05/05/2018

5
May

Με επιτυχία πέρασαν τα τεστ αντοχής οι ελληνικές τράπεζες

Με επιτυχία πέρασαν τα stress test οι τέσσερις, Εθνική, Alpha Bank, Eurobank και Πειραιώς, συστημικές τράπεζες σύμφωνα με τα επίσημα αποτελέσματα που ανακοίνωσε πριν από λίγο η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Καμία τράπεζα δεν έχει ανάγκη κεφαλαιακής ενίσχυσης και δεν απαιτείται να υποβάλλει capital plan έως και το 2020.

Το stress test των ελληνικών τραπεζών έγινε για την περίοδο 2018-2020.

Με βάση το δυσμενές σενάριο, το οποίο λαμβάνει υπόψην ακραίες παραδοχές για τα μακροοικονομικά μεγέθη της οικονομίας, o δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας ανά τράπεζα διαμορφώθηκε ως εξής:

Σο 9,69% για την Alpha Bank, στο 6,75% για την Eurobank, στο 6,92% για την Εθνική και στο 5,9% για την Πειραιώς.

Στο πλαίσιο του δυσμενούς σεναρίου η μέση μείωση κεφαλαίου Common Equity Tier 1 (CET1) ήταν 9 ποσοστιαίες μονάδες, που αντιστοιχούν σε 15,5 δισ. ευρώ, ποσό που δεν ανταποκρίνεται σε κεφαλαιακές ανάγκες καθώς καλύπτεται εξ ολοκλήρου από τα κεφάλαια των τραπεζών.

Στο ήπιο σενάριο ο δείκτης έχει ως εξής: 20,37% για την Alpha Bank, 16,56% για την Eurobank, 15,99% για την Εθνική και 14,52% για την Πειραιώς.

Πηγή: link

5
May

Folli Follie: Διαψεύδει σημείο προς σημείο τους ισχυρισμούς του fund QCM

Τους ισχυρισμούς του αμερικανικού hedge fundQuintessential Capital Management αρνείται η Folli Follie Group με νεότερη ανακοίνωσή της την οποία έχει στην κατοχή του και αποκαλύπτει το Capital.gr. Η διοίκηση της εταιρείας διαψεύδει εν συνόλω αλλά και σημείο προς σημείο τα όσα ισχυρίζεται το fund τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα να οδηγηθεί η μετοχή σε limit down και στα 10,74 ευρώ. Παράλληλα, η εταιρεία ερευνά ποιοι “απέκτησαν παράνομο όφελος” από την παραπλανητική έκθεση.

Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί ανακοίνωση της Folli Follie λίγο μετά τη δημοσιοποίηση της έκθεσης του QCM όπου χαρακτήριζε “ανυπόστατο, ψευδές, συκοφαντικό και παραπλανητικό” το δημοσίευμα του fund “με άμεσο αποτέλεσμα τη ζημία των συμφερόντων της εταιρείας και των μετόχων της”.

Στην ίδια ανακοίνωση ενημέρωνε ότι “έχει ήδη αναθέσει στους νομικούς συμβούλους της να κινηθούν με οποιοδήποτε τρόπο κρίνουν σκόπιμο προκειμένου να προασπίσουν, σε αστικό και ποινικό επίπεδο, τα δικαιώματα της Εταιρείας, των μετόχων της και εν γένει του επενδυτικού κοινού”.

Η διάψευση σημείο – σημείο 

Αναλυτικά, η διοίκηση του Folli Follie Group παραθέτει τις απαντήσεις της επί των ισχυρισμών Α έως F της επίμαχης έκθεσης:

A. “Το δίκτυο των σημείων πωλήσεων (Points of Sales – POS) εμφανίζεται σημαντικά μικρότερο από το αναμενόμενο”.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της Folli Follie:

Το 2016 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης για το Folli Follie brand, τα οποία ήταν σε λειτουργία, ήταν 634

Το 2017 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης για το Folli Follie brand, τα οποία ήταν σε
λειτουργία, ήταν 587

Η διοίκηση σημειώνει ότι κατά τη συνήθη πορεία της επιχειρηματικής της δραστηριότητας και στο πλαίσιο της διαδικασίας διαρκούς ανανέωσης και αναβάθμισης, του επαναπροσδιορισμού, καθώς και της επανεξέτασης της παρουσίας της στα καταστήματα συμβατικού τύπου και επίσης, λόγω της αυξανόμενης διείσδυσης στον χώρο των διαδικτυακών πωλήσεων, μείωσε κατά τη διάρκεια των ετών 2016 και 2017, για το brand της Folli Follie, τα Σημεία Λιανικής Πώλησης (Points of Sales) κατά 47, φθάνοντας έτσι τον αριθμό 587 Σημείων Λιανικής Πώλησης μέχρι το τέλος του 2017.

“Ως εκ τούτου, αδυνατούμε να κατανοήσουμε με ποιο τρόπο η QCM εσκεμμένα δηλώνει ότι τα Σημεία Λιανικής Πώλησής μας είναι 289, με δεδομένο το γεγονός
ότι στο τέλος του 2017 τα Σημεία Λιανικής Πώλησης που βρίσκονταν σε λειτουργία ήταν 587 (συμπεριλαμβανομένων των boutiques, shop in shop, counters, outlets, αφορολόγητων και φορολογημένων πωλήσεων σε αεροδρόμια, καθώς και πωλήσεων πτήσεων μέσω αεροπορικών εταιρειών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα brands της Links of London και τα λοιπά brands)”, σημειώνεται στην ανακοίνωση.

B. “Επιτόπιοι έλεγχοι”

Τα καταστήματα στη Madison and Soho έχουν αναβαθμιστεί κάτω από το νέο store concept του FF Brand και έχουν μεταφερθεί στο Νέο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου, εξηγεί η διοίκηση. “H QCM σκοπίμως παραλείπει να το γεγονός αυτό”.

C. “Διαδικτυακή παρουσία”

Σε ό,τι αφορά την ανάλυση της διαδικτυακής της παρουσίας, η διοίκηση σημειώνει ότι η σύγκριση που έγινε μεταξύ της Folli Follie και των ανταγωνιστών της είναι παραπλανητική καθώς εστιάζει στο Instagram και στο Facebook τα οποία δεν χρησιμοποιούνται στην Κίνα διότι έχουν απαγορευτεί. Όπως εξηγεί, το αποτύπωμα της εταιρείας στα social media θα έπρεπε αντ’ αυτού να μετρηθεί με βάση τον αριθμό των “followers” της στο κινεζικό κοινωνικό δίκτυο Weibo. Στη συγκεκριμένη πλατφόρμα ο αριθμός των “followers” της εταιρείας σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστών της παρουσιάζει μια διαφορετική και πιο ακριβή εικόνα:

Weibo
Folli Follie: 442.000
Pandora: 38.000
Kate Spade: 240.000
Michael Kors: 667.000

Ως προς τη συσχέτιση ανάμεσα στην κίνηση στις ιστοσελίδες της Folli Follie και στις πωλήσεις μέσω των ψηφιακών της καναλιών, η εταιρεία αναφέρει ότι η Quintessential κάνει άλλη μία παραπλανητική υπόθεση καθώς αγνοεί τις πωλήσεις από ιστοσελίδες τρίτων (αγορές-marketplaces) οι οποίες έχουν τεθεί στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας για τις διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις. “Η Folli Follie, από νωρίς αντιλήφθηκε τη διείσδυση και τη δύναμη των τοπικών αγορών για την προώθηση των διαδικτυακών της πωλήσεων στην Κίνα και για αυτό έχει επενδύσει επιτυχώς στην παρουσία της εκεί την τελευταία πενταετία, αντλώντας σχεδόν των σύνολο των διαδικτυακών της εσόδων από τις συγκεκριμένες αγορές”, επισημαίνει η διοίκηση.

D. “Οικονομική ανάλυση”

Στο σκέλος αυτό, η διοίκηση της Folli Follie αναφέρει πως “είναι ευρέως γνωστό ότι η FFG δημοσιεύει τις τριμηνιαίες ενοποιημένες οικονομικές εκθέσεις και ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι οι αρνητικές ελεύθερες ταμειακές ροές οφείλονται στο επιχειρηματικό μοντέλο χονδρικής του Ομίλου, το οποίο βασίζεται σημαντικά στο κεφάλαιο κίνησης”. “Στη διάρκεια των τελευταίων δύο ετών, το κεφάλαιο κίνησης μειώνεται σταδιακά ως ποσοστό επί των πωλήσεων, ενώ το ότι εστιάζουμε στρατηγικά στην ανάπτυξη omni-channels είναι κάτι που θα αλλάξει το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο και θα βελτιώσει τις ελεύθερες ταμειακές ροές”, σημειώνει η Folli Follie.

E. “Κινεζικές θυγατρικές”

Η διοίκηση σημειώνει ότι το fund Quintessential Capital Management “ισχυρίζεται λαθεμένα στην έκθεσή του πως η FF Group ισχυρίζεται ότι πωλήσεις ύψους 1 δισ. δολ. προέρχονται από την Ασία, εκ των οποίων η Κίνα “υποτίθεται” ότι κατέχει τη μερίδα του λέοντος”. “Αυτός ο ισχυρισμός είναι τόσο λαθεμένος, όσο και παραπλανητικός”, αναφέρει η Folli Follie Group και συμπληρώνει: “Η πραγματικότητα είναι ότι οι πωλήσεις 1 δισ. δολ. αφορούν στις ενοποιημένες λιανικές και χονδρικές πωλήσεις στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού και περιλαμβάνει όλα τα κανάλια λιανικών, χονδρικών, αεροπορικών και duty free επιχειρήσεων σε όλες της χώρες της περιοχής Ασίας – Ειρηνικού. Οι δύο κινεζικές θυγατρικές που αναφέρονται στην έκθεση, σχετίζονται με ένα μέρος των κινεζικών λιανικών δραστηριοτήτων που συνιστούν μόνο μια μικρή μερίδα των κινεζικών και των συνολικών ενοποιητικών δραστηριοτήτων στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού”.

F. “Επιφυλάξεις σχετικά με τους ελεγκτές”

Η Folli Follie αναφέρει ότι “η Ecovis είναι παγκόσμια ηγέτιδα ελεγκτική εταιρεία με περισσότερα από 6.500 στελέχη που δραστηριοποιείται σε πάνω από 70 χώρες. Κατατάσσεται 18η μεταξύ των παγκόσμιων ελεγκτικών εταιρειών με σημαντική γεωγραφική κάλυψη και ουσιώδη σχέδια επέκτασης”. Παράλληλα, σημειώνεται ότι “η FF Group σκοπεύει να συνεργαστεί με την Ecovis όσον αφορά τις κινεζικές θυγατρικές, γεγονός που συμβαδίζει και με τα σχέδια επέκτασης της Ecovis στην εν λόγω περιοχή.”

“Ως αποτέλεσμα όλων των ανωτέρω, είναι αδιαμφισβήτητο ότι τα συμπεράσματα της έκθεσης της QCM είναι παραπλανητικά. Το γεγονός ότι η QCM γνωρίζει πολύ καλά τα αδιαμφισβήτητα στοιχεία και έχει τοπική εξειδίκευση στην περιοχή της Νότιας Ασίας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η ανάλυση έχει χειραγωγηθεί για συγκεκριμένους σκοπούς. Η Εταιρεία μας διεξάγει έρευνα, προκειμένου να διαπιστώσει ποιες εταιρείες ή ποια πρόσωπα μπορεί να έχουν αποκτήσει παράνομο όφελος από την δημοσίευση αυτής της ψευδούς και παραπλανητικής έκθεσης και θα προβεί σε όλες τις νομικές ενέργειες”, καταλήγει η Folli Follie.

Πηγή: link

5
May

DBRS: Αναβάθμιση της Ελλάδας σε «Β» από «CCC»

Σε «Β» από «CCC» προηγουμένως, αναβάθμισε ο οίκος αξιολόγησης DBRS τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας, επιβεβαιώνοντας και τη θετική προοπτική (outlook).

Παράλληλα, αναβάθμισε το αξιόχρεο της Ελλάδας σε «R-4» από «R-5», σε ό,τι αφορά το βραχυπρόθεσμο χρέος, διατηρώντας επίσης θετική την προοπτική.

Σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης, η αναβάθμιση οφείλεται στην ισχυρή μεταρρυθμιστική πρόοδο που έχει σημειώσει η Ελλάδα από το 2010 -όταν και ξεκίνησε το πρώτο πρόγραμμα προσαρμογής-, στα θετικά σημάδια σε ό,τι αφορά την οικονομική ανάκαμψη για το 2017, καθώς και στη δημοσιονομική υπεραπόδοση που καταγράφεται την τελευταία τριετία.

Επιπλέον, κατά τον οίκο, οι πολιτικοί κίνδυνοι από μία αλλαγή στην πολιτική εξουσία είναι πλέον χαμηλότεροι, ενώ μετά την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης, πλέον βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την τέταρτη, με τον DBRS να κάνει λόγο για ενθαρρυντικά σημάδια.

Παράλληλα, ο οίκος σημειώνει πως οι βελτιώσεις στα δομικά στοιχεία της «δημοσιονομικής διαχείρισης» και του «πολιτικού περιβάλλοντος», βάσει της μεθοδολογίας του, στηρίζουν την αναβάθμιση.

Η επιτυχημένη εφαρμογή δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, η υιοθέτηση μέτρων ελάφρυνσης του χρέους, καθώς και μια σαφέστερη εικόνα για τη χρηματοδότηση μετά από το τρίτο πρόγραμμα, θα μπορούσαν κατά τον οίκο να οδηγήσουν σε περαιτέρω αναβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας.

Στον αντίποδα, η θετική προοπτική θα μπορούσε να υποβαθμιστεί σε σταθερή, σε περίπτωση δυσαρμονίας Αθήνας – θεσμών, καθώς και αστάθειας του χρηματοπιστωτικού τομέα.

Πηγή: link