19/12/2015

19
Dec

Γιατί έχουμε το τιμόνι αριστερά;

Γιατί έχουμε το τιμόνι αριστερά;Όλοι μας έχουμε συνηθίσει το τιμόνι από την αριστερά πλευρά του αυτοκινήτου και μας φαίνεται παράξενο όταν σε ορισμένες χώρες το έχουνε από δεξιά. Και όποτε πηγαίνουμε σε αυτές τις χώρες… μας φαίνεται παράξενο και γελάμε ή μας πατάνε!

Γιατί όμως γίνεται αυτό; Πού έχει τις ρίζες της αυτή η παραξενιά;

Σε μερικές χώρες, όπως για παράδειγμα στην Κύπρο και την Αγγλία, οδηγούν στην αριστερή λωρίδα του δρόμου και το τιμόνι βρίσκεται στα δεξιά του αυτοκινήτου.

Μαθαίνουν και καλλιεργούν την οδηγική αντίληψη με γνώμονα αυτήν την κατάσταση. Πώς θα σας φαινόταν όμως αν μαθαίνατε πως το όλο θέμα έχει τις ρίζες του πολύ πριν δημιουργηθεί ακόμα και η ιδέα της μηχανής εσωτερικής καύσεως;

Και φυσικά μιλάμε για την περίοδο του Μεσαίωνα! Μεταφερόμαστε μέσα στο σώμα ενός τυπικού ιππότη, οι οποίοι κατά συντριπτική πλειοψηφία εκπαιδεύονται στο σπαθί κρατώντας το με το δεξί χέρι. Οπότε μένει «άδειο» και εύκαιρο για την ασπίδα το αριστερό! Παίρνουμε λοιπόν τα όπλα και τον εξοπλισμό μας, καβαλάμε το περήφανο άλογό μας και ξεκινάμε να σφαγιάσουμε τον δράκο που κρατάει όμηρο την ωραία κοπελιά!

Στην απέναντι πλευρά του δρόμου όμως διασταυρωνόμαστε με κάποιον άλλον ιππότη. Έχοντας λοιπόν την ασπίδα στο αριστερό μας χέρι φροντίζουμε να έχουμε καλή άμυνα, μιας και δεν ξέρουμε το ποιόν του, αν είναι εχθρός ή σύμμαχος!

Οπότε προφυλάσσοντας τα νώτα μας και με το χέρι στη λαβή του σπαθιού τον προσπερνάμε από τα δεξιά προτάσσοντας τη ασπίδα μας!

Ωραία με αυτήν την κατάσταση. Αλλά τι γίνεται με την Κύπρο και την Αγγλία; Γιατί οδηγούν όπως λένε στην Ελλάδα, «ανάποδα» (αριστερά αντί για δεξιά); Μέναν ακάλυπτοι οι μαχητές μας;

Όχι!

Αν παρατηρήσετε, από την άλλη μεριά του δρόμου (αριστερά) οδηγούν σε νησιωτικές μόνο χώρες και το τιμόνι είναι δεξιά. Κύπρος, Μεγάλη Βρετανία, Αυστραλία, Ιαπωνία… Εδώ μπαίνει στο παιχνίδι η ναυσιπλοΐα!

Μιας και ο μόνος τρόπος επικοινωνίας των εν λόγω χωρών με τον υπόλοιπο κόσμο ήταν η θάλασσα και τα πλεούμενα της.

Όταν λοιπόν δύο καράβια διασταυρώνονταν, φρόντιζαν οι καπετάνιοι να περνάνε από την αριστερή πλευρά τους, από όπου και μπορούσαν και έλεγχαν (ήταν έτσι φτιαγμένα) τις αποστάσεις ανάμεσα στις καρίνες!

Και όμως, δύο διαφορετικές αιτιολογίες για κάτι τόσο κοινό και αυτονόητο!

Έτσι λοιπόν υιοθετήθηκαν αυτά και στα αυτοκίνητα – τιμόνια, στους δρόμους και στις λωρίδες οδήγησης.

Γι’ αυτούς τους λόγους σε κάποια μέρη του κόσμου το τιμόνι του αυτοκινήτου βρίσκεται δεξιά και οδηγούν στις αριστερές λωρίδες, ενώ σε κάποια άλλα γίνεται το αντίστροφο.

Και τελικά φαίνεται πως όλοι οδηγούμε….ανάποδα.

Πηγή:link

19
Dec

Την απειλή του grexit επαναφέρει ο Ρέγκλινγκ, αν δεν προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις

Πρόθυμη για μεταρρυθμίσεις θεωρεί την ελληνική κυβέρνηση ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Στήριξης Κλάους Ρέγκλινγκ, παρά τις πρόσφατες καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στο πρόγραμμα.Παράλληλα  επαναφέρει την απειλή του grexit  ο Ρέγκλινγκ, αν δεν προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις.

«Στην Ελλάδα μερικές φορές τα πράγματα “κολλάνε”, αλλά δεν θα πρέπει αυτό να το εξομοιώνουμε με μεταρρυθμιστική απροθυμία», δηλώνει στην Frankfurter Allgemeine Zeitung και αποδίδει τις καθυστερήσεις στις αδυναμίες της ελληνικής Διοίκησης. «Ο Τσίπρας φέρνει αποτέλεσμα», λέει χαρακτηριστικά.

«Θα χρειαστεί μια γενιά προκειμένου να φτάσουμε στην ευρωπαϊκή κανονικότητα», συνεχίζει ο κ. Ρέγκλινγκ και προσθέτει ότι η ελληνική Διοίκηση συχνά επιβαρύνεται υπερβολικά με την εφαρμογή κάποιων μεταρρυθμίσεων.

Τονίζει ωστόσο ότι η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζει πως μόνο με μεταρρυθμίσεις θα λάβει περαιτέρω πιστώσεις από τον ESM και επισημαίνει ότι μόνο με την δανειακή βοήθεια η χώρα μπορεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις της προς την ESM και το ΔΝΤ.

Σε μια τέτοια περίπτωση, συνεχίζει ο επικεφαλής του ESM, δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να φθάσουμε σε μια κατάσταση παρόμοια με αυτή στα μέσα του έτους.

Σε ό, τι αφορά τον κίνδυνο εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη, ο κ. Ρέγκλινγκ εξηγεί ότι το Grexit αποτελούσε πιθανότητα όσο η ελληνική κυβέρνηση απέρριπτε τις μεταρρυθμίσεις. Μετά την συμφωνία της όμως με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, η κυβέρνηση γνωρίζει «ότι η χώρα μπορεί μακροπρόθεσμα να εξυγιανθεί μόνο εάν επενδύσει σε μια μεταρρυθμιστική πορεία», σημειώνει και αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή «ο Τσίπρας φέρνει αποτέλεσμα».

Πηγή:link

19
Dec

Σε «στρατόπεδο» στον Αρκτικό Κύκλο πήγε τους πρόσφυγες η Σουηδία

Πολύ πιο βόρεια από τον Αρκτικό Κύκλο, σε έναν σιδηροδρομικό σταθμό πνιγμένο στο χιόνι και μέσα στο σκοτάδι του αρκτικού χειμώνα, τελείωσε η οδύσσεια για τουλάχιστον 600 πρόσφυγες από τη Μέση Ανατολή.

Στο Ρικσγκάνσεν βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του πιο βόρειου χιονοδρομικού κέντρου του κόσμου. Εκεί επέλεξε να τους στείλει η Σουηδική κυβέρνηση σε μια προσπάθεια να ελέγξει τις αυξημένες προσφυγικές ροές στο έδαφός της. Το κέντρο βρίσκεται 200 χιλιόμετρα βορείως του αρκτικού κύκλου και 2 ώρες με το αυτοκίνητο από την πιο κοντινή πόλη.

Αυτήν την εποχή ο ήλιος δεν ανατέλει ποτέ σε αυτήν την παγωμένη γωνιά του κόσμου, όπου το θερμόμετρο είναι κολλημένο στους μείον 30 βαθμούς Κελσίου.

Πάντως το χιονοδρομικό κέντρο μπορεί να προσφέρει ζεστά σκεπάσματα και ζεστό φαγητό για τους ταλαιπωρημένους πρόσφυγες.

Ο διευθυντής του κέντρου, ο Σβεν Κούλντκεπ φρόντισε έστω και υπό αυτές τις συνθήκες όλοι οι φιλοξενούμενοί του να περάσουν – κατά το δυνατό – καλά. Βόλτες με έλκηθρα για τα παιδιά, γυμναστήριο και μαθήματα μποξ για τους μεγάλους.

Ενα δωμάτιο για γίογκα μετατράπηκε σε τζαμί. Μια άλλη αλθουσα έγινε το σχολείο των παιδιών

 

Εδώ θα περάσουν τους επόμενους δύο μήνες και μετά θα πρέπει να μετακινηθούν πάλι καθώς το χιονοδρομικό κέντρο θα πρέπει να ανοίξει τον Φεβρουάριο για τους πελάτες του.

 

 

 

 

Πηγή:link

19
Dec

Πότε έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Εντός του 2016 εκτιμάται ότι θα τεθεί σε λειτουργία το ηλεκτρονικό εισιτήριο(Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου) στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν πλήρως τα χάρτινα εισιτήρια και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών.

Σύμφωνα με ενημέρωση του ΟΑΣΑ, την Πέμπτη, το Διοικητικό Συμβούλιο του οργανισμού ενέκρινε ομόφωνα την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου, το οποίο υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) 12ετούς χρονικής διάρκειας, μετά το πέρας της οποίας, θα μεταβιβαστεί εξ’ ολοκλήρου στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας.

Επίσης, για τη λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου προβλέπεται προμήθεια και εγκατάσταση επικυρωτικών μηχανημάτων σε όλα τα μέσα, εξοπλισμού ελέγχου κομίστρων, αλλά και εγκατάσταση πυλών εισόδου στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού σιδηροδρόμου, που θα ανοίγουν με «έξυπνες κάρτες», τις οποίες ο πολίτης θα «φορτίζει» για να πληρώνει αναλογικά με τη χρήση.

Το έργο θα καλύπτει και θα εξυπηρετεί το σύνολο των επιβατών των μέσων αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ, μετρό), αλλά και του προαστιακού σιδηροδρόμου, και θα αποτελέσει το έναυσμα για την χρέωση βάσει της απόστασης και της συχνότητας χρήσης.

Το συνολικό κόστος κατασκευής ανέρχεται σε 58.800.000 ευρώ, εκ των οποίων το 49% (28.812.000 ευρώ) χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και το 51% από ίδια κεφάλαια της αναδόχου εταιρείας (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή και η νοτιοκορεατική LG).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Comodo SSL

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την απόλαυση του bestinsurance.gr. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies, σύμφωνα με τις οδηγίες μας Περισσότερες πληροφορίες

Κανένα προσωπικό στοιχείο Χρήστη δε συλλέγεται εφόσον πρόκειται για απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο. (Για την απλή περιήγηση στον διαδικτυακό μας τόπο, δεν συλλέγεται κανένα προσωπικό στοιχείο του Χρήστη.) Κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού ζητείται από τους Χρήστες η παροχή προσωπικών στοιχείων, τα οποία τηρούνται για λόγους ασφαλείας, όπως προβλέπει ο νόμος. (Τα στοιχεία που δίδονται από τους χρήστες κατά την εγγραφή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα σχολιασμού τηρούνται μόνο για λόγους ασφαλείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου.) Cookies και διεύθυνση IP Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης σας στις ιστοσελίδες μας ο υπολογιστής σας λαμβάνει ένα μικρό αρχείο, που ονομάζεται cookie. Το cookie αποθηκεύεται στον υπολογιστή ή τη συσκευή που χρησιμοποιείτε για να σερφάρετε στο διαδίκτυο. Όταν επισκέπτεστε μία από σας ιστοσελίδες σας δέχεστε στον υπολογιστή σας ένα ή περισσότερα cookies. Το cookie είναι ένα μικρό αρχείο το οποίο τοποθετείται στον υπολογιστή ή τη συσκευή σας με την οποία περιηγείστε στο διαδίκτυο

Close