05/08/2017

5
Aug

Πώς θα λειτουργεί η Αναπτυξιακή Τράπεζα- Όλες οι λεπτομέρειες

Πώς θα λειτουργεί η Αναπτυξιακή Τράπεζα- Όλες οι λεπτομέρειες.Την πρόταση του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρη Παπαδημητρίου για την ίδρυση της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας ενέκρινε προ ημερών το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Γιάννη Δραγασάκη.

Η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα θα είναι δημόσιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, σύμφωνα με όσα ορίζονται στο ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο.

Θα λάβει τη μορφή χρηματοδοτικού μηχανισμού-ομπρέλα, και πιο συγκεκριμένα θα ιδρυθεί μια ΑΕ Συμμετοχών («Holding Company») ως μητρική. Σε αυτήν θα κληθούν να συμμετάσχουν ή να συνεργαστούν, φορείς του Δημοσίου με χρηματοδοτική ικανότητα ή αναπτυξιακό ρόλο (ΕΤΕΑΝ, ΟΑΕΠ, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, Enterprise Greece, Πράσινο Ταμείο κ.ά.). Παράλληλα, θα επιδιωχθεί η συνεργασία ή και η συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο, διεθνών χρηματοδοτικών φορέων. Στόχος είναι η αναπτυξιακή τράπεζα να «προικοδοτηθεί» με τους απαραίτητους πόρους και περιουσιακά στοιχεία που θα της επιτρέψουν να επιτελέσει το ρόλο της.

Με την ίδρυση της ΕΑΤ ΑΕ καλύπτεται ένα βασικό και χρόνιο κενό στο χρηματοδοτικό σύστημα της χώρας. Η λειτουργία της θα είναι συμπληρωματική και όχι ανταγωνιστική προς τις εμπορικές τράπεζες, ενώ για την ίδρυσή της θα αξιοποιηθεί η διεθνής εμπειρία. Στην κατεύθυνση αυτή, στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας θα υπάρξει συνεργασία με αναπτυξιακή τράπεζα του εξωτερικού, η οποία θα λειτουργήσει ως σύμβουλος για την ίδρυση και τη δραστηριοποίηση της ΕΑΤ ΑΕ.

Σκοπός και χρηματοδότηση:

Σκοπός της ΕΑΤ ΑΕ είναι:

– Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός στο πλαίσιο της εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής και η προτεραιοποίηση των προς υλοποίηση έργων υποδομής.

– Ο συντονισμός εγχώριων αναπτυξιακών και χρηματοδοτικών φορέων.

– Η συνεργασία με ευρωπαϊκούς και διεθνείς χρηματοδοτικούς φορείς και ταμεία.

– Η κινητοποίηση πόρων, τόσο εγχώριων όσο και από το εξωτερικό, και η επίτευξη της μέγιστης δυνατής μόχλευσης αυτών.

Η ΕΑΤ ΑΕ θα χρηματοδοτεί, όπου υπάρχει ανάγκη και υφίσταται χρηματοδοτικό έλλειμμα:

– Έργα υποδομής

– Έργα περιφερειακής ανάπτυξης

– Μικρομεσαίες και νεοφυείς επιχειρήσεις

-Επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό και εξωστρεφή δραστηριότητα.

Εταιρική διακυβέρνηση

Η εταιρική διακυβέρνηση της ΕΑΤ ΑΕ θα αξιοποιεί τις βέλτιστες ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές και θα ανταποκρίνεται στα υψηλότερα πρότυπα οργάνωσης και στελέχωσης. Με όρους ευρείας συναίνεσης, στο καταστατικό της εταιρείας και στον εσωτερικό Οργανισμό της, θα διασφαλιστούν η ανεξαρτησία, η διαφάνεια, η αξιοκρατία, ο δημόσιος έλεγχος και η λογοδοσία.

Σκοπός εντός του επόμενου 3μήνου να έχει κατατεθεί ο ιδρυτικός νόμος της ΕΑΤ ΑΕ.

Πήγη: link

5
Aug

Ο δεύτερος έλεγχος εντόπισε 457.000 ανασφάλιστα οχήματα

Ο δεύτερος έλεγχος εντόπισε 457.000 ανασφάλιστα οχήματα.Νέα διασταύρωση για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων διενέργησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) με τις ανανεωμένες λίστες που απέστειλαν οι αρμόδιοι φορείς και οι ασφαλιστικές εταιρείες. Ο αριθμός πλέον των ανασφάλιστων οχημάτων «κατέβηκε» από τα 1.150.000 (πρώτη διασταύρωση με λανθασμένα στοιχεία) στα 457.000.

Ωστόσο, στελέχη της ΑΑΔΕ σημειώνουν ότι πρόκειται για μία άτυπη διασταύρωση (έγινε στις 15 Ιουλίου) και σε αυτή τουλάχιστον τη φάση δεν πρόκειται να αποσταλούν ειδοποιητήρια στους ιδιοκτήτες οχημάτων που φαίνεται να εξακολουθούν να έχουν ανασφάλιστα τα αυτοκίνητα ή τα δίκυκλά τους. Και αυτό διότι περιμένουν και μία τρίτη επικαιροποίηση της λίστας από την αστυνομία και το υπουργείο Μεταφορών έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα λάθη και η ταλαιπωρία των πολιτών, όπως είχε συμβεί τον περασμένο Ιούνιο με δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων να αναγκάζονται να αποδείξουν είτε ότι έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα, είτε ότι δεν τους ανήκει, είτε ότι αυτό έχει κλαπεί.

Σύμφωνα με στοιχεία των ασφαλιστικών εταιρειών σε διάστημα ενός μήνα (τέλη Ιουνίου – τέλη Ιουλίου) ασφαλίστηκαν 413.000 αυτοκίνητα, μεταξύ των οποίων και καινούργια αυτοκίνητα και δίκυκλα. Η εξέλιξη αυτή τόνωσε τα έσοδα του προϋπολογισμού, καθώς εκτός από το φόρο επί των ασφαλίστρων κατεβλήθησαν σε αρκετές περιπτώσεις και τα τέλη και τέθηκαν σε κυκλοφορία αυτοκίνητα κυρίως υψηλού κυβισμού.

Η τρίτη διασταύρωση, που υπολογίζεται να πραγματοποιηθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου, θα είναι και καθοριστική. Οσοι εντοπιστούν θα κληθούν να πληρώσουν και τα αναλογούντα πρόστιμα που προβλέπει η πρόσφατη νομοθεσία. Εάν επιβεβαιωθούν τα ανωτέρω στοιχεία και στη διασταύρωση του Σεπτεμβρίου, περίπου 457.000 ιδιοκτήτες θα λάβουν email με το οποίο θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο:

• 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά εκατοστά.
• 150 ευρώ για δίκυκλα άνω των 251 κ.ε.
• 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1.000 κ.ε. και
• 250 ευρώ για αυτοκίνητα άνω των 1.000 κ.ε.

Πάντως πριν από την αποστολή των ειδοποιητηρίων θα γίνει ειδική καμπάνια ενημέρωσης των υπόχρεων τόσο από το υπουργείο Οικονομικών όσο και από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Διότι στόχος, όπως σημειώνουν, δεν είναι η είσπραξη 100 – 150 εκατ. ευρώ από τα ανασφάλιστα οχήματα αλλά η συμμόρφωση αυτών.

Τα λάθη

Σύμφωνα με στελέχη της ΑΑΔΕ, τα προβλήματα στην πρώτη διασταύρωση οφείλονται κατά κύριο λόγο στα λανθασμένα στοιχεία για τα κλεμμένα οχήματα τα οποία ανέρχονται στα 430.000 εκ των οποίων τα 300.000 έχουν εγγραφεί οριστικά στο ηλεκτρονικό σύστημα. Για τα υπόλοιπα 130.000 δεν έχει παρέλθει το σχετικό διάστημα. Επίσης υπάρχουν πολλά αστυνομικά τμήματα τα οποία δεν είναι συνδεδεμένα στην κεντρική βάση του υπουργείου. Δηλαδή, αυτά τα τμήματα έχουν έναν άγνωστο αριθμό κλεμμένων οχημάτων τα οποία δεν γνωρίζει η κεντρική υπηρεσία. Αμέλεια όμως εντοπίζεται και σε πολλούς κληρονόμους. Το ηλεκτρονικό σύστημα εντόπισε 70.000 αποβιώσαντες οι οποίοι δεν έχουν πληρώσει τα ασφάλιστρα και τα τέλη κυκλοφορίας. Επί της ουσίας, μετά τον θάνατο του ιδιοκτήτη οι κληρονόμοι δεν δήλωσαν στην εφορία το γεγονός, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ανασφάλιστο και προφανώς χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις οι κληρονόμοι πρέπει να μεταβούν στο μητρώο των εφοριών για να δηλώσουν τον θάνατο και να αποφασίσουν τι θα κάνουν με το όχημα. Δηλαδή εάν θα καταθέσουν τις πινακίδες, θέτοντάς το σε ακινησία, ή θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας αλλά και τα ασφάλιστρα.

Πηγή : link