drones την υποχρέωση της πιστοποίησης που θα καθορίσει τους περιορισμούς ασφαλείας, τις συνθήκες λειτουργίας και τα όποια δικαιώματα. Όταν αυτά θα διασφαλίζονται, θα κατατίθεται σχετική δήλωση στην αρμόδια αρχή.

Επίσης, το σχέδιο κανονισμού δίνει το δικαίωμα στην Κομισιόν να υιοθετήσει νομοθετικές πράξεις με τις οποίες θα καθοριστούν λεπτομέρειες για τα drones τόσο για το λειτουργικό κομμάτι όσο και το καθαρά βιομηχανικό κομμάτι (μηχανές, έλικες, εξοπλισμός κτλ.).

Στο ίδιο πλαίσιο θεσπίζονται δεσμευτικές υποχρεώσεις για τους χειριστές των drones αλλά και για τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, εκτιμάται ότι διεθνώς περίπου το 10% της πολιτικής αεροπορίας θα είναι μη επανδρωμένη σε περίπου δέκα χρόνια από σήμερα.

Μάλιστα, προβλέπεται ότι η παγκόσμια αγορά θα υπερδιπλασιαστεί έως το 2022 και θα φτάνει τα 4 δισ. ευρώ κάθε χρόνο, με την Ευρώπη να καταλαμβάνει περίπου το 25% και να περιμένει τη δημιουργία 150.000 θέσεων απασχόλησης μόνο στην παραγωγή έως το 2050.

Ωστόσο, πρόσφατη έκθεση της ΕΕ αναγνωρίζει και σημαντικούς κινδύνους, καθώς τα drones προσφέρουν νέες ευκαιρίες για παράνομη δραστηριότητα που περιλαμβάνει την εποπτεία (κατασκοπία, αναγνώριση στόχων) ή την εκτέλεση επιθέσεων (βόμβες, παράδοση οπλισμού σε αυλές φυλακών).

Αυτές οι μη αδειοδοτημένες και παράνομες χρήσεις των drones θα αποτελούν τις κύριες απειλές ασφαλείας, ενώ παράλληλα τα drones είναι πιο τρωτά λόγω της τηλεκατεύθυνσης, αλλά και ευεπίφορα στο hacking.

Μάλιστα, το γεγονός ότι οι λειτουργοί drones μπορούν να παραμένουν ανώνυμοι θέτει ένα σοβαρό πρόβλημα για τις δυνάμεις ασφαλείας οι οποίες έχουν δυσκολίες αναχαίτισης ή παρεμπόδισης συγκεκριμένων επικίνδυνων λειτουργιών, αλλά και αναγνώρισης του χρήστη, σημειώνουν οι Βρυξέλλες.

Παρ’ ολίγο αεροπορική τραγωδία πάνω από το Λος Άντζελες

Aξίζει να σημειωθεί πως, μόλις χθες Παρασκευή και σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ (FDA),  ο πιλότος ενός Airbus A380 της Lufthansa ανέφερε πως κατά τη διάρκεια προσέγγισής του στο διεθνές αεροδρόμιο του Λος Άντζελες, ένα τύπου drone αεροσκάφος «σχεδόν συγκρούστηκε» μαζί του θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο επιβάτες και πλήρωμα.

Eπρόκειτο για την πτήση 456 ο κυβερνήτης της οποίας έκανε λόγο για «στενή επαφή» σε ύψος 5.000 ποδιών (1.520 μέτρων) με το συγκεκριμένο drone που βρέθηκε 61 μέτρα πάνω από το Jumbo, 14 μίλια ανατολικά του αερολιμένα.

Από σωστούς χειρισμούς του πληρώματος καμπίνας η σύγκρουση απεφεύχθη και η πτήση τελικά προσγειώθηκε με ασφάλεια λίγα λεπτά αργότερα, ωστόσο η FAA ειδοποίησε αμέσως την Αστυνομία του Λος Άντζελες προκειμένου να εντοπιστεί ο κάτοχος του drone.[/expander_maker]

Πηγή : link

Comodo SSL