Author: anavaladm

10
Nov

Μειώνονται οι εισφορές για 250.000 μη μισθωτούς

Νέο ασφαλιστικό τοπίο για 250.000 ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολουμένους και αγρότες διαμορφώνει από την 1η Ιανουαρίου 2019 το ασφαλιστικό σχέδιο νόμου, που πήρε τον δρόμο προς τη Βουλή. Πρόκειται για τη 2η νομοθετική παρέμβαση της κυβέρνησης, που περιέχει θετικές διατάξεις και αναμένεται να συζητηθεί και να ψηφιστεί με «πανηγυρικό» και προεκλογικό τόνο, όπως συνέβη και με τα αναδρομικά των ενστόλων και των ειδικών μισθολογίων. Με τα πρώτα 7 άρθρα του σχεδίου νόμου άλλωστε (από τα συνολικά 37), αλλάζει το σκηνικό των εισφορών για τους μη μισθωτούς, με εισόδημα πάνω από 7.032 ευρώ, καθώς οι εισφορές τους για κύρια ασφάλιση μειώνονται από 200 έως και 4.690 ευρώ τον χρόνο. Με άλλες διατάξεις του σχεδίου νόμου, ρυθμίζονται θέματα διοικητικού χαρακτήρα, προβλέπεται η αύξηση των τμημάτων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, δίνεται η δυνατότητα στον ΟΑΕΔ να καλύπτει το κόστος της δωρεάν μετακίνησης των ανέργων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς μέσω ειδικών προγραμμάτων και εξομοιώνονται οι εργαζόμενοι στα δύο ελεγκτικά σώματα του υπουργείου Εργασίας, το ΣΕΠΕ και τα Περιφερειακά Ελεγκτικά Κέντρα Ασφάλισης (ΠΕΚΑ).

Αναλυτικά, από 1/1/2019 το ποσοστό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς για τον κλάδο κύριας σύνταξης διαμορφώνεται από 20% σε 13,3% για τους πρώην ασφαλισμένους σε ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ και ΟΓΑ. Προσοχή όμως, όπως ορίζεται ρητά στο νομοσχέδιο που παρουσιάζει σήμερα η«Κ», η ελάχιστη μηνιαία εισφορά για τον συγκεκριμένο κλάδο δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% επί του κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών (117,22 ευρώ).

Με αίτησή τους προς τον ΕΦΚΑ, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν οποτεδήποτε να επιλέξουν ανώτερη βάση υπολογισμού των ποσοστιαίων εισφορών από εκείνη που προκύπτει βάσει του μηνιαίου εισοδήματός τους. Στην επιλογή του ασφαλισμένου, παραμένει και το χρονικό διάστημα κατά το οποίο θα εισφέρει αυξημένες εισφορές. Η εφαρμογή της νέας βάσης υπολογισμού αρχίζει από την πρώτη του επόμενου μήνα υποβολής της αίτησης και παύει να ισχύει αυτοδικαίως, οποτεδήποτε προκύψει ανώτερη βάση υπολογισμού βάσει του μηνιαίου εισοδήματος, καθώς και από τον επόμενο μήνα από την ανάκληση της αίτησης.

Ξεκαθαρίζεται, επίσης, πως αν ο ασφαλισμένος επιλέξει να καταβάλλει υψηλότερη εισφορά, δεν θα εφαρμόζονται οι εκπτώσεις 5% – 50% του νόμου Κατρούγκαλου για τους αυτοαπασχολουμένους του ΕΤΑΑ. Για τους λοιπούς, που θα καταβάλλουν την υποχρεωτική εισφορά, οι εκπτώσεις διατηρούνται ως έχουν σήμερα, δηλαδή επί του αθροίσματος των εισφορών για κύρια σύνταξη και για υγεία.

Για τους αυτοαπασχολουμένους του πρώην ΕΤΑΑ (άρθρο 2), από την 1η Ιανουαρίου 2019 καταργούνται οι εκπτώσεις που προβλέπονταν για την πρώτη 5ετία από την υπαγωγή τους στην ασφάλιση. Και αυτό, γιατί η μηνιαία εισφορά καθορίζεται επίσης στο 13,3%, ήτοι χαμηλότερα από τις μέχρι πρότινος προβλεπόμενες. Διατηρείται όμως η ελάχιστη μηνιαία βάση υπολογισμού στο 70% επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού. Προσοχή: Οι εκπτώσεις που ίσχυσαν τη διετία 2017-2018 εξακολουθούν να θεωρούνται ασφαλιστικές οφειλές και προβλέπεται η επιστροφή τους.

Τι ισχύει για αγρότες, η επικούρηση και η ρύθμιση χρεών

Το ύψος της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς για τους αγρότες (άρθρο 3) από την 1/1/2022 και μετά διαμορφώνεται σε 13,33% επί του εισοδήματός τους, όπως αυτό καθορίζεται με βάση το καθαρό φορολογητέο εισόδημα από την ασκούμενη αγροτική δραστηριότητα κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος.

Στη μεταβατική περίοδο που ισχύει έως το 2022 οι εισφορές διαμορφώνονται σε 12% το 2019, 12,67% το 2020, 13% το 2021 και φθάνουν στο 13,3% το 2022. Το κατώτατο ασφαλιστέο μηνιαίο εισόδημα ορίζεται ως το ποσό που αναλογεί στο 70% του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού. Η ελάχιστη μηνιαία εισφορά για το 2019 δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 18% επί του κατώτατου ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος, το 2020 δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 19% επί του ορισθέντος κατώτατου ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος, το 2021 δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 19,5% του κατώτατου ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος και από 1/1/2022 και μετά δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% επί του ανωτέρω ορισθέντος κατώτατου ασφαλιστέου μηνιαίου εισοδήματος.

Οι εισφορές εφάπαξ και επικούρησης για τους μη μισθωτούς, επανακαθορίζονται αναδρομικά, από την 1/1/2017 ανεξαρτήτως εισοδήματος. Ειδικότερα, προβλέπεται ότι το ποσό της μηνιαίας εισφοράς στον κλάδο εφάπαξ παροχών ορίζεται σε ποσοστό 4% υπολογιζόμενο επί του 70% του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών. Επίσης, προβλέπεται ότι το ποσό της μηνιαίας εισφοράς στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ ορίζεται έως τον Μάιο του 2019 σε ποσοστό 7%, από 1/6/2019 έως 31/5/2022 σε ποσοστό 6,5% και από 1/6/2022 και μετά σε ποσοστό 6%, υπολογιζόμενων όλων των ανωτέρω ποσοστών επί της ίδιας ως άνω μειωμένης βάσης υπολογισμού. Με άλλη διάταξη στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας προβλέπεται η ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, από το 2016 και μετά, των κλάδων υγείας των πρώην Ταμείων προς ασφαλισμένους, αλλά και γιατρούς και παρόχους. Η διαδικασία θα ισχύσει έως το τέλος του 2019 και προβλέπει 100% εξόφληση προς τους ασφαλισμένους-ασθενείς. Αντιθέτως, στους ιδιώτες και παρόχους προβλέπονται εκπτώσεις από 5% έως και 45%. Οφειλές προς παρόχους υπηρεσιών υγείας που εκκαθαρίζονται με τις διατάξεις της επίμαχης ρύθμισης συμψηφίζονται με τυχόν ληξιπρόθεσμες κάθε είδους οφειλές αυτών προς τον ΕΦΚΑ, πλην των ρυθμισμένων. Μάλιστα, όπως αναφέρεται, οι ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της εν λόγω διάταξης εκκαθαρίζονται και πληρώνονται εξαιρετικά κατά παρέκκλιση των περί παραγραφής διατάξεων.

Πηγή: kathimerini.gr

8
Nov

Moscovici optimistic over Greece’s prospects

Moscovici optimistic over Greece’s prospects

EU Commissioner for Economic and Monetary Affairs Pierre Moscovici said on Thursday in a press conference that Greece has concluded the programmes and has turned a page.

He explained that sustainable development in the next years is feasible provided that reforms will continue and economic figures will not significantly change.

Fiscal surplus will be higher than estimated, he said, adding that negotiations are underway on how it could be used to boost growth.

Moscovici appeared relatively optimistic about the outlook growth of the Greek economy.

Source: ΑΠΕ-ΜΠΕ

8
Nov

Έσπασε το τελευταίο “ψυχολογικό φράγμα” για τον ELA

«Στις 7 Νοεμβρίου 2018 το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ δεν διατύπωσε αντίρρηση στον καθορισμό του ανώτατου ορίου παροχής έκτακτης ενίσχυσης σε ρευστότητα (ELA) προς τις ελληνικές τράπεζες στο ποσό των 4,9 δισεκ. ευρώ έως και την Πέμπτη 13 Δεκεμβρίου 2018, μετά από αίτημα της Τράπεζας της Ελλάδος», όπως αναφέρει η ΤτΕ σε ανακοίνωσή της.

Όπως σημειώνει η Τράπεζα της Ελλάδας, «η μείωση του ανώτατου ορίου κατά 0,1 δισεκ. ευρώ αντανακλά τη βελτίωση της ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών, λαμβανομένων υπόψη των ροών που προέρχονται από καταθέσεις του ιδιωτικού τομέα και από την πρόσβαση των τραπεζών στις χρηματοπιστωτικές αγορές».

Πηγή: ant1news.gr

6
Nov

Ασφαλιστικές: «Μπαίνει τάξη» στα συμβόλαια υγείας

H αυριανή παρουσίαση από τον ΙΟΒΕ του «δείκτη κόστους αποζημιώσεων ασφαλιστικών νοσοκομειακών προγραμμάτων» αναμένεται με ενδιαφέρον, καθώς ο συγκεκριμένος δείκτης ελπίζεται πως θα αρχίσει να «βάζει τάξη» στην αγορά των συμβολαίων του κλάδου υγείας.

Ειδικότερα, η παρακολούθηση του σχετικού δείκτη του ΙΟΒΕ (εκπονήθηκε με τη στήριξη της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος) έρχεται να ορίζει στο μέλλον ποιος είναι ο «πραγματικός» ιατρικός πληθωρισμός που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες και έτσι ουσιαστικά να αποτελέσει πυξίδα για τις μέσες ετήσιες αναπροσαρμογές των ασφαλίστρων στα συμβόλαια υγείας (οι εταιρείες θα δυσκολεύονται να ανεβάσουν τα τιμολόγιά τους πάνω από το επίπεδο του συγκεκριμένου δείκτη).

Αλήθεια είναι πως κατά τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται όχι μόνο στροφή των ασφαλιστικών εταιρειών στο λανσάρισμα ετησίως ανανεούμενων προγραμμάτων υγείας (σε βάρος των ισόβιας διάρκειας), αλλά επιπλέον αύξηση του κόστους με το οποίο επιβαρύνονται οι πελάτες.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες αποδίδουν τη συγκεκριμένη πρακτική τους, στο ότι ο σχετικός δείκτης της ΕΛΣΤΑΤ δεν μπορεί να αποτιμήσει το κόστος των ασφαλιστικών προγραμμάτων υγείας, γιατί μετράει διαφορετικά πράγματα.

Έτσι, από εδώ και στο εξής, οι ασφαλιστικές εταιρείες αναμένεται να έχουν ως δείκτη αναφοράς την ετήσια μεταβολή του νέου δείκτη, σχετικά με το πόσο θα αυξάνουν (ή ενδεχομένως και να μειώνουν) τα τιμολόγιά τους. Αν όμως ο δείκτης κόστους αποζημιώσεων ασφαλιστικών νοσοκομειακών προγραμμάτων αποτελεί πλέον γεγονός, πολύς χρόνος -και αναμφίβολα συναινέσεις- απαιτούνται για την υιοθέτηση των περιβόητων «ιατρικών πρωτοκόλλων»προκειμένου να βρεθεί ένας συμβιβαστικός τρόπος τιμολόγησης των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ιδιωτικοί πάροχοι υγείας.

Οι διαφωνίες των δύο πλευρών δεν είναι καινούριες, ωστόσο το θέμα έχει έρθει στην επιφάνεια, ενόψει της τάσης συγκέντρωσης που φαίνεται να διαμορφώνεται στον κλάδο των ιδιωτικών κλινικών.

Ειδικότερα, οι ασφαλιστικές εταιρείες φοβούνται μήπως οι ιδιωτικοί όμιλοι υγείας, από τη στιγμή που αποκτήσουν ολιγοπωλιακή θέση στην αγορά, ανεβάσουν τις απαιτήσεις τους προς αυτές, προσπαθώντας να «βγάλουν τα σπασμένα» από την κρατική πολιτική στο μέτωπο της υγείας (rebate, claw back, χαμηλά Κλειστά Ενοποιημένα Νοσήλια).

Επιπλέον, παράγοντες του ασφαλιστικού κλάδου υποστηρίζουν πως μέσα από έναν ειλικρινή διάλογο με τις ιδιωτικές κλινικές, θα μπορούσαν να προκύψουν πακέτα με χαμηλότερα τιμολόγια, τα οποία θα ήταν δυνατόν να αγοραστούν από πολύ περισσότερους πελάτες τους.

Άλλωστε, τα ποσά που σήμερα καταβάλλουν οι Έλληνες «από την τσέπη τους» (out of the pocket) για την υγεία τους είναι πολύ υψηλότερα από το μέσο ευρωπαϊκό όρο, καθώς όχι μόνο δεν ικανοποιούνται από τις προσφερόμενες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, αλλά επίσης μικρό ποσοστό αυτών έχει επιλέξει να καλυφθεί σχετικά μέσω ασφαλιστικών προγραμμάτων.

Πηγή: euro2day.gr

6
Nov

Euro-Area Finance Chiefs Keep Pressure on Italy to Alter Budget

Italy signaled it’s not ready to budge on its controversial budget even as euro-area finance ministers called on it to prepare revised spending plans that comply with the bloc’s rules, in a sign that the standoff between Brussels and Rome is set to escalate in the coming weeks.

The finance chiefs’ call comes amid a dispute over budget plans that the EU says go against Italy’s commitments to reduce its debt load. In an unprecedented rebuke, the European Commissionasked Italy last month to submit revised spending plans by Nov. 13, after it essentially rejected the country’s budget for 2019, saying that it constitutes a clear deviation from commonly agreed rules.

Giovanni Tria

But despite repeated warnings, Italian Finance Minister Giovanni Tria told reporters after the meeting in Brussels on Monday with his euro-area counterparts that the government would not change the budget law. The defiance means that even though Italy is willing to engage in talks with the commission over its spending plans, it’s unlikely to make sufficient concessions to appease Brussels.

“We expect a new and revised draft budgetary plan by Nov. 13 and that is a necessity,” EU economic affairs chief Pierre Moscovici told reporters after the meeting. “And the questions we have raised are still on the table.”

Better Explanations

The commission’s call for a revised budget came after months of discord over the spending targets, which sent Italian bond yields to a four-year high last month.

But Tria also expressed optimism that Italian securities would recover. “We hope that the spread will go down when our strategy is better understood,” he said. “And maybe after the dialogue with the commission.”

During Monday’s meeting, the Italian finance chief told his colleagues that the country’s planned deviation was not huge and that EU rules allow for some flexibility, while he reiterated his government’s commitment to reduce the country’s debt load, an official familiar with the discussion said.

But Italy’s willingness to further explain the numbers and policies in the spending plans is unlikely to be enough to address the commission’s concerns.

In a joint statement, the bloc’s ministers said they agreed with the assessment by the commission and called on Italy to engage in “open and constructive dialogue” and to cooperate closely with the commission “in the preparation of a revised budgetary plan which is in line with the stability and growth pact.”

The statement also stressed the importance of sufficient debt reduction, a clear message to Italy, which has the highest debt ratio in the euro area after Greece.

‘Plan B’

Despite repeated warnings, Prime Minister Giuseppe Conte has said there’s no “Plan B” for the fiscal program, indicating the government has little intention to comply with EU demands.

Once Italy responds to the commission, the EU’s executive arm will have three weeks to publish its final assessment on whether the country’s spending plans are in breach of EU rules. One possible outcome, EU officials say, would be for the commission to bring up to Nov. 21 the publication of a report on Italy’s compliance with EU rules on debt that was originally planned for the spring.

EU Rules

If the report shows that Italy is failing to comply with rules on reducing its debt — which is more than twice the EU limit — then that could trigger the so-called excessive deficit procedure, a process that could eventually lead to financial sanctions for the government in Rome. The penalty could reach 0.2 percent of the country’s annual economic output, which was 1.7 trillion euros ($1.9 trillion) in 2017.

Euro-Area Finance Chiefs Talk Italy Amid Sanctions Threat

Financial penalties proposed by the commission have to be approved by member states, which can block the process. But while Brussels has limited powers over national budgets, governments have in the past sought to avoid an official reprimand because of the stigma and the potential market implications.

Under EU rules, no country should have a budget deficit larger than 3 percent of gross domestic product or debt above 60 percent of output and those that are outside of those limits must set annual targets to show they’re moving in the right direction. While Italy’s deficit is well within the 3 percent limit, the commission has demanded smaller gaps for the country to bring down its debt load.

5
Nov

Αναπτυξιακή Τράπεζα: Τα πρώτα 15 εργαλεία χρηματοδότησης

Έως το τέλος του έτους θα κατατεθεί και θα ψηφιστεί από τη βουλή το νομοθετικό πλαίσιο για την ίδρυση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας (ΕΑΤ). Ήδη αυτή την περίοδο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η μεταφορά τεχνογνωσίας στο υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης από τη γαλλική αναπτυξιακή τράπεζα BPI France, η οποία έχει αναλάβει αμισθί, καθήκοντα τεχνικού συμβούλου για την ολοκλήρωση του εγχειρήματος.

Όπως αναφέρουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου, ουσιαστικά, αυτό που απομένει για τη σύσταση της ΕΑΤ είναι το νομοθετικό πλαίσιο, καθώς σε επίπεδο χρηματοδότησης και χρηματοδοτικών εργαλείων, οι διαδικασίες είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Άλλωστε, επισημαίνουν, η βεντάλια των χρηματοδοτικών εργαλείων που θα τεθεί υπό τη σκέπη της ΕΑΤ παρουσιάστηκε κατά την πρόσφατη σύσκεψη εργασίας του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Γιάννη Δραγασάκη με τους επικεφαλής των τραπεζών. Ο αριθμός των εργαλείων αυτών ήδη φθάνει τα 15 και θα διευρυνθεί στο επόμενο διάστημα.

Μετατροπή του ΕΤΕΑΝ

Κορμός της ΕΑΤ θα είναι το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης (ΕΤΕΑΝ), το οποίο θα μετατραπεί σε αναπτυξιακή τράπεζα. Η μελέτη για τη μετατροπή του ΕΤΕΑΝ σε αναπτυξιακή τράπεζα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, ώστε στη συνέχεια να διαμορφωθεί το σχετικό σχέδιο νόμου. Σε κάθε περίπτωση, αναφέρουν στελέχη του οικονομικού επιτελείου, η αναπτυξιακή τράπεζα θα είναι πλήρως λειτουργική εντός του πρώτου εξαμήνου του 2019.

Επισημαίνεται ότι η ΕΑΤ δεν θα εστιάζει στη λιανική τραπεζική, ενώ θα μπορεί επίσης να ενεργεί ως διαμεσολαβητής για τις εμπορικές τράπεζες, τους ιδιώτες επενδυτές, καθώς και άλλους χρηματοπιστωτικούς διαμεσολαβητές, χωρίς να παραγκωνίζονται οι δραστηριότητες του ιδιωτικού τομέα, ώστε να αποφεύγονται οι στρεβλώσεις της αγοράς. Η πρόθεση αυτή επιβεβαιώνεται και από τον σχεδιασμό των χρηματοδοτικών εργαλείων, τα οποία προβλέπουν τη συνεργασία της ΕΑΤ με το τραπεζικό σύστημα, ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές.

Ως προς τη ρευστότητά της, πέραν του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, η αναπτυξιακή τράπεζα θα μπορεί να εκδίδει ομόλογα σταθερού ή κυμαινόμενου επιτοκίου σε εγχώριους και διεθνείς επενδυτές. Οι συνεργασίες με ευρωπαϊκές εθνικές αναπτυξιακές τράπεζες, άλλα ευρωπαϊκά και διεθνή πιστωτικά ιδρύματα και άλλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα εκτιμάται ότι θα παρέχουν επιπλέον πόρους.

Όπως προαναφέρθηκε, τα πρώτα χρηματοδοτικά εργαλεία της αναπτυξιακής τράπεζας έχουν ήδη σχεδιαστεί, ενώ στο επόμενο διάστημα θα υπάρξουν και επιπλέον δράσεις στην ίδια κατεύθυνση. Τα εργαλεία που έχουν σχεδιαστεί περιλαμβάνουν τη δανειοδότηση επιχειρήσεων με κεφάλαιο κίνησης ή για την υλοποίηση επενδύσεων με μειωμένο επιτόκιο, εγγυήσεις, μικροπιστώσεις και χρηματοδοτήσεις μέσω συμμετοχών.

Τα χρηματοδοτικά εργαλεία που έχουν σχεδιαστεί, είναι τα εξής:

ΤΕΠΙΧ ΙΙ (περιλαμβάνει 3 προγράμματα)

– Είδος Χρηματοδότησης: (α) Δάνεια (κεφάλαια κίνησης και επενδυτικού σκοπού)

– Συνολικά κεφάλαια: € 915 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης:
i. Κεφάλαια κίνησης: €10.000 – €500.000, διάρκειας 24 – 60 μήνες
ii. Επενδυτικού σκοπού: €25.000 – €1.5 εκ., διάρκειας 5 – 10 έτη
– Ωφελούμενοι: ΜμΕ όλων των κλάδων

1) ΤΕΠΙΧ ΙΙ

– Είδος Χρηματοδότησης: (β) Εγγυοδοσία

– Συνολικά κεφάλαια: € 100 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης:
i. Ανώτατο όριο εγγύησης δανείου 80%
ii. Ανώτατο όριο ζημιάς χαρτοφυλακίου δανείων 25%

– Ωφελούμενοι: ΜμΕ όλων των κλάδων

2) ΤΕΠΙΧ ΙΙ

– Είδος Χρηματοδότησης: (γ) Μικροπίστωση

– Συνολικά κεφάλαια: €50 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: μέχρι €25.000

– Ωφελούμενοι: Πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, φορείς και επιχειρήσεις κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, ελεύθεροι επαγγελματίες, αγρότες κ.λπ.

3) Δημιουργικής Βιομηχανίας Ι

– Είδος Χρηματοδότησης: Εγγυοδοσία

– Συνολικά κεφάλαια: €25 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: Ανώτατο Όριο Εγγύησης 80% για δάνεια κεφαλαίου κίνησης και επενδυτικού σκοπού €25.000 – €900.000

– Ωφελούμενοι: ΜμΕ τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών, ψηφιακής τεχνολογίας κ.λπ.

4) Αγροδιατροφικός τομέας

– Είδος Χρηματοδότησης: Μικρoπιστώσεις

– Συνολικά κεφάλαια: €80 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: μέχρι €25.000

– Ωφελούμενοι: ΜμΕ αγροδιατροφικού τομέα και αγρότες

5) Αγροδιατροφικός τομέας, Guarantee

– Είδος Χρηματοδότησης: Εγγυοδοσία

– Συνολικά κεφάλαια: €70 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: μεγαλύτερα των €25.000

6) Εργαλείο συν-επενδυτικής διευκόλυνσης ιδίων κεφαλαίων

– Είδος Χρηματοδότησης: Άμεση συμμετοχή

– Συνολικά κεφάλαια: €50 εκ.

– Ωφελούμενοι: Γεωργικές εκμεταλλεύσεις και μεταποιητικές επιχειρήσεις.

7) ΕΤΕΑΝ Guarantee

– Είδος Χρηματοδότησης: Εγγυοδοσία

– Συνολικά κεφάλαια: €50 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: Ανώτατο Όριο Εγγύησης Δανείου 80%

– Ωφελούμενοι: Επίκεντρο οι νέοι επιχειρηματίες, νέοι αγρότες, νέοι επιστήμονες, νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες και γενικότερα νέοι που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά.

– Συγκριτικό πλεονέκτημα:
i. Πρόσβαση νέων στην Τραπεζική Χρηματοδότηση με εξασφάλιση την εγγύηση του ΕΤΕΑΝ
ii. Δυνατότητα χορήγησης τραπεζικών Δανείων ύψους €60 εκ.

8) Innovation Norway

– Είδος Χρηματοδότησης: Εγγυοδοσία

– Συνολικά κεφάλαια: €40 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: ανώτατο όριο εγγύησης ΕΤΕΑΝ 80% των δανειακών ορίων

– Ωφελούμενοι: καινοτόμα επιχειρηματικά σχέδια ελληνικών επιχειρήσεων των κλάδων γαλάζια ανάπτυξη, πράσινη καινοτόμος επιχειρηματικότητα και νέες τεχνολογίες πληροφορικής (ICT)

9) Επάνοδος επιχειρήσεων

– Είδος Χρηματοδότησης: Επιχειρηματικές συμμετοχές

– Συνολικά κεφάλαια: €300 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: Από €200.000

– Ωφελούμενοι: ΜΜΕ παραγωγής και μεταποίησης που χρίζουν χρηματοοικονομικής και διοικητικής ανασυγκρότησης

– Συγκριτικό πλεονέκτημα: Πρόσβαση σε χρηματοδότηση για βιώσιμη αναδιοργάνωση Ελληνικών ΜΜΕ παραγωγής και Μεταποίησης.

– Χρόνος διάθεσης: Τέταρτο τρίμηνο 2018

10) Εταιρικών Ομολόγων

– Είδος Χρηματοδότησης: Επιχειρηματικές συμμετοχές μέσω ομολογιών με δικαίωμα απόληψης

– Συνολικά κεφάλαια: €640 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: από €200.000

– Ωφελούμενοι: ΜΜΕ όλων των κλάδων

– Συγκριτικό πλεονέκτημα: Πρόσβαση των ΜΜΕ στη χρηματοδότηση πέραν του τραπεζικού δανεισμού

– Χρόνος διάθεσης: Τέταρτο τρίμηνο 2018

11) 4η Βιομηχανική Επανάσταση

– Είδος Χρηματοδότησης: Επιχειρηματικές συμμετοχές

– Δομή προγράμματος: : FoF

– Διάρθρωση κεφαλαίων: minimum 30% ιδιώτες επενδυτές, maximum 70% ΠΔΕ

– Ωφελούμενοι: Νέες ή υφιστάμενες επιχειρήσεις κλάδων όπως η ρομποτική, τεχνική γονιμοποίηση, ψηφιοποίηση κλπ.

– Συγκριτικό πλεονέκτημα: Πρόσβαση σε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης για την ανάπτυξη κλάδων νέας εποχής

– Χρόνος διάθεσης: Πρώτο τρίμηνο 2019

12) Δημιουργικής Βιομηχανίας ΙΙ

– Είδος Χρηματοδότησης: Επιχειρηματικές συμμετοχές

– Συνολικά κεφάλαια: €70 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: από €200.000

– Ωφελούμενοι: ΜΜΕ τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών, ψηφιακής τεχνολογίας, κλπ

– Συγκριτικό πλεονέκτημα: Πρόσβαση σε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης για την ανάπτυξη επιχειρηματικότητας στους κλάδους της δημιουργικής βιομηχανίας.

– Χρόνος διάθεσης: Πρώτο τρίμηνο 2019

13) Made in Greece

– Είδος Χρηματοδότησης: Επιχειρηματικές συμμετοχές

– Συνολικά κεφάλαια: €80 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: από €200.000

– Ωφελούμενοι: Νέες και υφιστάμενες ΜμΕ επιχειρήσεις

– Συγκριτικό πλεονέκτημα: Πρόσβαση σε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης για τη δημιουργία επώνυμων ελληνικών προϊόντων και ενίσχυση της εμπορικής ταυτότητας και των εξαγωγών.

14) International Capital

– Είδος Χρηματοδότησης: Επιχειρηματικές συμμετοχές

– Συνολικά κεφάλαια: €400 εκ.

– Όρια χρηματοδότησης: μέχρι €7 εκ. επενδύσεις μέσω συμμετοχών σε ΑΚΕΣ, από €7 εκ. και άνω συνεπένδυση στο μετοχικό κεφάλαιο Ελληνικών ΜμΕ.

– Ωφελούμενοι: ΜΜΕ όλων των κλάδων.

– Συγκριτικό πλεονέκτημα: Συνάθροιση εθνικών και ξένων επενδύσεων.

15) Εναλλακτική Ενέργεια

– Είδος Χρηματοδότησης: Επιχειρηματικές συμμετοχές

– Συνολικά κεφάλαια: υπό προσδιορισμό

– Όρια χρηματοδότησης: υπό προσδιορισμό

– Ωφελούμενοι: Ενεργειακές κοινότητες, ενεργειακή αναβάθμιση επιχειρήσεων, καινοτόμα ενεργειακά έργα.

– Συγκριτικό πλεονέκτημα: Δομημένο χρηματοδοτικό σχήμα με συνδυασμό εγγύησης και επενδύσεων.

 

Πηγή: euro2day.gr

5
Nov

Οι τέσσερις παρεμβάσεις στον αναπτυξιακό νόμο

Σειρά τροπολογιών έχει καταθέσει προς ψήφιση το υπουργείο Οικονομίας βελτιώνοντας το θεσμικό πλαίσιο, για τους επενδυτές, λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία από τους δύο κύκλους λειτουργίας του Αναπτυξιακού Νόμου. Οι κυριότερες νομοθετικές παρεμβάσεις αναπτύσσονται σε τέσσερις άξονες:

α) Ο πρώτος άξονας αφορά τον εξορθολογισμό και τη βελτίωση στον τρόπο παροχής των ενισχύσεων, ώστε να είναι ταχύτερη και απλούστερη για τους επενδυτές.

Στο πλαίσιο αυτό, παρέχεται η δυνατότητα στους επενδυτές που εντάσσονται στον Αναπτυξιακό Νόμο να κάνουν χρήση της φορολογικής ενίσχυσης μετά από πιστοποίηση του 50% του επενδυτικού σχεδίου. Ταυτόχρονα δίνεται η δυνατότητα καταβολής μεγαλύτερου ποσοστού της ενίσχυσης, έως 1/3, έτσι ώστε μειώνεται ο ελάχιστος χρόνος για την χρήση του κινήτρου αυτού στα 3 έτη, αντί της μέχρι σήμερα ισχύουσας πενταετίας. Παράλληλα προβλέπεται ότι, με την υλοποίηση έργου ύψους τουλάχιστον ίσου με το 25% του συνολικού κόστους της επένδυσης, η δυνατότητα να καταβάλλεται στον δικαιούχο ποσό που ανέρχεται μέχρι το 25% της εγκεκριμένης επιχορήγησης.

Το προτεινόμενο νομοθετικό εργαλείο αποτελεί καινοτομία του Αναπτυξιακού Νόμου και αποκρίνεται στη δυσμενή οικονομική κατάσταση στον χώρο των επιχειρήσεων, ενισχύοντας την οικονομική ρευστότητα των επενδυτικών φορέων στο δύσκολο στάδιο της έναρξη υλοποίησής της επένδυσης. Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται το δημόσιο συμφέρον, καθώς στηρίζονται έμπρακτα και με απτό τρόπο οι επιχειρήσεις και ενθαρρύνονται στην υλοποίηση των επενδυτικών τους σχεδίων, ενώ προκύπτουν θετικά αποτελέσματα για την εν γένει οικονομική ανάπτυξη της χώρας σε αυτή την κρίσιμη περίοδο που ξαναβρίσκει τον αναπτυξιακό της βηματισμό.

Στο ίδιο πνεύμα κινούνται και άλλες παρεμβάσεις που στόχο έχουν να καταστήσουν ελκυστικότερο το καθεστώς ενισχύσεων του ν. 4399/2016 για “επενδύσεις μείζονος μεγέθους”. Με την προτεινόμενη τροπολογία ο φορέας της επένδυσης μπορεί να κάνει χρήση της φορολογικής απαλλαγής και να του χορηγηθεί ενίσχυση με βάση τα ποσοστά του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων έως του ποσού των 7.000.000 ευρώ. Ταυτόχρονα και σε αυτή την περίπτωση, δίνεται το δικαίωμα χρήσης της ωφέλειας με την πιστοποίηση του 50% του κόστους του επενδυτικού σχεδίου και με τη δυνατότητα αξιοποίησης του κινήτρου της φορολογικής απαλλαγής σε λιγότερα έτη (3 αντί 5 έτη).

β) Ο δεύτερος άξονας της νομοθετικής παρέμβασης αφορά σε πρόσθετες δυνατότητες που παρέχονται για την ολοκλήρωση ώριμων επενδυτικών σχεδίων που είχαν υπαχθεί σε προηγούμενους επενδυτικούς νόμους. Για τα επενδυτικά σχέδια του ν. 3299/2004, με προηγούμενη νομοθετική παρέμβαση, είχε δοθεί προθεσμία ολοκλήρωσης έως τις 31 Μαρτίου 2017 και με δυνατότητα παράτασης μέχρι τις 30 Ιουνίου 2018, εφόσον είχε υλοποιηθεί το 50% του εγκεκριμένου κόστους του επενδυτικού σχεδίου. Με αυτή τη νομοθετική παρέμβαση δίνεται η δυνατότητα επιπροσθέτως να ενισχύονται οι δαπάνες οι οποίες πραγματοποιούνται μέχρι τις 30 Δεκεμβρίου 2018.

γ) Ο τρίτος άξονας παρέμβασης αφορά τη δημιουργία ενός ουσιαστικά νέου καθεστώτος ενισχύσεων, με την ίδρυση ενδιάμεσων χρηματοπιστωτικών οργανισμών επιχειρηματικού κινδύνου «Ταμείων Συμμετοχών» (Fund of Funds) που συγκροτείται στη βάση της συμμετοχής δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Η χρηματοδότηση των «Ταμείων Συμμετοχών» από τη μεριά του Δημοσίου πραγματοποιείται από το Εθνικό ή Συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), ώστε η συμμετοχή του δημοσίου να είναι σύμφωνη με τους όρους της αγοράς, ενώ δημιουργείται ένα αποτελεσματικό σχήμα ενίσχυσης που απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, με στόχο την ανακεφαλαιοποίησή τους, ώστε να επανέλθουν σε αναπτυξιακή τροχιά.

δ) Ο τελευταίος, τέταρτος άξονας, αφορά την περαιτέρω βελτίωση του θεσμικού πλαισίου για την παροχή ενισχύσεων σε εταιρείες που εγκαθίστανται στην Ελλάδα με σκοπό την παροχή ενδοομιλικών υπηρεσιών (ν. 3427/2005). Η δημιουργία Μονάδων Παροχής Κοινών Υπηρεσιών (Business Services Centres / Shared Services Centres) αποτελεί τα τελευταία χρόνια μια εξαιρετικά δυναμικά εξελισσόμενη παγκόσμια τάση. Επιπρόσθετα οι δραστηριότητες αυτές ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες, στο πλαίσιο της προσπάθειας των επιχειρήσεων για ευελιξία και μείωση του λειτουργικού τους κόστους. Στόχος είναι και η χώρα μας να κατακτήσει μια σημαντική θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες που αποτελούν πόλο έλξης για την εγκατάσταση τέτοιων μονάδων, από τις οποίες προκύπτει σημαντικός αριθμός νέων θέσεων εργασίας και άλλα πολλαπλασιαστικά οφέλη.

Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα εγκατεστημένες με αυτό το καθεστώς περίπου 150 αλλοδαπές εταιρείες, ορισμένες από τις οποίες ανήκουν σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους. Η προτεινόμενη τροπολογία, λαμβάνοντας υπόψη τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα (υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό, γεωπολιτική θέση, ποιότητα διαβίωσης, ποιότητα υποδομών, κλπ) διευρύνει το πεδίο εφαρμογής του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου. Πρώτον προσθέτει νέες υπηρεσίες που μπορούν να αναπτύξουν οι εταιρείες που υπάγονται στο καθεστώς ενισχύσεων: ανάπτυξη λογισμικού, προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών και υποστήριξη συστημάτων πληροφορικής, αποθήκευση και διαχείριση αρχείων και πληροφοριών, διαχείριση προμηθευτών, πελατών και εφοδιαστικής αλυσίδας, διαχείριση και εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού, δραστηριότητες τηλεφωνικού κέντρου. Δεύτερον, προσθέτει κίνητρα για την πρόσληψη εργαζομένων για έργα έρευνας και ανάπτυξης (βιομηχανική έρευνα, πειραματική ανάπτυξη και μελέτες σκοπιμότητας), για αγορά εξοπλισμού και λογισμικού πληροφοριακών συστημάτων.

Σε πρόσφατο άρθρο του ο γενικός γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων, του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης Λόης Λαμπριανίδης είχε επισημάνει ότι «κάθε δημόσια πολιτική, έτσι και η πρόσφατη αναπτυξιακή πολιτική για να είναι αποτελεσματική δεν σχεδιάστηκε για να εφαρμοστεί άπαξ, αλλά με πρόνοια για διαρκή αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της και με την προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου στις οικονομικές συνθήκες και στις ανάγκες του επενδυτικού κοινού όπως διαμορφώνονται στο πέρασμα του χρόνου».

Πηγή: ΑΜΠΕ 

28
Oct

Italy Budget Deal Could Use `Standby’ on Some Items: Messaggero

Prime Minister Giuseppe Conte is seeking to mediate between the coalition partners backing Italy’s government and the European Union to ease tensions amid a standoff over the country’s proposed budget for 2019, Il Messaggero reported Sunday.

Among the proposals for compromise: up to 17 billion euros ($19.4 billion) earmarked for the so-called citizens income program and for reform of the pension system could be placed in a separate fund as a “standby,” the newspaper said, without citing anyone.

The funds would then be attributed to the relevant programs “only if the situation permits it,” Messaggero reported. Reform of the pension plan, originally targeted at a cost of 7 billion euros, could fall to 5.5 billion euros.

Conte and Finance Minister Giovanni Tria, “with tacit support” from the government’s main backers, Matteo Salvini of the League and Luigi Di Maio of the Five Star Movement, have also floated a possible “re-modulation” of the citizen’s income program — an aid plan for needy Italians.

The possible adjustments could bring Italy’s deficit to 2.3 percent, compared with the 2.4 percent in the current budget plan, Messaggero reported, citing a person working on the plan.

26
Oct

«Αρκετά θετικό» το EWG στη μη περικοπή των συντάξεων -Οι απόφασεις τον Νοέμβριο

Θετικοί ως προς τη μη εφαρμογή του μέτρου της περικοπής των συντάξεων, εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι των υπουργείων Οικονομικών της Ευρωζώνης κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Euroworking Group, όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ καλά πληροφορημένη πηγή της Ευρωζώνης.

 

 

Ειδικότερα, κατά τη χθεσινή συζήτηση για την Ελλάδα, το EWG ενημερώθηκε για την πρόθεση των ελληνικών αρχών να μην εφαρμόσουν την περαιτέρω περικοπή των συντάξεων κατά 1% που αποφασίστηκε το 2017 ως μέτρο «έκτακτης ανάγκης».

 

Η Ελλάδα, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της ΕΚΤ επιχειρηματολόγησε ότι ο στόχος πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους 3,5% θα εκπληρωθεί χωρίς τη νέα περικοπή, η οποία εάν εφαρμοστεί θα οδηγήσει σε περισσότερη ανισότητα.

 

Σύμφωνα με την εν λόγω πηγή, τα κράτη-μέλη συμφώνησαν με την Ελλάδα στην ανάγκη για μέτρα ενίσχυσης της ανάπτυξης και ήταν «αρκετά θετικά» στη μη εφαρμογή της περικοπής.

 

Ωστόσο, δεν λήφθηκε η τελική απόφαση, καθώς κάποια κράτη-μέλη της Ευρωζώνης θα πρέπει να λάβουν πρώτα την έγκριση των κοινοβουλίων τους. Το ζήτημα θα βρίσκεται στην ατζέντα του έκτακτου Eurogroup της 19ης Νοεμβρίου.

Πηγή: kerdos.gr

25
Oct

ECB Sticks to Plan to Curb Stimulus Even on Darker Outlook

ECB Sticks to Plan to Curb Stimulus Even on Darker Outlook

  • Decision comes after lackluster growth, confidence indicators
  • Mario Draghi holds media briefing at 2:30 p.m. in Frankfurt
By Xiaoqing Pi(Bloomberg) —

The European Central Bank still intends to cap its bond-buying by year-end and leave room for an interest-rate increase late next year, even amid mounting signs that the euro-area economy is wilting under global pressures.The Frankfurt-based institution said it will buy 15 billion euros ($17 billion) of bonds a month through December, with a final decision to end the program contingent on incoming information. Policy makers reiterated that interest rates will remain at their present record lows “at least through the summer” of 2019.

ECB interest rates Current level
Deposit rate minus 0.4 percent
Main refinancing rate zero
Marginal lending rate 0.25 percent

Attention now turns to President Mario Draghi’s press briefing at 2:30 p.m. in Frankfurt, where he will explain the Governing Council’s decision.

The euro was barely moved by the statement, trading up 0.2 percent at $1.1411 at 1:56 p.m.

“Expect a dovish spin in the press conference,” said Christoph Rieger, Commerzbank AG’s head of fixed-rate strategy. “Deteriorating economic and market sentiment are increasing the risks to the ECB’s baseline scenario.”

A key point investors will focus on is the assessment of economic prospects. Since policy makers characterized risk to the outlook as “broadly balanced” six weeks ago, domestic momentum has weakened and uncertainty around global growth has increased.

A gauge for private-sector growth in the euro area slowed to the weakest since 2016 — a level IHS Markit said Wednesday “would historically be consistent with a bias toward loosening monetary policy.” Confidence in the region’s largest economy slid.

Draghi’s list of concerns is long. Underlying inflation continues to be muted, trade tensions between the U.S. and China are starting to take their toll on the Asian economy and export-focused companies in Europe and around the world, and risks of a disorderly Brexit are running high.

A standoff between the Italian government and the European Commission over the country’s budget probably also features prominently. The spread between Italian and German 10-year bonds is hovering near a five-year high, approaching levels seen as unsustainable for banks.

Moreover, global markets have tumbled this month. An equities rout wiped out U.S. gains for the year, and the Stoxx Europe 600 is down almost 8 percent this month.

Investors are also looking for information on whether the ECB will change its reinvestment policy once net purchases end.

 

Comodo SSL